ریتم آهنگ

تکنیک های نقاشی با آکریلیک

تکنیک های نقاشی با آکریلیک

نکات نقاشی با اکریلیک برای مبتدیان
در این مقاله قصد داریم تا شما را با آموزش نقاشی با آکریلیک آشنا سازیم.همانطور که می دانید نقاشی با آکریلیک یکی از محبوب ترین مدیوم های نقاشی است که بسیاری از هنرجویان برای شروع نقاشی کار خود را با نقاشی با آکریلیک آغاز می نمایند.در مقایسه با سایر مدیوم های نقاشی مانند آبرنگ , یادگیری نقاشی با آکریلیک را می توان به نسبت راحت تر و ساده تر دانست.اگر با اساتید نقاشی برای آموزش و یادگیری هنر اصیل نقاشی مشورت نمایید یکی از بهترین مدیوم هایی که برای شروع به شما پیشنهاد می دهند بدون شک نقاشی با آکریلیک است.

دلایل انتخاب نقاشی با آکریلیک
نقاشی با آکریلیک به دلیل قیمت نسبتاً مناسب، حلالیت در آب، خشک شدن سریع، تطبیق‌­پذیری و غلظت، از مدیوم های بسیار مناسب برای شروع یادگیری نقاشی برای مبتدیان است. اگر از فضایی که آن را رنگ‌­آمیزی کرده‌اید راضی نیستید، می‌توانید اجازه دهید تا خشک شود و فقط چند دقیقه بعد روی آن نقاشی بکشید. از آنجا که آکریلیک یک پلیمر پلاستیکی است، می‌­توانید آن را روی هر سطحی که روغن یا موم نداشته باشد استفاده کنید.این ها مواردی هستند که کار با آکریلیک را برای هر شخص علاقه مند به هنر اصیل نقاشی دو چندان می کند.

 

10 نکته طلایی برای ارتقا مهارت های نقاشی

نقاشی با آکریلیک نیازی به حلال شیمیایی ندارد
برخلاف رنگ­‌های روغنی، آکریلیک‌­ها را می‌­توان بدون هیچ حلال شیمیایی استفاده کرد و امکان تمیز کردن آن­ها به راحتی با آب و صابون وجود دارد. نکات کار را یاد بگیرید، و به زودی می­‌توانید روح درون خود را در آغوش بگیرید. Leonardo da Vinci, Vincent van Gogh, or Rembrandt با استفاده از مواد اولیه در دسترس، این هنرمندان هرگز نمی‌­دانند که چه زمانی آثار باشکوه خود را خلق کردند. van Gogh را می توان بزرگترین نقاشی دانست که به صورت حرفه ای نقاشی با آکریلیک را در جهان گسترش داد و بسیاری از آثار هنری او با آکریلیک است.

 

10 نکته اساسی برای شروع آموزش نقاشی و طراحی
نقاشی با آکریلیک
خرید قلم‌­مو و رنگ برای نقاشی با آکریلیک
بسیاری از کمپانی های بزرگ در حوزه تولید ابزار نقاشی به تولید آکریلیک هایی مشغول هستند که در حالت سیال یا مایع و همچنین با غلظتی شبیه به چسب یا کَره وجود دارند. در لینک زیر می توانید برترین قلم موهای نقاشی با آکریلیک را پیدا کنید که از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و جز برترین شرکت های تولید کننده قلم مو در جهان به شمار می آیند.بسیاری از این برند ها در ایران نیز یافت می شوند.

برند های برتر فروش قلم مو مخصوص نقاشی با آکریلیک

نیازی به خرید جعبه 64 عددی رنگ­‌های مختلف ندارید،با این وجود،برخلاف مدادشمعی‌­هایی که در کودکی داشتید، می‌­توانید رنگ‌­ها را برای داشتن تنوعی بی‌­نهایت از آن‌­ها باهم ترکیب کنید. می­‌توانید با 10-12رنگ پایه شروع کنید و رنگ‌­های دیگری از ترکیب آن­‌ها به دست آورید.حتی می­‌توانید با رنگ­‌های کمتری شروع کنید، شما تنها با داشتن رنگ های پایه مانند سفید , سیاه و قهوه ای می توانید رنگ های مختلف بسیاری با آن ایجاد نمایید.پس نکته اساسی که در این قسمت در نقاشی با آکریلیک بایستی مجدد آن را تاکید کنیم این است که در شروع کار نیازی به خرید جعبه های رنگ گران قیمت 64 عددی ندارید و تنها با خرید تعدادی رنگ اصلی می توانید تعداد زیادی رنگ, از ترکیب این رنگ های اصلی به دست آورید.

