ریتم آهنگ

انواع تولید محتوای گرافیکی

انواع تولید محتوای گرافیکی

انواع تولید محتوای گرافیکی


انواع مختلفی از تولید محتوای گرافیکی وجود دارد که میتوان از هرکدام برای رساندن پیام استفاده کرد. در این مورد هم باید توجه لازم را داشته باشید تا با آگاهی کامل از بین گزینه ها بهترین مورد را انتخاب کنید.

در بین بیشتر طراحان گرافیکی، چند نوع محتوا از بقیه مورد توجه خاص تری قرار گرفته است که به  طور مفصل به چند مورد از آن ها می پردازیم.

۱.اینفوگرافیک

۲.موشن گرافیک

۳.عکس نوشته

۴.اسکرین شات

۵.اسلاید

۶.طراحی استیکر

۱.اینفوگرافیک :
اینفوگرافیک به اطلاعات بی روح، جان تازه می بخشد و محتوای کلی را دلربا می کند که این مورد، از قدرتمند ترین و با نفوذ ترین انواع تولید محتوا گرافیکی است. این روش، جزء بخش های تفکیک ناپذیر است طوری که حتی اگر فرد از موضوع هیچ گونه آگاهی قبلی نداشته باشد، با این روش تمامی مسائل را متوجه می شود.

 

مزایا استفاده از اینفوگرافیک:
مخاطب را ترغیب به پایان رساندن مطلب و استفاده از خدمات می کند.
قابلیت اشتراک در فضای مجازی را دارد.
سهولت استفاده و درک در این روش نسبت به گزینه های دیگر بیشتر است.
برای فعالیت هایی نظیر بازاریابی و فروش بسیار مناسب است.
علاوه بر رساندن تمام جزئیات یک موضوع، تبلیغ بسیار خوبی است.
انواع اینفوگرافیک :
آماری

تایم لاین

اطلاعاتی

مقایسه ای

سلسله مراتبی

رزومه ای

جهت ثبت سفارش طراحی انواع گرافیک کلیک کنید.

اینفوگرافیک آماری :
این نوع بهترین گزینه برای استفاده در مطالبی می باشد که در آن از داده ها و منابع گوناگون استفاده شده است .

در این کار که تمام حواس خود را بر روی اطلاعات آماری می گذارید، برای تنوع بخشیدن به کار، داده ها را مجسم می کنید و بسیار ملموس هست که این را باید یک امتیاز ویژه حساب کنید.

اینفوگرافیک تایم لاین :
مناسب ترین گزینه برای این که بخواهید خواننده را به درک درستی از گذر زمان برسانید، باید از این روش استفاده کنید. چون به اتفاقاتی که در طی دورانی رخ داده اند دقت می کند و خیلی روشن و واضح یک بازه ی زمانی را برای ما به تصویر می کشد.

اینفوگرافیک اطلاعاتی :
در این نوع از اینفوگرافیک، اطلاعات کامل اما خلاصه و مفید را به شخص انتقال می دهد و تمام نقاط تاریک یک مسئله را به خوبی روشن می کند.

اینفوگرافیک جغرافیایی:
از این روش می توانید برای استفاده از داده های خود در مکان بهره بگیرید و به مقایسه ی داده ها، طبق منطقه ی مورد نظر بپردازید. زمانی که بخواهید جمعیت منطقه ای را شناسایی کنید، این گزینه بهترین مورد است.

در این نوع از نمودار ها، از نمادها و برچسب های مختصر و مفید استفاده می شود.

اینفوگرافیک مقایسه ای:
تعداد زیادی از افراد ممکن است در انتخاب خود دچار سردرگمی و مشکل شوند، زیرا تنوع در بازار مورد نظرشان بسیار زیاد است.

زمانی که بخواهیم راه حلی برای این کار پیدا کنیم از این روش بهره می گیریم که در این روش، از رنگ های مختلف برای مقایسه استفاده می شود تا مفهوم را بهتر و واضح تر منتقل کنیم.

به این صورت فرد با مقایسه کردن موارد موجود بهترین گزینه را انتخاب می‌کند و تصمیم گیری نهایی موفق تری را دارد.

سلسله مراتبی:
در این مدل داده های موجود را از بیشتر به کمتر، رتبه بندی می کنند.

یکی از محبوب ترین و شاخص ترین نوع آن (هرم) می باشد که کاربرد زیادی دارد و امتیاز آن در بین بقیه ی موارد این است که حتی مطالب سخت و گیج کننده را خیلی آسان بیان می کند.

