ریتم آهنگ

آشنایی با تولید محتوای گرافیکی

آشنایی با تولید محتوای گرافیکی

محتوا یعنی چه؟
قبل از آن که به بررسی تولید محتوای گرافیکی بپردازیم به بررسی معنا و مفهوم کلمه محتوا می پردازیم، محتوا به هر آن چه که شما با روش های مختلف به مخاطب القا کرده تا کار، هدف و استعداد خود را به آن ها نشان دهید، می گویند. از شاخص ترین قسمت های سایت و شبکه های مجازی است که در کسب رتبه ی یک جستجو اهمیت فراوانی دارد.

محتوا حکم ریشه ی یک گیاه را به عهده دارد. هر چقدر ریشه ی شما قوی تر، گیاه بهتر و زودتر رشد کرده و ثمر می دهد .

محتوا ارتباط مستقیم و نزدیکی بین مصرف کننده و تولید کننده برقرار می کند و هر چه این همبستگی بهتر، پایان کار نتیجه ی بهتری دارد.

هدف از تولید محتوا، شناسایی، جذب و حفظ مخاطبان مورد نظر می باشد تا بتوان بازار هدف را پیدا کرد و تمام تمرکز خود را روی آن گذاشت.

از همین ابتدا باید بدانیم که این عنصر مهم انواع مختلفی نظیر تولید محتوای متنی، محتوای صوتی، محتوای ویدئویی و گرافیکی دارد که در بین این موارد، گزینه ی آخر یکی از مطمئن ترین و پر طرفدارترین راه ها برای جذب مخاطب است.

آیا می دانید تولید محتوای گرافیکی چیست و چه کاربردی دارد؟


در دنیای کسب و کار تحولات عظیمی رخ داده است که با توجه به پیشرفت و خدماتی که دیگران ارائه می دهند اگر شما هم صاحب شغلی هستید لازم است از رمز و رازهای آن برای ورود به این عرصه، با خبر شوید تا از دیگران عقب نمانده و به توسعه ی فعالیت های خود بپردازید.

برای موفقیت در راه پیش رو به امکانات فراوانی نیاز است که به طور کلی به آن ها اشاره خواهیم کرد اما در این مسیر، استراتژی های زیادی وجود دارد که مهم ترین آن ها را برای  شما خواهیم گفت تا  بتوانید به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و در زمان کوتاهی به خواسته های خود برسید.

تعداد زیادی از افراد با ایده های ناب در انتظار شروع فعالیت خود هستند اما گاهی تعدادی از آن ها نمی توانند برای کار خود قدم مثبتی بردارند. پس در مراحل اولیه ناکام می شوند و به هدف خود ادامه نمی دهند.

اما بعضی از آن ها ممکن است ایده های ساده تری نسبت به گزینه ی اول داشته و با استفاده از امکاناتی که در این راه می توانند به او کمک کنند و چراغ راهش باشند به موفقیت های زیادی می رسند.

شما جزء کدام دسته هستید؟

آیا  به فکر عملی کردن ایده ها هستید یا خیر؟

چطور ممکن است کسی با داشتن ایده ای خاص نتواند موفق شود؟

چرا برخی فکر می کنند برای طی کردن مسیر پیروزی راه سختی را پیش رو دارند؟

راهکار های کسب موفقیت
راهکار های کسب موفقیت
در این مقاله سعی ما بر این است که بتوانیم پکیجی از راهکارهای مفید و کاربردی را به شما ارائه دهیم، پس تا انتهای مسیر با ما همراه شوید تا سیاست هایی که لازم است برای کارتان در نظر بگیرید را به شما یاد بدهیم.

حیات کار شما چیست؟

فکر کنید وارد بازار بزرگی می شوید که در ویترین تمامی مغازه ها به جای استفاده از وسایل و خدماتی که دارند، انبوهی از نوشته ها و لیست قیمت ها باشد و وسیله ای برای نمایش یا دیدن کالای مورد نظر از نزدیک وجود نداشته باشد.

چه اتفاقی می افتد؟

آیا می توانید انتخاب کنید؟

آیا می توانید خریدی انجام بدهید؟

مطمئناً غیر ممکن یا بسیار دشوار است زیرا مغز انسان تصاویر را خیلی زودتر از اصطلاحات و کلمات متوجه می شود. به همین دلیل، همه ی ما نام برند های مختلف را با دیدن عکس آن، به زبان می آوریم.

حالا فکر کنید وارد سایتی می شوید، برای اطلاع گرفتن از محتوای آن، اگر فقط با انبوهی از متون و تیتر های بزرگ و جمله های گوناگون روبرو شوید آیا فرصت کافی برای خواندن تمامی آن مطالب را دارید؟ جزئیات آن را متوجه خواهید شد؟ مسلماً پاسخ خیر است چون ما همیشه به دنبال سریع ترین گزینه برای رسیدن به مقصود خود هستیم.

