ریتم آهنگ

تحلیل و نقد عکس در مسابقات عکاسی جهان

تحلیل و نقد عکس در مسابقات عکاسی جهان

شناختن تحلیل و نقد عکس در مسابقات عکاسی جهان در نحوه انتخاب اثر و ارسال آن به مسابقه بسیار مهم است.

لیستی از بهترین جشنواره های عکاسی را از این لیست ببینید.

عکاسی رقابتی ، مانند هر نوع عکاسی دیگر ، راهی برای ضبط دائمی یک عکس واحد ، با استفاده از روش ها و نورهای مختلف است.

اخیراً ، مسابقات عکس مورد توجه بسیاری از جامعه عکاسان قرار گرفته است.

بدون شک این یک پدیده مثبت است زیرا رقابت دامنه فعالیت عکاسان را افزایش می دهد و به آنها انگیزه می دهد مهارت های خود را گسترش دهند.

چگونگی تحلیل و آنالیز عکس
پس از انتخاب مواد موجود ، باید یک تحلیل گسترده از عکس های گرفته شده انجام دهید تا بهترین عکس ها را با توجه به حس ذهنی هیئت داوران جدا کنید .

لازم به گفتن نیست که وقتی صحبت از عکاسی رقابتی و شرکت در مسابقات می شود ، تفسیر ذهنی عناصر ارائه شده در تصویر، حیاتی ترین نقش را دارند.

هنگام انتخاب یا برآورد عکس هایی که برای مسابقه در نظر گرفته شده است ، مقدار مواد مورد تجزیه و تحلیل باید به اندازه کافی عالی باشد ، بر پایه این شما به راحتی می توانید بهترین اثر هنری خود را انتخاب کنید.

با این حال ، باید به یاد داشته باشید که اگر تعداد زیادی عکس برای شرکت در فرآیند انتخاب استفاده شود ، می تواند هیئت داوران را از عکس هایی که احتمالاً می توانستند برنده مسابقه شوند ، دور کند.

این اتفاق به دلیل عدم صلاحیت یا عدم اطمینان هیئت داوران اتفاق نمی افتد ، بلکه به دلایل عینی است.

در مواردی که تعداد قابل توجهی عکس از طرف شما برای مسابقه ارسال شده باشد ، احتمال حذف برخی عکس ها بسیار زیاد است و متأسفانه در بیشتر مواقع اجتناب ناپذیر است. مواد زیاد انتخاب بهترین اثر را از میان آن ها دشوار می کند.

این اتفاق می افتد که “بهترین” تصویر برنده نمی شود ، بلکه تصویری است که “نفوذ” دارد انتخاب می شود. چنین نفوذی را می توان در عکس‌هایی یافت که دارای ارزش عاطفی زیادی برای مخاطب هستند.

درک پیام در عکس کلید تجزیه و تحلیل است
لازم به ذکر است که ، هنگام تجزیه و تحلیل یک عکس ، که به عبارت دیگر به معنای عکاسی است ، حس بینایی به مهمترین عامل تبدیل می شود.

بینایی مسئول درک ما از واقعیت است ، از جمله واقعیت ارائه شده در تصویر و عکس.

برای تفسیر منصفانه یک عکس ، باید به موارد خاصی احترام بگذارید – مواردی که در تصویر می بینیم و چگونه آنها را می شناسیم.

ابتدا شروع به بازی عمیق در تصویر کنید تا ماهیت آن را حس کنید. یک ایده خوب به این منظور – وقتی چندین عکس برای مشاهده وجود دارد – قرار دادن آنها در یک ترتیب مکانی یا جزر و مدی است.

هدف از تفسیر بصری مطالب داده شده ترجمه برخی عناصر از تصویر به زبان گفتاری ، نوشتاری یا به عبارت دیگر ارتباط کلامی است.

با این حال ، اغلب اوقات انتقال دقیق آنچه تصویر از نظر بصری ارائه می شود غیرممکن است ، زیرا غنای آن و امکانات تفسیر را نمی توان به صورت کلامی بیان کرد ، یا حداقل نه به طور کامل.

درک آنچه در تصویر نشان داده شده و آنچه هنرمند می خواهد به ما بگوید اصل است.

زیبایی شناسی عکس
حس زیبایی شناسی یکی دیگر از عناصر حیاتی هنگام تفسیر عکس است.

با این حال ، باید آن را با محتوای یک تصویر متعادل کرد. در یک مرحله ، وقتی فقط زیبایی شناسی را بررسی می کنید ، منحصراً اثر هایی را انتخاب می کنید که بهترین دیدگاه زیبایی شناختی را داشته باشند.

به بسیاری از عکسهای کاملاً عالی اما با زیبایی کمتر می توانند حذف یا کم توجه شوند.

مراحل تجزیه و تحلیل عکس
مدل اصلی تجزیه و تحلیل توسط کالیرها Collyer’s مردم شناسان آمریکایی ارائه شده است ، که آن را به 4 مرحله تقسیم کرده اند:

در مرحله اول ، باید داده های ارائه شده را به عنوان یک کل مشاهده کنید ، عمیقا به دنبال الگوهای شباهت دار ، قیاس و تنوع ، شرح دقیق احساسات و عواطف خود ، و همچنین سوالات ناشی از داده ها هستید ، که می تواند در این زمینه در مراحل بعدی و پیشرفته تر تجزیه و تحلیل مفید باشد.


در مرحله دوم شخص باید توصیف کل مطالب را تهیه کند تا با محتوای کلی آن کاملاً آشنا شود.

مرحله سوم ، تحلیل ساختار یافته است. اکنون با در نظر گرفتن سوالات مربوط به تصویر ، که در حال تجزیه و تحلیل است ، با دقت بیشتری به مطالب نگاه می کنیم.

در اینجا ، ما حرکات موجود در تصویر را مقایسه می کنیم ، فاصله را تخمین می زنیم ، تمام داده های مربوطه ، مانند تعداد افراد و موارد را یادداشت می کنیم.

داده ها را می توان به صورت نمودارها یا دیاگرام ترسیم کرد ، علاوه بر این ، می توان از توصیف دقیق سایر عکس ها برای مقایسه استفاده کرد.

در مرحله چهارم ما تجزیه و تحلیل کل مواد تحقیقاتی را انجام می دهیم. اکنون می توان جزئیات را در متن کاملتر تعیین کرد ، که نمادین بودن الگوهای ساخته شده توسط آن جزئیات را تعیین می کند. عکس را در مقابل خود قرار دهید و نتیجه گیری خود را بنویسید.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”