ریتم آهنگ

نکات مهم برای شروع یادگیری موسیقی

نکات مهم برای شروع یادگیری موسیقی

نکات مهم برای شروع یادگیری موسیقی بزرگسالان
موسیقی سن و سال نمی شناسد.
در هر سنی می توانید موسیقی را شروع کنید و از آن لذت ببرید.
اما برای آنکه به بهترین شکل به یادگیری موسیقی بپردازید ، نیاز است نکاتی را بدانید.
این نکات به پیشرفت شما بسیار کمک می کنند.
همانطور که می دانید ، یادگیری موسیقی در سنین بزرگسالی مزایای فراوان دارد.این مزایا را می توان از مزایای جسمی تا روحی به چندین دسته تقسیم کرد.موسیقی می تواند به شما از لحاظ روحی طراوت ببخشد.
موسیقی می تواند مانع افسردگی شود.
موسیقی می تواند از رخدادهایی نظیر سکته مغزی جلوگیری کند.
همچنین موسیقی از لحاظ جسمی و ذهنی نیز می تواند برای شما محاسن فراوانی داشته باشد.موسیقی می تواند از آلزایمر و آرتروز جلوگیری کند. اما همه ی این ها بدین شرط رخ می دهد که شما موسیقی را درست پیگیری کنید.اگر موسیقی اصولی آموخته نشود و یا یادگیری آن استاندارد نباشد باعث بروز مشکلاتی میشود.که ممکن است هر کدام از این مشکلات برای شما هزاران برابر بیماری های بالا را فراهم آورد.پس توصیه های زیر را دنبال کنید.تا با استفاده از این توصیه ها بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید و از موسیقی لذت ببرید.

۱ . ساز مناسب انتخاب کنید.
سعی کنید از یک ساز استاندارد استفاده کنید.یک ساز استاندارد هم از لحاظ فیزیکی و هم موسیقایی به شما کمک های بسیاری می کند.بعنوان مثال اگر از یک ساز غیر استاندارد ( از نظر حجم و اندازه و فرم) استفاده کنید ، در نشستن پست ساز و یا دست گرفتن ساز دچار مشکل می شوید و آسیب می بینید.همینطور اگر از یک ساز غیر استاندارد استفاده کنید ، به مشکلات موسیقایی بر میخورید. یکی از این مشکلات می تواند کوک خالی کردن ساز باشد. و این ها بسیار موجب دردسر شما خواهد شد.پس سعی کنید با صرف هزینه ی مناسب یک ساز استاندارد مناسب تهیه کنید.

۲ . خودآموزی نکنید
این امر تنها از نابغه های جهان بر می آید که بدون استاد موسیقی یاد بگیرند و ساز بزنند. همچنین یادگیری یک ساز نیازمند آگاهی و تعلیم است. یادگیری هر سازی پیچیدگی های خود را دارد که تنها یک استاد می تواند به شما آموزش دهد. همچنین باید در خاطر داشته باشید که تکنیک های ساز را نمی توانید بدون راهنمایی یاد بگیرید.
شما نیازمند یک راهنما و یک استاد خوب در تمام مراحل یادگیری هستید.
پس سعی کنید با یک استاد خوب شروع کنید و یا از ویدیو های آموزشی استفاده کنید.

۳- دو نوازی کنید( دوئت)
برای آنکه موسیقی برایتان لذت بخش تر شود ، سعی کنید دو نوازی کنید. دو نوازی یکی از راه هایی است که می تواند به موسیقی شما نیز کمک کند. مقداری که از یادگیریتان گذشت ، می توانید قطعاتی را که یاد گرفته اید با دوسناتان بنوازید. همنوازی با یک ساز دیگر به شما روحیه می دهد و موسیقی را برایتان لذت بخش تر می کند.
سعی کنید به هر طریقی از موسیقی لذت ببرید.

۴- هر روز تمرین کنید
تمرین رکن اساسی موسیقی است.
بزرگسالان به دلیل کنترل عضلانی بیشتر و همچنین آگاهی بیشتر از زبان موسیقی ، با تمرین اصولی زودتر رشد می کنند. تمرین اصولی نیز شامل تمرین ساز در بازه های زمانی نیم ساعته است. که باید با گرم کردن دستان آغاز و تمرین قطعات و سپس بررسی مشکلات خاتمه یابد.هر چه میزان تمرین های نیم ساعته در روز بیشتر باشد ، بهتر است.
این کار باعث می شود که شما درک درست تری از موسیقی پیدا کرده و سریع تر پیشرفت کنید.