اینفوگرافیک رزومه:
وقتی که بازار کار بسیار شلوغ و تعداد کسانی که به دنبال کار هستند بی نهایت است، در این میان شما باید برگ برنده ای داشته باشید که در این موقعیت از آن استفاده کنید. این کار مبتکرانه که جدیداً با استقبال زیادی روبرو شده است رزومه نام دارد.

رزومه یک سند بصری بسیار مناسب است که در روز مصاحبه، همان امتیاز شما نسبت به دیگران است و شانس شما را افزایش می دهد.

در اینفوگرافی چه چیزی حائز اهمیت است؟ در این روش باید به تمام موارد بصری کار دقت کرد. به عنوان مثال؛ نماد ها، فونت، چینش عناصر و الگوها، زیرا کوچک ترین جزئیات هم نقش مهمی در روند کار دارند.

در پایان  این مبحث برای شما چند نمونه سایت معرفی می کنیم تا از طریق آن با انواع اینفوگرافیک ها آشنا شوید و برای کارتان از آن ها الهام بگیرید :

Dailyinfographic

Nerdgraph

Visualcapitalist

۲.موشن گرافیک
روشی که به تازگی مورد پسند قرار گرفته است و با قرار دادن تصویر های متحرک کنار هم و سپس صدا گذاری روی آن به وجود می آید را موشن گرافیک می‌گویند .


مزایا استفاده از موشن گرافیک:
۱.پیام را در زمان کم انتقال می دهد.

۲.به صورت آفلاین و آنلاین قابل نمایش است.

۳.استفاده از موشن گرافیک در برنامه های تلوزیونی، تیزرهای تبلیغاتی و معرفی محصولات بسیار کاربرد داد.

۴.مخاطبان زیادی را به خود جذب می کند.

۵.قیمت مناسب تری نسبت به ابزار های مشابه دارد.

۶.به بالا رفتن سطح کیفی آموزش کمک خواهد کرد.

جهت ثبت سفارش ساخت موشن گرافیک کلیک کنید.

انواع موشن گرافیک:
لوگوموشن

ویدئو موشن

استاپ موشن

ویدئو رئال

اینفو موشن

لوگوموشن:
ترکیب نشان و الگو که با صدا همراه می شود و لوگوی شما را تشکیل می دهد.

ویدئو موشن :
تلفیق فیلمبرداری و گرافیک که با ترکیب این دو مورد، محتوای جذابی به دست می آید و برای زمانی که با اطلاعات موجود، نتوانستیم فیلم تهیه کنیم، کاربرد دارد.

استاپ موشن:
در این روش با حرکت دادن مکرر وسایل و اجسام حقیقی، به عکس برداری زیاد از آن ها میپردازیم و بعد با برنامه ی مشخصی این عکس ها را به هم متصل می‌کنند تا یک تصویر متحرک را بوجود آورند.

ویدئو رئال:
کلمه ی رئال به معنی واقعیت یا واقعی می باشد. در این نوع الگو که بسیار ساده  است، فیلمبرداری و تدوین و صداگذاری انجام می‌شود.

اینفو موشن :
همانطورکه از نام این گزینه پیدا است، به حرکت در آوردن اینفوگرافیک ها را اینفوموشن می گویند که همان الگوهای اینفو را به صورت متحرک درست خواهد کرد.

برای دیدن انواع موشن گرافیک به سایت motion array بروید و از نمونه های آن دیدن کنید.

۳.عکس نوشته
تنها گزینه ای که فرد به راحتی با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود می تواند از آن بهره بگیرد، همین تصاویر و عکس نوشته ها هستند که در فضای مجازی قابل انتشار می باشند. توصیه ای که در این راستا می توانیم به صاحبان مشاغل بکنیم این است  که از تصاویر و عکس نوشته ها استفاده کنید اما تا جایی که نیاز است. چون که هر چقدر هم کار حرفه ای باشد اما آن نیازی که یک فعال در این زمینه برطرف می کند، با کار خود ما بسیار متفاوت است و دلیل اصرار به این کار را هم باید بدانیم که تمامی کاربران علاقه ی زیادی به تصویر دارند و امکان اشتراک گذاری تصویر را به راحتی دارند. پس با استفاده از این گزینه راه طولانی که در پیش رو دارید هموار می شود و کمک شایانی هم در رسیدن به هدفتان می کند.

 

مزایا استفاده از عکس نوشته:

۱.جذب سریع مخاطب و بازدهی بالا در صورتی که تکراری نباشد.

۲.به کسب و کار شما رسمیت می بخشد.

۳.بهترین گزینه برای تبلیغ است.

۴.اسکرین شات

اسکرین شات به معنی عکس از صفحه است. در بازاریابی بسیار کاربرد دارد و برای استفاده از برنامه های مختلف یا قسمت هایی از یک سایت گرفته می‌شود.

