ریتم آهنگ

5 تمرین بازیگری

5 تمرین بازیگری

 تمرین بازیگری برای بهبود مهارت های بازیگر ضروری است. اگر در حال حاضر کتاب آموزش بازیگری می خوانید ، مطمئن باشید که شانس خود را در حرفه بازیگری بهبود می دهید ولی مطالب تئوری به تنهایی کافی نیست و باید دانسته هایتان را تمرین کنید تا عمیق تر و درست تر آنها را درک و تجربه کنید. در اینجا تمریناتی را برای شما  بازیگران عزیز ،در جهت بهبود مهارت های بازیگری تان، آماده کرده ایم.
از اونجایی که غضنفر توی بیو اینستاگرامش نوشته بازیگر نویسنده و کارگردان، یکی از فالورهای غضنفر بهش دایرکت داده که چندتایی تمرین بازیگری بهش بده که تمرین کنه. از اونجایی که اون خانم مورد نظر،خانمی ورزشکار و موجه بوده غضنفر به آبان گفته خیلی سریع چندتایی تمرین رو آماده کنه برای طرفدارانش!!!
acting exercise -تمرین بازیگری
تمرینات بازیگری که در زیر ذکر شده است می تواند به صورت فردی انجام گیرد، هر چند انجام آنها به صورت یک تمرین بازیگری گروهی می تواند سرگرم کننده تر و پرانرژی تر باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که بازیگران هرچقدر بیشتر بازی کنند و بداهه پردازی کنند،بازیگران بهتری می شوند. به همین سادگی.
1- ایستگاه اتوبوس
این تمرین بازیگری برای توسعه تخیل شماست. رشد تخیل یکی از مهمترین مولفه های موفقیت بازیگران است برای اینکه مخاطب بازی شما را باور کند. این شما هستید که باید ابتدا باور داشته باشید که زندگی شخصیت شما واقعی است. و برای انجام این کار ، شما باید بتوانید دنیای کوچکی از زندگی شخصیت نمایشی را در ذهن خود بسازید.
شرح تمرین: این تمرین را می توان هم به صورت انفرادی و هم به صورت تمرینات بازیگری گروهی انجام داد. اگر این کار را به صورت انفرادی انجام می دهید ، فقط باید بیرون بروید ( در شرایط کرونا از داخل ماشین یا از بالای بالکن) و به رهگذران ، افراد در صف ، ایستگاه اتوبوس و غیره نگاه کنید و درباره آنها فرضیه هایی را شروع کنید: حرفه ، سرگرمی ها ، وضعیت تأهل و هر چیز دیگری…
acting exercise -تمرین بازیگری - تمرین ایستگاه اتوبوس
 


2- تمرین تصویر کلمات
حافظه انسان ابزاری است که بدون توجه به شاخص های اولیه و سن شروع ، قابل توسعه و آموزش است. ایده این تمرین بازیگری این است که حافظه ما تصاویر را به خوبی ذخیره می کند و این امکان را برای شما فراهم می کند تا هر اطلاعاتی را به برخی از تصاویر تبدیل کنید. بنابراین می توانید جداول ، مجموعه های بزرگ اعداد ، زبان های جدید و غیره را به راحتی به خاطر بسپارید.
شرح تمرین: این تمرین بازیگری اگر به صورت انفرادی یا گروهی انجام شود تفاوت زیادی ندارد. اگر به صورت انفرادی باشد ، شخص به سادگی 20-30 کلمه بی ربط به هم را یادداشت می کند. اگر در یک گروه باشد بقیه شرکت کنندگان می توانند کلمات را انتخاب کنند.
سپس ، کلمات چندین بار خوانده می شوند .هر کلمه ، یا بهتر بگوییم تصویر آن ، باید با تصاویر قبلی ارتباط داشته باشد.
به عنوان مثال : اگر کلمات “هواپیما” ، “درب” ، “فیل” باشند ممکن است در نهایت تصویری از یک هواپیما باشد که به در برخورد کرده و له می شود و یک فیل پشت آن در نشسته است و پفیلا می خورد!!!
این تمرین یک روش عالی برای بخاطر سپردن کلمات است و همچنین می تواند باعث خلاقیت شما شود و حتی یک تمرین ساده برای فیلمنامه یا داستان نویسی است.
با کلمات میز – بز – آب یه داستان بگو ببینم؟!!!
acting exercise -تمرین بازیگری - تصویر کلمات
 


3-خلوت عمومی
این تمرین بازیگری بهتر است به صورت گروهی و یا در کلاس بازیگری و یا در جمع خانواده ( خانواده ای پایه ) انجام شود.باید طوری رفتار کنید که انگار تنها هستید، کارهای معمول صبحگاهی خود را انجام دهید. از خواب بیدار شوید ، مسواک بزنید و نخ دندان بکشید ، با یکی از دوستان خود تماس بگیرید ، تختخواب را مرتب کنید ، و غیره.
این تمرین برای چی خوبه؟
یک تعریف زیبایی که از یکی از بازیگران در مورد بازیگری شنیدم این بود که : بازیگری یعنی خلوت کردن در جلوی جمع. این تمرین احساس مصنوعی حریم خصوصی است. اگر ما بدانیم که کسی ما را نگاه می کند رفتار یکسانی نخواهیم داشت. این تمرین کمک می کند که حضور مخاطب را فراموش کنید.
acting exercise -تمرین بازیگری - خلوت عمومی
 

4- تصویرسازی
این تمرین بازیگری را می توانید در زمان های مرده خود انجام دهید. هنگامی که در مترو نشسته اید یا آخر شب قبل از خواب یا هنگامی که بالاجبار منتظر یک فرد بی نظم هستید که دیر می آید.
ابتدا یک شخصیت را در نظر بگیرید. این شخصیت می تواند ساخته ذهن خودتان باشد یا از نمایشنامه هایی که خوانده اید ایده گرفته باشید.به وضوح یک واقعه از گذشته شخصیت خود را به یاد بیاورید. ببینید که مانند یک صحنه فیلم در مقابل شما بازی می کند. دقیقا آن صحنه را ببینید. حالا از سوم شخص ( بیننده) به نفر اول بروید. خود را در صحنه قرار دهید. شخصیت خود شوید.
این تمرین بازیگری به شما کمک می کند تا شخصیت خود را “مالک” شوید. تجربیات آن شخصیت تبدیل به تجربیات شما می شود. این یک تمرین بسیار مناسب برای تخیل است.
acting exercise -تمرین بازیگری - تصویر سازی
 


5- تمرین تماس تلفنی
این یک تمرین بازیگری برای بداهه پردازی است که در آن شما یک تماس تلفنی خیالی برقرار می کنید تا چیزی را که می خواهید بدست آورید.تلفن خود را خاموش کنید یا حالت هواپیما را روشن کنید یا یا از شیئی استفاده کنید.حالا به یک شخصیت فکر کنید و به آنها نیت کنید که چرا آنها باید یک تماس تلفنی برقرار کنند تا چیزی را که می خواهند بدست آورند.
شاید تماس تلفنی با یک سوپرمارکت باشد زیرا شما واقعاً دوست دارید همین الان اکبر برایتان بستنی بیاورد.یا به بتمن زنگ می زنید زیرا دوست دارید او بیاید و جرمی را که جوکر در محله شما مرتکب شده است را بررسی کند.
با این تمرین بازیگری می توانید موقعیت های زیادی را برای خودتان خلق کنید و یک تمرین بازیگری عالی برای بازیگران است که حتی بصورت انفرادی هم می توانند انجام دهند اما بیشتر به صورت گروهی توصیه می شود.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”