۵- بر روی موسیقی مورد علاقه خود کار کنید

علاقه

هیچ نیازی نیست حتما موسیقی کلاسیک بنوازید. یکی از اشتباهاتی که در تمرین اهالی موسیقی نیز تاثیر می گذارد ، تمرین بر روی قطعاتی است که علاقه ای به آن ندارند.اگر از سبک پاپ لذت می برید ، همان را کار کنید. اگر از موسیقی های کلاسیک خوشتان می آید ، سعی کنید با همان متد پیش بروید.
هیچ اصراری بر نواختن سبک خاصی از موسیقی نیست.
سعی کنید در این باب با استادتان مشورت کنید و خواسته ی خود را به او بگویید.

۶- بر اطلاعات موسیقایی خود بیفزایید
بخشی مهمی از پیشرفت شما به اطلاعات و آگاهی شما از موسیقی بستگی دارد. سعی کنید در این باب از استاد خود سوالاتی بپرسید . از او بخواهید که بهترین کتاب های موسیقی را به شما معرفی کنید. همچنین می توانید از او بخواهید که به شما آلبوم های موسیقی را معرفی کنید و شما از این طریق گوش موسیقایی خود را تقویت کنید.

۷- گوش خود را تقویت کنید


یکی از ابزارهای پیشرفت شما در موسیقی ، گوش های شما هستند. یک نوازنده باید گوش های قوی داشته باشد. هنگامی که شما یک گوش موسیقایی خوب داشته باشید ، قطعات را بیش از پیش بهتر و صحیح تر درک می کنید. این یک موفقیت برای شما محسوب می شود.اما اکثر هنرجویان از این امر غفلت می کنند و توجهی به گوش موسیقایی و رشد آن نمی کنند. این نیز بر اثر یک باور غلط در موسیقی صورت گرفته است که موزیسین ها بیشتر بر روی مهارت های خواندن نت تمرکز می کنند.

۸- یادگیری کافی نیست ، به آن عمل کنید
یادتان باشد اگر می خواهید موسیقی را حرفه ای دنبال کنید ، باید به هر چه میآموزید ، عمل کنید.
این یک اصل است.
شما باید هر آنچه از شیوه های تمرین ، مقالات و .. می خوانید را بطور عملی روی ساز پیاده کنید. نکته ی دیگر این که دست از وسواس های فکریتان بردارید.
از هر آنچه که یاد گرفت اید ، استفاده کنید.
این بهترین شیوه برای پیشرفت است.

۹- خودتان را با کودکان مقایسه نکنید


هر چند که نمی توان کتمان کرد کودکان جذب مطالب بالاتری دارند. اما این مسئله را نیز باید در نظر گرفت که بزرگسالا ن آگاه ترند. آگاهی و قدرت عضلانی و همچنین درک بهتر ، از دلایل پیشرفت بزرگسالان است. پس اصلا خودتان را با هیچ کس مقایسه نکنید.شما نیز می توانید به کمک تمرین های بیشتر و همچنین بالا بردن اطلاعات تان درباره ی موسیقی سریع تر از همه پیشرفت کنید.

۱۰- از مهارت های پایه غافل نشوید
مهارت های پایه در موسیقی ، پِی ساختمان شما هستند. مهارت هایی مانند ریتم ، انگشت گذاری و … همه از مهارت های پایه هستند. سعی کنید در این مهارت ها بیش از پیش خود را تقویت کنید.
همیشه مهارت های پایه را تمرین کنید و از آنان غافل نشوید.

۱۱- بداهه نوازی کنید


بداهه نوازی را بیاموزید.
شاید ابتدا کمی ترسناک باشد اما کم کم راه می افتید.
بداهه نوازی یکی از روش های پیشرفت در یادگیری است.
بداهه نوازی کمی ترسناک بنظر می رسد اما اگر آن را تمرین کنید باعث رشد خلاقیت شما می شود.
پس بداهه نوازی را نیز در دستور کارتان بگذارید.
در واقع شما در کلاس های موسیقی با یادگیری نت ها، کلمات موسیقی را یاد می گیرید.
بعد از کلمات به جمله بندی ها آشنا می شوید و بعد از آن این شما هستید که باید این کلمات و جملات را بر اساس آنچه می خواهید ، کنار هم بگذارید.
شما همیشه با یک الگوی زبانی نمی توانید حرف بزنید .
گاهی نیاز است پیغام خودتان را با کلمات دلخواهتان بیان کنید.
بداهه نوازی در موسیقی حکم یک بیان دلخواه با جملاتی که از پیش یاد گرفته اید را دارد.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”