۴.اسلاید
اسلاید را که در برنامه ی فتوشاپ و پاورپوینت میتوان درست کرد، یکی از گزینه های تولید محتوا می باشد که با استفاده از آن اسلاید های گوناگونی را برای کار خود تهیه کنیم که ترکیبی از عکس و متن جذاب است.

مزایا استفاده از اسلاید:
۱.درک بیشتری را به مخاطب می دهیم.

۲.با استفاده از عکس های با کیفیت ارتباط بین مطالب را مشخص می کنیم.

۳.خیلی راحت متن به تصویر تبدیل می شود یعنی میتوان قسمتی از متن را حذف کرد و به جای آن از تصاویر که گویای همه چیز هستند، استفاده کرد.

نتیجه گیری کلی
هر کاری که برای آغاز آن اقدام کردید به تجربیات فراوانی نیاز دارد که باید آن ها را رعایت کنید، نکاتی رو در نظر داشته باشید و از  تکنیک هایی استفاده کنید که کاملاً با مسائل روز منطبق باشد.

کار تولید محتوای گرافیکی هم به همین صورت است. حالا اگر می خواهید برای شروع کار تولید محتوا اقدام کنید، باید موارد زیر را خوب به خاطر داشته باشید تا در این مسیر موفق شوید.

ایده پردازی اولین قدم است و هر محتوایی که می خواهید تولید کنید، ابتدایی ترین چیزی که لازم دارید، ایده است که بتوانید اون رو به بهترین شکل نمایش بدهید.

دومین راه پیدا کردن منابع معتبر می باشد، قطعاً همه ما اطلاعات کافی درباره موضوعات مختلف برای تولید محتوا نداریم پس برای این کار باید جستجو را شروع کنیم  و منابع معتبری رو در دنیای وب پیدا کنیم.

سومین کار بررسی رقیبان در زمینه ی فعالیت ما است. چیزی که  بررسی رقبا رو جدی تر می کند، پیدا کردن مواردی برای دو مرحله قبلی است. یعنی شما  با بررسی رقبا ایده می گیرید و منابع معتبری رو پیدا می کنید.

چهارمین فرآیند، فراهم کردن شرایط محیطی است که نوع وسیله ای که می خواهید از طریق آن محتوا تولید کنید، مکانی که برای تمرکز بیشتر نیاز دارید را برای شروع باید در نظر بگیرید.

پنجمین و آخرین فرآیند، پیدا کردن کلیدواژه های پرجستجو می باشد.

از کلیدواژه ها برای تولید محتوا مخصوصاً تولید محتوا سایت که یک نکته حیاتی است، نباید  غافل شوید.

همیشه برای بالا بردن سطح دانش و آگاهی خود در این زمینه باید به موارد متعددی همچون خواندن مطالب مجله ها و سایت هایی که در این راستا فعالیت دارند توجه کنید چون شما را در مسیر پیشرفت قرار می دهد و برتری بین سایر رقبا را به دست می آورید.

برداشت پایانی
از بین انواع مختلف محتوا اعم از محتوای متنی، محتوای صوتی، محتوای گرافیکی و… همچنان محتواهای گرافیکی، تأثیر زیادی در سیاست های بازاریابی دارند. زیرا یک تصویر یا فیلم که به صورت هر کدام از موارد بالا تهیه شده باشد، از هزاران متن و صدا گویاتر و قابل درک برای پیدا کردن نیاز مخاطب است.

رمز عبور از مسیر ناهمواری که بین رقبا وجود دارد و رسیدن به پیروزی، استفاده ی درست و مناسب هر کدام از این محتواها را می طلبد که با در نظر گرفتن شرایط کاری خود می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

یادتان باشد به هیچ وجه نباید از عملکرد این نوع محتوا چشم پوشی کنید اما در عین حال، نیاز است به انواع دیگر محتوا هم توجه داشته باشید و بستری برای به وجود آمدن ترافیک وب سایت ها با استفاده از محتواهای مختلفی اعم از اینفوگرافیک ها  و موشن گرافیک ها فراهم کنید.

تولید محتوای گرافیکی جزء جدا نشدنی رسانه ها و هر آنچه که به دنیای امروز مربوط می شود است به همین دلیل شناخت این مسئله برای رونق حرفه ی شما در هر زمینه ای که باشید بسیار ضروری است.

لذا این کار باید با دقت بیشتری انجام شود تا، تأثیرات واقعی خود را بگذارد و شما هم گام های استواری در زمینه ی فعالیت خود بردارید.

برای رسیدن به این هدف تیم هنرمیکس در کنار شماست و با فعالان حرفه ای در زمینه تولید محتوای گرافیکی به شما کمک خواهد کرد.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”