ریتم آهنگ

برترین میدی کیبوردها برای نرم افزار آهنگسازی FL Studio

برترین میدی کیبوردها برای نرم افزار آهنگسازی FL Studio

برترین میدی کیبوردها برای نرم افزار آهنگسازی FL Studio

نرم افزار آهنگسازی FL Studio، محصول شرکت Image-Line، ابتدا در سال ۱۹۹۸ به عنوان یک اپلیکیشن درام میدی چهار کاناله با نام Fruityloops عرضه شد. سپس در سال ۲۰۰۳ نام آن به FL Studio تغییر پیدا کرد و حالا FL Studio یک نرم افزار آهنگسازی کامل است که نرم افزار محبوبی برای آهنگسازهای سبک هیپ هاپ، بیت میکرها و موزیسین های الکترونیک حساب می شود. اما برای بردن بیشترین بهره از این نرم افزار، شما به یک کنترلر سخت افزاری نیاز دارید. در این مقاله ما بهترین میدی کیبوردها را برای FL Studio به شما معرفی می کنیم.

Nektar Impact LX+ Series

Nektar Impact LX+ Series انتخاب مطمئنی برای یکپارچه شدن با FL Studio است و دلیل آن ویژگی های هوشمند mapping این کنترلر است که به شما اجازه می دهد با استفاده از کنترل های سخت افزاری، پروژه ی FL Studio را کنترل کنید. با این کنترلر شما می توانید بین ترک ها جابجا شوید و بدون لمس کردن کامپیوترتان قسمت ترانسپورت FL Studio را کنترل کنید. همچنین کنترل خوبی روی اینسترومنت های مجازی، پلاگین های افکت و بسیاری دیگر از پارامترها خواهید داشت. کلاویه های بسیار باکیفیت، ویل های pitch و mod و دکمه های چرخشی باعث می شوند تا شما بیشتر از خلاقیت تان بهره ببرید. کیبوردهای سری Nektar Impact LX برای هرکسی چیزی برای عرضه دارند. اگر به چیزی قابل حمل و ارزان قیمت نیاز دارید +LX25 مناسب شماست. اگر به یک کنترلر بزرگ برای استودیو نیاز دارد +LX61 انتخاب فوق العاده ای خواهد بود. +LX49 هم چیزی بین دو کیبورد قبلی است.

Nektar Panorama T Series

اگر شما یک پرودوسر هستید و به دنبال یک کیبورد کنترلر استودیویی می گردید که یکپارچگی عمیقی با FL Studio داشته باشد، Nektar Panorama T Series با کنترل فوق العاده ای که روی پلاگین ها، میکسر و کنترل های ترانسپورت دارد نیاز شما را برآورده خواهد کرد. یکی از ویژگی های جذاب Panorama T Series قسمت فیدر موتورایز آن است. این قسمت همیشه به کانالی که روی میکسر FL Studio انتخاب کرده اید متصل است و کنترل آن را در اختیارتان می گذارد. شما همچنین دسترسی سریعی به پارامترهای Mute، Solo و Arm خواهید داشت. به علاوه، این کیبوردها به یک auto-mapper مجهز شده اند که تطبیق دادن پلاگین ها و VI ها به کنترل های سخت افزاری Panorama T را بسیار ساده می کند. Panorama T کلاویه های بسیار با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد که به velocity و aftertouch حساس هستند. وقتی یکی از این کنترلرها را داشته باشید، ماوس و کیبورد کامپیوتر شما شروع به خاک خوردن خواهند کرد. این کنترلر در دو سایز ۴۹ کلاویه ای (T4) و ۶۱ کلاویه ای (T6) عرضه شده که سایز آن کاملا مناسب آهنگسازهای استودیویی می باشد.

