ریتم آهنگ

بهترین هدفون های سال 2020 برای آدیو فیل ها

بهترین هدفون های سال 2020 برای آدیو فیل ها

بهترین هدفون های سال 2020 برای آدیو فیل ها

۱- HIFIMAN SUSVARA
بهترین هدفون رده بالا

پشت باز؛
امپدانس 60 اهم؛
پاسخ فرکانسی 6 هرتز تا 75 کیلوهرتز؛
وزن 450 گرم؛
حساسیت 83dB.

+ پاسخ فرکانسی بسیار طبیعی؛
+ جزئیات بالا در فرکانس های پایین؛
– طراحی فیزیکی نه چندان جذاب (به خاطر کارِ دست بودن).

HIFIMAN SUSVARA

فای من (HIFIMAN)، از مشهورترین برندهای سازندۀ هدفون های مغناطیسی مسطح است. شهرت این هدفون، بیشتر به خاطر طراحی بزرگ و توانایی زیاد آن در ارائه جزئیات باس است. Susvara هدفون رده بالایی است که به عنوان جایگزینی برای HE1000 عرضه شده است. این هدفون، احتمالاً بهترین هدفون مغناطیسی مسطحی است که می توانید در بازار پیدا کنید. طراحی هدفون بسیار جذاب و ترکیبی از آلیاژ فلزی و حلقه های چوبی است. ایرکاپ های این هدفون، برخلاف ایرکاپ های کشیدۀ HE1000 v2، تا حد زیادی دایره ای شکل است. هدبند Survara دقیقاً مانند هدبند HE1000 v2 است با یک شیار روی آن برای تنفس بهتر و طراحی قوسی عالی. اگرچه دست ساز بودن این هدفون، حس منحصر به فردی دارد ولی به خاطر کارِ دست بودن، نمی توان انتظار زیادی از حلقه های چوبی آن داشت.

کیفیت صدای این هدفون، در تمام بخش های دامنهۀ فرکانسی، طبیعی و هماهنگ است. پاسخ گذرای هدفون، بهترین پاسخ گذرا در بین هدفون های مغناطیسی مسطح است و شباهت زیادی به هدفون های الکترواستاتیک رده بالا دارد. باس هدفون بسیار تمیز، سرشار از جزئیات و بدون تغییر رنگ و دستکاری است. این هدفون، در پخش باس میانی توانمند است. سطوح تربل را اندکی تغییر رنگ می دهد ولی در حدی نیست که مسئله ساز شود.

در مجموع، این محصول، بهترین هدفون رده بالای مغناطیسی مسطح است که البته این موضوع، قیمت آن را در جایگاهی بالاتر از برخی از مدل های الکترواستاتیک رده بالا قرار داده است.

۲- Final Audio Design SONOROUS X
عالی برای گوش کردن موسیقی

نیمه پشت باز؛
امپدانس 16 اهم؛
پاسخ فرکانسی نامشخص؛
وزن 630 گرم؛
حساسیت 105dB.

+ صدای خاص و اعتیاد آور برای موسیقی؛
+ قابل استفاده در موبایل؛
– وزن زیاد.

Final Audio Design SONOROUS X

شرکت Final Audio Design تمرکز زیادی روی محصولات Audiophile (افراد عاشق صدا و موسیقی) دارد. Sonorous X آخرین هدفون رده بالای این شرکت است که به عنوان جایگزینی برای سری قبلی این محصول یعنی Sonorous VI عرضه شده است. کیفیت ساخت هدفون بسیار عالی است و از نظر ظاهری، براق و درخشان و شیک است. البته طراحی زیبای این هدفون، به قیمت سنگین شدن وزن آن تمام شده است. این هدفون از نوع نیمه پشت باز است. امپدانس Sonorous X تنها 16 اهم است؛ یعنی به راحتی می توانید آن را به گوشی موبایل یا سایر دستگاه های قابل حمل متصل کنید و از کیفیت صدای بالای آن لذت ببرید.

