ریتم آهنگ

جدیدترین ژست عکاسی

جدیدترین ژست عکاسی
بهترین ژست مدل عکاسی

اصول ژست عکاسی مدلینگ ؛ معرفی بهترین فیگور ها برای مدل های عکاسی

اگر می خواهید بهترین ژست مدل عکاسی را داشته باشید ، باید بیاموزید مانند یک مدل نقش بازی کنید تا با اعتماد به نفس و پر قدرت به نظر برسید. حالت کلی بدن ، وضعیت دست و صورت سه عنصر اصلی و مهم در استایل شما هستند. بدن خود را به صورت راست و مربعی (چهارشانه) نگه دارید. قدم زدن و تکیه دادن به دیوار دو ژست متداول در آقایان است. آقایان معمولاً می خواهند با دست خود کاری انجام دهند ، بنابراین از آنها برای تغییر حالت استفاده کنید و از چهره برای تقویت حالت استفاده کنید. امروز به اصول ژست های مدل مردانه و معرفی بهترین ژست های عکاسی می پردازیم.
در ابتدا کلیتی از مبادی و اصول اولیه مدلینگ را با شما به اشتراک می گذاریم و در نهایت بهترین و مهم ترین ژست ها را برای عکاسی با هم مرور می کنیم.

فرم کلی بدن

1. شانه ها را به فرم چهارشانه و صاف جلوی دوربین نگه دارید

 یکی از قوانین اصلی این است که به طور کلی شما بخواهید به عنوان یک مدل مردانه عریض و بزرگ به نظر برسید. اگر شانه های شما دور و زاویه دار از دوربین قرار داشته باشند ، شما را باریک اندام جلوه می دهد. شانه ها را آرام و ریلکس و رو به جلو نگه دارید. برای تقویت ظاهر شانه های خود ، در حدود 2.5 سانتی متر تا 5 سانتی متر به جلو خم شوید و شانه های خود را به دوربین نزدیک کنید.
مواقعی هم وجود دارد که شما از یک طرف عکاسی خواهید کرد یا شانه های زاویه دار می خواهید ، اما باید بدانید بیشتر اوقات فرم چهار شانه بهترین است.
شانه ها را به فرم چهارشانه و صاف جلوی دوربین نگه دارید در ژست مدل عکاسی

 

2. شکم خود را سفت کنید

 هر مقداری شکم دارید ، برای سفت شدن عضلات شکم آن را کمی به داخل فشار دهید. شکم خود را تا حد امکان صاف کنید بدون اینکه زیادی به داخل مایل شود. این کار کمر شما را باریک می کند و همچنین کمی سینه را بیرون می زند. همچنین به صاف کردن وضعیت بدن شما کمک می کند که عضلات اصلی شما را بزرگ تر می کند.
 
شکم خود را محکم کنید در ژست مدل عکاسی
 

3. روی قدم زدن کار کنید

راه رفتن یک ژست مطرح و رایج برای مدل مرد است. در قدم زدن بدن خود را صاف و سر خود را بالا نگهدارید. یک پا با ژست حرکت رو به جلو همراه بوده و انگشتان پا در حدود 2.5 سانتی متر از زمین بلند شود. پای عقب باید روی پاشنه پا متمرکز باشد. یک بازو کمی رو به جلو بوده ، در حالی که دیگری کمی به عقب مایل است. قدم خود را کمی بیشتر از آنچه معمولاً قدم می زنید بلند کنید. این امر به برجسته تر شدن ژستتان کمک می کند ، به خصوص اگر ژستتان به گونه ای باشد که انگار تمایل به انجام اقدامات کوچکی را دارید.
 
روی قدم زدن کار کنید در ژست مدل عکاسی
 

4. درست به دیوار تکیه دهید

 برای اینکه لاغر تر به نظر برسید شما چند گزینه دارید مانند تکیه بر تکیه گاه های متنوع و تکیه پشتتان یا یک شانه تان به دیوار. اگر با پشت خود به دیوار تکیه داده اید ، یک زانو را خم کرده و پای خود را در برابر دیوار بلند کنید. اگر بر شانه تکیه می دهید ، پا ها را به شکل ضربدری از هم عبور دهید. در زمانی پشت خود را به دیوار تکیه می دهید ، لازم نیست یک پا را بلند کنید ، اما هر دو پا را به طور کامل صاف نکنید. یک پا را خم کنید و دیگری را کمی عقب تر نگهدارید. وقتی تکیه می کنید ، تقریباً مستقیم و رو به پایین بمانید. قطعا شما نباید پای خود را خیلی از دیوار دور کنید.
 
به دیوار تکیه دهید در ژست مدل عکاسی
با دست ها چه کنیم؟ بررسی حالت های مختلف دستان مدل

1. دست در جیب

این یک نمایش کلاسیک اعتماد به نفس و آرامش است. شما دو گزینه دارید: یا تمام دست خود را درون جیب خود قرار دهید ، یا حدود نیمی از دست خود را درون جیب بگذارید و انگشت شست را بیرون بیاندازد. برای تنوع انگشتان خود را در اطراف حلقه ی کمربند خود مانند قلاب گیر دهید. گزینه دیگر قرار دادن فقط یک دست در جیب است ، با این حالت دست ، خوب است که دست دیگر خود را روی شانه مخالف قرار دهید یا آن را با موهای خود درگیر کنید.

