ریتم آهنگ

بهترین دوربین کانن برای مبتدیان

بهترین دوربین کانن برای مبتدیان

اگر به عکاسی علاقه داشته باشید احتمالا اولین سوالی که در ذهنتان پیش می اید این است که دوربین عکاسی خوب چی بخرم؟ اگر شما مبتدی هستید و می خواهید به تازگی شروع به فعالیت در این حوزه کنید نیاز به یک دوربین و لنز خوب و قابل قبول برای شروع یادگیری، تمرین و ثبت عکس هایتان دارید. اما بهترین دوربین برای شروع عکاسی چه دوربین هایی می باشند؟ برای کسانی که تازه می خواهند عکاسی را شروع کنند بهترین دوربین، دوربین های DSLR های کراپ و میان رده می باشد، چرا که قیمتشان کمتر و تنظیمات و پیچیدگی کمتری دارند. شرکت های کانن و نیکون از بهترین کمپانی های ارائه دهنده دوربین های DSLR  هستند که دوربین هایی مختلف و متنوع ارائه می دهند. اگر به دنبال دوربین های DSLR یا بدون آینه با رابط کاربری اسان، قابل دسترس، قیمت مقرون به صرفه و عملکرد قابل قبول هستید حتما مطالبی که در ادامه درباره بهترین دوربین های کانن برای مبتدیان به اشتراک گذاشته ام، را مطالعه بفرمایین.

بهترین دوربین های کانن نیمه حرفه ای

1- دوربین Canon EOS Rebel SL3 / 250D

این دوربین بسیار جمع وجور و سبک وزن است بطوریکه وقتی در دست میگیرید حس میکنید یک دوربین بدون اینه است. وزن دوربین 250D تقریبا 1 پوند است و دوام باتری بسیار خوبی دارد. قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4k ، عکاسی تا ۵ فریم بر ثانیه از ویژگی های مهم این دوربین می باشد.

مشخصات اصلی:

سنسور 24.1MP APS-C CMOS

پردازنده تصویر DIGIC 8

ISO 100-25600 ، حداکثر 5 فریم در ثانیه عکسبرداری

صفحه نمایش LCD لمسی 3.0 اینچی  Vari-Angle

فیلمبرداری 4k

دارای قابلیت اتصال به بلوتوث و Wi-Fi

2- دوربین Canon EOS 80D

اگر کیفیت دوربین برایتان خیلی مهم است و با این حال نمیتوانید برای یک دوربین فول فریم هزینه کنید، دوربین Canon EOS 80D بهترین گزینه برای شما می باشد. این دوربین پر کاربرد یکی از بهترین دوربین های کراپ کمپانی کانن است. چرا که با داشتن سنسور 24.2 مگا پیکسلی و پردازنده ی DIGIC 6 عکس هایی بسیار زیبا و با کیفیت ثبت می کند. علاوه بر این داشتن بدنه ای زیبا و رابط کاربری عالی، تصویر برداری بدون افت کیفیت صدا و داشتن حساسیت ایزو ی بالا بسیار مناسب برای عکسبرداری در شب و فیلمبرداری می باشد.

مشخصات اصلی:

سنسور  24.2 MP APS-C CMOS

پردازنده تصویر DIGIC 6

محدوده حساسیت ایزو  (ISO 100-16000)

صفحه نمایش لمسی  1.04 m-Dot Vari-Angle

فیلم برداری Full HD 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه

سرعت عکسبرداری مداوم تا 7 فریم در ثانیه

3- دوربین Canon EOS M50

اگر شما طرفدار دوربین های بدون آینه هستید EOS M50  یک دوربین بدون آینه سطح پایین است که با این حال دارای پیشرفته ترین سنسورها و پردازنده های تصویر امروزی است و همچنین دارای قابلیت تعویض لنز است . این دوربین دارای یک سیستم MP APS-C CMOS 24.1  و پردازنده ی تصویر DIGIC 8 با بدنه ای کوچک و سبک می باشد. از تنظیمات کاربر پسندانه ی این دوربین می توان صفحه ی نمایش لمسی، اتصال به Wi-Fi و بلوتوث و خیلی موارد دیگر را نام برد. قیمت این دوربین نسبت به تنظیمات و ویژگی های پیشرفته ایی که دارد بسیار قابل توجه است.

مشخصات اصلی:

سنسور MP APS-C CMOS 24.1

پردازنده تصویر DIGIC 8

Dual Pixel CMOS AF

ISO 51200

قابلیت فیلمبرداری 10 فریم در ثانیه

فوکوس اتومات 2.36m-Dot OLED

صفحه لمسی 3.0 ″ 1.04m-Dot-Angle Angle

ضبط ویدئو UHD 4K و HD 720p120

Wi-Fi داخلی با NFC و بلوتوث

4- دوربین Canon PowerShot G1 X Mark III

این دوربین جمع و جور اولین دوربین کانن است که دارای سنسور 24.2 مگاپیکسلی APS-C برای تصویر براداری عالی با ویژگی فوکوس خودکار است. بسیاری از ویژگی های پیشرفته و عالی این دوربین را به یک دوربین عالی برای مبتدیان تبدیل کرده است. صفحه نمایش LCD لمسی با زاویه دید 3 اینچی و داشتن سیستم Touch and Drag AF این دوربین را بسیار محبوب کرده است. همچنین داشتن قابلیت اتصال به Wi-Fi و بلوتوث نیز از ویژگی های قابل توجه این دوربین می باشد.

