ریتم آهنگ

راهنمای جامع خرید کیف دوربین و معرفی انواع آن

راهنمای جامع خرید کیف دوربین و معرفی انواع آن

راهنمای جامع خرید کیف دوربین و معرفی انواع آن

مهم نیست که شما فردی آماتور هستید که تنها سالی یک‌بار از دوربینتان استفاده می‌کنید یا عکاسی حرفه‌ای که هر روز باید دوربینتان را حمل کنید، در هر صورت اولین کار بعد از خرید دوربین عکاسی، خرید کیف دوربین است. اگر می‌خواهید دوربین، لنزها، کارت حافظه، شارژر و سایر لوازم جانبی را با خیال راحت حمل کنید و به هیچ عنوان نگران ضربه خوردن یا شکستن آن‌ها نباشید، باید کیف محکم و مناسبی بخرید. تنوع کیف دوربین‌های عکاسی موجود در بازار آن قدر بالاست که هرکس متناسب با نیاز و سلیقه‌اش می‌تواند یکی را انتخاب کند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کیف دوربین‌های کمری، رودوشی، تک بند، کوله پشتی و چمدانی موجود در بازار آشنا کنیم.

راهنمای جامع خرید کیف دوربین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای جامع خرید کیف دوربین و معرفی انواع آن

نکات مهم پیش از خرید کیف دوربین

پیش از خرید کیف دوربین عکاسی و برای انتخاب بهترین مدل باید پیش از خرید موارد زیر را بررسی نمایید.

مدل متناسب با دوربین

اولین نکته ای که هنگام خرید کیف دوربین باید در نظر داشته باشید، انتخاب مدلی مناسب است. اگر تجهیزات دوربینتان آن قدر زیاد است که هنگام حمل آن‌ها با مشکل مواجه می‌شوید، بهتر است مدل‌های چمدانی چرخ دار را انتخاب کنید یا اگر دوربین شما مدل کامپکت است و جای کمی می‌گیرد، یک کیف رودوشی کار شما را راه می‌اندازد و به یک کوله پشتی مجهز احتیاج ندارید.

جنس کیف

موقع خرید کیف برای دوربین‌تان حتما به جنس آن توجه کنید، کیف‌های موجود در بازار در انواع جنس‌های چرمی، کتان  و برزنتی به فروش می‌رسند. نکته ای که حتما باید به آن توجه کنید این است که جنس کیف شما ضد آب بوده و حتما کاور باران داشته باشد؛ زیرا رسیدن یک قطره آب به بدنه یا لنز دوربین، ممکن است هزینه زیادی برای شما در بر داشته باشد.

اندازه

نکته مهم بعدی اندازه کیف است. به طور مثال اگر شما به سفر‌های ماجراجویانه علاقه‌مندید و کل وسایل سفرتان را در یک کوله پشتی می‌چینید، بهتر است کیفی را انتخاب کنید که کمترین فضا را اشغال می‌کند. کیف دوربین های پوزه ای بهترین انتخاب برای این افراد است.

اگر زیاد با هواپیما سفر می‌کنید، کیفی را انتخاب کنید که اجازه ورود به هواپیما را داشته باشد و لازم نباشد برای هر بار پرواز کیف دوربینتان را هم بسته بندی کنید و تحویل بار دهید.

 

نکات مهم در خرید کیف دوربین

انواع کیف دوربین عکاسی

همان‌طور که گفتیم کیف‌های دوربین انواع مختلفی دارند و در ادامه قصد داریم شما را با همه‌ی مدل‌ها آشنا کنیم.

کیف دوربین رودوشی

کیف دوربین رودوشی از قدیمی‌ترین مدل‌های کیف دوربین به شمار می‌آید. دسترسی به تمام قسمت‌های کیف بسیار ساده بوده و تنها با باز کردن یک زیپ امکان پذیر است و همین موضوع را می‌توان دلیلی برای قرارگیری آن در لیست پر طرفدارترین کیف‌های دوربین بر‌شمرد. اکثر کیف‌های رودوشی دوربین، پارچه های ضد آب دارند؛ سایز‌های کوچک این مدل کیف، مخصوص دوربین‌های کامپکت یا DSLR های کوچک است و سایز‌های بزرگتر آن امکان حمل یک لنز اضافه را نیز به شما می‌دهند.

پیشنهاد ما این است که هنگام خرید کیف دوربین مدلی را انتخاب کنید که کاور ضد آب (کاور باران) نیز داشته باشید؛ زیرا ممکن است در اثر گذر زمان، مواد ضد آب روی پارچه قابلیت آبگریزی خود را از دست بدهند.

کیف رودوشی

عمده‌ترین مشکل این مدل کیف ها این است که بار زیادی را روی یک شانه می‌اندازند. بنابراین اگر دوربین شما وزن زیادی داشته باشد به مرور زمان می‌تواند به کمر یا شانه شما آسیب برساند.

نکات خرید کیف دوربین عکاسی پوزه ای

کیف‌های دوربین عکاسی پوزه ای کوچک ترین حالت کیف‌های دوربین هستند. محفظه آن‌ها فقط به اندازه یک دوربین جا دارد و در این کیف‌ها هیچ مکانی برای قراردادن لوازم جانبی دوربین وجود ندارد.

کیف دوربین پوزه ای یک محافظ واقعی برای دوربین شماست زیرا محفظه ای بسیار محکم و مقاوم دارد. هنگام خرید کیف دوربین پوزه ای این نکته را در نظر داشته باشید که حتما یک کاور ضد آب (معمولا در انتهای کیف طراحی می‌شود) داشته باشد.

