ریتم آهنگ

8 روش افزایش سرعت کامپیوتر برای آهنگسازی

8 روش افزایش سرعت کامپیوتر برای آهنگسازی

هیچ چیزی بدتر از این نیست که کامپیوتری داشته باشید که سرعت رویه کاری شما را کاهش دهد .با این راهنمایی‌های  دقیق و اثبات شده می توانید سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهید. تمامی موارد زیر در رابطه مستقیمی با کامپیوتر مناسب برای استودیو دارد. و می‌توانید از این تجربه هوشمندانه‌ترین تصمیم را بگیرید. در این پست به موضوع افزایش سرعت کامپیوتر برای آهنگسازی پرداخته شده است.

در ادامه به بررسی عناوین زیر خواهیم پرداخت.

  • از اطلاعات خود بکاپ بگیرید
  • استفاده از پردازنده‌های سریع تر
  • استفاده از هارد دیسک‌های SSD
  • استفاده از رم‌های بیشتر و قدرتمند‌تر
  • از سیستم عامل‌های 64 بیتی استفاده کنید
  • ورودی و خروجی خود را بهینه سازی کنید
  • همیشه فایل‌های غیر ضروری را حذف کنید
  • بر میزان مصرف خود از سیستم نظارت کنید
 

از هارد دیسک های SSD استفاده کنید

تنها همین یک تغییر، واقعاً تأثیر بسزایی در کارایی کامپیوتر شما خواهد داشت.اگرچه یک PC یا Mac حرفه‌ای دارای حافظه SSD یا Fusion Drive است، اما کامپیوترهای ضعیف‌تر معمولاً از هارد دیسک های قدیمی‌تر استفاده می کنند. سرعت پردازش دستگاه شما ،البته بدون در نظر گرفتن حافظه مموری ، در هارد دیسک های قدیمی یک تنگنای بزرگ محسوب می شود. اگر هم پردازشگر بسیار حرفه داشته باشید باز هم اهمیتی ندارد. اگر هارد دیسک شما مطابق استاندارد های قدیمی به صورت مکانیکی عمل می کند ،روند پردازش زمانبر خواهد بود. پیشنهاد ما این است که مشخصات کامپیوتر برای آهنگسازی مورد نظر را طبق این تجربیات دسته بندی نمایید. با این روش می توانید افزایش سرعت کامپیوتر برای آهنگسازی را تضمین کنید.

 

 

 

هارد اس اس دی در آهنگسازی و کامپیوتر مناسب برای استودیو

 

نکته قابل توجه

هارد دیسک های SSD نسبت به گذشته از قیمت مناسب تر برخوردار هستند و حتی شما می توانید با یک بودجه ی نرمال با پرداخت هزینه ی کمی یک هارد دیسک 512GB SSD تهیه کنید و سمپل‌های خودتان را در یک هارد دیسک اکسترنال به صورت جداگانه داشته باشید.در دستگاه های قدیمی مشکل از حجم زیاد سمپل‌ها نیست بلکه مشکل از کارایی کلی خود دستگاه است.در هارد دیسک های SSD همه چیز خیلی سریع تر اجرا و راه اندازی می شود،نرم افزار ها ،ذخیره سازی،کپی و اجرای DAW ها و Session های بزرگ.هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که از هارد دیسک های SSD به عنوان هارد دیسک اصلی استفاده نکنید.

 

در ادامه بخوانید : بهترین پلاگین‌های میکس و مسترینگ

 

RAM های بیشتری نصب کنید

این کار تا حدودی به این بستگی دارد که از چه نوع کامپیوتری استفاده می کنید،چرا که در Mac ها امکان ارتقا برای RAM وجود ندارد و قبل از خرید باید هرچه می توانید برای RAM هزینه کنید.اگرچه این درست است که دستگاه هایی که از هارد دیسک SSD و با سرعت بالا استفاده می کنند می توانند وجود RAM با ظرفیت پایین را جبران کنند ،چرا که سیستم می تواند از حافظه مجازی استفاده کند، اما به چیپست های RAM قسم ،این سرعت به سرعت RAM های واقعی نخواهد رسید.

