ریتم آهنگ

آشنایی با پیتر بلیک؛ پدر پاپ آرت لندن (بخش یک)

آشنایی با پیتر بلیک؛ پدر پاپ آرت لندن (بخش یک)

خلاصه ای از پیتر بلیک

پیتر بلیک را اغلب «پدرخوانده هنر پاپ بریتانیا» می نامند. مانند بسیاری از هنرمندان زمان خود، او در کشوری که در حال گذار از جنگ بود، به سن بلوغ رسید، بنابراین بسیاری از علایق او به سمت سبک زندگی روشن و شادی که در آمریکا از طریق صنعت تبلیغاتی پررونق با استفاده از روش‌های جدید پیشگامانه مانند صفحه نمایش تبلیغ می‌شد، جلب شد. - چاپ برای خلق تصاویر خوش بینانه و جسورانه از زندگی در مجلات، پوسترها و بیلبوردها. آموزش اولیه او به عنوان یک طراح گرافیک ، همراه با تحصیلات عالی در شیوه های تاریخی بیشتر هنر، به او این امکان را داد تا وسواس های خود را همپا با فرهنگ عامه پسند جوانان و صحنه موسیقی پاپ در حال دگرگونی در لندن، با ارجاعات هنری بنیادی از گذشته به شکلی از رئالیسم شهری ترکیب کند. این موضوع ایده وضع موجود را در مورد آنچه هنر تشکیل می‌دهد به چالش کشید و موانع بین هنرهای زیبای سنتی و حوزه جدید پاپ را از بین برد. همانطور که در حرفه خود پیشرفت کرد، به ساختن کارهایی ادامه داد که به فرهنگ واژگان فرهنگی گذشته اشاره احترام آمیز داشت، اما به همان اندازه غرق در آنچه در افق بود، منعکس کننده تجربه مداوم انسان از مستعد بودن به تأثیرات خارجی گذشته، حال و آینده.

 

دستاوردهای او

بسیاری از نقاشی‌های برجسته‌تر بلیک ترکیب‌بندی‌هایی از تصاویر درون عکس‌ها هستند که به‌طور همگن در یک صفحه منفرد نقاشی شده‌اند. بلیک چه به لباس سوژه چسبانده شود، چه قاب شده بر روی دیوار در محیطی تخیلی، چه توسط شخصیتی در یک ترکیب بندی، ویژگی مشترک ما در جمع آوری آثار بصری را به ما نشان می دهد، و آنها را به عنوان اشیایی در نظر می گیریم که باید در نشان های فردی خودمان ادغام شوند. هویتی که در آن مرز بین نگاه کردن و پذیرش یکی می شود.

نفوذ فرهنگ عامه پسند، و به طور خاص موسیقی پاپ، به صحنه دنیای هنر، یک موتیف رایج در آثار بلیک بود. معروف‌ترین نمونه از این تلاقی ژانرها را می‌توان در اثری که او برای گروهبان اصلی گروه بیتلز تهیه کرد، مشاهده کرد. جلد آلبوم Pepper's Lonely Hearts Club Band.

کار بلیک بیانگر یک شرط قطعی بریتانیایی برای جستجوی یک حال یا آینده بهتر است. در هنر پاپ او، این جستجو منجر به ایده آلیسمی شد که در تبلیغات آمریکایی و فرهنگ پاپ دیده می شد. در آثار روستایی بعدی او، این از طریق تصویرهای نوستالژیک از گذشته ای محافظه کارتر و ویکتوریایی، یا در جهان های فانتزی الف ها و افسانه ها نشان داده شده است. در آثار مناظر او این امر در مراتع آرام تر و آرام تر زندگی در حومه شهر دیده می شود.

هجوم پیوسته ارجاعات بلیک به روندهای فرهنگی کنونی حاکی از تجربه انسانی در جریان ثابتی از تأثیرات بیرونی است که در یک جامعه مملو از رسانه های جمعی متولد شده است. چه کشتی گیر، چه موسیقی دان، چه افراد مشهور، چه آثار ادبی، و چه به آثار هنری قبلی اشاره می کند، او با علاقه به مواد اولیه اسطوره سازی مدرن ما ادای احترام می کند.

بلیک یک بار گفت: "شما نمی توانید بدون داشتن تاریخچه هنر پشت سر خود هنر بسازید و فکر می کنم اگر از هر هنرمندی بپرسید همیشه می گویند که از هنرهای قبلی آموخته است. شاید من این را بیشتر از بسیاری از هنرها نشان می دهم که اغلب اوقات انجام می دهم. هنر مناسب و نقل از آن». حتی در سال‌های آخر کارش، او همچنان به کار خود با ترکیبی از ارجاعات به گذشته و حال ادامه می‌دهد تا این رابطه مستمر را نشان دهد.

 

بیوگرافی هنرمند

دوران کودکی

پیتر بلیک در کنت انگلستان در یک خانواده معمولی یقه آبی به عنوان پسر یک برقکار بزرگ شد. اگرچه او یک برادر و خواهر کوچک‌تر داشت، اما ادعا می‌کند که همیشه "یک کودک منفرد" بوده که "بسیار خجالتی" بوده است. هنگامی که خانواده اش در طول جنگ جهانی دوم تخلیه شدند، او در تحصیل خود دچار اختلال شد.

 

در سن 14 سالگی شروع به تحصیل در مدرسه هنر جونیور کالج فنی گریوزند کرد و در آنجا پایه های خلاقانه ای مانند مهارت های طراحی زندگی، تایپوگرافی و نازک کاری را آموخت. در آنجا بود که او برای اولین بار با فرهنگ برجسته مانند هنرهای زیبا و موسیقی کلاسیک آشنا شد. با این حال، او هرگز ارتباط خود را با ریشه های طبقه کارگر خود از دست نداد، به دنبال علایق خود در کلوپ های جاز، فوتبال، سرعت پیست، و کشتی، و همچنین نزدیک ماندن با مادر و عمه اش بود.

 

وقتی بلیک 17 ساله بود، یک تصادف جدی دوچرخه سواری داشت که ظاهر او را تغییر داد. او به یاد می آورد، "من چهار دندان را درآوردم و 35 بخیه زدم - مادرم وقتی به بیمارستان آمد مرا نشناخت." او ریش گذاشت تا زخم‌هایی را که از آن زمان تا کنون داشته است، پنهان کند.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”