ریتم آهنگ

خلاصه ای از هانری کارتیه برسون؛ غول عکاسی فرانسه

خلاصه ای از هانری کارتیه برسون؛ غول عکاسی فرانسه

خلاصه ای از هانری کارتیه برسون

کارهای کارتیه برسون در تمام دوران کاری طولانی او ژانرهای عکاسی را در بر می گرفت. او به‌عنوان پیشگام در عکاسی رک و خیابانی شناخته می‌شود، اما او همچنین به دلیل تولید برخی از جذاب‌ترین پرتره‌های عکاسی از افراد سرشناس، از ژان پل سارتر و لئونارد برنشتاین گرفته تا مرلین مونرو و مالکوم ایکس، شهرت دارد. کارتیه برسون ترجیح داد هرگز از اتاق تاریک برای تنظیم عکس‌هایش استفاده نکند، فیلم 35 میلی‌متری، انتخابی که خودانگیختگی تصاویر او را افزایش داد و بر آنچه او «لحظه تعیین‌کننده» نامید تأکید کرد. هیچ عکاسی به اندازه کارتیه برسون که طبیعت گردشگرش او را به برخی از مهم‌ترین وقایع و مکان‌های تاریخ مدرن - از آزادی پاریس از اشغال نازی‌ها تا قتل مهاتما - برد، با توسعه عکاسی خبری مدرن مرتبط نیست. قندی.

 

حذف تبلیغات

دستاوردهای

کارتیه برسون برای افزایش توانایی خود در گرفتن عکس های صریح که ترجیح می داد، اغلب دوربین لایکا خود را در نوار سیاه می پیچید تا مزاحم کمتری داشته باشد. با فرض نقش فلانور مدرن، دوربین او در حین سرگردانی و جستجوی مواد بصری محرک بصری، روانشناختی و فکری به امتداد چشم او تبدیل شد. از قضا، در حالی که کارتیه برسون می‌توانست ساعت‌ها درنگ کند و صبورانه منتظر ضربه‌ای بی‌نقص باشد، اما همیشه آماده بود تا تصمیم‌های فوری لازم برای استفاده از یک لحظه معین برای تثبیت در زمان را بگیرد.

کارتیه برسون آژانس عکس مگنوم - تعاونی متعلق به اعضای آن - را تأسیس کرد که عکاسان را با مشتریان در سراسر جهان مرتبط می کرد. مأموریت آژانس انتشار گسترده عکس هایی بود که به نوعی نمونه ای از دوران مدرن و همچنین ذاتاً انسان دوستانه بودند.

کارتیه برسون علاوه بر عکاسی، یک فیلمساز ماهر بود که اولین بار زمانی که با ژان رنوار کار کرد به این رسانه علاقه مند شد. فیلم‌شناسی او شامل نزدیک به ده فیلم است و از او به‌عنوان چهره‌ای تأثیرگذار در پیشرفت سینمای حقیقت یاد می‌شود.

گرایش اولیه کارتیه برسون به نقاشی حتی پس از اینکه او نقاشی را متوقف کرد تا حرفه ای طولانی و پربار در عکاسی را دنبال کند، ادامه یافت. در حالی که او تا اواخر عمر به طور فعال به تولید بوم برنگشت، آموزش رسمی عکاسی او را آگاه کرد، چشم او را منضبط کرد و او را مجبور کرد نه تنها به ایجاد روابط با نقاشان برجسته و آوانگارد دوران خود ادامه دهد، بلکه همچنین سبک عکاسی خود را نوعی پیوند بین نقاشی و عکاسی می داند.

 

درباره اث Place de l'Europe Gare Saint Lazare

Place de l'Europe یکی از موفق ترین تصاویر کارتیه برسون است. عکس لحظه ای از مردی که با خوشحالی بر فراز منطقه ای سیل زده در پاریس می پرد، لحظه ای را به تصویر می کشد که درست قبل از برخورد پاشنه پا به آب است. لحظه پر از نوعی انتظار پویا است. یک ساختمان مه‌آلود در دوردست با حصار میخ‌دار تزیین‌شده بسیار تضاد دارد و دو عنصر متنوع در کیمیایی از خطوط، منحنی‌ها و انعکاس‌ها ترکیب می‌شوند که پس‌زمینه شهری را برای جامپر ایجاد می‌کند. مورب به شکل پوستری است که تصویری از یک زن رقصنده را که به زیبایی به هوا می‌پرد نشان می‌دهد. پوستر یک سیرک به نام "Railowsky" یک بازی بصری بر روی گام های سفت جامپر است که به صورت تاری در سراسر قاب عکس گسترش می یابد.

 

خودانگیختگی این عکس که در فضای شلوغ شهری، میدان اروپا در خارج از ایستگاه قطار شلوغ سنت لازار پاریس گرفته شده است، تجسم محیط جدید و سریع اروپا با قطارها، ماشین ها و کارخانه هایش است. . حرکت مدرن با این واقعیت جشن گرفته می شود که برای همیشه متوقف می شود، مردی که جهش می کند هرگز به گودال نمی خورد، تصویر چند ثانیه ای برای همیشه در زمان منجمد می شود. پیشرفت‌ها در فناوری دوربین باعث شد چنین تصاویری ساخته شوند و این پیشرفت در عکس‌های کارتیه برسون تجلیل می‌شود.

 

راه‌آهن نمادین مکان بسیاری از نقاشان مشهور قرن بیستم مانند مانه، کایلبوت و مونه بود که همگی در پیشرفت هنری خود کارتیه برسون تأثیرگذار بودند. این عکس همچنین تجسم چیزی است که او بعداً به عنوان "لحظه تعیین کننده" توصیف کرد - لحظه ای که یک عکاس تصمیم می گیرد شاتر و رویدادی را که به یاد می آورد فشار دهد.

 

Place de l'Europe یکی از معدود عکس هایی است که کارتیه برسون تا به حال انتخاب کرده است. او معمولاً پس از قاب‌بندی اولیه یک عکس، از تنظیم کار خود اجتناب می‌کرد و در عوض برخوردهای تصادفی بدون واسطه را پذیرفت، ترجیح زیبایی‌شناختی و تمرینی که او را به یکی از بنیان‌گذاران عکاسی خیابانی تبدیل کرد. تکه ای از حصاری که او پشت آن قرار دارد در عکس اصلی دیده می شود و تا حدی منظره را مبهم می کند.

 

چاپ نقره ژلاتین - موزه هنر مدرن، نیویورک، نیویورک

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”