ریتم آهنگ

تست بازیگری چگونه است ؟

تست بازیگری چگونه است ؟

سوالات تست بازیگری بسیار متنوع هستند و بر اساس پروژه ای که قرار است کار شود تغییر می کنند و شاید نتوان یک نسخه ثابت برای آن پیچید. در این مطلب ما 9 سوال که احتمال بیشتری دارد از شما پرسیده شود و پرکاربردتر است را برای شما تدوین کرده ایم. امید که مورد استفاده شما عزیزان باشد.
 


خوب بریم سراغ سوالات تست بازیگری:
1- چی شد که خواستی بازیگر بشی؟
ممکن است سوالات تست بازیگری را با این سوال شروع کنند. این سوال برای این است که شما راحتی بیشتری داشته باشید و شما را به صحبت وادارند. برخی از کارگردانان واقعاً به آنچه شما باید بگویید علاقه مند هستند البته لازم نیست برای این سوال خودتان را اذیت کنید فقط بگویید چه چیزی واقعاً شما را وارد این رشته کرده است.
این نکته را در نظر داشته باشید که کسانی که تست بازیگری می گیرند از گوش دادن به سخنان یکنواخت درباره اینکه چگونه بازیگری اشتیاق مادام العمر شما بوده است و رویای کودکی شما بوده است و هر شب متن سخنرانی اسکارتان را تمرین می کنید و هر شب با گفتن سیمرغ بلورین از خواب می پرید ، خسته شده اند.
این ها خیلی کلیشه است. البته ممکن است این ها در مورد شما واقعاً درست باشد و اگر چنین است آن را مانند یک ربات بیان نکنید. اشتیاق پشت حرف های خود را نشان دهید تا سوال کنندگان را در پاسخ خود متقاعد کنید. همچنین می توانید با یک جزئیات یا مثال سرگرم کننده شروع کنید که شما را با بازیگری آشنا کرد (اینجاست که باید قصه گوی خوبی باشید)

2- کدام بازیگر را بیشتر تحسین می کنید و چرا؟
این سوال نیز از پرکاربردترین سوالات تست بازیگری است. این سوال معمولاً زمانی پرسیده می شود که مصاحبه کنندگان پاسخ شما به سوال اول را دوست داشته باشند. ممکن است پاسخ قسمت اول این سوال را همین الان بدانید و به من بگویید اما باید برای چرا؟ آماده باشید.اگر نمی توانید توضیح دهید که چرا آن بازیگر را تحسین می کنید ، این باعث می شود که فکر کنند شما فاقد مهارت تحلیل انتقادی هستید.
شما با انتخاب یک بازیگر سطح سلیقه بازیگری خودتان را نشان می دهید و این جواب اطلاعات زیادی در مورد شما می دهد. مثلا شما دنیل دی لوئیس را تحسین می کنید. سعی کنید بفهمید که در مهارت بازیگری او چه چیزی را دوست دارید.
در این مثال مخصوص : او یک فرد گزیده کار است و برای هر فیلم سال ها زمان می گذارد و برای رسیدن به نقش سختی های زیادی می کشد و اگر بخواهد می تواند مانند یک گدای ناچیز رفتار کند و یا یک پادشاه و نمونه خوبی از یک بازیگر همه کاره است. نیازی نیست که به جنبه های فنی بازیگری او بپردازید. نکات بازیگری مورد توجه تان را به سادگی شرح دهید.

توصیه دوستانه: عزیزان دلم. علی صادقی واقعا بازیگر بامزه ایه و منم توی نوجوانی خیلی با فیلم هاش خندیدم ، ولی وقتی شما در جواب سوالات تست بازیگری بگین که بازیگر مورد تحسین تون علی صادقی هست در واقع دارین این حقیقت رو میگین که: من فقط سریال تلوزیونی دیدم و اگر هم گاهی سینما رفتم فقط رفتیم با دوستام فیلم های کمدی دیدیم و تو عمرم هم تا حالا فیلم هالیوودی ندیدم چون معتقدم فیلم های بلاد کفر بد هستن و مرگ بر اسکتبار !!!! و اسکار هم نمیدونم چی هست… اینا اطلاعاتی هست که داری  بمون میگی!!!!
نکته: بازیگری که اون رو تحسین می کنین با کسی که از تیپ اون خوشتون میاد و روش کراش دارین تفاوت داره. محمدرضا گلزار خیلی هم بچه گلی هست و خیلی هم خوش تیپه ولی خوب شاید بهتر باشه برای جواب این سوال به گزینه های بهتری فکر کنیم!!! و مسلما بین کسی که در پاسخ به این سوال میگوید مریل استریپ با کسی که میگوید سحر قریشی، تفاوت بسیار زیادی هست!!!!
نکته: من همه بازیگرا رو دوست دارم و اینکه اسم بردم صرفا برای مثال بود و امیدوارم باعث رنجش کسی نشده باشیم.