 

 

انتخاب رم در کامپیوتر مناسب برای استودیو

نکته قابل توجه

کاربران سیتم عامل های ویندوز، در واقع چه کاربران دسکتاپ چه کاربران لپتاپ ،معمولاً می توانند با توجه به مقداری که Motherboard پشتیبانی می کند کمی RAM بیشتر اظافه کنند. مقدار 8GB در دنیای امروز کار موسیقی حداقل در نظر گرفته می شود اما ترجیحاً از مقدار 16GB استفاده کنید.البته مقدار 32GB هم بسیار خوب است اما بیشتر از آن نیازی نیست مگر اینکه شما بخواهید پلاگین‌های بسیار زیادی اجرا کنید.با همه ی این تفاسیر هزینه ی RAM نسبت به 15 سال گذشته بسیار کاهش داشته و همه ی این پیشنهادات،امروزه دور از ذهن به نظر نمی رسد.

 

کاملا 64 بیتی شوید

نرم افزار های 64-bit نسبت به 32-bit بیشتر با RAM فیزیکی سازگاری دارند و همچنین نسبت به سرعت و بهره وری مزایای بهتری دارند.مدتی است که دستگاه های Mac OS X و Windows و همچنین DAW ها کاملاً 64-bit شده اند.اگرچه هنوز بعضی از DAW ها همچنان از یک نوع تکنولوژی Bridge برخوردار هستند که این امکان را فراهم می کنند تا شما بتوانید Plugin های 32-bit را اجرا کنید، مثل آن پلاگین‌های محبوب قدیمی که هنوز توسط توسعه دهنگان به روز رسانی می شوند.

 

 

 

افزایش سرعت کامپیوتر برای آهنگسازی

 

درباره افزایش سرعت کامپیوتر برای آهنگسازی بیشتر بدانید

البته سیستم Bridge می تواند کند باشد یا دارای اشکال و اختلال باشد.حتی نرم افزار Cubase که با نسخه های قدیمی سازگاری داشت در ورژن 9 دیگر از 32-bit پشتیبانی نمی کند.برای اینکه بتوانید تشخیص دهید کدام فعالیت سیتم شما به صورت 32-bit در حال اجرا ست ،به قسمت Activity Monitor در سیتم عامل های Mac OS X و قسمت Task Manager در سیستم عامل های Windows بروید و قسمت Tab  ها و Process ها را برسی کنید.

 

برنامه ریزی Backup خود را مؤثرتر زمانبندی کنید

یکی از جالب ترین قابلیت سیستم عامل های امروز توانایی Backup اتوماتیک و منظم از تمام فایل ها و تنظیمات روی هارد دیسک یا فضای ابری است. اما شما نمی خواهید زمانی که مشغول آهنگسازی هستید دستگاه به طور خودکار شروع به Backup گرفتن کند، چرا که روی هارد دیسک اجرا می شود و در کار شما تداخل ایجاد خواهد کرد.تنظیمات را دستی کنید، یا اگر فراموش کار هستید، از یک نرم افزار استفاده کنید که قبل از Backup گرفتن به شما هشدار دهد تا به طور مثال آن را زمانی تنظیم کنید که فعالیت نمی کنید مثلاً شب ها.

 

 

 

مشخصات کامپیوتر برای آهنگسازی

 

فایل‌های غیر ضروری را پاک کنید

البته این یک پیشنهاد کلی خوب است، اما یک سیستم شلوغ و سنگین خوب نیست. وقتی یک هارد دیسک با فضای زیاد داشته باشید تمایل دارید که نرم افزار های مختلف نصب کنید و بعداً هم آنها را فراموش می کنید .اما دارایورها ،بازی ها، فیلم ها و نرم افزار ها همگی از فضای هارد دیسک و منابع دستگاه شما استفاده می کنند.سیستم عاملی که زمان زیادی صرف می کند تا Boot شود آن هم به این دلیل که در حال اجرای درایور پرینتری است که شما حتی از آن استفاده هم نمی کنید بسیار نا کارآمد است.

