ریتم آهنگ

استرس در بازیگری

استرس در بازیگری

در ابتدا بیایید تعریفی مختصر و مفید از استرس داشته باشیم.
استرس  شرایط یا احساسی  است که در آن، فرد  از لحاظ ادراکی  بر این باور است که  مجموع خواسته‌ها و انتظاراتی  که از او وجود دارد، فراتر از منابع، امکانات و توانمندی‌های در اختیار اوست.
استرس احساس تحت فشار بودن غیر طبیعی است. این فشار می تواند از جنبه های مختلف زندگی روزانه شما به وجود آید. مانند افزایش حجم کار ، بحثی که با خانواده خود دارید یا نگرانی های مالی.
حال بر روی عوامل ایجاد استرس در بازیگری تمرکز خواهیم کرد:
1- ترس از عدم موفقیت

برخی از دلایل استرس در اثر ترس ایجاد می شوند. علت اول مربوط به مبتدیان بازیگری است. در قرن بیست و یکم ، هنگامی که حرفه بازیگری بسیار محبوب شد ، بسیاری از افراد می خواهند آن را امتحان کنند و شروع به بازیگری کنند. با فهمیدن اینکه چند بازیگر در سینمای ایران فعالیت می کنند، برخی از بازیگران آینده بدون اینکه پای خود را در ورودی در بگذارند ، تسلیم میشوند. ترس آنها شروع می شود و این فکر در آنها رشد میکند  که در این رقابت موفق نخواهند شد. در اینجا استرس به وجود می آید.
اما این درست نیست. شما باید از اولین و سخت ترین مرحله عبور کنید .پروژه ها و فرصت های بسیار خوبی برای شما وجود دارد. شما ممکن است برای یک پروژه شگفت انگیز انتخاب شوید و حتی براحتی راه صدساله رو یک شبه طی کنین( البته اگه به اندازه کافی برای اون آماده باشید)!!!

 


2- ترس از یک رقابت عظیم
استرس در بازیگری - ترس از رقابتترس دوم از اولی ناشی می شود و در همه بازیگرانی است که با موفقیت برای بازیگری  آماده شده اند ، قابل رویت است. ترس از رقابت عظیم هرگز شما را کاملاً ترک نمی کند و مجبورید با آن کنار بیایید. وقتی که در دومین یا سومین تست بازیگری خود به طور متوالی انتخاب نشدید، بسیار راحت است که از حرفه بازیگری خود  دست بکشید.
برخی بازیگرانی را می شناسیم که بعد از چندین تست بازیگری ناموفق، بی خیال بازیگری شده اند. شما  باید به یاد داشته باشید که یک اتفاق خوب و یک لحظه فوق العاده در زندگی می تواند هر روز اتفاق بیفتد. در این حالت ، باید انگیزه خود را پیدا کنید ، ادامه دهید و هرگز متوقف نشوید. همه می دانیم که بسیاری از بازیگران بعد از سالهای زیادی کار مشهور شدند.
 

3- عدم اعتماد به نفس
استرس در بازیگری - عدم اعتماد به نفسعدم اعتماد به نفس همچنین استرس زیادی ایجاد می کند و یکی از دلایل اصلی استرس در بازیگری است. ما می توانیم انتخاب نشدن مان در تست های بازیگری را به خودمان ارتباط دهیم. ما تعداد تست های زیادی شرکت کردیم اما در درصد کمی از آنها انتخاب شدیم.هر بار به خودمان یادآوری می کنیم که  مگر سینما چند بازیگر نیاز دارد!!!
این کاملا طبیعی است. هر تست بازیگری برای ما یک تجربه است و ما روز به روز بهتر می شویم. بهترین خبرها هنوز در راهند!
همچنین برخی از بازیگرانی را می شناسیم که پس از قبول شدن در چندین تست بازیگری و کار در پروژه های کوچک ، تست های خودشان را متوقف کردند.  شما باید همیشه به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید. بسیاری از بازیگران دیگر هم هستند که همین احساس را دارند. اگر دائماً در تست های بازیگری شرکت می کنید و تمرین می کنید و مهارت های خودتان را بهبود می بخشید، این ها شانس شما را زیاد می کند!

