ریتم آهنگ

14مورد از بهترین امپ های گیتار مبتدی

14مورد از بهترین امپ های گیتار مبتدی

۱۴ مورد از بهترین امپ های گیتار مبتدی

اگر شما یک گیتاریست مبتدی هستید و به دنبال اولین امپلی فایر برای گیتارتان می گردید، گزینه های زیادی که پیش رویتان قرار دارد ممکن است شما را سردرگم کند. آیا به دنبال ویژگی های زیادی مانند مدلینگ امپلی فایر و افکت های داخلی هستید؟ آیا به دنبال نسخه ی مدرنی از یک امپلی فایر تیوب کلاسیک هستید؟ اصلا آیا انتخاب امپلی فایر تا این حد مهم است؟ بله، هست! در ادامه ۱۴ نمونه از بهترین امپلی فایرهای گیتار برای افراد مبتدی را به شما معرفی خواهیم کرد – قطعا یکی از آن ها مناسب شما خواهد بود.

Fender Mustang I V.2

امپ کومبوی مدلینگ 20 واتی، 1 در 8 اینچی

این امپلی فایر که قابلیت های زیادی را با قیمتی مناسب به شما ارائه می دهد برای گیتاریست هایی که مطمئن نیستند سفر موسیقایی شان به چه سمتی خواهد رفت ایده آل است. این امپ دارای 25 پریست آن-بورد می باشد که طیف وسیعی از تُن های گیتار را پوشش می دهند، از صداهای کلین سبک کانتری گرفته تا صداهای متال مدرن. همچنین تعدادی افکت داخلی در اختیار شما قرار دارد، به علاوه ی یک ورودی برای متصل کردن یک موزیک پلیر برای تمرین کردن در کنار آن و یک خروجی هدفون برای تمرین های بی سر و صدا. حتی اتصال USB هم برای کامپیوتر شما تدارک دیده شده تا ضبط کردن برایتان آسان شود.

Vox Pathfinder 10

امپ کومبوی 10 واتی، 1 در 6.5 اینچ

Vox Pathfinder 10 علیرغم قیمت پایینی که دارد، تُن های کلاسیک راک را در قالب یک امپلی فایر کومبوی کم حجم در اختیار شما قرار می دهد. با وجود سوییچ clean/overdrive به راحتی می توانید تُن های فوق العاده ای داشته باشید و به راحتی صدای کلین را به صدایی خشن تبدیل کنید. در این امپلی فایر افکت های داخلی وجود ندارد تا چیزی حواس شما را از تمرین هایتان پرت نکند. اگر به دنبال امپلی فایری هستید که بدون ویژگی های اضافه صدای فوق العاده ای را به شما ارائه بدهد، سخت بتوان چیزی بهتر از Vox Pathfinder 10 را پیشنهاد کرد.

Fender Frontman 10G

امپ کومبوی 10 واتی، 1 در 6 اینچ

حتی اگر فضایتان کوچک است، با امپ کومبوی Fender Frontman 10G می توانید صدای فوق العاده ای در اتاقتان داشته باشید. این امپ ده واتی که یک اسپیکر 6 اینچی دارد، حاوی دو کانال نرمال و درایو می باشد و همچنین ظاهر کلاسیک فندر را دارد. وجود یک ورودی برای موزیک پلیر به شما اجازه می دهد در کنار آهنگ های مورد علاقه تان ساز بزنید. همچنین یک خروجی هدفون برای زمان هایی که نمی خواهید تمرین کردنتان مزاحم کسی شود در اختیار شما قرار گرفته است.

Fender Acoustasonic 15

امپ کومبوی آکوستیک 15 واتی، 1 در 6 اینچ

وقتی با گیتار آکوستیک ساز می زنید، راحت می شود امپلیفیکیشن را فراموش کرد و این کار اشتباه است. یک امپلی فایر کومبوی آکوستیک مانند Fender Acoustasonic 15 فضای زیادی اشغال نمی کند و اجرای شما را زیر ذره بین قرار می دهد تا بهتر بتوانید پیشرفت هایتان در نوازندگی را بسنجید. Acoustasonic 15 همچنین دارای یک ورودی میکروفن می باشد و شما می توانید در حین اجرا آواز هم بخوانید. اگرچه هدف از ساخت این محصول استفاده در سالن های کنسرت نیست، اما با این امپلی فایر به راحتی می توانید برای جمعیت های کوچک به اجرا بپردازید.

Orange Crush 20

امپ کومبوی 20 واتی، 1 در 8 اینچ

اگر با تمام وجود یک راکر هستید، با امپلی فایر کومبوی Orange Crush 20 احساس راحتی خواهید کرد. این امپ دو کاناله از صداهای کلین زنگ دار گرفته تا دیستورشن های خشن را در اختیار شما قرار می دهد و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، کاراکتر و پاسخگویی یک امپ کلاسیک تیوب را برای شما فراهم می کند. همچنین به لطف وجود خروجی CabSim شما می توانید امپ را به یک دستگاه ضبط متصل کنید و به راحتی اجراهایتان را ضبط نمایید.