 

 

 

پاکسازی سیستم و مشخصات کامپیوتر برای آهنگسازی

 

توجه!!!

کاربران با تجربه می توانند از گزینه ی Fresh System Install در سیستم عامل های ویندوز استفاده کنند و کاربرانی که تجربه ی کمتری دارند می‌توانند نرم افزار هایی که نیاز ندارند را پاک کنند و از نرم افزار های System Clean up استفاده کنند، البته اطمینان حاصل کنید که این نرم افزار ها از منابع معتبر تهیه شده باشد.

 

یک پردازنده سریع تر جایگزین کنید ( البته شاید )

دلیل محکمه پسندی وجود دارد که این مورد را در انتخاب کامپیوتر مناسب برای استودیو،  واجد شرایط بحث در این مقاله قرار دادیم.و آن دلیل این است که اگرچه این درست است که ارتقا هارد دیسک و حافظه در مقایسه با پردازنده سرعت دستگاه شما را بیشتر افزایش می دهد،اما اگر پردازنده ی شما قدیمی باشد این موضوع دیگر صادق نیست.

 

توجه کنید!!!

شما این کار را روی دستگاه های با سیستم عامل Mac نمی توانید انجام دهید و در دستگاه های با سیستم عامل Windows هم این کار ساده نیست.اما اگر دستگاه شما توانایی پشتیبانی از یک پردازشگر قوی تر و جدید تر را دارد بهتر است که از پردازنده ای استفاده کنید که قدرتمند تر است (هرتز بالاتری دارد)و از تعداد هسته های بیشتری برخوردار است ،مخصوصاً در صورت استفاده از ساز ها و نرم افزار هایی که پردازشگر را بیشتر درگیر می کنند.

 

 

 

جایگزینی پردازنده و مشخصات کامپیوتر برای آهنگسازی

 

ورودی و خروجی های خود را بهینه کنید

اگر این کار را انجام دهید وضعیت بهتر از قبل خواهد بود،اما این موضوع مطرح است که ارسال داده ها به خارج و داخل کامپیوتر از قدرت پردازش و منابع سیستم استفاده می کند.لوازم جانبی را از کامپیوتر جدا کنید، مثل پرینتر، اسکنر، وب کم و …برای درایور های خروجی از USB3.0،Thunderbolt یا eSATA استفاده کنید. جهت استفاده از شبکه از Ethernet یا اگر ترجیح می دهید از Wi-Fi استفاده کنید،سعی کنید از Router استفاده کنید که از پروتکل هایی مثل802.11ac  و 5GHz Network استفاده می کنند.همه ی این موارد بسیار جزئی هستند اما کمک می کنند تا از محدودیت های داده ها بکاهند.

 

 

 

 

 

چک کردن ورودی و خروجی در مشخصات کامپیوتر برای آهنگسازی

 

بر میزان استفاده از سیستم خود نظارت کنید

برای این کار ( کامپیوتر مناسب برای استودیو ) نیازی نیست که یک نابغه باشید اما یک آگاهی کلی از اینکه در واقع سیستم شما چطور کار می کند می تواند در تشخیص مشکلات به شما کمک کند و از بروز مشکلات زیادی نیز جلوگیری کند.نرم افزارها و ابزار های بسیار زیادی وجود دارند که بر کارایی سیستم نظارت می کنند.و برخی از بهترین های آنها نیز رایگان هستند.سیستم عامل های OS X قسمتی با عنوان Activity Monitor و سیستم عامل های Windows نیز قسمتی با عنوان Task Manager دارند که هر دو آنها همان کار را انجام می دهند.

 

نکته مهم

دقت کنید :

چه چیزی از قدرت پردازنده، حافظه،هارد دیسک شما بیشترین استفاده می کند، اگر متوجه چیز غیر معمولی شدید، از آن نرم افزار خارج شوید یا آن را از سیستم پاک کنید.نرم افزار های موسیقی که از منابع سیستم شما استفاده می کنند معمولاً مشکلی ندارند، به هر حال این همان چیزی است که شما می خواستید.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”