ریتم آهنگ

چگونه در یک مسابقه عکس برنده شوید؟

چگونه در یک مسابقه عکس برنده شوید؟

چگونه در یک مسابقه عکس برنده شوید؟
 پاسخ  به این پرسش که چگونه در یک مسابقه عکس برنده شوید؟ موضوعی است که رد این پست به آن می پردازیم.اگر از علاقه مندان هنر عکاسی هستید تا پااین این نوشته با ما همراه باشید.!

برنده شدن در یک مسابقه معتبر عکاسی آرزوی بسیاری از عکاسان آماتور و حرفه ای است. در راهنمای مسابقه عکس ما ، در چند مرحله نحوه انجام این کار را به شما نشان می دهیم.

موفقیت و توسعه برند خود در عکاسی ممکن است سالها طول بکشد. تلاش دقیق و انتشار صدها عکس همیشه کافی نیست. به همین دلیل شرکت در مسابقات عکس ارزش دارد. بعضی اوقات ، فقط یک مسابقه عکس برنده می تواند همه چیز را تغییر دهد!

بزرگترین مسابقات عکاسی به شما این فرصت را می دهد تا مهارت های خود را با بهترین عکاسان در سراسر جهان آزمایش و مقایسه کنید.

برنده شدن در مسابقه عکس به شما این فرصت را می دهد که حرفه خود را به عنوان یک عکاس توسعه دهید ، به شهرت برسید و شناخته شوید.

علاوه بر این ، شرکت در مسابقات عکس به شما کمک می کند یک CV ارزشمند بسازید. بدون شک ، رقابت و برنده شدن در مسابقات آنلاین ارزش دارد.

الزامات رسمی یک مسابقه

این اغلب نادیده گرفته می شود ، اما بسیار مهم است که هنگام ارسال تصاویر به مسابقه عکس ، شرایط رسمی را داشته باشید. مهمترین چیز تحقق اهداف سازمان است. در غیر این صورت ، ممکن است درخواست شما در مرحله اولیه رد شود.

۷ نکته اساسی که هر عکاس باید در نظر بگیرد:

یاد آوردی! توجه داشته باشید:

مطابق با الزامات و مشخصات رسمی مسابقه ، مانند اندازه عکس و قالب فایل (jpg ، png و غیره).
بررسی کنید که آیا سازمان دهنده به یک کنوانسیون نامگذاری پرونده خاص نیاز دارد ، به عنوان مثال: forename_name ، forename_name_category و غیره
بررسی کنید که چه سطح از اصلاح عکس در برنامه های گرافیکی قابل قبول است. مسابقاتی وجود دارد که اصلاً اصلاحات مجاز نیستند. برخی از مسابقات عکس به شما امکان می دهد اصلاح کوچکی مانند رنگ ، تعادل و برش را انجام دهید. علاوه بر این ، مسابقات آنلاین وجود دارد که رویکرد به هنر دیجیتال بسیار باز است.
به دقت بررسی کنید که آیا این رقابت فقط برای یک نوع خاص از عکاسی در نظر گرفته شده است ، مانند فقط تصاویر سیاه و سفید ، فقط تصاویر آنالوگ و غیره.
بعضی از مسابقات چارچوب زمانی را مشخص می کنند ، به عنوان مثال: عکس هایی که بیش از سه سال بیشتر نیستند ، فقط عکس های گرفته شده در سال جاری و غیره
بعضی اوقات ، تعداد عکس های مجاز محدود است. بررسی کنید دقیقاً چند عکس یا سریال می تواند اضافه شود.
بررسی کنید که آیا این مسابقه به گروه های خاصی از عکاسان اختصاص یافته است.
چگونه در یک مسابقه عکس برنده شوید؟

با بررسی شرایط مسابقه ، مانند ملیت ، سن و غیره ، اطمینان حاصل کنید که می توانید در مسابقات شرکت کنید.

تم یا موضوع مسابقه عکس

مسابقات عکس انواع مختلفی دارد. مسابقات از نظر تکنیک ها و دسته بندی ها متنوع است.

انتخاب انواع رقابت ها و دسته ها مهمترین نکات در برنامه ریزی برنامه شماست. عکس خود را دقیقاً متناسب با نوع مسابقه و رده مناسب تنظیم کنید!

قوانین / شرایط و ضوابط رسمی مسابقه عکس را بخوانید!
قوانین رسمی مسابقه عکس تأثیر زیادی در موفقیت شما دارد. در شرایط و ضوابط ، می توانید نکات خاصی در مورد مهلت تعیین شده ، تعداد عکس ها و سایر تشریفات را بیابید. قوانین رسمی مسابقه عکس را با دقت مطالعه کنید.