 


3- مونولوگ خود را به طور مختصر شرح دهید
این نیز می تواند یکی از سوالات تست بازیگری شما باشد. سعی کنید به آن را تا حد ممکن خلاصه کنید. این سوال مانند پیشگفتاری است برای اجرای مونولوگ شما. فرض کنیم مونولوگ شما در مورد پسری است که عقاید و انگیزه هایش را برای پدرش توضیح می دهد.
مثلا بگویید که شخصیت شما تا حدی شوخ طبع و تا حدی فلسفی است و پدر و مادر سنتی دارد و در عین حال احتمالاً ذهن باز او ، نگرش پیچیده و رو به رشد او را در زندگی بیان می کند.
بعد از گفتن از ماهیت مونولوگ خود می توانید خلاصه داستان آن را در یک یا چند جمله بگویید و موقعیتی که قرار است بازی کنید را در یک جمله بگویید. مثلا الان از تعطیلات برگشته و میخواد با پدرش صحبت کنه. به یاد داشته باشید که مونولوگی را انتخاب کنید که مهارت بازیگری شما را به بهترین وجه به تصویر بکشد.

4- نقاط قوت و ضعف شما در بازیگری چیست؟
این نیز یکی دیگر از سوالات تست بازیگری است. بعد از اجرای مونولوگ ، شاید مصاحبه کنندگان از شما بخواهند که خودتان را تحلیل کنید. هر بازیگری دارای نقاط قوت و ضعف شخصی خود است. بعضی ممکن است در حفظ دیالوگ مشکل داشته در حالی که برخی دیگر ممکن است نتوانند احساس را به خوبی ترسیم کنند.
مهم نیست اگر نقاط ضعف شما از نقاط قوت شما بیشتر باشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کسانی که تست می گیرند را متقاعد کنید که بر نقاط قوت و ضعف تان آگاه هستید و تمام تلاش خود را می کنید تا نقاط ضعف را برطرف سازید.
به یاد داشته باشید در جواب سوالات تست بازیگری چیزی را مخفی نگه ندارید چرا که آنها قبل از تصمیم گیری در مورد پذیرش شما ، باید از هر جنبه کوچکی از مهارت بازیگری شما آگاهی داشته باشند. فقط باید به آنها اطمینان دهید که به عنوان یک بازیگر آماده انجام وظیفه هستید.
 


5-اگر ما شما را انتخاب نکنیم چه کاری انجام می دهید؟
این نیز یکی از سوالات تست بازیگری است. این سوال ممکن است یک سوال عجیب به نظر برسد. آیا آنها فکر می کنند ما همان موقع به خودمان شلیک خواهیم کرد یا از شوک خواهیم مرد؟ پذیرش شما ممکن است فقط به پاسخ شما به این سوال بستگی داشته باشد.این سوال می تواند تعیین کند که آیا شما واقعاً عاشق بازیگری هستید یا خیر.
اگر پاسخ دهید ، “اوه ، من سال آینده در خانه می نشینم و یه بار دیگه  همینجا درخواست می دهم” ، ممکن است فکر کنید که ایمان خود را به آن دانشگاه یا موسسه نشان می دهید، اما در واقع عدم جدیت در بازیگری خود و کمبود اعتماد به نفس خود را به تصویر می کشید.
بسیار خوب است اگر بگویید که به دنبال یک تست بازیگری دیگر یا یک دانشگاه بازیگری دیگر می روید. بدون شک آنها از صداقت قدردانی می کنند همچنین ، به آنها اطمینان دهید که در این مدت ، به کار بر روی نقاط ضعف خود ادامه خواهید داد.
اعتماد به نفس کلید اساسی برای قبول شدن در هرگونه تست بازیگری است . حتی نقاط ضعف خود را با اطمینان بیان کنید و به مصاحبه کنندگان بگویید که برای رفع آنها برنامه ریزی کرده اید و میخواهید روی آنها کار کنید. اگر اعتماد به نفس یکی از نقاط ضعف شماست ، حداقل مانند فردی با اعتماد به نفس رفتار کنید و به آنها نشان دهید که در بازیگری مهارت خاصی دارید.