این هدفون در فرکانس های low، ترکیبی از وضوح و جزئیات تحویل می دهد. در تن های میانی، به وضوح می توانید غنا و بافت صدا را لمس کنید و نهایتاً در فرکانس های high-end که نقطۀ قوت این هدفون محسوب می شود، معنی جزئیات و دقت را می فهمید؛ جزئیاتی که به معنی واقعی کلمه، شما را معتاد گوش کردن موسیقی می کند. شخصیت صوتی این هدفون، بسیار اعتیاد آور است به خصوص برای سازهای موسیقی. برای وکال، باید دنبال هدفون های بهتری باشید.

به طور کلی، این هدفون یکی از بهترین هدفون های باکیفیت بازار است که جزئیات زیادی ارائه می دهد و تعادل باسِ آن تحسین برانگیز است. تنها ایراد محصول، وزن بالای آن است که بستگی به سلیقۀ شخصی شما دارد.

۳- Audeze LCD-4
بهترین هدفون Hi-Fi با مکانیسم مغناطیسی مسطح

پشت باز؛
امپدانس 200 اهم؛
پاسخ فرکانسی 5 هرتز تا 50 کیلوهرتز؛
وزن 370 گرم؛
حساسیت 97dB.

+ بسیار راحت؛
+ عمق باس عالی؛
– فرکانس های Upper-mid ضعیف

Audeze LCD-4

Audeze برای افرادی که Hifiman را خوب می شناسند، نامی کاملاً آشناست. این شرکت، همیشه پا به پای محصولات فای من، هدفون های مشابه عرضه می کند و به نوعی رقیب پایاپای آن محسوب می شود. Audeze LCD-4 یک هدفون رده بالای مغناطیسی مسطح است که از طراحی جالبی برخوردار است. ایرکاپ این هدفون کاملاً دایره ای و بزرگ است. ایرپدها بسیار راحت و نرم است. کیفیت ساخت هدفون بسیار بالا است. هدبند هدفون از فیبر کربن و مخلوطی از چرم و لاستیک ساخته شده که وزن آن را بسیار کاهش داده است. این موضوع برای Audeze که همیشه محکوم به وزن زیاد هدفون های تولیدی بود، یک پیشرفت عالی محسوب می شود.

باس این هدفون بسیار عمیق است؛ طوری که به جرأت می توان آن را یکی از باسی ترین هدفون های بازار دانست. فرکانس های میانی تاحدودی ضعیف و بی جان هستند ولی در حدی نیست که توجه شما را جلب کند. فرکانس های بالا در LCD-4 بسیار غنی و واضح است که پیشرفت زیادی نسبت به مدل های پیشین سری LCD است.

در مجموع، این یکی از بهترین هدفون های HiFi بازار است که البته استفادۀ بهینه از آن، نیازمند یک آمپلی فایر مناسب است.

۴- STAX SR-009
بهترین هدفون موسیقی

پشت باز؛
امپدانس 145 اهم؛
پاسخ فرکانسی 5 هرتز تا 42 کیلوهرتز؛
وزن 453 گرم؛
حساسیت 101dB.

+ جزئیات فراوان صدا؛
+ وضوح بالا؛
– کیفیت ساخت پایین.

STAX SR-009

STAX نامی آشنا برای دوستداران موسیقی است؛ چرا که یکی از بهترین تولیدکنندگان هدفون های الکترواستاتیک دنیا است. SR-009 پرچمدار جدید این شرکت است که صدایی رویایی ارائه می کند. کیفیت ساخت هدفون کمی پایین است؛ چون در بیشتر قسمت های آن از پلاستیک استفاده شده است. ایرکاپ ها، دایره ای شکل هستند و ایرپدها به خوبی دور گوش را فرا می گیرند.

این هدفون، با اختلاف زیادی، بیشتر سطح جزئیات صدا و واکنش گذرای عالی بدون تأثیر روی دینامیک صدا ارائه می دهد. شخصیت صوتی این هدفون در یک چیز خلاصه می شود: جزئیات؛ تمام نت ها را با بالاترین دقت ممکن پخش می کند. وضوح زیاد فرکانس های بالا و کیفیت صدا، دو نکتۀ مهی است که در مورد این هدفون می توانیم بگوییم. این هدفون با یک آمپلی فایر قدرتمند، عالی عمل می کند.