با این مثال ساده متوجه خواهیم شد که در کسب و کارهای دیجیتال هم برای دیده شدن و جذب مخاطبی که بتوانیم مفهوم مورد نظر خود را به او انتقال دهیم، به تولید محتوای گرافیکی احتیاج داریم.

همانطورکه می دانید اصطلاحات بسیار زیاد، ممکن است برای مخاطب مبهم باشد و یا یک واژه برای دو شخص، معنای کاملا متفاوتی بدهد. پس برای رفع این مشکل باید از کاربرد شیوه های مختلف بصری استفاده کرد و رنگ و روی تازه ای با افزودن تصاویر به متن های خشک و سرد داد.

شما باید ظاهر و احساس کارتان به گونه ای جذاب باشد که بتواند از هدف شما حمایت کند. برای این کار باید به سلایق مختلف همزمان با احساسات کاربران خود توجه کنید همانطور که تولید کننده، کالایی را متناسب با سلیقه ی عموم افراد تهیه می کند.

گرافیک به چه معنا است؟


گرافیک که به معنی استفاده از هنر بصری برای خلق آثار می باشد، کارآیی بسیار زیادی در انتقال مفهوم درست خدمات شما دارد. پس بهتر است اینگونه بیان کنیم:  طراح گرافیک و تولید کننده دو جزء اصلی برای بالا بردن کیفیت هر کاری هستند و این دو، در کنار هم می توانند باعث به وجود آمدن نوآوری شوند.

هدف از محتوای گرافیکی چیست؟


همانطور که از نامش پیداست و در تعریف قبلی خاطر نشان کردیم که گرافیک به چه معناست، این عنصر مهم برای رساندن مفهوم کلی کار شما به مخاطب می باشد و باید به گونه ای از آن استفاده کرد که در زمان محدود پیام را برساند و باعث شود قصد اصلی شما انتقال پیدا کند.

این کار باعث می شود، نشر یک موضوع در بین مخاطبین، زودتر اتفاق بیفتد و سرعت ورود شما به بازار خیلی سریع تر از دیگران باشد.

این مورد را باید یادآوری کنیم که در این روش، به دلیل بهره گیری از امکانات جذاب و ارزشمندی که دارد، قدرتمندترین راه بین موارد دیگر را انتخاب کرده اید.

به چه دلیل باید از محتوای گرافیکی استفاده کرد؟


به دلیل این که تصاویر یکی از بهترین و ماندگار ترین رسانه ها هستند، شما باید با انتخاب مناسب آن ها در بازی رقابت از  بین رقبای خود سبقت بگیرید و در بازی رقبا پیروز شوید.

با استفاده از گرافیک می توانید نقش هایی را در ذهن مخاطب بوجود آورید که ترغیب شود مطالب را بخواند و برای رسیدن به نتیجه ی کار علاقه داشته باشد یا کار شما آنقدر قوی باشد که نقش همیشگی در خاطر فرد به وجود آورید تا با شنیدن اسم شما تصویر برند شما یا کلیت کار گرافیکی شما را به یاد آورد.

وقتی محتوای فعالیت شما به طور صحیح ارائه شود، تعداد کسانی که مطالب و جزئیات آن را می‌خوانند بیشتر و بازدهی کار شما بالاتر می رود و به خواسته های خود نزدیک می شوید.

نکته ی طلایی برای داشتن نتیجه ی دلخواه شما این است که  باید به روز باشید و به طور منظم از الگو های درست استفاده کنید تا جزء انتخاب های اولیه شوید، تا جایی که رتبه ی نخست را در موتور جستجوی گوگل بدست آورید.

هدف دیگر این است که اعتبار برند شما بین بقیه بالاتر برود و اعتماد دیگران را به خود جلب کرده و در نهایت با همه ی این تلاش ها، مشتری مورد نظر پیدا شود.

یک محتوای گرافیکی خوب چه خصوصیاتی دارد؟


ابتدا باید خواندن آن محتوا برای ما آسان باشد و مشتریان بتوانند سریع و راحت مفهوم را متوجه شوند تا تصمیم بهتری بگیرند.

باید از هر آنچه که استفاده می کنید،  کیفیت مناسب با کنتراست بالایی داشته باشد تا خواننده به موضوع جذب شده و مفهوم را درک کند .

دومین مورد این است که باید برای کار خود زمان بخرید، یعنی فرصت مناسب داشته باشید تا خوب فکر کنید و کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”