6- چه نمایشنامه ، تئاتر، یا فیلمی اخیرا کار کرده اید؟
شما به عنوان یک بازیگر همیشه باید روی چیزی کار کنید. شاید شما در یک تئاتر هستید. شاید شما به تازگی یک فیلم دانشجویی را تمام کرده باشید. حداقل ، شما باید در حال تست بازیگری باشید و خودتان را برای پروژه ها معرفی کنید. خودتان را از قبل برای پاسخ دادن به این سوالات تست بازیگری آماده کنید.
من به شخصه همیشه نسبت به بازیگری که کاری انجام نمی دهد شک و تردید دارم .نه تست بازیگری می دهد ، نه تئاتر کار می کند ، نه فیلم کوتاه کار می کند ، نه کلاسی شرکت میکند.( فقط تیپ لش می زند و میرود تئاتر شهر و می گوید اصغر فرهادی هیچی بارش نیست– همین)
شاید مدتی است که شما کاری ندارید ، اما باید همیشه برای آماده نگه داشتن مهارت های خود و برقراری ارتباط با جامعه به کار خود ادامه دهید و فعالیت کنید. این نشان می دهد که شما در حال کار بر روی حرفه خود هستید.برای کارها داوطلب شوید و فعال بمانید. این چیزی است که از یک بازیگر انتظار می رود.
نکته: لطفا در جواب دادن به سوالات تست بازیگری خود ، صداقت داشته باشید چرا که هر چقدر هم رزومه خودتان را پر کنید از کارهای بزرگ و عالی شک نکنید آنها از راه رفتن شما خواهند فهمید که چند بار روی صحنه رفته اید!!!!

7- می خواهید روی چه نوع پروژه هایی کار کنید؟
 این نیز می تواند یکی دیگر از متدوال ترین سوالات تست بازیگری باشد. برای این سوال خاص بودن مهم است. آیا می خواهید در تلویزیون ، فیلم ، تئاتر ، تبلیغات ، موزیک ویدیو و…کار کنید؟ آیا امیدوارید که در نمایش های موزیکال ، کمدی ، یا فیلم های دانشجویی کار کنید؟ تمرکز داشتن و همچنین درک اینکه با چه کسی صحبت می کنید مهم است.
اگر با کسی صحبت می کنید که تئاتری است خوب است که از علاقه خود به تئاتر و انواع آن بگویید و اگر کسی که از شما تست می گیرد کسی است که در زمینه فیلم فعالیت می کند شاید بهتر باشد که از علاقه مندی های خود در حوزه فیلم بگویید.
این شاید نیازمند این باشد که داوران و مصاحبه گیرندگان را بشناسید. برای همین حتمن قبل از تست بازیگری سابقه داورانی که قرار است از شما تست و مصاحبه بگیرند را بررسی کنید. این نکته برای کسانی که  آزمون عملی بازیگری برای دانشگاه دارند می تواند مفید باشد.
 


8- سبک بازیگری خود را چگونه توصیف می کنید؟
یکی دیگر از سوالات تست بازیگری این است که سبک بازی خود را توصیف کنید. اینکه بتوانید خود را به طور خلاصه بیان کنید نکته اساسی است. همچنین مهم است که از سبک خود آگاهی داشته باشید: بسیاری از بازیگران اینگونه نیستند. به عنوان مثال ، پاسخی مانند “کمدی” یا “دارم” مفید نیست.آنها می خواهند بدانند شما تحت تاثیر آموزه های کدام یک از معلمان بازیگری بوده اید.
آنها می خواهند بدانند شما به طور طبیعی کار می کنید یا اینکه تحقیقات زیادی راجع به شخصیت انجام می دهید. آیا شما از آن نوع بازیگرها هستید که نیاز به کارگردانی و آمادگی زیادی دارد؟ آیا شما یک بازیگر بسیار فیزیکی هستید یا کارهایتان ظریف و درونی تر است؟ به نحوه برخورد خود با یک نقش فکر کنید و یک جمله کوتاه درباره سبک خود بیاورید.

9-چه نمایشنامه هایی را خوانده اید؟
 سوالات تست بازیگری می توانند بسیار سلیقه ای و متفاوت باشند با این وجود این سوال نیز  کی توانند به احتمال قوی از شما پرسیده شود.حتمن قبل از تست بازیگری نمایشنامه هایی را که خوانده اید را فهرست کنید و در ذهن خودتان داشته باشید( موضوع و خلاصه آن را هم به یاد داشته باشید ممکن است از شما پرسیده شود).
به عنوان بازیگر باید نمایشنامه بخوانید و آنها با این سوال شاید میخواهند جدیت شما در بازیگری را محک بزنند. کدام یک از نمایشنامه های شکسپیر را خوانده اید؟ از چخوف خوانده اید؟ استریندبرگ؟ برشت؟ ایبسن؟ مارتین مک دونا؟ بیضایی؟ اکبر رادی؟چرمشیر؟ محمد یعقوبی؟نغمه ثمینی؟

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”