درک قوانین از همان ابتدا به شما یک مزیت بزرگ نسبت به سایر رقبا می دهد. نکته به نقطه ، آنچه می توانید و نمی توانید انجام دهید را بررسی کنید. یاد بگیرید که هنگام ارزیابی عکس های ارسالی ، دقیقاً چه چیزی توجه قضات را به خود جلب می کند.

میزان مبلغ جایزه را بفهمید و برندگان مسابقه چه نوع پشتیبانی را دریافت می کنند.

همیشه بهترین عکسهای خود را ارسال کنید

به رویکرد منحصر به فرد به موضوع مسابقه توجه کنید. به یاد داشته باشید که هیئت منصفه هزاران عکس برای ارزیابی دارند و شما فقط یک لحظه وقت دارید تا توجه آنها را به کارهای خود جلب کنید.

سعی کنید در میان همه عکسهای خود عکسی پیدا کنید که چشمان شما را به تصویر بکشد و نشان دهنده چیزی بدیع ، غیر واضح یا غیرمنتظره باشد.

تصویر مناسب برای مسابقه باید ترکیب و نور بازی را فریب دهد.

عکس شما باید فریاد بزند و به وضوح برتری خود را نسبت به بقیه کارها نشان دهد.

گالری های مسابقات قبلی را مرور کنید
این درس را نمی توان از دست داد! از گالری های مسابقه عکس سالهای گذشته دیدن کنید. در صورت امکان ، کاتالوگ برندگان را سفارش دهید.

کار عکاسان برنده و تکنیک های آنها را به دقت مطالعه کنید. آنچه مورد توجه قرار گرفته و اعضای هیئت منصفه را به خود جلب می کند ، در نظر بگیرید.

با مرور گالری سطح رقابت به شما اطلاع داده می شود و درمورد نوع عکسهایی که داوران به دنبال آن هستند دانش کسب خواهید کرد.

ایده ، اصالت و اجرا

این سه کلمه است که باید از عکس شما فریاد بزند. ایده های زیادی برای عکس و مجموعه عکس وجود دارد.

در نزدیکترین محیط اطراف خود ، در طبیعت ، در رویدادها یا در اینترنت الهام بگیرید. سعی کنید یک داستان جالب بگویید. اما به یاد داشته باشید که یافتن یک ایده اصلی همه چیز نیست. آنچه مهم است نیز ارائه منحصر به فرد ایده و اجرای فنی شما است. به ترکیب توجه کنید.

قانون یک سوم را دنبال کنید ، اما از آزمایش نترسید. روش های زیادی برای جلب توجه هیئت منصفه با استفاده از قاب وجود دارد. به دنبال روش های جدید برای ارائه تصویر باشید.

هنگام ارسال هر یک از عکس های خود به مسابقه ، تمام ویژگی های ذکر شده در بالا را به خاطر بسپارید. فراموش نکنید که کیفیت تصویر بسیار چشمگیر است.

اگر هیئت منصفه بین دو تصویر تردید داشته باشد ، تصویری واضح تر را انتخاب می کند. عکس شما باید بی عیب باشد!

فقط برندگان مهم نیستند!

همه نمی توانند برنده شوند. غالباً فقط یک رای برنده را تعیین می کند.

هنگامی که تصمیم به شرکت در مسابقه عکس دارید ، اگر به شما افتخار داده می شود ، توجه داشته باشید. همه افراد ارجمند می توانند بر ارتقا، جایگاه در گالری پس از مسابقه و انتشار در روزنامه ها یا مجلات آنلاین حساب کنند.

این به طور قابل توجهی شانس شما را برای جلب توجه مخاطب افزایش می دهد.

پایدار و در عین حال صبور باشید

عکاسی یک علاقه است ، اما غالباً راهی برای کسب درآمد نیز هست. پیگیر باشید! کار در کارگاه گالری های برندگان مسابقات معتبر را مرور و تجزیه و تحلیل کنید.

به عنوان یک هنرمند رشد کنید و مهارت های خود را ارتقا دهید. مرز بین آماتور و حرفه ای را محو کنید. هدف پیروزی در مسابقات را تعیین کنید و برای آن تلاش کنید. هر سال ، حداقل به چند مسابقه عکس ارسال کنید.

با دسته ها آزمایش کنید. ممکن است احساس یکی از آنها بسیار بهتر از دیگران باشد.

طاقچه خود را پیدا کنید. در یک تکنیک خاص تخصص داشته باشید.

موفق باشید!

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”