مشخصات اصلی:

سنسور 24.2 مگاپیکسلی APS-C

پردازنده DIGIC 7

Dual Pixel CMOS AF ؛ عکسبرداری مداوم تا 9 فریم در ثانیه

محدوده حساسیت ایزو از  ISO 100-25600

طراحی فیزیکی سبک ، تصفیه شده

نتیجه گیری

انتخاب دوربین برای مبتدیان کاری بسیار سخت و دلهره آور است. سنجیدن مشخصات و ویژگی ها و در اخر انتخاب دوربین به میزان بودجه شما هم بسیار بستگی دارد. پس حتما قبل از خرید دوربین به نوع استفاده تان از دوربین و ویژگی هایش دقت کنید. تا بهترین دوربین را برای فعالیت هایتان خریداری کنید.

 

خرید دوربین مبتدی   Canon EOS 800D

می‌توان گفت دوربین Canon EOS 800D در صدر دوربین‌های سطح مبتدی کانن قرار دارد. سنسور 24.2 مگاپیکسلی، نتایج بی‌نظیری در حالت ایزوی بالا به نسبت دوربین‌های قدیمی‌تر از خود ثبت می‌کند.

همچنین این دوربین به سیستم اتوفوکوس جدیدتر با 45 نقطه فوکوس مجهز شده است. ولی نداشتن حالت فیلمبرداری 4K و جنس مواد بکار رفته در بدنه دوربین اندکی از محبوبیت 800D کاسته است. ولی با این حال یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسان مبتدی به شمار می‌آید.

ویژگی ها :

سنسور: APS-C CMOS

مگاپیکسل: 24.2 MP

دهانه‌ی لنز: Canon EF-S

صفحه نمایش: 3-inch ، لمسی با قابلیت چرخش، 1,040,000 نقطه

عکاسی پی‌در‌پی: 6 فریم برثانیه

حداکثر رزولوشن فیلمبرداری: 1080p

سطح دوربین: مبتدی / نیمه حرفه ای

نکات مثبت :

+ صفحه نمایش لمسی عالی
+ سنسور تصویر خوب

نکات منفی :

_ بدنه پلاستیکی
_ قیمت نسبتاً زیاد

 

خرید دوربین مبتدی  Canon EOS 750D

 

شاید با ورود EOS 800D ، از محبوبیت دوربین EOS 750D کاسته شده باشد ولی همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسان مبتدی به‌شمار می‌آید که از نظر اقتصادی نیز به صرفه است. با اینکه سنسور دوربین نسبت به مدل جدیدتر خود، یعنی EOS 800D ، ضعیف‎تر است، ولی همچنان از بهترین‌ دوربین‌های مناسب مبتدیان می‌باشد.

ویژگی ها:

سنسور: APS-C CMOS

مگاپیکسل: 24.2 MP

دهانه‌ی لنز: Canon EF-S

صفحه نمایش: 3-inch ، لمسی با قابلیت چرخش، 1,040,000 نقطه

عکاسی پی‌در‌پی: 5 فریم بر ثانیه

حداکثر رزولوشن فیلمبرداری: 1080p

سطح دوربین: مبتدی

نکات مثبت:

+ صفحه نمایش لمسی
+ وجود Wi-Fi و NFC

نکات منفی:

_ عمر باتری معمولی
_ سیستم اتوفوکوس نه چندان خوب

خرید دوربین مبتدی و هدف‌گیری نهایی

 

با توضیحات که درباره‌ی هرمحصول ارائه شد، اکنون می‌توانید از بین این دوربین ها یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برند کانن و نیکون هردو جزو بهترین برندهای عرضه کننده دوربین عکاسی در بازار جهانی می باشند، پس هنگام خرید دوربین مبتدی ، بیش از برند به امکانات و قیمت دوربین توجه کنید. این یک حقیقت است که در 90 درصد شرایط یکسان، دوربین‌های این دو برند واقعاً تفاوتی ندارند و اگر هم داشته باشند، چشم پوشی می‌باشد.

شما اصلاً و ابداً برای شروع نیاز به یک دوربین گران‌قیمت ندارید!

پس سعی کنید با برسی نیازها و مشخص کردن ژانرهای عکاسی مورد علاقه‌تان یک دوربین مبتدی مناسب تهیه کنید و در این مسیر رویایی قدم بگذارید.

اگر در زمینه خرید دوربین مبتدی و یا کار با دوربین‌هایی که در این مطلب نام برده شد، تجربه منحصربفردی دارید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”