ریتم آهنگ

۲۰ نکته در مورد ویژگی‌های خارق‌العاده GarageBand که باید بدانید…

۲۰ نکته در مورد ویژگی‌های خارق‌العاده GarageBand که باید بدانید…

۲۰ نکته در مورد ویژگی‌های خارق‌العاده GarageBand که باید بدانید.

شاید در نگاه اول، این‌طور به نظر برسد که ورکستیشن اپل، برای افراد مبتدی مناسب‌تر است و اپل، این دسته از افراد را در اولویت قرار داده. اما این به آن معنا نیست که ویژگی‌های خوب این ورکستیشن را نادیده بگیریم و از آن‌ها گذر کنیم.

GarageBand ظاهر بسیار ساده و کاربرپسندی دارد اما پشت این ظاهر دوست‌داشتنی و ساده، قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای وجود دارد که در این مقاله می‌خواهیم با ۲۰ تا از این قابلیت‌های خوب آشنا شویم.

۱- استاد زمان‌بندی…

یکی از ویژگی‌های یک قطعه موسیقی خوب، Groove هست. یعنی احساسی که به واسطه درک ریتم به ما منتقل می‌شود. بنابراین برای ساخت یک موسیقی خوب، می‌بایستی درک درستی از Groove داشته باشید. GarageBand ویژگی جالبی به همین نام دارد. به این صورت که شما می‌توانید یک لاین درام یا بیس را داشته باشید و با انتخاب این لاین به عنوان لاینِ Groove ، مابقی سازها و لاین‌های دیگر را بر اساس لاینی که به عنوان Groove انتخاب کردید، تنظیم یا کوانتایز کنید که البته این کار توسط GarageBand به صورت خودکار انجام می‌شود. برای استفاده از این قابلیت می‌توانید به این قسمت مراجعه کنید:
از منوی اصلی نرم‌افزار، Track و سپس Configure Track Header را انتخاب کنید. البته این کار را می‌توانید با فشردن کلید Alt + T نیز انجام دهید. حال در پنجره باز شده، تیک گزینه Groove Track را بزنید. با قرار دادن موس در قسمت سمت چپ Track می‌بینید که یک ستاره زرد رنگ ظاهر شده. حالا می‌توانید ستاره لاین‌هایی را که صدا و در واقع زمان‌بندی درستی ندارند را انتخاب کنید. با این کار، این لاین‌ها از زمان‌بندی ترک Groove شده پیروی خواهند کرد و به زمان‌بندی و Beat آن نزدیک‌تر خواهند شد.

۲- یک “درامر” متفاوت

این قابلیت که Drummer Loops نام دارد، در نسخه ۱۰.۲ و بالاتر اضافه شده. نکته جالب در مورد Drummer Loops این است که دقیقا از اجرای درامرها به صورت آکوستیک ضبط شده و در قالب Loop های اپل در قسمت Loop Library نرم‌افزار GarageBand در دسترس هستند و شما می‌توانید از آن‌ها در هر قسمتی از پروژه‌تان که نیاز بود، استفاده کنید. نکته مثبتی که می‌توان در مورد این Loop ها به آن اشاره کرد این است که اگر چنان‌چه نیاز به تغییر در درامز داشتید، می‌توانید این کار را به راحتی به واسطه ویرایشگر درامر(Drummer Editor) انجام دهید.

۳- نمونه‌گیر مخفی!

با بهره‌گیری از نمونه‌گیر مخفی GarageBand که AuSampler نام دارد، می‌توانید با استفاده از فایل‌های صوتی خود، سازهای جدیدی ایجاد کنید. شاید بهترین مثال در این باره، صدای سوتی باشد که می‌توانید با دهانتان تولید کنید. با استفاده از AuSampler می‌توانید صدای سوت خودتان را به نرم‌افزار بدهید که نرم‌افزار با نمونه‌گیری از آن، ساز جدید شما را ایجاد کند 



<p style= “تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”