Roland CUBE Street EX

امپ کومبوی 50 واتی، 2 در 8 اینچ، قابل استفاده با باتری

امپلی فایر کومبوی CUBE Street EX که به شکلی طراحی شده تا کاملا پرتابل باشد، همان قدر برای اجراهای خیابانی مناسب است که برای تمرین های خانگی می توان از آن بهره برد. یک جفت اسپیکر 8 اینچی صدای فوق العاده پرحجمی را تولید می کنند و ورودی های اضافه برای میکروفن وکال یا موزیک پلیر اکسترنال باعث شده تا این محصول بیشتر از آن که یک امپلی فایر گیتار عادی باشد، مانند یک سیستم PA عمل کند. عوامل دیگری مانند مدلینگ امپلی فایر، افکت ها و یک تیونر داخلی هم از دیگر ویژگی های این امپ می باشند.

Blackstar Silverline Standard

امپ کومبوی 20 واتی، 1 در 10 اینچ

Blackstar Silverline Standard که ترکیبی از انعطاف دیجیتال با طراحی یک امپ تیوب کلاسیک است، برای گیتاریست هایی که به دنبال یک امپلی فایر کلاسیک با قابلیت های بیشتری هستند گزینه ی جذابی می باشد. پردازنده ی پیشرفته ی SHARC به تکنولوژی نوآورانه ی TVP قدرت می دهد که جزئیات یک امپلی فایر تیوب را با دقت بالایی شبیه سازی می کند. Silverline Standard با داشتن شش مدل پاور امپ و شش وُیسینگ مختلف پری امپ، طیف صوتی گسترده ای را در اختیار شما قرار می دهد. با وجود اتصال USB شما به راحتی می توانید اجراهایتان را ضبط کنید. همچنین خروجی استریوی شبیه ساز اسپیکر line هم روی این امپ قرار گرفته است.

Yamaha THR5

امپ کومبوی مدلینگ 10 واتی، 2 در 3 اینچ

سری THR از یاماها که حاوی امپلی فایرهای مدلینگ است با ترکیب یک فرم فاکتور مناسب و صدای فوق العاده پر انرژی نزد گیتاریست ها بسیار محبوب شده است. THR5 به یک جفت اسپیکر سه اینچی برای جلسات تمرینی و تعدادی از مدل های امپلی فایر و افکت ها مجهز شده که برای طیف وسیعی از استایل های موسیقی ایده آل است. در این امپلی فایر هم شاهد تیونر داخلی، یک ورودی aux برای متصل کردن موزیک پلیر و یک خروجی هدفون برای تمرین های بی سر و صدا هستیم. یک پورت USB هم برای اتصال مستقیم به کامپیوتر و ضبط کردن اجرا برای این امپ در نظر گرفته شده است.

Line 6 Spider V 30 MkII

امپ کومبوی مدلینگ 30 واتی، 1 در 8 اینچ

چه بخواهید تنها گیتارتان را به یک امپ متصل کنید و شروع به اجرا نمایید و چه بخواهید وقت بگذارید و تمام المان های تُن گیتار را با دقت تنظیم کنید، مدلینگ امپلی فایر Line 6 Spider V 30 MkII نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. کمپانی Line 6 مدت زیادی است که به عنوان یکی از پیشروان تکنولوژی مدلینگ امپلی فایر مطرح است و موفق شده تعداد بیشماری مدل های امپلی فایر کمیاب و دور از دسترس را در اختیار همگان قرار دهد. با pider V 30 MkII شما بیش از 200 مدل امپلی فایر خواهید داشت، به همراه ویژگی های اضافه ای مانند لوپ های درام داخلی که می توانید در کنار آن ها گیتار بزنید. همچنین جالب است بدانید اسپیکر فول رنج Spider V 30 MkII با گیتار آکوستیک هم فوق العاده صدا می دهد.

Fishman Loudbox Mini BT

امپ کومبوی آکوستیک 60 واتی، 1 در 6.5 اینچ

Fishman Loudbox Mini BT که برای نوازندگان گیتار آکوستیک و خواننده/آهنگسازها طراحی شده، هم برای تمرین و هم برای اجرا ایده آل است. اتصال بلوتوث به شما اجازه می دهد گوشی هوشمند خود را با امپ همراه کنید و ترک های پس زمینه یا آکومپانیمان ها را با آن اجرا نمایید. همچنین افکت های داخلی ریورب و کورس به شما کمک می کنند پولیش نهایی را روی تُن گیتار انجام دهید. این امپلی فایر دارای یک خروجی بالانس XLR برای متصل کردن آن به سیستم های صوتی بزرگ تر می باشد؛ این ویژگی برای اجراهای زنده ایده آل است.

