ریتم آهنگ

9 مورد از برترین میکروفون های یو اس بی

9 مورد از برترین میکروفون های یو اس بی

مقدمه :

9 مورد از برترین میکروفون های یو اس بی

در سال های اخیر، میکروفون های USB، به خاطر قیمت مناسب و کیفیت صدای مطلوب و اتصال راحت به کامپیوتر، محبوبیت زیادی یافته اند. در این مقاله به بررسی 9 میکروفون برتر بازار خواهیم پرداخت و مشخصات هر یک را به صورت جدا بررسی می کنیم.

۹ میکروفون برتر USB:

  • Rode Podcasterش
  • Rode NT-USB
  • Audio-Technica AT2020USB+
  • Apogee HypeMiC USB
  • Marantz Professional MPM-2000U
  • Blue Yeti
  • Blue Snowball
  • Samson Meteor
  • MXL AC-404 USB

نکته: میکروفون های USB گرچه صدای قابل قبولی دارند ولی برای کارهای حرفه ای اکیداً توصیه می کنیم از جایگزین های آنالوگ و حرفه ای استفاده کنید.

ابتدا ویژگی های یک میکروفون USB خوب را بشناسیم.

ویژگی های یک میکروفون USB خوب

  • سمپل ریت (Sample Rate) بالا: خروجی میکروفون های USB به صورت دیجیتال است. به تعداد دفعات نمونه برداری از صدا در واحد ثانیه، سمپل ریت یا نرخ نمونه برداری گفته می شود. در یک میکروفون خوبِ USB، مقدار مناسب سمپل ریت، بین 44.1k تا 48k قرار دارد و بالاتر هم چه بهتر.
  • عمق بیت (Bit-depth) زیاد: عمق بیت، سطح بلندی صدا در محدودۀ داینامیکی هر یک از سمپل ها است. عمق بیتِ یک میکروفون USB خوب، 16 بیت، 24 بیت یا 32 بیت است.
  • تاخیر کم هنگام مانیتورینگ: میکروفونی با تاخیرِ مانیتورینگِ کم یا نزدیک به صفر، تجربۀ ضبط بهتری به شما می دهد؛ چون هیچ گونه تاخیری بین صدای نمونه برداری شده و پخشِ آن صدا از هدفون وجود ندارد.
  • کانکتورها و اتصالات باکیفیت: میکروفون های USB از طریق کابل USB به دستگاه مورد نظر متصل می شوند. بنابراین مهم است که از کابل ها و کانکتورهای باکیفیت استفاده شده باشد.
  • پاسخ فرکانسی وسیع: هرچه میزان پاسخ فرکانسی یک میکروفون بیشتر باشد، صدا را طبیعی و واقعی تر ضبط می کند. دلیل اینکه صدای ضبط شده با گوشی موبایل را متفاوت از صدای اصلی خود می شنوید، پاسخ فرکانسی پایین میکروفون داخلی گوشی است. صدای شما متفاوت است چون بسیاری از فرکانس ها که تونالیتۀ صدای شما را می سازند نمونه برداری نمی شوند.

با این مقدمه برویم سراغ بررسی میکروفون ها:

Rode Podcaster

رود پادکستر تنها میکروفون داینامیک USB این لیست است و همانطور که از نامش پیداست، انتخاب مناسبی برای پادکسترها است. به خاطر داینامیک بودن این میکروفون، می توان از آن در جاهای نسبتاً شلوغ استفاده کرد.

