ریتم آهنگ

از باب فواید موسیقی

از باب فواید موسیقی

1- موسیقی حالتان را خوب می‌کند.

هنگام گوش کردن به موسیقی، در مغز هورمون‌های دوپامین، سروتونین ترشح می شود که به شما احساس خوشی و رضایت می‌بخشند.

2- موسیقی می‌تواند باعث بهبود عملکرد شناختی شما شود.

تحقیقات نشان می‌دهد موسیقی پس زمینه و یا پخش موسیقی در حالیکه شنونده به کار دیگری مشغول و متمرکز است می‌تواند عملکرد شناختی را در افراد مسن‌تر بهبود می بخشد.

3- گوش دادن به موسیقی تحملتان را بالا می برد.

باید برایتان پیش آمده باشد که وقتی موزیک گوش می‌کنید کارهایتان را بهتر انجام می‌دهید یا تمرکزتان بیشتر می‌شود. پژوهش‌ها نشان داده که موسیقی می‌تواند استقامت و آستانه تحمل را تا 15% افزایش دهد.

4- موسیقی باعث کاهش استرس می شود.

البته منظور گوش دادن به موسیقی آرامبخش می باشد. در یک پژوهش تنش روانی و اجتماعی، از دو گروه شرکت کنندگان خواسته شد که یک گروه به موسیقی آرام بخش و گروه دیگر به صدای جریان و موج آب گوش بدهند. نتایج نشان داد، گروهی که به موسیقی آرام بخش گوش داده بودند سریعتر آرامش خود را بازیافتند پس از آنکه در معرض یک منبع استرس قرار گرفته بودند.

5- گوش دادن به موسیقی باعث تقویت حافظه تان می شود.

طبق پژوهش‌های انجام شده دانش آموزانی که به صورت موزیکال و به کمک موسیقی بدون کلام مطالعه کرده‌اند در آزمون‌ها بهتر ظاهر شده‌اند چرا که این موسیقی کمتر ذهن را منحرف کرده و قابل نادیده گرفتن است. همچنین در یادگیری زبان دوم، روش موسیقیایی کردن کلمات و آواز خواندن می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

6- موسیقی کمک می‌کند بهتر بخوابید.

بی‌خوابی مشکلی جدی است که افراد درهمه سنین تجربه‌‌اش می‌کنند. طبق پژوهش‌ها گوش دادن به موسیقی کلاسیک آرام‌بخش می‌تواند درمان بدون ضرر، موثر و مقرون به صرفه‌ای باشد.

7- موسیقی باعث می‌شود کمتر بخورید!

یکی از شگفت‌انگیزترین مزایای روانشناختی موسیقی این است که می‌تواند به عنوان ابزاری برای کاهش وزن استفاده شود. اگر قصد کاهش وزن دارید، به موسیقی ملایم و دلپذیر گوش بدهید و نور اطرافتان را کم کنید؛ این کار باعث می‌شود آرامتر غذا را میل کنید و آگاهی و تسلط بیشتری بر روی سیر شدن داشته باشید.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”