Marshall Code 50

امپ کومبوی دیجیتال 50 واتی، 1 در 12 اینچ

آیا می خواهید بدانید چه چیزی باعث تمایز صدای امپلی فایرهای معروف می شود؟ امپلی فایر کومبوی Marshall Code 50 برای شروع فوق العاده است. این امپلی فایر نه تنها همان صدای کلاسیک امپ های مارشال را دارد، بلکه 14 مدل پری امپلی فایر و 14 مدل پاور امپ مختلف را هم به شما ارائه می دهد که می توانید آن ها را هر طور که بخواهید با هم ترکیب کنید. آیا می خواهید بدانید اگر پری امپ وینتج یک امپلی فایر فندر را با یک امپ مارشال ترکیب کنید چه صدایی تولید می شود؟ با Marshall Code 50 می توانید چنین کاری را انجام دهید. همچنین با استفاده از نرم افزار Marshall Gateway که داخل پکیج محصول قرار دارد می توانید تمام ویژگی های روی امپ را از طریق اتصال بلوتوث به وسیله ی گوشی هوشمندتان کنترل کنید.

Boss Katana 50

امپ کومبوی 50 واتی، 1 در 12 اینچ

با داشتن کنترل تغییر وات که به شما اجازه می دهد بین 50 وات، 25 وات یا تنها نیمی از وات پاور را استفاده کنید، Boss Katana 50 قادر است تُن های اُور درایو شده ی فوق العاده ای را در ولوم های پایین به شما ارائه بدهد. پنج وُیسینگ امپلی فایر مختلف همراه با کانال های قابل سوییچ و افکت های داخلی به شما اجازه می دهد از این امپلی فایر برای طیف وسیعی از استایل های موسیقی استفاده کنید. یک جک خروجی هدفون برای تمرین های بی سر و صدا در اختیار شما قرار دارد و پورت USB ضبط کردن اجراها روی کامپیوتر را ممکن می کند.

Fender Champion 20

امپ کومبوی 20 واتی، 1 در 8 اینچ

زیبایی امپلی فایر کومبوی تک کانال Fender Champion 20 در سادگی آن نهفته است. ظاهر کلاسیک فندر، طیف گسترده ای از تُن ها، افکت های داخلی، ورودی Aux برای موزیک پلیر، خروجی هدفون برای تمرین، همه و همه در این امپلی فایر قرار گرفته است. با وجود دکمه های چرخشی زیادی که در اختیارتان قرار گرفته می توانید صداهای بسیار متنوعی از این امپ بگیرید و تُن مدنظرتان را ایجاد کنید؛ البته حتی در صورتی که تمام دکمه ها در وسط قرار گرفته باشند هم تُن زیبایی به شما ارائه خواهد شد. با کمی وقت گذاشتن برای تنظیم تُن می توانید این امپ را مناسب هر استایلی بسازید.

Fender Pro Junior IV

امپ کومبوی تیوب 15 واتی، 1 در 10 اینچ

اگر تا به اینجای مقاله امپ مورد نظرتان را پیدا نکرده اید، احتمالا به دنبال مدل های امپ زیاد یا ویژگی های اضافه نیستید، بلکه تُن های افسانه ای تیوب را می خواهید. امپلی فایر Fender Pro Junior IV با داشتن یک اسپیکر ده اینچی Jensen، صدای کلاسیکی که در بسیاری از موزیک های مطرح شنیده اید را به شما ارائه می دهد. شما از این امپ می توانید تُن های گسترده ای دریافت کنید، از تُن های کلین سبک جز گرفته تا تُن های پرخاشگرانه؛ تنها کاری که باید بکنید تنظیم دکمه ی چرخشی ولوم روی گیتار است. داینامیک رنج این امپ فوق العاده است و شما را تشویق می کند تاچ و تکنیک هایتان را به دقت تنظیم کنید. اگر سلیقه تان بیشتر به سمت سبک هایی مانند کلاسیک راک، کانتری، بلوز و… می رود، این امپ مناسب شما خواهد بود.

برای تمام افراد مبتدی یک امپلی فایر ایده آل وجود دارد‌.

این امپلی فایرها برای تمرین افراد مبتدی بسیار مناسب هستند و اگر مقابل آن ها میکروفن قرار دهید به خوبی می توانند در اجراهای زنده نیاز شما را برآورده کنند. چیزی که شما به عنوان یک گیتاریست مبتدی نیاز دارید، امپلی فایری است که از کار کردن با آن لذت ببرید، استفاده از آن سخت نباشد و همچنین ظاهر جذابی داشته باشد.

 
 

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”