 

 

سمپل ریت: 8 تا 48 کیلوهرتز

عمق بیت: 18 بیت

مانیتورینگ: خروجی هدفون بدون تاخیر

کیفیت کانکتورها: خوب

پاسخ فرکانسی: 40 هرتز تا 14000 هرتز (یا 14 کیلو هرتز)

مزایا معایب
داینامیک است. به همین خاطر حساسیت کمتری به نویزهای محیط دارد. گین (gain) پایین
بسیار مقاوم وزن زیاد (655 گرم)
مانیتورینگِ بدون تأخیر پاپ فیلتر نه چندان کارآمد
کیفیت صدای عالی نامناسب برای ضبط ساز

 

خریداران میکروفون های USB از دو حال خارج نیستند: 1- بودجۀ زیادی ندارند 2- تازه واردند. در هر دو حال، محیط ایده آلی برای ضبط صدا وجود ندارد. اما گاهی شانس به شما رو می کند و میکروفونی می بینید که هم ارزان است، هم با USB به کامیپوتر وصل می شود و هم داینامیک هستند. رود پادکستر همۀ این ویژگی ها را دارد. این میکروفون برای افرادی مناسب است که در محیطی ایزوله و ساکت فعالیت نمی کنند. اغلب میکروفون های USB از نوع کاندنسر هستند که نسبت به نویز محیط حساس هستند. به عنوان مثال، صدای کولر، تلویزیون، بازی بچه ها، ملودی الیزۀ بتهوونِ ماشین آشغالی همگی دریافت می شوند.

اما میکروفون های داینامیک طوری ساخته شده اند که به فاصلۀ منبع صدا تا میکروفون حساس هستند. بنابراین صدا و نویزهای ضعیفِ اطراف، اگر در فاصلۀ دوری قرار داشته باشند ضبط نمی شوند. به همین دلیل خواننده ها در کنسرت های خود از میکروفون های داینامیک استفاده می کنند. از آن طرف میکروفون های کاندنسر، صدا را با جزئیات و کیفیت بالاتر نمونه برداری می کنند و مناسبِ فضاهای استودیویی و آکوستیک هستند. اگرچه حساسیت میکروفون های کاندنسر در انواع مختلف با یکدیگر فرق می کند، ولی بازهم چند سر و گردن از میکروفون های داینامیک حساسیت بالاتری به نویز دارند.

رود پادکستر با ویندوز و مک سازگار است و مبدل آنالوگ به دیجیتالش، صدای باکیفیتی تحویل می دهد. سمپل ریت این میکروفون تا 48 کیلوهرتز و در دو عمق 16 و 24 بیت پشتیبانی می شود. مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC) میکروفون های USB که به صورت داخلی درون میکروفون تعبیه شده، دقیقاً کار یک کارتِ صدا را انجام می دهند. خروجی هدفون رود پادکستر، تاخیرش صفر است؛ بنابراین همزمان با ضبط، می توانید صدا را مانیتور کنید.

پاسخ فرکانسی این میکروفون، همانطور که در تصویر می بینید به یک منحنی تخت شبیه است. این یعنی برداشت صدا در فرکانس های مختلف به صورت یکنواخت انجام می شود و رنگِ صدا تغییر زیادی نمی کند.

افت صدا در ناحیۀ low-end کمک می کند تا فرکانس های پایین را کاهش دهیم. به هر حال اگر میزان این افت زیاد باشد، می توان از طریق DAW و اعمال high-pass آن را بهبود داد. از طرفی چون محدودۀ فرکانسی صدای انسان بین 5 تا 9 کیلوهرتز قرار دارد، فرکانس های بالا در محدودۀ 9 کیلو هرتز تقویت می شوند تا وکال شفاف تری داشته باشیم و متعاقباً فرکانس ها با گذر از مرز 9 کیلوهرتز افت پیدا می کنند که به منظور کاهش دریافت نویزهای محیط است.

کانکتور USB رود پادکستر کیفیت بالایی دارد و با دوام به نظر می رسد. این میکروفون با یک استند مونت RM2 عرضه شده تا به راحتی بتوانید به استندهای حرفه ای در سایزهای ⅜ اینچ و ⅝ اینچ متصل کنید. همچنین یک شوک مونت PSM1 دارد. الگوی قطبی رودپادکستر کاردیوید است؛ که یعنی صداهای روبرو دریافت می شوند و صداهای کنار و پشت میکروفون پس زده می شوند. اگر پادکست تولید می کنید و نگران نویزهای محیط هستید، رود پادکستر، یک انتخاب ایده آل خواهد بود.