به صورت کلی، SR-009 تجربه ای جدید در گوش کردن موسیقی برای شما به ارمغان می آورد. البته بهره برداری از تمام ظرفیت این هدفون نیازمند کارت صدا و آمپلی فایر مناسب است.

۵- HIFIMAN HE1000 V2
بهترین هدفون مسطح مغناطیسی با رویکرد تهاجمی

پشت باز؛
امپدانس 35 اهم؛
پاسخ فرکانسی 8 هرتز تا 65 کیلوهرتز؛
وزن 420 گرم؛
حساسیت 90dB.

+ جزئیات خوب باس؛
– حجم کم باس

HIFIMAN HE1000 V2

با محصول دیگری از HIFIMAN همراه شویم: HE1000 v2 هدفون قبلی این شرکت پیش از عرضۀ Susvara است که رویکردی تهاجمی تر نسبت به پاسخ فرکانسی دارد. کیفیت ساخت این هدفون، کاملاً شبیه Susvara است؛ با این تفاوت که شکل ایرکاپ آن، کمی بلندتر است. بالشتک های هدفون، محکم به نظر می رسند و هدبند آن واقعاً راحت و دوست داشتنی است؛ دقیقاً مثل Susvara.

پاسخ فرکانسی این هدفون، کمی پرخاشانه تر از Susvara است. باس هدفون جزئیات خوبی دارد و تا حد زیادی شبیه Susvara است؛ ولی حجم آن نسبتاً کمتر است. بعلاوه، فرکانس های مید و های، کمی برجسته است که ممکن است به مذاق همه خوش نیاید.

در مجموع، اگر برای خرید هدفون بودجۀ کافی ندارید، می توانید این محصول را خریداری کنید. البته قبلش تست کنید که با تن صدای برجستۀ آن در قسمت های مید و های مشکلی نداشته باشید.

۶- Sennheiser HD800S
بهترین هدفون موسیقی به لحاظ قیمت

پشت باز؛
امپدانس 300 اهم؛
پاسخ فرکانسی 4 هرتز تا 51 کیلوهرتز؛
وزن 330 گرم؛
حساسیت نامعلوم.

+ خوش قیمت ترین هدفون در صنعت Audiophile؛
+ ساند استیج عظیم؛
– ورود نویز زیاد به داخل ایرکاپ.

Sennheiser HD800S

سنهایزر، یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در سراسر دنیا است که وقتی صحبت از هدفون های رده بالا است، حتماً نامی از آن برده می شود. اگرچه Sennheiser HD800S هدفون پرجمدار این شرکت در بازار است ولی هدفون اصلی پرچمدار این شرکت (که به خاطر قیمت بالا، خریداران کمی دارد) Sennheiser Orpheus است که هنوز هیچ رقیبی ندارد. HD800S یک هدفون داینامیک است که تا این لحظه، بهترین ساند استیج را در بین رقبا دارد. وزن هدفون پایین، کوسن ها راحت و در یک کلام طراحی جذاب، باکیفیت و محکمی دارد.

متمایزترین ویژگی این هدفون، ساند استیج آن است. فرکانس های مید و های، بسیار با جزئیات پخش می شود. باس هدفون، کنترل شده و متعادل است که البته به خاطر ماهیت این نوع طراحی، نباید انتظار زیادی از باس آن داشت.

در مجموع، بهترین هدفون داینامیک با ساند استیج عالی و البته قیمت مناسب HD800S است. با این مشخصات و قیمت، هیچ هدفون دیگری شبیه آن پیدا نمی کنید.

۷- Sony MDRZ1R Signature
بهترین هدفون پشت بسته با کیفیت بالا

پشت بسته؛
امپدانس 64 اهم؛
پاسخ فرکانسی 4 هرتز تا 120 کیلوهرتز؛
وزن 385 گرم؛
حساسیت 100dB.