نکات استفاده از قلم مو برای نقاشی با آکریلیک
در این قسمت قصد داریم تا شما را با نکات اساسی برای انتخاب قلم موی مناسب برای نقاشی با آکریلیک آشنا سازیم.همانطور که می دانید در انتخاب قلم موی استاندارد بایستی نهایت دقت را در نقاشی با آکریلیک  داشته باشید زیرا قلم مو را می توان اصلی ترین ابزار نقاشی با آکریلیک دانست.قلم‌­موهای سفت را برای رنگ‌های آکریلیک غلیظ و قلم­‌موهای نرم را برای اثرات آبرنگی لازم دارید. شما با گستره­‌ای از اندازه‌­ها و اشکال (گرد، تخت، نوک تیز) و همچنین طول­های مختلف دسته مواجه خواهید شد. اگر بودجه محدودی دارید، با یک قلم‌­مو فیلبرت (تخت، با نوکی تیز) کوچک و یک قلم موی متوسط شروع کنید. فیلبرت‌­ها انتخاب مناسبی هستند چراکه اگر فقط از سر قلم­‌مو استفاده کنید، قلم‌­مویی نازک دارید، و اگر به پایین فشار دهید، یک قلم‌­موی پهن دارید. یک قلم­‌موی خوب تخت با اندازه متوسط نیز مفید خواهد بود. با توجه به اینکه روی کدام لبه نقاشی می­‌کشید، می‌­تواند حرکتی پهن­‌تر یا باریک­‌تر برای شما ایجاد کند.‌

در مقاله زیر می توانید استاندارد های یک قلم موی مناسب برای نقاشی با آکریلیک را مطالعه نمایید

بررسی استانداردهای یک قلم موی مناسب برای نقاشی با آکریلیک

بررسی انواع قلم مو برای نقاشی با آکریلیک
همانطور که می دانید قلم موهای مورد استفاده در نقاشی با آکریلیک به دو دسته اصلی در بازار طبقه بندی می شوند.دسته اول قلم موهای مصنوعی هستند که شرکت های معتبر بسیاری در جهان وجود دارند که به تولید این قلم موهای با کیفیت مشغول هستند اگر مبتدی هستید می توانید کار خود را با این قلم موهای مصنوعی برای نقاشی با آکریلیک آغاز نمایید.دسته دوم قلم موهای طبیعی هستند که از موی طبیعی برخی حیوانات مانند سمور درست شده اند که اندکی گران تر هستند و بدیهی است برای نقاشی با آکریلیک حرفه ای می توانید کار خود را با این قلم موها آغاز نمایید.

قلم‌­موهای مصنوعی مدرن کیفیت بی­‌نظیری دارند، پس انتخاب خود را فقط به قلم‌موهای ساخته شده از موی طبیعی سمور محدود نکنید. در نقاشی با آکریلیک به دنبال قلم موهای نرم و با انعطاف بسیار بالا باشید. به دنبال قلم‌­موهایی باشید که وقتی موهای آن را خم می­کنید مجدداً به حالت اولیه برگردند. در مورد قلم‌­موها، به نسبت هزینه‌­ای که می­‌کنید قلم‌­موی باکیفیتی خواهید داشت، پس هرچه ارزان­‌تر باشند، احتمال ریختن موها بیشتر وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود اندکی هزینه بیشتری انجام دهید و برای شروع نقاشی با آکریلیک از قلم موی با کیفیت بالا استفاده نمایید.هرچه قدر در این زمینه هزینه کنید پشیمان نخواهید شد. 