Rode NT-USB

محصول بعدی، باز هم متعلق به شرکت Rode است: Rode NT-USB که یکی از محبوب ترین میکروفون های USB است. این میکروفونِ کاندنسر با دیافراگم کوچکش قادر است صدایی دقیق و شفاف ضبط کند. استفاده از آن راحت است و بدون تاخیر عمل مانیتورینگ را انجام می دهد.

 

 

سمپل ریت: 48 کیلوهرتز

عمق بیت: 16 بیت

مانیتورینگ: خروجی هدفون بدون تاخیر

کیفیت کانکتورها: خوب

پاسخ فرکانسی: 20 هرتز تا 20000 هرتز

مزایا معایب
صدابرداری شفاف، واضح و گرم گین زیاد و حساسیت بالا که برای محیط های غیرآکوستیک دردسرساز است
دارای پاپ فیلتر باکیفیت جنس نه چندان مناسب میکروفون
مانیتورینگِ بدون تأخیر  

 

Rode-NT از کپسولی با دیافراگم کوچک تشکیل شده که صدا را با الگوی قطبی کاردیوید دریافت می کند. پاسخ فرکانسی زیاد این میکروفون باعث می شود تا نوانس ها و جزئیات صدا ثبت و حالت طبیعی صدا حفظ شود که البته به قیمت حساسیت بیشتر به نویزهای محیط تمام می شود؛ به عنوان مثال جا به جایی روی صندلی، تایپ با یک صفحه کلید مکانیکی و حتی صدای فن کامپیوتر اگر زیاد باشد، همۀ آن ها برداشت می شوند. نکتۀ منفی دیگر، جنس پلاستیکی بدنه است که از میکروفونی در این سطح انتظار نمی رود. البته جنسب بدنه خیلی بد نیست، ولی عالی هم نیست. مشکل اصلی این میکروفون، حساسیت بالای آن به نویز محیط است؛ بنابراین اگر محیط آکوستیکی خوبی ندارید، انتخاب مناسبی برای شما نیست. حتی ممکن است شما را وادار به خرید پنل های جاذب صدا کند.

NT-USB علاوه بر حساسیت بالا، پاسخ فرکانسی زیادی دارد.

پاسخ فرکانسی بالا، هم می تواند خوب باشد و هم بد. خوب است چون می تواند تمام فرکانس های محدودۀ شنوایی انسان را ضبط کند. بد است چون می تواند کوچک ترین جزئیات صدا از جمله قسمت های low-end یا بخش هایی که در بالاترین ناحیۀ high-end قرار دارند را پیکاپ کند. با این حال توانایی این میکروفون در دریافت فرکانس های میدرنج بسیار عالی است و کیفیت صدای شفافی را در این ناحیه تجربه خواهید کرد.

Rode NT-USB همانند هر میکروفون USB دیگری با ویندوز و مک سازگار است. سمپل ریت این میکروفون 48 کیلوهرتز و عمق بیت آن 16 است. بعلاوه تاخیر صفر مانیتورینگ در میکروفون NT-USB، صدا را همزمان با ضبط به هدفون ارسال می کند. سه پایۀ این میکروفون کیفیت مناسبی دارد و کیفیت اتصال USB آن بالاست. این میکروفون را می توان با سایر پایه های استاندارد و شوک مونت هایی مثل Rode SMR استفاده کرد. پاپ فیلتری که همراه این میکروفون عرضه شده، کیفیت مناسبی دارد و به خوبی جلوی Polisive ها را می گیرد.

+Audio-Technica AT2020USB

میکروفون +Audio-Technica AT2020USB یکی دیگر از میکروفون های مطرح USB است که دلایل خوبی برای انتخاب آن داریم. ویژگی های برجستۀ این میکروفون، آن را به انتخاب مناسبی برای افراد تازه وارد تبدیل کرده است.

