ریتم آهنگ

رزومه بازیگری دقیقاً چیست؟

رزومه بازیگری دقیقاً چیست؟

رزومه بازیگری دقیقاً چیست؟

بطور خلاصه یعنی سوابق بازیگری تان و خلاصه تر اینکه شما بیان می کنید که در بازیگری چه کارهایی کرده اید ( فقط بازیگری). حالا این رزومه را برای ارائه به شرکت های تولید فیلم و نمایش و شرکت در جلسات تست بازیگری آماده می کنند. باید بدانید که تست بازیگری از راه هایی برای انتخاب بازیگر است. پس گروه سازنده، یک جلسه برگزار می کند و در طی آن، انتخاب بازیگر برای تئاتر، فیلم یا سریال صورت می گیرد. برنامه ریزی اینکه چه زمانی و چه مکانی این جلسه برگزار شود، در گروه ها متفاوت است. برای این کار هم از قبل یک فراخوان عمومی منتشر می کنند.

3 نکته ی مهم در ارسال رزومه بازیگری

رزومه بازیگری

نکته یک: کوتاه ولی مهم ترین ها را بنویسید

کوتاه ولی مهم ترین ها را ذکر کنید. لطفا در رزومه تان ننویسید که مثلا: از سال 87 تا 97 تئاتر بازی کرده ام. این یک مورد کلی است و شما باید بیان کنید که در طی این سالهایی که گفتید چه کارهایی، در چه زمانی و با چه کارگردانی فعالیت داشته اید. یا وحشتناک تر این است که بگویید از فلان سال تا فلان سال بازی کردم و دیگر چیزی ننویسید. واقعاً عادلانه است که کارگردان  این نوع بازیگر را انتخاب نکند.

به دو مورد زیر توجه کنید

الف: اگر زیاد بازی کرده اید، چند مورد در دو سه سال اخیر ، آن هم فقط زمان، اسم آن کار و نام کارگردان را بنویسید.

ب: کارگردان معیارهای خودش را برای انتخاب نقش دارد. پس فکر نکنید اگر یک لیست بُلندُ بالا در ده صفحه بنویسیم، حتما قبول می شویم.

نکته ی دوم : اطلاعات درست بنویسید.

اگر واقعا سابقه بازیگری ندارید، نیازی نیست یکسری اطلاعات بی اعتبار آماده کنید و بفرستید. کارگردان بازیگری شما برایش مهم است و آن هم سوابقِ درست، نه اینکه اینجا مدیر صحنه بودم، آنجا منشی صحنه و آن یکی جا مسئول حملُ نقل … . در همه ی موارد، هر چه صادق تر باشید، احتمال قبول شدن شما در تست ها هم بیشتر است. دقت کنید که اگر رزومه نادرست بفرستید، بعداً در تست حضوری، خودتان اولین نفری هستید که از کارتان ناراحت می شوید.

چرا میگوییم اطلاعات درست بفرستید؟ چون کارگردان برای انتخاب نقش، معیارها و فاکتورهای خودش را دارد.

شما فقط به یک مورد فکر کنید که: اگر در فراخوان ذکر شده، بازیگر آقا با قدِ 165 و وزن 70،  این یعنی اگر قد شما کوتاه تر یا بلندتر است، یا وزن تان کمتر یا بیشتر است، به شما نیاز نداریم. اما اگر قد و وزن شما به بازیگر درخواستیِ ما می خورد تشریف بیاورید که بی صبرانه منتظرتان هستیم. حالا گاهی  یک اختلافِ کوچک، زیاد مهم نیست.

نکته سوم: به فُرمت گفته شده رزومه ارسال کنید.

کارگردان یا دستیارانش که مسئول برگزاری تست هستند، آنها بسته به نوع کار نمایشی که می خواهند بسازند می گویند مثلا : رزومه خود را بصورت یک ویدئو برایمان ارسال کنید یا بصورت یک متن یا بصورت یک صدای ضبط شده. دلیل این کار قطعا مشخص است. مثلا برای یک نمایش رادیویی صدا مهم تر است. پس بهترین روش یک نمونه صدا از خودتان است و باید برایشان ارسال کنید.

زیاد حساسیت به خرج ندهید

مثلا برای یک نمونه صدای ضبط شده قرار نیست به استودیو رفته و یک نمونه صدا ضبط و برایشان ارسال کنید. با همین گوشی هایی که داریم می شود یک نمونه صدای معمولی ضبط کرد و برایشان ارسال کرد محتویات فایل صدا هم گفتن رزومه و یا اگر رزومه ندارید، گفتن مشخصاتتان است. یادتان باشد، همین الان هم، حتما گروهی هایی هستند و حتما هم نقش هایی وجود دارند  که معیارشان وضعیت همین الانِ شما باشد. ولی تا آن موقع باید کمی هم آمادگی داشته باشید:

3 کار روزانه بازیگر

سه کار روزانه بازیگر

یک: تمرینات بیان داشته باشید. زیاده روی نکنید، پانزده دقیقه برای شروع کافیست.

دو: برای بدن با ورزش های سبک و کوتاه مدت شروع کنید.

سه: مطالعه داشته باشید. اگر می شود در ساعات معین، اما اگر نشد، در هر زمان که می توانید به یادگیری خود کمک کنید. فقط کافی ست مثل همین مقاله، بصورت منظم، مقالات بازیگری کاربردی که برایتان در سایت بازیگرافی قرار داده ایم را بخوانید و عملی کنید.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”