ریتم آهنگ

ساخت آهنگ با کامپیوتر + معرفی سه نرم افزار معروف و 100% کاربردی

ساخت آهنگ با کامپیوتر + معرفی سه نرم افزار معروف و 100% کاربردی

آیا قصد دارید با کامپیوتر آهنگسازی کنید اما نمی دانید از چه نرم افزارهایی باید استفاده کرد ؟ در این محتوا تصمیم گرفته ایم شما را با نرم افزارهایی آشنا کنیم که در حوزه آهنگسازی با کامپیوتر از بهترین نرم افزارهای موجود در دنیا به شمار می‌روند، لازم به ذکر است بدانید که این نرم‌ افزارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا شما بتوانید با گذراندن یک دوره آموزشی نسبتا کوتاه به راحتی با آنها کار کنید و موزیک های بسیار جذاب و زیبایی را خلق نماید.

آیا تا به حال نام نرم افزارهایی همچون اف ال استودیو (FL Studio) یا کیوبیس (Cubase) را شنیده اید؟ این دو نرم ‌افزار از شهرت بسیار بالایی در حوزه ساخت موزیک برخوردارند و در حال حاضر هم بسیاری از آهنگسازان حرفه‌ای در داخل و خارج از کشور توسط یکی از این دو نرم افزار آهنگسازی می کنند. در انتها بهتر است بگوییم که اگر قصد دارید ساخت آهنگ با کامپیوتر را یاد بگیرید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

 

ساخت آهنگ با کامپیوتر به کمک نرم افزار 

در این قسمت از محتوا قصد داریم نرم افزارهایی را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید با کمک آن ها به ساخت آهنگ با کامپیوتر بپردازید، لازم به ذکر است بدانید که نرم افزارها در قسمت زیر به صورت تفکیک شده به شما معرفی می شوند تا شما بتوانید با اطلاعات کاملی که از مطالعه محتوا آن ها به دست می آورید یک نرم افزار حرفه ای و باب سلیقه، برای کار و آینده هنری خود انتخاب کنید.

  • نرم افزار کیوبیس (Cubase) 
  • نرم افزار اف ال استودیو (FL studio)
  • نرم افزار Studio One

 

نرم افزار کیوبیس (Cubase) 

 نرم افزار کیوبیس یکی از نرم افزارهای بسیار با کیفیت و محبوب در سراسر دنیا محسوب می شود، توجه داشته باشید که این محصول توسط شرکت اشتاینبرگ تولید و به بازار عرضه می شود که این برند در کشور آلمان فعالیت دارد. لازم به ذکر است بدانید که این نرم افزار دارای محیط بسیار ساده است و شما می توانید به کمک این نرم افزار میکس و مسترینگ، تنظیم و ضبط صدا را به راحتی انجام دهید و خالق موزیک های زیبایی باشد. شرکت اشتاینبرگ همیشه تلاش خود را کرده تا بتواند یک نرم افزار بسیار خاص در اختیار کاربران خود قرار دهد.

یکی از قابلیت های بسیار چشمگیر این نرم افزار Scale Assistant می باشد. این قابلیت کار را برای شما بسیار آسان می کند برای مثال اگر قصد آهنگسازی را دارید تنها کافیست گام موزیک مد نظر خود را مشخص کنید و مابقی کار به این نرم افزار بسپارید چون با این کار، نرم افزار کیوبیس نت هایی را به شما نشان می دهد که با آن گام همخوانی داشته باشند. تا شما بتوانید در این گام از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که کاربردهای نرم افزار بسیار زیاد است و شما می توانید با کمک آموزش صفر تا صد میکس و مسترینگ با کیوبیس  این نرم افزار را به صورت حرفه ای فرا بگیرید.

 

 

نرم افزار اف ال استودیو (FL studio)

یکی از نرم افزارهایی که پیشنهاد می‌شود تا افراد برای آهنگسازی از آن استفاده کنند نرم افزار اف ال استودیو می باشد. این نرم افزار از قابلیت های بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند شما را در امر آهنگسازی با کامپیوتر بسیار کمک کند. یکی از ویژگی‌های بارز این نرم افزار محیط کاربری بسیار ساده است که به شما این امکان را می دهد تا بدون سردرگمی در نرم افزار به ساخت آهنگ با کامپیوتر بپردازید.

البته نرم افزار اف ال استودیو از سمپل، پلاگین، وی اس تی ، سینتی سایزر ها و وی اس تی های تحت کانتکت پشتیبانی می کند که این مسئله می‌تواند شما را در ساخت آهنگ بسیار کمک کنید. در انتها بهتر است بگوییم که این نرم افزار در حال حاضر جزو نرم افزار آهنگ سازی بسیار پیشرفته می باشد و  اگر قصد یادگیری این نرم افزار را دارید می توانید بر روی لینک آموزش صفر تا صد نرم افزار اف ال استودیو کلیک کرده و بعد از مشاهده آموزش های این نرم افزار، موزیک های بسیار زیبا و جذابی را خلق کنید.

 

 

نرم افزار Studio One

نرم افزاری که تصویر آن را در قسمت پایین مشاهده می کنید مربوط به نرم‌ افزار Studio One می باشد. در واقع این نرم افزار قدیمی تر از نرم افزارهای همچون و اف ال استودیو و کیوبیس تلقی می شود، لازم به ذکر است بدانید که این نرم افزار قابلیت نصب بر روی ویندوز 10 را ندارد اما همانطور که در تصویر زیر پیداست از محیط بسیار ساده برای ساخت آهنگ برخوردار است در نهایت شما می توانید به راحتی با کمک این نرم افزار به ساخت آهنگ با کامپیوتر به پردازید.

 

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”