 

 

سمپل ریت: 44.1 تا 48 کیلوهرتز

عمق بیت: 16 بیت

مانیتورینگ: خروجی هدفون بدون تاخیر

کیفیت کانکتورها: نه چندان مناسب

پاسخ فرکانسی: 20 هرتز تا 20000 هرتز

مزایا معایب
صدابرداری شفاف و واضح طراحی بی کیفیت پلاستیکی
وجود میکس کنترل، برای ترکیب صدای میکروفون با صدای آمده از DAW نداشتن دکمۀ میوت
مانیتورینگِ بدون تأخیر کیفیت پایین کانکتور USB

 

این میکروفون کاندنسر است و از یک دیافراگرام بزرگ کاردیویدی برای ضبط صدا استفاده می کند. +ATUSB2020 در کنار محدودۀ فرکانسی وسیع، کاربرد زیادی برای ضبط موسیقی دارد. صدای ضبط شده با این میکروفون (وکال، و صدای سازها) کیفیت بالایی دارد. همانطور که در تصویر پایین می بینید، در ناحیۀ 9 کیلوهرتز، حساسیت میکروفون بالا رفته تا وکال خوبی حاصل شود.

قبلاً گفتیم که بالا بودن پاسخ فرکانسی یک میکروفون هم می تواند خوب باشد و هم بد. بنابراین مشکلی که برای Rode NT-USB وجود داشت برای این میکروفون نیز وجود دارد. +AT2020USB گرچه نوانس ها و جزئیات صدا را به همان صورت که می شنوید ثبت می کند ولی عیبش زمانی آشکار می شود که محیط ساکت نباشد؛ تمام نویزها و صداهای ناخواسته برداشت می شوند. خروجی هدفون +AT2020USB بدون تاخیر است، سمپل ریت آن بین دو حالت 44.1 و 48 کیلوهرتز با عمق بیت 16 است. مشکل اصلی این میکروفون، کابل و شوکت استند آن است. سه پایه ای که همراه محصول عرضه شده، کیفیت پایینی دارد و هیچ نوع ایزوله سازی مکانیکی اعمال نمی کند.

Apogee HypeMiC USB

Apogee HypeMiC USB یکی دیگر از محبوب ترین میکروفون های USB با کیفیت صدای بالا و مشخصات سخت افزاری عالی است.

 

 

سمپل ریت: 96 کیلوهرتز

عمق بیت: 24 بیت

مانیتورینگ: خروجی هدفون بدون تاخیر

کیفیت کانکتورها: خوب

پاسخ فرکانسی: 20 هرتز تا 20000 هرتز

مزایا معایب
صدابرداری شفاف و واضح نداشتن شوک مونت
کمپرسور آنالوگ داخلی با کیفیت بالا نداشتن دکمۀ میوت
مانیتورینگِ بدون تأخیر با امکان blend control برای ترکیب صدای میکروفون و  صدای DAW  
بدنۀ فلزی و استند رومیزی محکم  

 

زیاد طرفدار میکروفون های USB نیستم ولی این یکی واقعاً دوست داشتنی است. Apogee HypeMiC USB، گران قیمت ترین میکروفون USB این لیست و البته پر امکانات ترین آن هاست. این محصول دیافراگم کوچکی دارد و الگوی قطبی آن کاردیوید است. پیش از هر چیز، از سمپل ریت 96 کیلوهرتزی و عمق بیت 24 این میکروفون شگفت زده می شوید. در واقع بالاترین کیفیت صدا را در لیست حاضر می توانید از این میکروفون انتظار داشته باشید. در اغلب رکوردهای حرفه ای، نهایتاً از نرخ نمونه برداری 48 کیلو هرتز استفاده می کنند؛ بنابراین 96 کیلو هرتز، چیزی فراتر از نیازهای معمول است.

