ریتم آهنگ

بیوگرافی لری بل؛ مجسمه ساز معاصر آمریکایی (بخش1)

بیوگرافی لری بل؛ مجسمه ساز معاصر آمریکایی (بخش1)

بیوگرافی لری بل

دوران کودکی و آموزش

لری بل در سال 1939 در شیکاگو به دنیا آمد. خانواده در سال 1945 زمانی که لری پنج ساله بود به کالیفرنیا نقل مکان کردند. پدرش فروشنده بیمه بود و مادرش بعداً برای تحصیل هنر در کالج محلی ثبت نام کرد. خانواده در آن زمان در جامعه روستایی ون نویز واقع در دره سان فرناندو، درست در شمال لس آنجلس زندگی می کردند. او به یاد می آورد که اولین خانواده ای بود که در خیابان خود صاحب یک تلویزیون شد که در دوران جوانی او تأثیر زیادی داشت.

 

معرفی رسمی بل به هنر عملاً پس از دبیرستان زمانی که با انتخاب، به قول هنرمند، «مدرسه، کار یا ارتش» مواجه شد، آغاز شد. او پیشین را انتخاب کرد و در سال 1957 برای تحصیل در رشته انیمیشن با هدف کار در استودیو والت دیزنی در مدرسه هنر Chouinard ثبت نام کرد. او قبلاً در یک دوره تابستانی در کالج با بورس تحصیلی که به دلیل استعداد او در طراحی کاریکاتور تقویت شده بود، شرکت کرده بود.

 

بخشی از برنامه درسی Chouinard ملزم به ثبت نام بل در کلاس های نقاشی بود، جایی که او اولین بار مربی رابرت ایروین را ملاقات کرد که بعدها به یک چهره برجسته در جنبش نور و فضا تبدیل شد. ایروین که دوست مادام العمر و تأثیرگذار بر بل باقی مانده است، هنرمند جوان را در معرض ایده هایی قرار داد که با آنچه او به عنوان «ادراک گرایی» توصیف می کند، آشنا شد. همانطور که توسط منتقد هنری پیتر فرانک برای راه آهن بروکلین تعریف شده است، زیبایی شناسی "ادراکی" اروین چنین می گوید که چشم یک اندام ساده لوح است، "و حتی بیشتر از آن مغز، به طوری که هنر می تواند ما را با استفاده از تجسم به روش هایی از این موضوع آگاه کند. در عین حال لذت‌بخش، غیرمنطقی، و خراب‌کننده و حتی تهدیدکننده». بل علاوه بر ایروین، از مربیان با نفوذی از جمله ریچاردز روبن، رابرت چوی، امرسون وولفر و هربرت جپسون که قبلا مؤسسه هنر جپسون (1945-1954) را تأسیس کرده بودند، کلاس می‌گذراند.

 

آموزش اولیه

بل اولین نقاشی های خود را بر اساس سنت اکسپرسیونیسم انتزاعی خلق کرد، که هنوز صدای غالب هنر معاصر در ایالات متحده در اواخر دهه 1950 بود. رابین کلارک مورخ در سال 2015 در یک سمپوزیوم برای این هنرمند در بنیاد چیناتی توضیح می‌دهد: «لری شروع به حذف بافت ضربه‌های قلم مو کرد، رنگ مات را روی بوم بدون پرایم اعمال کرد و اشکال را برای ایجاد متوازی الاضلاع لبه‌های مستقیم پنهان کرد. " پس از خروج از سنت ژست، بل مفاهیم حجم ارائه شده بر روی سطح صاف بر روی بوم های منحصر به فرد را بررسی کرد.

 

بل در حین استراحت از Chouinard، در یک قاب‌فروشی تجاری کار می‌کرد و اغلب مواد باقی‌مانده قاب را آزمایش می‌کرد. یک روز، او متوجه تأثیر شگفت انگیز نوری شد که از یک تکه شیشه ترک خورده عبور می کند و سه خط مجزا را به طور همزمان ایجاد می کند: سایه، نور و خود ترک. الهام گرفته شد. بل اولین بار در سال 1959 قطعات شیشه ای را به بوم های خود معرفی کرد و در عرض چند سال شیشه های آینه ای و شفاف را در ساختارهای کولاژ شده متعددی که اشکال هندسی را به تصویر می کشند، ادغام کرد.

 

بل پس از Chouinard، استودیوی خود را در جامعه ساحلی ونیز، کالیفرنیا، در کنار بسیاری از همتایان خود، از جمله بیلی آل بنگستون، کن پرایس و رابرت ایروین راه اندازی کرد. تا سال 1962، بل اولین نمایشگاه از سه نمایشگاه انفرادی خود را در گالری افسانه‌ای فروس (1957-1966) برگزار کرد، که هسته‌ای از صحنه نوپای هنر معاصر بود که سپس در لس آنجلس شکل گرفت (گالری توسط متصدی والتر هاپس و هنرمند اد تأسیس شد. کینهولز). برنامه‌نویسی نوآورانه گالری در Ferus، که شامل اولین نمایشگاه انفرادی برای هنرمند افسانه‌ای پاپ، اندی وارهول در سال 1962 است، فعالیت‌های بسیاری از هنرمندان ساحل غربی، مانند بنگستون، اد روشا، جو گود، اد موزس، و کریگ کافمن را آغاز کرد. این هنرمندان با نام مستعار «مدرسه باحال»، از جمله بل، نشان دهنده گسست از سلطه اکسپرسیونیسم انتزاعی در لس آنجلس بودند. هاپس در سال 1962 فروس را ترک کرد تا متصدی موزه هنر پاسادنا شود، جایی که او در سال بعد بر اولین نمایش گذشته نگر مارسل دوشان نظارت کرد. در حالی که دوشان برای آماده شدن برای این نظرسنجی از منطقه لس آنجلس بازدید کرد، یک بازدید غافلگیرکننده از استودیوی لری بل انجام داد، که بعداً به یاد آورد که وقتی متوجه شد که چه کسی وارد شده است، زبانش بند آمده است.

 

اولین مجسمه های مکعبی در دومین نمایشگاه انفرادی این هنرمند در گالری Ferus در سال 1963 به نمایش درآمدند. این منجر به نمایشگاه گروهی در گالری سیدنی جانیس در نیویورک در سال بعد شد که به نوبه خود نمایشگاهی انفرادی در گالری معتبر Pace در نیو به نمایش گذاشت. یورک در سال 1965. حمل و نقل آثار شکننده در سراسر کشور دشوار بود و چندین پانل شیشه ای در حین حمل و نقل آسیب دیدند. پس از تعمیر پرهزینه، بل ماشین آلومینیزاسیون خود را خریداری کرد و فرآیند خلاقیت را به طور کامل در حوزه هنرمند قرار داد.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”