+ نویز ایزولیشن عالی؛
+ کیفیت عالی باس؛
– تربل شلوغ.

Sony MDRZ1R Signature

Sony MDRZ1R Signature یکی از بهترین هدفون های پشت بسته بازار است و مشخصات آن ثابت می کند که یکی از منحصر به فردترین هدفونها است. اول از همه، طراحی پشت بستۀ این هدفون، عایق کاری بهتری در برابر اصوات و نویزهای خارجی ایجاد می کند. این هدفون، حس یک محصول باکیفیت را به شما القاء می کند. هدبند آلومینیومی با روپوش چرمی، نرمی خاصی روی سر ایجاد می کند. بالشتک های هدفون، برخلاف بسیاری از هدفون های رده بالا از که از فوم استفاده می کنند از چرم ساخته شده است.

این هدفون داینامیکی است و صاحب یکی از بزرگترین درایورها است که در بازار هدفون ها می توانید پیدا کنید (70 میلی متر.) این هدفون تأکید زیادی روی باس دارد؛ طوری که حتی باس را در فرکانس های میانی هم می توان شنید که این موضوع تا حد زیادی، تیزی صدا در این بخش از فرکانس را تحت پوشش قرار می دهد. فرکانس های بالا در این هدفون، برجسته پخش می شود که به همین دلیل در استفادۀ طولانی مدت ممکن است باعث خستگی شما شود.

به طور کلی، کیفیت صدای این هدفون، به اندازۀ برخی از هدفون های پشت باز بازار که تعدادی از آنها را معرفی کردیم نیست؛ ولی اگر به هر دلیلی نیاز به خرید یک هدفون پشت بسته داشتید در خرید این محصول تردید نکنید!

۸- Focal Utopia
طراحی داینامیک

پشت باز؛
امپدانس 80 اهم؛
پاسخ فرکانسی 5 هرتز تا 50 کیلوهرتز؛
وزن 490 گرم؛
حساسیت 104dB.

+ عمق بالای صدا؛
– صدای شفاف؛
– واقعی نبودن فرکانس های بین Mid و High.

Focal Utopia

Focal Utopia یکی از بهترین هدفون های داینامیک بازار برای علاقه مندان موسیقی است. ایرکاپ های هدفون دایره ای شکل است و از بالشتک های ضخیمی استفاده می کند. اگر گوش های بزرگی دارید، قبل از خرید، مطمئن شوید که بالشتک ها به راحتی دور گوش شما را می گیرند.

کیفیت صدای این هدفون باورنکردنی است. در اولین استفاده، به عمق صدای عجیب آن پی خواهید برد. شخصیت صوتی هدفون، وضوح و جداسازی صدای سازها است. باس صدا، در بعضی جاها حجم کمی دارد ولی در کل تعادل خوبی دارد. فرکانس های میانی و بالا نیز متعادل هستند، اما انتقال از فرکانس های میانی به بالا کمی غیر واقعی به نظر می رسد.

در کل، با یک هدفون خوب داینامیک با قیمتی نسبتاً بالا روبرو هستید.

۹- Pioneer SE-MASTER1
یکی از بهترین هدفون های رده بالا با طراحی داینامیک

پشت باز؛
امپدانس 45 اهم؛
پاسخ فرکانسی 5 هرتز تا 85 کیلوهرتز؛
وزن 460 گرم؛
حساسیت 96dB.

+ فرکانس های Low و Mid طبیعی؛
+ ایرپدهای بسیار شیک؛
– تیزی و شلوغی فرکانس های بالا.

Pioneer SE-MASTER1

SE-Master1 محصولی عالی از یک شرکتی عالی و به عنوان جایگزینی شایسته برای Focal Utopia است. کیفیت ساخت این هدفون، همانطور که از محصولات مونتاژ ژاپن انتظار می رود استثنایی است. ایرپدهای هدفون بسیار نرم و لذت بخش است. هدبند بسیار نازک و راحت است و حضورش را روی سرتان حس نمی کنید! این خصوصیات، باعث راحتی این هدفون شده و وزن آن نیز به اندازۀ هدفون های رده بالایی که در این لیست معرفی کردیم زیاد نیست.