مزیت اصلی این مدل کیف‌ها این است که به دلیل سایزشان، در همه ی کوله پشتی‌ها جای می‌گیرند و هر زمان که نخواستید آن‌ها را روی دوشتان قرار دهید، می‌توانید داخل کوله پشتی قرار داده و حملشان کنید.

کوله دوربین تک بند

این مدل به شکل حمایلی و در واقع ترکیبی از مدل رودوشی و کوله پشتی است. این دسته از کوله ها مشکل فشار آوردن روی یک شانه در کیف دوربین های رودوشی را ندارند و کمی کوچکتر از کوله پشتی های استاندارد هستند. خوبی این مدل کیف این است که در مواقعی که به آن نیاز دارید فقط لازم است اندکی کیف را به جلو بکشید تا محفظه آن جلوی قفسه سینه شما قرار بگیرد و هر وسیله ای که نیاز دارید را از داخلش بردارید.

کوله پشتی دوربین

یکی از اصلی‌ترین تفاوت مدل‌های کوله پشتی دوربین با یکدیگر، نحوه باز شدن و روش دسترسی به داخل کیف است. بعضی از مدل‌ها از جلو باز می‌شوند (خیلی ایمن نیستند)، بعضی از پشت (بسیار ایمن) و بعضی دیگر از کنار. صرف نظر از روش دسترسی به داخل کیف، مزیت اصلی کوله پشتی دوربین در این است که بار را روی دو شانه تقسیم می‌کند؛ بنابراین بهترین گزینه برای سلامت شانه هاست. در طراحی بعضی از مدل‌ها، بندهای دور کمر برای کم کردن فشار و متعادل کردن وزن کیف استفاده شده است.

کوله پشتی

عمده ترین مشکل کوله پشتی دوربین در این است که دسترسی سختی دارد؛ زیرا شما باید کوله را از پشت سرتان درآوردید تا بتوانید به داخل آن دسترسی داشته باشید. نکته ای که هنگام خرید کیف دوربین مدل کوله پشتی باید در نظر داشته باشید، سبکی کیف و قابلیت تعادل وزن آن است.

بهتر است هنگام خرید کیف، دوربین‌تان را نیز همراه خود ببرید تا وزن هر دو را در کنار هم مقایسه کنید. برای امتحان کردن قابلیت تعادل نیز می‌توانید زمانی که دوربین داخل کیف قرار دارد چند قدم در فروشگاه بزنید.

نکات مهم خرید کیف دوربین چمدانی

اگر شما به دنبال کیفی همه فن حریف می‌گردید که قابلیت جایگیری دو تا سه بدنه و لنز دوربین، سه پایه، تجهیزات روشنایی و لپ تاپتان را داشته باشد، بهترین گزینه برایتان کیف دوربین چمدانی است. هنگام خرید کیف دوربین برای این تعداد تجهیزات، باید این نکته را در نظر داشته باشید که حمل تمام این وسایل در یک کوله پشتی کاری سخت و اذیت کننده می باشد؛ پس بهتر است با خیالی راحت به سراغ خرید این مدل کیف‌ها بروید تا وزن اصلی وسایل به جای دوش شما، روی چرخ های کیف باشد.

نکات مهم خرید کیف دوربین چمدانی

کیف دوربین چمدانی مانند یک استودیوی متحرک تمام وسایل مورد نیاز تصویربرداری را در خود جای می‌دهد. خوبی این مدل‌ها این است که محفظه چمدان کاملا تقسیم‌بندی شده، جای تمام وسایل مشخص است و بین تمام قسمت‌ها ضربه‌گیرهای نرمی برای جلوگیری از آسیب به دوربین و تجهیزات آن قرار داده شده است.

کیف دوربین کامپکت

دوربین‌های کامپکت در واقع دوربین‌های ساده، کوچک و نسبتاً ارزان قیمت هستند که معمولاً خانواده‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. طرز کار راحت و پیچیده نبودن تنظیمات یکی از علل علاقه مندی خانواده‌ها به این دوربین‌هاست، از پدربزرگ خانواده تا فرزند نوجوانی که با تکنولوژی آشناست، به سادگی و تنها با فشار یک دکمه می‌تواند با این دوربین‌ها عکس بگیرد. کیف دوربین کامپکت مناسب این قبیل دوربین‌هاست و محافظ مناسبی برای جلوگیری از ضربه در سفرهای خانوادگی است.

کیف لنز

کیف لنز

مراقبت از تجهیزات عکاسی به دلیل قیمت بالای آن‌ها همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران بوده است. این کیف مخصوص به منظور جلوگیری از صدمه و ورود گرد و غبار به لنز استفاده می‌شود. کیف لنز معمولاً در دو رنگ استتار و مشکی به فروش می‌رسند و برای انتخاب سایز مناسب باید به ظرفیت حمل لنز و ابعاد درونی آن توجه کنید. این کیف بهترین گزینه برای عکاسان حرفه‌ای است که زیاد سفر می‌کنند زیرا با قرار دادن لنز خود در این کیف می‌توانند از ایمن بودن آن حین سفر مطمئن باشند.

کیف کمری دوربین

اصلی‌ترین مزیت این کیف‌ها این است که دسترسی راحتی دارند و دست عکاسان هنگام استفاده از آن آزاد است. همچنین به دلیل سایز کوچکشان، حمل و نقل آسانی دارند و در کوله پشتی یا چمدان نیز جا می‌شوند. تنها مشکل کیف کمری دوربین این است که محدودیت فضا دارد و نمی‌توان لنزهای بزرگ، سه پایه و سایر تجهیزات جاگیر را در آن قرار داد.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”