راهنمای انتخاب قلم موی مناسب برای نقاشی با آکریلیک

بسته‌­های متنوع اغلب از یک قلم‌­مو برای جزئیات، یک فیلبرت، یک قلم‌­موی تخت با اندازه متوسط، و یک قلم‌­موی تخت 1-اینچی برای آماده کردن مساحت‌­های بزرگ تشکیل می‌­شوند.موارد دیگر که می‌­توانند مفید باشند شامل قلم‌موهای گرد برای کشیدن جزئیات (نقطه‌­های زیر/پرتاب رنگ) با قلم‌­موی‌خشک (مانند کشیدن پر و بافت‌­ها) و یک قلم برای کشیدن نقاط گرد ریز دقیق یا انتقال طرح‌­های کشیده شده به یک سطح با انتقال یا کاغذ گرافیتی می‌شود، اما لزوماً به این ابزار در ابتدای کار نیاز ندارید.

تدارکات نقاشی با آکریلیک
برای شروع نقاشی با آکریلیک به ابزار زیر نیاز دارید:

بوم

تخته­‌های بوم

پنل­‌های چوبی

 کاغذ

 اساساً، هرچیزی که رنگ آکریلیک به آن بچسبد را قبل از خرید نهایی امتحان کنید. اگر بوم یا تخته از پیش آماده می‌­خرید، بررسی کنید که با پرایمری مناسب برای آکریلیک پوشیده شده باشد (بیشتر آن­ها دارای این پوشش هستند).

می‌­توان از پالت‌­های چوبی، شیشه­‌ای، یا پلاستیکی برای آکریلیک استفاده کرد، اما تمیز کردن رنگ­‌های خشک شده می‌­تواند دشوار باشد.امروزه در بازار شما به راحتی می توانید از پالت های یک بار مصرف استفاده نمایید. پالت‌­های یکبار مصرف دسته‌­ای از کاغذ هستند که می­‌توانید کاغذ رویی را پاره کرده و دور بیاندازید این می تواند مشکل را حل کند.

 اگر متوجه شدید که رنگ خیلی سریع خشک می‌­شود، می توانید نوعی از پالت ها را انتخاب کنید که رطوبت را به خوبی نگه می‌دارند و مشکل سریع خشک شدن آکریلیک شما نیز با این پالت ها برطرف خواهد شد و شما به راحتی می توانید آن را امتحان کنید. رنگ روی یک صفحه از کاغذ مومی قرار گرفته روی تک‌ه­ای از کاغذ آبرنگی مرطوب می­‌نشیند.

در لینک زیر می توانید پالت های مناسب برای نقاشی با آکریلیک را مطالعه نمایید

پالت های مناسب برای نقاشی با آکریلیک


نقاشی با آکریلیک
اکریلیک را خیس نگه دارید
در نقاشی با آکریلیک نکات بسیار مهمی وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.یکی از مشکلات مبتدیان برای نقاشی با آکریلیک می­‌تواند این مورد باشد که وقتی با دقت و آهسته در حال کار بر نقاشی با آکریلیک خود هستند، رنگ آکریلیک روی پالت‌­ها خشک می­‌شود. وقتی می­‌خواهند مجدداً با قلم‌­موی خود رنگ بردارند، متوجه می‌­شوند که نمی‌­شود با آن کار کرد، و لازم است که دوباره رنگ را ترکیب کنند، که می‌­تواند چالش­ برانگیز باشد. برای جلوگیری از این مورد، ابتدا بزرگترین شکل­‌های ترکیب­‌بندی خود را بکشید، و سریع کار کنید، با‌ بزرگترین قلم مویی که دارید به مدت زمان طولانی طرح اصلی و پایه خود را تمام کنید.کار با جزئیات و قلم‌موهای کوچک را برای آخر نگه دارید. از کل به جزء کار کنید. این مورد همچنین اثر شما را از سفت شدن حفظ می­‌کند.این موارد اساسی ترین نکات برای نقاشی با آکریلیک هستند.