کیفیت صدای هدفون در بخش low و mid صدا عالی ولی در فرکانس های high اندکی ضعیف است. پاسخ فرکانسی بالای این هدفون باعث شده تا فرکانس های بالا با وضوح زیادی پخش شوند و اندکی شلوغ به نظر برسند. این موضوع می تواند برای بعضی از افراد که دوست ندارند بخش خاصی از بازۀ فرکانسی را به صورت برجسته بشنوند، آزاردهنده باشد.

اگر عاشق قسمت های high آهنگ هستید و دوست دارید این بخش ها را واضح و شفاف بشنوید، انتخاب این هدفون عاقلانه است. البته پایونیر باید روی فرکانس های high کمی بیشتر کار می کرد تا کنترل بیشتری در این بخش فرکانسی وجود می داشت.

۱۰- GRADO PS1000e
یکی از بهترین هدفون های مقرون به صرفه برای عاشقان موسیقی

پشت باز؛
امپدانس 32 اهم؛
پاسخ فرکانسی 5 هرتز تا 50 کیلوهرتز؛
وزن تقریباً 550 گرم؛
حساسیت 99.8dB.

+ صدای گرم؛
+ باس قوی؛
– درز بیش از حد صدا به بیرون.

GRADO PS1000e

Grado PS1000e یکی از بهترین هدفون های مقرون به صرفۀ بازار با طراحی پشت باز برای علاقه مندان موسیقی است. همین اول بگوییم که میزان درز صدای این هدفون به بیرون بسیار زیاد است. تقریباً هیچ هدفونی اینقدر صدا را به بیرون منتقل نمی کند. اگر تنها شنونده، خودتان هستید یا اطرافیان شما با این موضوع مشکلی ندارند، با یک هدفون بسیار خوب روبرو هستید. طراحی هدفون منحصر به فرد است. ایرپدها، نرم، بزرگ و جذاب هستند و هدبند چرمی آن حس خوبی منتقل می کند.

در هنگام استفاده از این هدفون، فرکانس های low را کمی ضعیف و بی رمق می شنوید. با این حال جزئیات باس بالاست. این موضوع باعث ایجاد صدایی گرم می شود. بهترین بخش هدفون، ناحیۀ high صداست که سرشار از جزئیات و انرژی است. قیمت این هدفون مشابه HD800S است و آن را می توان یکی از بهترین هدفون های بازار برای عاشقان موسیقی دانست؛ به خصوص وقتی high-end اهمیتی زیادی برای شما داشته باشد.

چند نکته برای خرید هدفون

اگر جزو علاقه مندان موسیقی هستید احتمالاً چیزهایی که میخواهیم بگوییم را بلدید ولی اگر به تازگی وارد حوزۀ موسیقی شده اید یا قصد دارید به صورت تخصصی تر وارد این حوزه شوید، راهنمایی که در ادامه می خوانید، کمک زیادی در خرید هدفون جدید به شما می کند.

عملکرد

در دنیای هدفون ها، دو نوع کلی وجود دارد. مشهورترین آنها هدفون های پشت باز هستند که از صدایی طبیعی و ساند استیجی وسیع برخوردار هستند. نوع بعدی، هدفون پشت بسته است که صدایی نسبتاً مصنوعی دارند؛ ولی این به معنی به درد نخور بودن آنها نیست. طراحی پشت بسته، سطح بیشتری از فشار صوتی تحمل و در کل صدای قوی تری ارائه می دهد.

در هدفون های پشت بسته، باس قوی و تربل جزئیات بیشتری دارد. اگرچه این ویژگی در برخی از هدفون های پشت باز نیز وجود دارد ولی قطعاً قیمت بالاتری خواهند داشت. برخی از هدفون ها، تحت عنوان نیمه باز، مابین این دو قرار دارند که از نظر ما نسخۀ ضعیف شدۀ هدفون های پشت باز و بسته هستند و ارزش خرید زیادی ندارند.