 


4- استرس انتظار
استرس در بازیگری - استرس انتظاربعدا باتون تماس میگیریم….شاید اگر تست های زیادی داده باشید این جمله را هم زیاد شنیده اید. و شاید تعبیر شما از این جمله این است که متاسفم شما قبول نشدید!!!! این انتظار شما برای تایید شدن می تواند استرس زا باشد و یکی دیگر از علل استرس در بازیگری است.
دقت داشته باشید که کسی که بازیگر انتخاب می کند به موارد زیادی دقت می کند. ممکن است در یک تست بازیگری برای یک فیلم بخصوص اگر شما قد بلندی داشته باشید،شانس انتخاب شدنتان بیشتر باشد و یا بالعکس.
اکثر بازیگران در حالی که “در انتظار” هستند استرس زیادی  را تحمل می کنند. بنابراین حتی اگر آنها شما را انتخاب نکرده اند ، لزوماً به معنای این نیست که شما در تست بازیگری بد بوده اید یا که آنها عمرابن سعد هستند!!! ممکن است آنها علاوه بر بازیگری یک ویژگی بدنی خاص هم مدنظر داشته باشند. اما برخی بازیگرانی که از این امر آگاه نیستند ، بیش از حد استرس  تحمل می کنند که باعث کاهش اعتماد به نفس آنها می شود.

 

۵- مسائل زندگی
استرس در بازیگری - مسائل زندگیبرخی از مسائل در زندگی هستند که می توانند باعث ایجاد استرس شوند:
کجا زندگی می کنید؟ آیا این یک محیط حمایتی است؟ آیا زندگی منزل شما آرامش بخش است یا اینکه به استرس شما افزوده است؟
دوستان. دوستان خوب باید به شما انرژی دهند و زندگی شما را بهتر کنند. اگر دوستانتان به شما ناامیدی تزریق می کنند و منفی نگر هستند ، ممکن است زمان رفتن به محافل جدید باشد. بازیگران می توانند بسیار رقابتی و حسود باشند و اطراف شما با این انرژی ها می تواند استرس زا باشد.
امور مالی. آیا مشکل مالی دارید؟ بازیگران اغلب بیکار هستند. برای حمایت از فعالیت های بازیگری خودتان  ، یک کار خوب در کنار بازیگری تان پیدا کنید. مقاله شغل های مناسب برای بازیگر می تواند ایده های خوبی به شما بدهد.

 


۶- استرس های کار بازیگری
استرس در بازیگری - استرس کار بازیگریبازیگری شامل مسافرت زیادی است. فیلم ها و تلویزیون در سراسر جهان فیلمبرداری می شود و بیشتر بازیگران صحنه برای کار به تئاترهای مختلف می روند. این امر باعث می شود که وقت گذاشتن برای خانواده سخت باشد و همین میتواند موجب استرس شود
موضوع دیگری که ممکن است باعث استرس در شما شود  نیاز به حفظ دیالوگ هاست. شما مجبور هستید ده ها صفحه دیالوگ را حفظ کنید و انتظار از یک بازیگر حرفه ای این است.
یکی دیگر از عوامل استرس در بازیگری این است که فیلمنامه ممکن است در طول فیلمبرداری تغییر یابد و شما یک شب قبل از فیلمبرداری – گاهی اوقات روز فیلمبرداری – با تغییر فیلمنامه مواجه خواهید شد. شما باید در صورت تغییر فیلم نامه در اسرع وقت آن را به خاطر بسپارید.
علاوه بر این کارگردان ممکن است برای هر سکانس برداشت های متفاوتی بگیرتا به ایده آل خودش برسد. این برداشت های متوالی می تواند برای بازیگر استرس زا باشد و با اعصاب عوامل بازی کند ولی شما به عنوان یک بازیگر حرفه ای باید بتوانید این استرس را کنترل کنید و تمرکز خودتان را حفظ کنید.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”