خروجی هدفون این میکروفون، هیچ گونه تأخیری ندارد تا بتوانید یک مانیتورینگ بی وقفه را تجربه کنید. با قابلیت Blend این میکروفون می توانید صدای ضبط شده را مستقیماً با صدایی که از DAW می آید میکس کنید. این کمک می کند تا بدون درگیر شدن با Gain و سطح صدا در DAW به توازن درستی در هدفون دست پیدا کنید. HypeMiC بسیار حساس است و پاسخ فرکانسی وسیعی را پشتیبانی می کند. برای استفاده از این میکروفون حتماً به یک محیط ساکت و آکوستیک نیاز دارید؛ چرا که تمام صداهایی که در اتاق به گوش شما می رسد به گوش این میکروفون نیز خواهد رسید. متأسفانه نمودار پاسخ فرکانسی برای این میکروفون در دسترس نیست.

جذابترین نکته در مورد این میکروفون، البته به نظر من، کمپرسور آنالوگ آن با سه تنظیم مختلف است:

Low: پایین ترین سطح کامپرشن برای شکل دهی به وکال و صدای ساز در هنگام ضبط موسیقی است؛

Medium: کامپرشن در این سطح برای ضبط پادکست، مصاحبه و به طور کلی برای زمانی است که بخواهید گفتگوها را برجسته تر نشان دهید؛

High: حالت High برای زمانی است که بخواهید شنونده را غرقِ در صدا کنید. این حالت بیشتر برای گویندگی و خواندن کتاب های صوتی و … کاربرد دارد؛ که احتمالاً نمونه هایش را در برنامه های رادیویی شنیده اید.

هنگام استفاده از کامپرشن باید به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر صدا، هر گونه نویزی تقویت می شود؛ بنابراین در سطوح بالای کامپرشن، بهترین مکان، استودیو یا محیطی است که به لحاظ آکوستیکی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد. کیفیت ساخت این میکروفون قابل تقدیر است. بدنۀ آن کاملاً فلزی است که روی یک استند رومیزی محکم مستقر شده است. کانکتورهای USB و هدفونِ این میکروفون، از مرغوب ترین مواد ساخته شده اند؛ بنابراین می توانید انتظار دوام بالایی از آن داشته باشید. در جعبۀ محصول، کابل هایی برای اتصال میکروفون به کامپیوتر و گوشی وجود دارد.

Marantz Professional MPM-2000U

میکروفون Marantz Professional MPM-2000U یکی از میکروفون های خوب و کمتر شناختۀ USB است که به دلایلی که در ادامه خواهیم گفت شایستگی حضور در این لیست را دارد. این میکروفونِ کاندنسر با دیافراگم بزرگش، عملکردی عالی در دریافت وکال دارد و کار با آن بسیار آسان است.

 

 

سمپل ریت: 48 کیلوهرتز

عمق بیت: 16 بیت

مانیتورینگ: ندارد

کیفیت کانکتورها: خوب

پاسخ فرکانسی: 20 هرتز تا 18000 هرتز

مزایا معایب
صدابرداری شفاف و واضح فاقد خروجی هدفون برای مانیتورینگ
دارای شوک مونت شوک مونت و اتصال USB شل و ول
کیفیت ساخت عالی  

 

Marantz MPM-2000U به عنوان یک میکروفون استودیویی USB از نوع کاندنسر تبلیغ می شود. کپسول و مبدل آنالوگ به دیجیتال آن با بالاترین استانداردهای کیفی ساخته شده است. سمپل ریت میکروفون در حد استاندارد 48 کیلوهرتز قرار دارد و عمق بیتی آن 16 است. صدای ضبط شده با این میکروفون بسیار واضح و شفاف است که به لطف پاسخ فرکانسی خوب و تخت آن است.

نمودار پاسخ فرکانسی این میکروفون زیباست و به همین زیبایی، صدایی با کیفیت در خروجی به شما تحویل می دهد. افت نمودار در قسمت low-end باعث کاهش اثرگذاری نویزهای مکانیکی و الکترومکانیکی می شود ولی در عین حال آنقدر پایین نیست که تاثیر بدی روی ناحیۀ اصلی low-end در سیگنال ورودی داشته باشد. تقویت صدا به اندازۀ 5 دسی بل در فرکانس های بالا، گفتگوها و محدودۀ وکال را با برجستگی بیشتری برداشت می کند که نتیجه اش شفافیت بالای صداست.