داینامیک، مغناطیسی مسطح، الکترواستاتیک

این بحث بین شنوندگان حرفه ای موسیقی، مشهور است؛ بنابراین ما اینجا قصد نداریم وارد جزئیات شویم. بیشتر به این موضوع می پردازیم که چرا باید هدفون داینامیکی یا مغناطیسی مسطح خریداری کنید. استقبال از هدفون های الکترواستاتیک به خاطر قیمت بالا و تجهیزات جانبی مورد نیاز، کم است. بیشتر هدفون ها، جزو هدفون های داینامیک هستند. هدفون های داینامیک، ساند استیج وسیع تری از هدفون های مسطح مغناطیسی دارند؛ ولی در ولوم های بالا، مستعد دیستورشن هستند.

هدفون های مغناطیسی مسطح، معمولاً اندازۀ بزرگتری از هدفون های داینامیک دارند. تنها مزیت آنها، کم بودن سطح دیستورشن در ولوم های بالا است. عیب این هدفون ها، وزن زیاد و ساند استیج ضعیف تر نسبت به هدفون های داینامیک است.

هدفون های الکترواستاتیک. قیمت بالایی دارند. هدفون های کلاس جهانی، معمولاً در این خانواده هستند؛ مثلاً Sennheiser Orpheus HE90. مهم ترین خصیصۀ هدفون های الکترواستاتیک، طبیعی تر بودن صدا نسبت به دو نوع دیگر است. این موضوع باعث می شود، شنونده عمق بیشتری از موسیقی را درک کند و به نوعی در آن غرق شود. بزرگترین عیب این هدفون ها، نیازشان به آمپلی فایر اختصاصی الکترواستاتیک است که معمولاً به اندازۀ خودِ هدفون گران است. این نکتۀ منفی، قابلیت حمل هدفون را کاهش می دهد؛ چون نمی توانید یک آمپلی فایر بزرگ و سنگین را با خودتان جا به جا کنید.

پاسخ فرکانسی

پاسخ فرکانسی هدفون، توانایی هدفون در بازتولید فرکانس های مختلف را بیان می کند. بسیاری از هدفون های رده بالا، طیف وسیعی از فرکانس های صوتی را پشتیبانی می کنند و سطح دیستورشن پایینی دارند. اصطلاح «Sound Signature» از اینجا گرفته شده است؛ زیرا هر هدفون می تواند یک طیف فرکانسی را پخش کند. ممکن است هدفونی، فرکانس های میانی را روشن تر پخش کند و هدفون دیگری در قسمت باس یا high، توانایی بیشتری داشته باشد.

امپدانس

امپدانس، میزان مقاومت داخلی هدفون و توانایی لازم برای عملکرد درست آن را مشخص می کند. هدفون هایی با امپدانس کمتر از 35 اهم، نیازی به آمپلی فایر ندارند؛ اگرچه استفاده از آمپلی فایر، صدا را بهتر تقویت می کند. هدفون هایی با امپدانس 3000 اهم یا بالاتر به یک آمپلی فایر قوی نیاز دارند. برخی از هدفون ها، مثلاً هدفون های الکترواستاتیک، به نوع خاصی از آمپلی فایر نیاز دارند که غالیاً به آن اِنرجایزر گفته می شود.

راحتی

یکی از فاکتورهای مهم در خرید هدفون، میزان راحتی آن است. بیشتر هدفون های رده بالای بازار معمولاً وزن بیشتری از هدفون های میان رده دارند؛ دلیلش این است که هدفون های رده بالا مخصوصاً مدل های مغناطیسی و الکترواستاتیک، از ساختار پیچیده تری در ایرکاپ ها، استفاده می کنند که این موضوع باعث افزایش وزن هدفون می شود. برای جبران وزن زیاد، هدفونی انتخاب کنید که ایرپدهای نرم و ترجیحاً چرمی یا فوم داشته باشد تا در استفادۀ طولانی، کمتر اذیت شوید.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”