نکات اساسی در یادگیری و شروع کار نقاشی با آکریلیک

یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از خشک شدن سریع آکریلیک بر روی پالت رنگ این است که همیشه همراه خود یک آبپاش داشته باشید تا برای جلوگیری از خشک شدن رنگ­‌های روی پالت در حین کار روی آن­ها آب بپاشید. می­‌توانید آب را مستقیماً روی بوم یا کاغذ نیز اسپری کنید تا نقاشی را آماده نگه دارید و همچنین برای ایجاد حالت‌­های مختلف نقاشی مثل،لکه‌­ها و قطره‌­ها نیز می‌توانید از این تکنیک در نقاشی با آکریلیک استفاده نمایید.

همچنین می‌­توانید زمان خشک شدن آن­ها را با ترکیب رنگ با تصحیح‌­کننده متوسطی به نام اکستندر افزایش دهید. اگر می خواهید برترین نکات استفاده از اکستندر در نقاشی با آکریلیک را مطالعه نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

آموزش استفاده از اکستندر در نقاشی با آکریلیک

تطابق رنگ­های نقاشی با آکریلیک

در این قسمت قصد داریم تا شما را با نکات اساسی استفاده از رنگ ها در نقاشی با آکریلیک آشنا سازیم.رنگ‌­های آکریلیک بعد از خشک شدن در مقایسه با زمانی که خیس هستند، تیره‌­تر می­شوند، به خصوص در مورد رنگ­‌های ارزان­تر، که نسبت بالایی از چسب به رنگدانه دارد. وقتی این مورد رخ داد، چند لایه پیوسته رنگ روشن‌­تر برای رسیدن به رنگ مورد نظر بکشید. این لایه­‌بندی معمولاٌ نقاشی را غنی می­‌کند، و به رنگ­‌ها پیچیدگی و جلوه مناسبی در نقاشی با آکریلیک می­‌دهد.

رنگ‌­های سطح دانش‌­آموزی نیز اغلب شفافیت بیشتری دارند. برای حل این مشکل، مقدار خیلی کمی سفید تیتانیومی، یا مقدار خیلی کمی از سفید gesso ، یک ماده رنگ‌مانند مشابه آکریلیک اما رقیق­‌تر به رنگ اضافه کنید. این کار رنگ را کمی روشن می‌­کند (کمی به آن رنگ می‌­دهد) و ماتی که به دنبال آن هستید را برای شما فراهم می‌کند. همچنین می­‌توانید رنگ مات مشابهی را به رنگی که شفافیت بیشتری دارد اضافه کنید، مثل افزودن رنگ زرد کادمیومی به رنگ زرد شفاف. اگر قصد دارید لایه زیرین را کاملاً بپوشانید، روی آن را با gesso یا خاکستری متوسط قبل از کشیدن لایه­‌های بعدی، رنگ بزنید.

مراقبت از قلم­مو در نقاشی با آکریلیک
در این قسمت نکات اساسی در استفاده قلم مو در نقاشی با آکریلیک گفته خواهد شد.وقتی در حال نقاشی هستید قلم­‌مو را بیش از حد با رنگ پر نکنید به این نکته اساسی در نقاشی با آکریلیک توجه نمایید که چندین لایه نازک,رنگ بهتری نسبت به دایره‌­های رنگی غلیظ می­‌سازد.سعی کنید رنگ­‌های سنگین و اضافی را از حلقه پاک کنید یا دور بریزید، چراکه پاک کردن آن­ها بعد از خشک شدن در آن قسمت دشوار است.

نقاشی با آکریلیک
نکات طلایی جهت جلویگیری از خراب شدن قلم مو در نقاشی با آکریلیک
نقاشی با رنگ‌­های خشک شده در قسمت حلقه می‌­تواند قلم‌­موها را خراب کند. وقتی در حال نقاشی هستید قلم‌موها را همواره در آب نگه دارید تا رنگ روی آن­ها خشک نشود. از یک ظرف حاوی لایه کم‌­عمقی از آب استفاده کنید تا قلم‌­موها را بدون قرار گرفتن دسته‌­ها در آب (که موجب از بین رفتن روکش آن می‌­شود)، خیس نگه دارید و ظرف دیگری برای تمیز کردن قلم­‌موها بین رنگ­‌ها داشته باشید.

