ریتم آهنگ

درباره موسیقی

درباره موسیقی

موسیقی زبان احساس وترجمان دل است و موسیقی هر ملتی رنگ و مزه ای مخصوص به خود دارد.کلمه موسیقی صورت تخفیف یافته موسیقار است.
واژهٔ موسیقی برگرفته از واژه‌ای یونانی mousika یا musica لاتین وریشه آن musa یا misse است. مسلمانها واعراب کلمه موسیقی را از یونان گرفته و معادل موزیک فرنگی به کار برده اند.
در فرهنگ فارسی خُنیا از ریشه «خونیاک» زبان پارسی میانه و «هو نواک» اوستایی است که خود این کلمه از دو بخش تشکیل شده: «هو» به معنای نیک، زیبا، خوش (برای نمونه واژهٔ «هومن» به معنای نیک‌اندیش)، و «نواک» به معنای نوا. در کل، هونواک، خونیاک و خنیا به معنی «نوای خوش» است.
در فرهنگ عرب این کلمه مرکب را از «موسی» و «قی» گرفته اند که «موسی» به معنی نغمات و «قی»به معنای خوش آیند است.
بسیاری از مردم بدون آنکه بتوانند بیان کنند که از این یا آن ملودی چه تصویری در ذهنشان می آید، یا مکانیسم تاثیر آن را بشناسند،احساس غم یا شادی یا قهرمانی یا شکست را در می یابند. این به دلیل عاطفی بودن موسیقی نسبت به سایر هنرهاست. حتی سینما هم که بیشترین امکانات بیان را بکار می گیرد وموضوع را آشکار و با تاکید بر جنبه هایی که کارگردان می خواهد نشان دهد نیز به همراه کلام از موسیقی بی نیاز نیست و در بسیاری از فیلمها آهنگ مناسب در رسائی بیان و تاثیر بر بیننده نقش بزرگی ایفا می کند.
موسیقی در زمان های قدیم یکی از چهار شاخه اصلی ریاضیات به شمار می‌رفته است. افلاطون می گوید:موسیقی برای ادامه حیات بشر ضروری است و به هوش،حسن مشاهده،استنباط و عواطف روحی بشر می افزاید.شما ثقیل ترین روح را در اختیار من بگذارید من قادرم با نیروی موسیقی، ثقل،وکدورت عارضی را از روان او زدوده،مردمی هوشمند و سلحشور به شما تحویل دهم.
درباره چگونگی و زمان پيدايش موسيقی، اختلافاتی ميان محققان وجود دارد، اما آنچه به نظر مشهود می رسد آدمی پیش از آنکه تکلم و صوت را آموخته باشد با هنر موسيقی کم و بيش آشنا بود زيرا وزنها و آهنگها و حتی آواهائيکه از حنجره اش بر می آمد نخستين گامها در راه پيدايش و ظهور موسيقی بود. در اينکه ابتدا وزن وجود داشت و سپس صوت به وجود آمد، ترديدی نيست. اما آلات موسيقی نيز به نوبه خود ابتدا از استخوان سپس از وسائل زهی مانند روده و تارهای گياهی، و سر انجام از سيم ساخته شد .

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”