Akai Professional MPK2 Series

MPK2 Series شیوه ی قدرتمندی برای کنترل FL Studio با کلاویه های حساس به aftertouch و پدهای با استایل MPC و نورهای RGB را در اختیارتان قرار می دهد. موزیسین های الکترونیکی که با سخت افزارها آشنا هستند از قابلیت منحصر به فرد MPC در این کیبورد کنترلر استقبال خواهند کرد که شامل MPC Swing همراه با ریتم های ارگانیکی که کاربران MPC به آن عادت دارند می شود و همچنین ویژگی هایی مانند Note Repeat و Full Level را ارائه می دهد که ساخت بیت ها و sequence های ملودیک کوتاه را برای کاربر آسان می سازد. یک آپوژیاتور هم برای این کنترلر در نظر گرفته شده است که کشف ایده های ملودیک پیچیده را بسیار ساده می کند. از دیگر امکاناتی که در اختیار شما قرار می گیرد می توان به کنترل کامل ترانسپورت و پارامترها، pitch bend، modulation و کنترل اکتاو اشاره کرد. اگر طرفدار MPC هستید، سری MPK2 مخصوص شما ساخته شده است. سری MPK2 از
MPK225, MPK249 و MPK261 تشکیل شده و هم برای آهنگسازهای استودیویی و هم برای کسانی که به اجرای زنده می پردازند ایده آل است.

Akai Professional MPK Mini MKII

اگر به دنبال قابلیت هایی الهام گرفته شده از MPC هستید و آن را در ساختاری کم حجم می خواهید، MPK Mini MKII می تواند گزینه ی مدنظرتان باشد. اگرچه فرم فاکتور آن به قدری کوچک است که در کوله پشتی هم جا می شود، اما این کنترلر یک دستگاه همه کاره برای همگام سازی با FL Studio، اینسترومنت های نرم افزاری و پلاگین هاست. ۲۵ کلاویه ی مینی حساس به velocity، دکمه های Octave Up/Down، یک جویستیک ارگونومیک برای pitch-bend و تغییر مُدها به علاوه ی هشت دکمه ی چرخشی Q-Link که قابلیت تطبیق با پارامترهای مختلف را دارند و یک آرپژیاتور، دیگر ویژگی های این کنترلر را شکل می دهند. این کیبورد کنترلر در سه رنگ عرضه شده است. اگر قابلیت حمل کنترلر برایتان مهم است حتما MPK Mini Play را چک کنید که دارای ۱۲۸ صدای داخلی با ۱۰ کیت درامز می باشد، اسپیکر داخلی دارد و قابلیت استفاده با سه باتری AA را نیز دارد. با این کنترلر می توانید حتی وقت هایی که در سفر هستید به راحتی ایده هایی که در ذهن دارید را پیاده کنید و زمانی که آماده ی نهایی کردن آن ها شدید، کنترلر را به کامپیوترتان متصل کنید.

Novation Launchkey Series

یکی دیگر از میدی کیبوردهای محبوب در بین کاربران FL Studio، میدی کیبوردهای سری Launchkey از کمپانی Novation است. فارغ از این که چه سایزی از این سری را انتخاب کنید، این کنترلرها یکی از ارگونومیک ترین طراحی ها را به شما ارائه می دهند. راه اندازی و استفاده از آن ها نیز بسیار ساده است. فقط کافیست آن را به کامپیوترتان متصل کنید و کلاویه ها، دکمه های چرخشی، کنترل های ترانسپورت و پدهای RGB کنترل FL Studio را به دست شما خواهند داد. ویل های Pitch و Modulation هم در دسترس شما قرار دارد. این سری شامل میدی کیبوردهای Launchkey 25، Launchkey 49 و Launchkey 61 می شود. اگر هم به کیبورد کوچک تری نیاز دارید می توانید نگاهی به Launchkey Mini بیندازید که دارای ۲۵ کلاویه ی مینی، ۱۶ پد، ۸ دکمه ی چرخشی و دکمه هایی اختصاصی برای کنترل و ناوبری می باشد.

Alesis VI Series

سری میدی کیبوردهای VI از کمپانی Alesis با داشتن پدهای رنگی، دکمه های چرخشی قابل تطبیق با پارامترهای مختلف و دکمه های منعطف، وسیله ی ایده آلی برای کنترل کردن FL Studio می باشند. کلاویه های نیمه سنگین حساس به velocity و aftertouch و همچنین دکمه های Octave Up/Down ویژگی های این میدی کیبورد USB را کامل می کند و به شما اجازه می دهد بتوانید طیف وسیعی از ملودی ها، آکوردها و بیس لاین ها را با آن اجرا کنید. همچنین دکمه های اختصاصی برای بخش ترانسپورت هم در نظر گرفته شده است. مهم نیست کدام یک از کیبوردها انتخاب کنید – VI25، VI49 یا VI61 – تمام آن ها تجربه ای بسیار با کیفیت از آهنگسازی را به شما ارائه خواهند داد.

 

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”