عیب اصلی این میکروفون، نداشتن خروجی هدفون برای مانیتورینگ است. در عوض، کیفیت ساخت آن ستودنی است؛ بدنۀ آن تماماً فلزی و از جنس مرغوبی ساخته شده است. بعلاوه شوک مونت آن به سادگی نصب می شود و میکروفون را از شر نویزهای مکانیکی در امان نگه می دارد.

Blue Yeti

Blue Yeti را شاید بتوان گل سرسبد میکروفون های USB دانست. این محصول اگر نگوییم بهترین، یکی از میکروفون های محبوب USB است که رواج استفاده از آن بسیار بالاست. کافی است سری به کلیپ های یوتیوب بزنید! هیچ لیستی بدون معرفی این میکروفون کامل نیست. در اینترنت، مقایسه ها و بحث های زیادی حولِ این میکروفون شکل گرفته که به ندرت در سایر میکروفون ها شاهدِ آن هستیم.

 

 

سمپل ریت: 48 کیلوهرتز

عمق بیت: 16 بیت

مانیتورینگ: خروجی هدفون بدون تاخیر

کیفیت کانکتورها: نه چندان خوب

پاسخ فرکانسی: 20 هرتز تا 20000 هرتز

مزایا معایب
دارای 4 الگوی قطبی تغییر رنگ صدا
کیفیت ساخت عالی میکروفون و استند رومیزی کیفیت پایین پورت و کابل USB
خروجی بدون تاخیر هدفون برای مانیتورینگ حساسیت زیاد به نویز
دکمۀ میوت  

 

میکروفون Blue Yeti میکروفونی کاندنسر با سه کپسول داخلی و 4 الگوی قطبی است:

  • Omnidirectional
  • Bidirectional
  • Cardioid
  • XY stereo

خیلی ها Blue Yeti را میکروفونی نسبتاً بی کیفیت قلمداد می کنند. من هم با این حرف موافقم ولی با این قیمت هیچ میکروفون USB دیگری پیدا نمی کنید که از 4 الگوی قطبی پشتیبانی کند. استفاده از این میکروفون بسیار ساده است و امکانات خوبی برای کار با آن وجود دارد. با سمپل ریت 48 کیلوهرتز و عمق بیت 16، کیفیت خروجی بلو یتی مطابق استاندارد میکروفون های حرفه ای است. خروجی هدفون این میکروفون به شما اجازه می دهد تا در حین ضبط، عمل مانیتورینگ را همزمان بدون کوچکترین تاخیری انجام دهید. ویژگی جالب بلو یتی، پشتیبانی آن از 4 الگوی قطبی است که در نوع خود جالب است. این یعنی 4 میکروفون با 4 الگوی قطبی متفاوت خریداری کرده اید! شما می توانید بسته به کاربرد مورد نظر، از الگوی قطبی مناسب استفاده کنید؛ مثلاً حالت کاردیوید که رایج ترین الگوی قطبی است؛ یا اگر می خواهید پادکست دو نفره ضبط کنید از الگوی قطبی Bidirectional استفاده کنید؛ همچنین برای ضبط مکالمۀ چند نفر یا ضبط موسیقی که به صورت گروهی اجرا می شود حالت Omnidirectional.

البته این ویژگی های اضافه به قیمت فدا شدن برخی از قابلیت های اصلی میکروفون تمام شده است. به عنوان مثال، خیلی از افرادی اعلام کرده اند که Blue Yeti رنگ صدا را به طرز عجیبی تغییر می دهد که حداقل بخشی از آن به خاطر وجود کپسول های مختلف و سیم پیچی های زیاد داخل میکروفون است. در تصویر پایین، نمودار پاسخ فرکانسی را برای 4 الگوی قطبی یاد شده، می بینید:

پاسخ فرکانسی Blue Yeti در 4 الگوی فوق الذکر به هر چیزی شبیه است الا Flat! این باعث می شود تا صدا در محدودۀ فرکانسی درست به میکروفون نرسد و اصطلاحاً رنگ صدا تغییر کند که یکی از بزرگترین عیب های این میکروفون است. مشکل دیگری Blue Yeti، کیفیت پایین اتصالات آن است. پورت USB این میکروفون بسیار بی کیفیت طراحی شده و در موقعیت مناسبی قرار نگرفته است. اگرچه استند رومیزی بلو یتی، از انعطاف و دوام بالایی برخوردار است ولی با قرار دادن میکروفون در حالت برعکس (که یک حالت معمول است) فشار زیادی به میکروفون وارد می آید. من شخصاً دو میکروفون Blue-Yeti داشتم که کابل Micro USB هر دوی آن ها شکسته است. به هر حال این میکروفون جزو محبوب ترین میکروفون های USB در بازار است و برای کاربردهای معمول، امکانات قابل قبولی در اختیار شما قرار می دهد.

Samson Meteor

Samson Meteor کوچک ترین میکروفون USB لیست ما است که با قیمت مناسبی در بازار عرضه می شود.

 

 

سمپل ریت: 44.1 تا 48 کیلوهرتز

عمق بیت: 16 بیت

مانیتورینگ: خروجی هدفون بدون تأخیر

کیفیت کانکتورها: قابل قبول

پاسخ فرکانسی: 20 هرتز تا 20000 هرتز

مزایا معایب
صدابرداری شفاف و واضح کیفیت ساخت پایین
طراحی فشرده و جمع و جور Gain control ضعیف
خروجی هدفون بدون تاخیر  
دارای دکمۀ میوت  

 

Samson Meteor یک میکروفون کاندنسر با دیافراگم بزرگ و الگوی قطبی کاردیوید است که از نرخ نمونه برداری 44.1 تا 48 کیلوهرتز و 16 بیت Bit-Depth برخوردار است. این میکروفون، مبدل آنالوگ به دیجیتال با کیفیتی دارد و خروجی هدفون آن، صدا را بدون تاخیر پخش می کند. با بررسی نمودار پاسخ فرکانسی این محصول، می توان متوجه فلت بودن آن شد. ناحیۀ low-end کمی پایین قرار دارد تا جلوی ورود نویزهای این محدوده گرفته شود و در قسمت انتهایی، نمودار کمی اوج گرفته که برای ضبط قوی تر صدا ضروری است.

روکشی از جنس کروم روی بدنۀ این میکروفون کشیده شده که باعث افزایش دوام آن شده است. همچنین با سه پایۀ کوچکِ محصول می توانید میکروفون را به سادگی جا به جا کنید. این میکروفون به خاطر نداشتن شوک مونت، در برابر نویزهای low-end که در اثر لرزش های مکانیکی به وجود می آید آسیب پذیر است. اتصال USB کیفیت خوبی دارد و انتظار دوام زیادی از آن می رود.

Blue Snowball

میکروفون Snowball یکی دیگر از مدل های USB شرکت Blue Microphones است. این میکروفون با قیمت پایین و کیفیت مطلوبش توانسته است نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند. در واقع اسنوبال برای افرادی مناسب است که به دنبال میکروفونی بهتر از میکروفون داخلی گوشی یا لپ تاپ خود هستند. این میکروفون به هیچ عنوان در ردۀ میکروفون های حرفه ای قرار ندارد. فقط می توانیم تضمین کنیم که صدا را با کیفیت بهتری از گوشی یا هدست های ارزان قیمت ضبط می کند.

