ریتم آهنگ

چگونه از اثر خود عکاسی کنیم؟

چگونه از اثر خود عکاسی کنیم؟

هنرمندان به تجهیزات عکس حرفه ای دسترسی ندارند و حتی اگر شما هم دسترسی دارید ، باز هم ممکن است مهارت عکاسی صحیح کار خود را نداشته باشید. برای رفع این مساله در این مقاله راهنمای ما در مورد نحوه عکاسی از هنر خود – با تجهیزات محدود را بخوانید.

چگونه از اثر خود عکاسی کنیم؟
1- استفاده از نور مناسب
2- ثابت نگه داشتن دوربین
3- پس زمینه یک دست و یک رنگ
4- قاب بندی مناسب ( حدود یک سانت دور تا دور بوم را خالی بگذارید)
5- ویرایش نهایی

از آنجا که اکثر مسابقه ها به نمونه های دیجیتالی آثار هنری شما احتیاج دارند و حضور آنلاین شما به مواد دیجیتال بستگی دارد ، شما به عکس های خوبی از اثر هنری خود احتیاج دارید اما ، تا زمانی که کار شما دو بعدی است ، چرا اسکن نمی کنید ؟

چند دلیل وجود دارد: اول از همه ، اگر اسکنر سطح بالایی ندارید ، یک دوربین می تواند نمایش دقیق تری از کار شما ایجاد کند. همچنین ، ممکن است نتوانید یک اثر هنری را با بافت زیاد اسکن کنید ، و همچنین مشکل محدودیت های اندازه نیز وجود دارد – ممکن است آثار هنری شما برای اسکن بیش از حد بزرگ باشد. 

مطمئناً تجهیزات پیشرفته عکس به شما این امکان را می دهند که نتیجه عکس را حتی بیشتر کنترل کنید. اما این نیاز به دانش گسترده عکس و پول برای اجاره یا خرید تجهیزات دارد. یا ،پرداخت پول برای استخدام یک عکاس حرفه ای.

با استفاده از این نکات این مقاله، شما می توانید از هنر خود بدون دوربین DSLR یا نور استودیویی عکس خوبی بگیرید.

1. در نور روز عکس بگیرید
عکسبرداری در نور مناسب مهمترین نکته در این لیست است. نور ، فارغ از تجهیزات ، بهترین دوست عکاس است. و با داشتن منابع محدود درعکاسی ، از اهمیت حیاتی تری برخوردار است. کارهای هنری خود را از نور مصنوعی دور کرده و در نور طبیعی روز قرار دهید.

نور روز شامل تمام طول موج های مختلف رنگی است که لامپ های خانگی شما آن ها را ندارند. به این معنی که ، نور طبیعی روز بهترین فرصت را برای عکاسی دقیق از رنگهای کار به شما می دهد.

اطمینان حاصل کنید که از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. در خارج از خانه یک سایه پیدا کنید یا از داخل عکس بگیرید ، یک نقطه با نور طبیعی حتی زیاد انتخاب کنید و سایر منابع نور را خاموش کنید. این به شما کمک می کند مثلاً از یک مجسمه، بدون سایه افکنی یا داشتن بازتاب نور عکس بگیرید. 

اگر از یک نقاشی عکاسی می کنید ، می توانید آن را روی زمین ، کنار درب باز قرار دهید. نور فرعی که از در می آید عمق کار شما را نشان می دهد و جزئیات مانند نشان های قلم مو را افزایش می دهد.

اطمینان حاصل کنید که آن جزئیات کوچک کار خود را که ساعتها برای کامل کردن آنها صرف کرده اید ، از دست ندهید.

2. به پرسپکتیو فکر کنید
اگر کار خود را روی زمین گذاشته اید ، حتماً بالای آن بایستید و مستقیم به پایین عکاسی کنید.

می توانید حالت شبکه را در دوربین تلفن خود روشن کنید تا با آن بتوانید تصویر را هم تراز کنید.

اگر اثر خود را به دیوار آویزان کرده اید ، به فکر تطبیق زاویه عکس خود با بوم باشید. در صورت دسترسی به سه پایه ، سطح روی آن به شما کمک می کند تا دوربین خود را به درستی زاویه دهید ، اما بدون این کار نیز می توانید مدیریت کنید. می توانید برنامه ای مانند Bubble Level را دانلود کنید تا به راحتی زاویه مناسب را پیدا کنید.

شاید متوجه شده باشید که بعضی اوقات هنگام عکاسی ، لبه های مستقیم تاب خورده به نظر می رسند. تحریف دیدگاه Perspective distortion به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، تلفن شما از با لنز واید عکاسی می کند و اگر از فاصله نزدیک عکاسی کنید ، لبه های اثر هنری شما را دارای پیچ و تاب می کند. این مورد هم روی بوم و هم قطعات دیگر اعمال می شود. 

راه حل این است که فواصل مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام یک از آنها بهتر کار می کند. دوربین را حتی بیشتر از آنچه انتظار دارید دور نگه دارید. این به کاهش اعوجاج لنز نوری کمک می کند.

3. زمینه مناسب را انتخاب کنید
ناگفته پیداست که شما نمی خواهید پس زمینه نامرتبی از آثار هنری شما در تصویر آن مشاهده شود. اما هنوز هم اینترنت پر از این نوع عکس ها است.

یک زمینه سفید تمیز یا حداقل یک رنگ پیدا کنید تا در برابر آن کار خود را انجام دهید. شما هیچ حواس پرتی نمی خواهید ، بنابراین از شخصی که قطعه عکس را در دست دارد اجتناب کنید ، مگر اینکه این بخشی از دیدگاه خلاق شما باشد.

4- در ویرایش به عکسهای خود حس نهایی را وارد کنید
پس از رعایت این نکات در مورد نحوه عکاسی از هنر خود ، ممکن است احساس کنید که عکس هنوز نمایانگر قطعه واقعی نیست. با استفاده از یک برنامه ویرایش عکس می توان این مشکل را برطرف کرد.

اگر به Photoshop دسترسی ندارید ، می توانید از نرم افزار رایگان PIXLR یا برنامه هایی مانند VSCO و Snapseed استفاده کنید تا آخرین موارد را به عکس بدهید. 

یک قانون کلی این است که عکس را مانند یک اثر هنری فیزیکی نشان دهید – بیش از حد ویرایش نکنید!

معمولاً فقط باید کنتراست ، روشنایی و تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید تا به نتیجه دلخواه برسید . 

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”