ریتم آهنگ

زندگی و آثارِنقاش معروف پست امپرسیونیسم پل گوگن

زندگی و آثارِنقاش معروف پست امپرسیونیسم پل گوگن

یوجین هانری پل گوگن

(به فرانسوی: یوژن هانری پل گوگن)

1903-1848

پل گوگن یکی از نقاشان برجسته اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بود که بعدها به دلیل استفاده از رنگ های نمادین به عنوان یکی از رهبران «جنبش نمادگرایی» انتخاب شد.

 

پل گوگن، نقاش، مجسمه ساز و چاپگر فرانسوی در سال 1848 در پاریس به دنیا آمد. او دوران کودکی خود را در لیما، پرو گذراند. در جوانی چندین سال در نیروی دریایی بازرگانی فرانسه کار کرد. سپس شغل پردرآمدی به عنوان دلال سهام پیدا کرد. در این مسیر به هنر علاقه مند شد. در اوقات فراغت به نقاشی و نقاشی می پرداخت و به تدریج شروع به جمع آوری و جمع آوری نقاشی های امپرسیونیستی کرد.

 

در یکی از این جلسات فروش بود که پل گوگن و پیسارو با هم آشنا شدند و این آغاز پیشرفت این هنرمند بود که بعدها توانست امپرسیونیسم را به سطح بالاتری برساند. او با الهام از پیسارو، زمان بیشتری را به نقاشی اختصاص داد. او از سال 1883 به نقاشی مشغول است. اندکی بعد، نمایشگاهی انفرادی در گالری Volare در پاریس برپا کرد. گوگن 35 ساله بود که تصمیم گرفت علاقه خود به نقاشی را به حرفه آینده خود تبدیل کند. او همسر و فرزندانش را رها کرد و با حمایت پیزارو، شروع به اختصاص زمان بیشتری به نقاشی کرد. او در بسیاری از اجراهای گروهی از امپرسیونیست ها شرکت کرد. او به پنتاگون رفت. بورنا و گروهی از هنرمندان جوان در آنجا شخصیت و ایده‌های زیبایی‌شناختی او را ترسیم کردند. سفر او به پاناما و مارتینیک زیاد طول نکشید. و به دلیل بیماری به پاریس بازگشت. دو ماه ماجراجویی را با ونسان ون گوگ در ارل کانتی تجربه کنید. سپس به تاهیتی (بزرگترین جزیره فرانسه در اقیانوس آرام) نقل مکان کرد و دو سال در آنجا ماند. او به امید فروش شغل جدیدش به پاریس بازگشت.

 

علاقه به ماوراءالطبیعه

گوگن تمدن را ترک کرد و آن را یک بیماری نامید. مدتی در پنتاگون در استان بریتانی بریتانیا زندگی کرد. در آنجا او سعی کرد زندگی ساده روستایی را با داستان های کتاب مقدس ترکیب کند. نبرد یعقوب با فرشته (1888) یکی از اولین آثار در این زمینه بود. زنان روستایی به این مبارزه خارق العاده اعتقاد دارند. مبارزه ای که در سرشان می گذرد. تمرکز او بر معنای روانشناختی رنگ بود. (خود رنگ چیزها را بیان می کند)

 

 

 

دنیای نقاشی پل گوگن چگونه بود؟

گوگن همیشه اصرار داشت که احساسات خود را آشکارا بیان کند و این می تواند بسیاری از معاصران او را آزار دهد. گوگن همواره در پی احیای اندیشه ناب ارسطو بود و برای رسیدن به هدف خود از هیچ کوششی دریغ نمی کرد.

 

گوگن در نقاشی های خود به فرهنگ و طبیعت روی آورد. عرفان، میل جنسی، رویا و واقعاً مضمون آثار او بود. او در آثار خود از رنگ در ترکیب‌های جدید و غیرمنتظره استفاده می‌کرد و با معانی روان‌شناختی رنگ، از خطوط رسا و طرح‌های ساده‌سازی می‌کرد.

 

زمانی که گوگن به اشتیاق خود برای هنر پی برد، متوجه شد که تنها یک راه دارد: خلق یک شی و به تصویر کشیدن آن در درون. او به اصالت کار و شخصیت هنری منحصر به فرد خود می بالید. در واقع ماموریت اصلی گوگن رهایی هنر از قید زمان بود. او به دنبال جایگزینی واقعیت‌های عینی روزمره با واقعیت ذهنی، خیال و رویا بود و به فروشنده آثارش گفت: «من هنرمندی نیستم که طبیعت را کپی کنم. همه چیز در تخیل من برای من اتفاق می افتد.

 

به گفته وی مؤثرترین راه برای انتقال حقایق جهان نمادها و انگیزه سریع رنگ و شکل است که ذهن و صدای موسیقی را به هیجان می آورد و ادعا می کند در نهایت توافق و هماهنگی حاصل می شود. کار می کند. گوگن معتقد بود که نقاشی باید الهام بخش افکاری در مورد اینکه موسیقی چگونه چنین فکری را به وجود می آورد.

 

دنیای گوگن برای افرادی که دلتنگ سادگی گذشته هستند می تواند جذاب باشد. اگر بتوانید کلید دنیای گوگن را به دست آورید، دیگر لازم نیست در عکس های سیاه و سفید به دنبال سادگی و تک رنگ باشید. ورود به دنیای گوگن می تواند رنگ دنیای شما را تغییر دهد، دیگر در دنیای گوگن خبری از دود و سیاهی نیست و همه چیز دقیقاً همانگونه است که باید باشد، هیچ ناهماهنگی در این دنیا وجود ندارد و همه چیز سر جای خود است.