 

 

سمپل ریت: 44.1 کیلوهرتز

عمق بیت: 16 بیت

مانیتورینگ: ندارد

کیفیت کانکتورها: نسبتاً خوب

پاسخ فرکانسی: 40 هرتز تا 18000 هرتز

 

مزایا معایب
دارای دو الگوی قطبی کاردیوید و omnidirectional تغییر رنگ صدا
طراحی فشرده و جمع و جور نسبتاً ضعیف Gain control
  نبود خروجی هدفون برای مانیتورینگ
  کیفیت ساخت پایین

 

بلو اسنوبال یک میکروفون کاندنسر با دیافراگم کوچک است که می تواند بین دو الگوی قطبی کاردیوید با پد 10 دسی بل و حالت همه جانبه (omnidirectional) سوئیچ کند. بیت ریت این میکروفون 44.1 کیلوهرتز و عمق آن 16 بیت است که در حد کیفیت CD است. متأسفانه بلو اسنوبال فاقد خروجی هدفون است. بنابراین برای مانیتورینگ به یک کارت صدای خارجی نیاز دارید که ممکن است تأخیر قابل توجهی داشته باشند. با در نظر گرفتن قیمت پایین این محصول، کیفیت صدای آن را می توان قابل قبول دانست. اگرچه این محصول در سطحی نیست که بخواهیم انتظار جزئیات زیادی از آن داشته باشیم ولی بد نیست نمودار پاسخ فرکانسی اش را بررسی کنیم.

همانطور که می بینید، Blue Snowball پاسخ فرکانسی مناسبی دارد. منحنی فرکانس در ناحیۀ low-end پایین است که این موضوع جلوی ورود نویزها به میکروفون را می گیرد. همچنین در فرکانس های نزدیک به 10 کیلوهرتز منحنی چند دسی بالا رفته تا صدا با کیفیت بالاتری ضبط شود. افزایش اثرگذاری در فرکانس های بالا به خصوص در محیط های غیرآکوستیک، اهمیت بالایی دارد. در حالت omnidirectional (یعنی شمارۀ 3) پاسخ فرکانسی تا حد زیادی به صورت flat در آمده است و در حالت کاردیوید (1 و 2)، رنگ صدا تا حد زیادی تغییر می کند. Snowball iCe نسخۀ ارزان تر این میکروفون است که فقط الگوی قطبی کاردیوید دارد. جنس بدنۀ بلو اسنوبال از پلاستیک ارزان قیمت است.

MXL AC-404 USB

MXL AC-404 USB تنها میکروفون این لیست است که به صورت خوابیده روی میز قرار می گیرد و به خاطر سهولت استفاده، کاربرد زیادی برای اتاق های کنفرانس، جلسات و همایش ها دارد.

 

 

سمپل ریت: 44.1 کیلوهرتز تا 48 کیلوهرتز

عمق بیت: 16 بیت

مانیتورینگ: ندارد

کیفیت کانکتورها: خوب

پاسخ فرکانسی: 40 هرتز تا 16000 هرتز

مزایا معایب
الگوی قطبی حساس از نوع hemispherical نویز زیاد
طراحی جمع و جور و کوچک نداشتن دکمۀ میوت
بادوام نداشتن خروجی هدفون برای مانیتورینگ

 

MXL AC-404 یک میکروفون سه کپسوله با پوشش فرکانسی 180 درجه (نیم کره) است. نرخ نمونه برداری آن، طبق مشخصات شرکت سازنده، 44.1 کیلوهرتز تا 48 کیلوهرتز با عمق 16 بیت است. این میکروفون، انتخابی ایده آل برای کنفرانس ها و جلسات تیمی است. حتی در بدترین حالت، کیفیت این میکروفون چند برابر بهتر از میکروفون لپ تاپ یا گوشی است. MXL AC-404 استحکام زیادی دارد و استفاده از آن راحت است. پورت USB این میکروفون کیفیت خوبی دارد و برای استفادۀ بلندمدت دوام می آورد. متأسفانه برای این میکروفون، نمودار پاسخ فرکانسی ارائه نشده است؛ با این حال، در تست های عملی، کیفیت صدا خوب بود و همانند میکروفون های دیگر لیست، در نواحی پایین (low-end)، دریافت فرکانس ها کاهش می یابد و در محدودۀ وکال، صدا با قوت بیشتری ضبط می شود. اگر دنبال یک میکروفون خوب برای جلسات کنفرانس هستید، بدون شک MXL AC-404 را انتخاب کنید.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”