وقتی نقاشی با آکریلیک شما تمام شد،قلم موی خود را سریع با آب و صابون بشویید، مطمئن شوید که تا انتهای موهای قلم‌­مو شسته می­‌شود. آن­ها را خوب آب­کشی و خشک کنید. بصورت افقی قرار دهید. آن­ها را به صورت افقی یا روی انتهای دسته و با موها در هوا نگهداری کنید. آن­ها را به صورت ایستاده خشک نکنید. فقط بعد از خشک شدن کامل آن­ها را ایستاده قرار دهید. و هرگز به صورتی که موهای قلم‌­مو پایین باشد آن­ها را نگهداری نکنید.

 نکاتی بیشتر برای ایجاد خلاقیت در نقاشی با آکریلیک
موارد زیادی از مواد اولیه و تکنیک‌­ها برای افزایش تنوع نقاشی­‌های آکریلیک وجود دارد.رنگ آکریلیک رقیق با یکسری تکنیک های خاص برای تولید حالتی شبیه آبرنگ مانند آب­کاری و لعا‌‌‌ب‌­ها استفاده می‌­شود. همچنین می‌توانید برای ایجاد حالت برجسته‌­ای مشابه نقاشی‌­های رنگ روغن، رنگ را به صورت تنها یا با ژل های مخصوصی، با غلظت زیاد روی آکریلیک بکشید. این تکنیک سبب می شود تا نقاشی شما به مانند نقاشی رنگ و روغن برجسته بنظر برسد.این ژل ها در بازار موجود هستند و به راحتی می توانید در نقاشی با آکریلیک از آن ها استفاده نمایید.

بررسی تفاوت نقاشی با آکریلیک و نقاشی با آبرنگ
آکریلیک به صورت یک نوار رنگی منعطف مقاوم به آب و نامحلول خشک می‌­شود. به این معنا که، برخلاف نقاشی آبرنگ، که حتی بعد از خشک شدن هم در آب حل می­‌شود، می‌­توانید روی لایه‌­های قبلی نقاشی آکریلیک بدون ترس از بلند شدن لایه‌­های زیرین نقاشی کنید.اما در آبرنگ لایه های زیرین ممکن است تغییر کند و به همین دلیل است که برای مبتدیان نقاشی با آکریلیک پیشنهاد می گردد زیرا مدیوم های دیگر نقاشی مانند نقاشی با آبرنگ از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و مستلزم این است که شما سال ها در این مدیوم فعالیت داشته باشید.

کاربرد های جالب نقاشی با آکریلیک
با خرید قلم­‌موهای تزئینی خانگی با کیفیت خوب پول خود را ذخیره کنید. به دنبال قلم‌­موهایی باشید که خیلی ضخیم یا دارای موهای بریده شده نباشند.آکریلیک برای هنرهای ترکیبی و کولاژ بسیار ایده‌­آل است. رنگ مثل یک چسب عمل می­کند و به صورت شفاف خشک می‌­شود. همچنین سطح مناسبی برای نقاشی با گرافیت، پاستل روغنی، و استیک روغنی روی آن ایجاد می‌­کند.

از آکریلیک برای کارهای خارج از خانه استفاده کنید. وقتی خشک شود، این رنگ مقاوم در برابر آب اگر احتمالاً با باران مواجه شوید خراب نمی‌­شود. به دلیل زمان سریع خشک شدن و خواص شیمیایی آن، به عنوان زیرلایه‌­ای برای نقاشی رنگ روغن نیز مناسب است.به این معنا که شما می توانید زیر لایه اصلی خود را در نقاشی رنگ و روغن , آکریلیک انتخاب نمایید.می‌­توانید بسیاری از مشکلات با ترکیب­‌بندی و رنگ‌­های نقاشی خود را با استفاده آکریلیک‌هایی که سریعاً خشک می­‌شوند قبل از متعهد کردن خودتان به رنگ­های روغنی حل کنید. فقط به یاد داشته باشید که می‌­توانید رنگ روغن را روی آکریلیک بکشید ولی برعکس این مورد امکان پذیر نمی باشد.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”