 

یکی از هیجان انگیزترین لحظات زندگی گوگن ملاقات با ونسان ون گوگ است، ونسان و گوگن به تیمی عالی تبدیل شدند، اما در نهایت، انزوای هر دو هنرمند آنها را از بین برد. برای آنها اتفاق نخواهد افتاد.

ما اهل کجا هستیم؟ ما کی هستیم؟ کجا داریم می رویم؟

گوگن از کجا آمده ایم را خلق کرد؟ ما کی هستیم؟ کجا داریم می رویم؟ "در سال 1897 او به موضوع زندگی روی آورد: زندگی از تولد تا مرگ با ترس ها و شادی هایش. گوگن با این کار مشهور شد و آثارش شناخته شد. گوگن عنوان را به فرانسوی در گوشه سمت چپ بالای تابلوی اصلی نوشت. .

(D'où Venons Nous / Que Sommes Nous / Où Allons Nous) در نوشته های هنرمند روی بوم علامت سوال یا خط فاصله وجود ندارد و تمام کلمات با حروف بزرگ نوشته شده اند. در گوشه سمت راست بالای جدول به صورت: p. گوگن / 1897 امضا و تاریخ. این نقاشی در تاهیتی کشیده شده است و اکنون در موزه هنرهای زیبای بوستون، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا نگهداری می شود.

 

این نقاشی نشان می دهد که گوگن در سبک پس از پذیرش پیشگام بود. پس از تکمیل این کار، گوگن آنقدر متقاعد شده بود که تا آخر عمر موفق نخواهد شد، به طوری که قول داد خودکشی کند (کاری که انجام نداد)، چیزی که قبلاً سعی کرده بود با پیشنهاد این که جدول را بخواند نشان دهد. راست به چپ.با سه. گروه اصلی تصاویر بیانگر سه سوال مطرح شده در عنوان. سه زن با یک فرزند آغاز زندگی را رقم می زنند. گروه وسط نماد زندگی روزمره بزرگسالی است و در گروه آخر به گفته این هنرمند «پیرزن با نزدیک شدن به مرگ تطبیق یافت و افکارش را به زانو درآورد». پرنده سفید عجیبی عقیم بودن کلمات را نشان می دهد. به نظر می رسد رنگ آبی در پس زمینه نشان دهنده چیزی است که گوگن آن را «استعلایی» توصیف می کند. به طور کلی گوگن درباره این اثر گفت: به نظر من این تصویر نه تنها از همه کارهای قبلی من بهتر است، بلکه هرگز نمی توانم تصویری بهتر از این و آن بکشم.

 

 

 

کی ازدواج میکنی؟

این نام نقاشی رنگ روغنی است که این هنرمند در سال 1892 در تاهیتی کشیده است. زن جوانی با لباس سنتی بین جلو و وسط اتاق نشسته است. او یک گل یاس سفید تاهیتی را پشت گوش چپ خود قرار داد که نشان می دهد آماده داشتن یک معشوق است که به معنای تهدید یا هشدار است. زن پیشانی خود را دراز می کند و صورت حالت خاصی دارد و ساده شده است. پشت زن توسط پس زمینه آبی مایل به زرد تحریک می شود. چهره او با ویژگی های منحصر به فردی نقاشی شده است و کانون توجه نقاشی را نشان می دهد. رنگ صورتی لباس او به وضوح با رنگ های دیگر متفاوت است.

 

در گوشه سمت راست پایین تابلو نوشته شده است "NAFEA Faa ipoipo" (وقتی ازدواج می کنید). در آن زمان گوگن معمولاً نقاشی های خود را به زبان تایلندی می کشید. او شیفته زبان آنها بود، اگرچه هرگز از مرحله اولیه آموزش فراتر نمی رفت. به گفته موزه ای در قطر، در سال 2015، خانواده رودولف استاخلین نزدیک به 300 میلیون دلار به یک خریدار ناشناس فروختند. این تابلو گرانترین اثر هنری فروخته شده تا سال 2015 بود.

 

 

 

 

 

بالاخره گوگن

گوگن پیشگام جنبش های ضد طبیعت گرایانه مانند فوویسم در فرانسه و کارزار تبلیغاتی در آلمان و جاهای دیگر بود. نقاش و مجسمه ساز فرانسوی سرانجام در سال 1903 در سن 55 سالگی در جزایر مارکزاس در جنوب اقیانوس آرام درگذشت و به زندگی یکی از خالقان مفهوم جدیدی از نقاشی پایان داد. امروزه پل گوگن یکی از مشهورترین هنرمندان تاریخ اروپاست. سرانجام، ناامید و بیمار، به سمت جزایر جنوبی اقیانوس بزرگ حرکت کرد. او آخرین سال های زندگی خود را در تنهایی، بیماری، فقر و درگیری های مداوم با نمایندگان دولت استعماری فرانسه گذراند. هنگامی که از دنیا رفت، نقاشی های رنگ روغن و آبرنگ، کنده کاری روی چوب، نقش برجسته، مجسمه، سرامیک، تقویم و نامه از خود به جای گذاشت.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”