 
دستان خود را در جیب خود قرار دهید ژست مدل عکاسی
2. صورت خود را لمس کنید
اگر می خواهید آرامش خاطر خود را نشان دهید ، دست خود را در جایی روی صورت خود قرار دهید. گزینه های زیادی با این کار دارید. انگشت شست یا انگشت اشاره خود را دور چانه یا در مقابل چانه خود قرار دهید. دست شما بر روی صورتتان ظاهر زیبایی را القا میکند. موقعیت های مختلف دست را امتحان کنید تا به آن ژست مورد نظرتان دست یابید. این فرم یکی از محبوب ترین ژست ها برای مدل یک عکاسی فشن است.
صورت خود را لمس کنید در ژست مدل عکاسی
3. برای تنظیم کراوات خود از یک دست استفاده کنید
اگر از کت و شلوار و کراوات استفاده کرده اید (همه چیز از ساخت استایل با کراوات) ، قرار دادن یک دست روی کراوات یک نمایش کلاسیک و درجه یک است. انگشت شست و انگشت اشاره خود را طوری قرار دهید که هرکدام در یک طرف گره کراوات قرار داشته باشد. اصلاً لازم نیست کراوات را جابجا کنید، قرار دادن دست شما بر روی آن ظاهر حرکت را نشان می دهد. تفاوت اندکی در این حالت برای قرار دادن دست دوم در نیمه راه به سمت کراوات وجود دارد. ژست محکم کردن کراوات، یک ظاهر و استایل تا حدودی متفاوت را می آفریند.
 

برای تنظیم کراوات خود از یک دست استفاده کنیدردر ژست مدل عکاسی

 

4. حالت دست به سینه

برای یک ژست جدی با یک حالت فرماندهی ، طبق معمول فرم دست به سینه را امتحان کنید. برای تنظیم حالت برای مدل سازی ، هر دو دست خود را روی بازوی مخالف قرار دهید ، نه اینکه یکی از دست ها را زیر دیگری بگذارید. نگه داشتن هر دو دست بهتر به نظر می رسد. تغییر در این ظاهر این است که یک بازو را به صورت آویز به سمت راست آویزان کرده و با دست دیگر به اطراف آرنج چنگ بزنید. این راهی برای پوشاندن بخشی از نیم تنه است اما تصویری متفاوت از این ژست را عرضه می کند.

حالت دست به سینه در ژست مدل عکاسی
 

فرم صورت باید چگونه باشد؟

1. چشمان خود را کمی باریک کنید

چشم های پهن معمولاً برای مدل های مرد مناسب نیست. پلکهای پایینی خود را کمی به بالا متمایل کنید. این نگاهی با تفکر عمیق یا توجه دقیق را تداعی می کند و حس اعتماد به نفس و شعف را منتقل میکند، که نقطه مقابل ترس یا سردرگمی است.
 
چشمان خود را کمی باریک کنید در ژست مدل عکاسی
2. چانه خود را به جلو و پایین بکشید
سر خود را به جلو مایل کنید تا گردن شما بلند تر به نظر برسد. چانه خود را بلند نکنید که بینی شما را آشکار کند ، بلکه آن را به سمت پایین حدود 10٪ پایین تر از حد معمول زاویه دهید. این کار بخشی از گردن شما را پنهان می کند.

چانه خود را به جلو و پایین بکشید در ژست مدل عکاسی

3. با لبخند زدن بخشی از دندان ها را نشان دهید

لبخند موفقیت برای یک مدل مرد باید بخشی از دندان ها را نشان دهد. لبخند نباید آنقدر بزرگ باشد که دهان شما عریض شود. لب هایتان را روی هم قرار ندهید، لب های خود را به اندازه کافی باز کنید تا دندان هایتان مشخص باشد. (می توان گفت از حداکثر میزانی که می توانید با دهانی باز بخندید، 50 درصدش کافی است!)

با لبخند زدن بخشی از دندان ها را نشان دهید در ژست مدل عکاسی

4. نگاهی به پشت دوربین (دوردست) داشته باشید

به دوردست و قسمت عقب دوربین نگاه کنید گویی که به چیزی دورتر از دوربین می نگرید، مگر اینکه عکس به طور خاص نیازمند تماس مستقیم چشم با دوربین باشد. به زاویه ای به سمت چپ یا راست دوربین نگاه کنید یا به نقطه‌ای درست زیر دوربین نگاه کنید. این ظاهر اینطور جلوه می دهد که شما عمیقا در حال فکر کردن هستید. همچنین نسبت به اینکه مستقیماً به دوربین نگاه کنید ، ظاهری طبیعی تر به شما می دهد. (پس فراموش نکنید چون این نکته ای بسیار مهم است: عمق نگاهتان را از این روش افزایش دهید).

نگاهی به پشت دوربین (دوردست) داشته باشید در ژست مدل عکاسی

اکنون زمان معرفی بهترین ژست های مدلینگ مردانه است:

معرفی بهترین ژست های مدلینگ مردانه

ژست های نشسته

درحالی که به دوربین خیره شده اید دست ها را در هم قلاب کرده و ژستی جدی و سنگین مانند یک رییس داشته باشید. پس اگر به دنبال ژست های رسمی هستید به عنوان یک ژست پرکاربرد این مورد را در نظر داشته باشید.

بهترین ژست مدل عکاسی

ترکیب یک استایل متفکر و جدی در عین حال اینکه تنوع فوق العاده ای در ژستتان به وجود می آورد، شما را همچون یک مدیر متفکر جلوه می دهد که گویی به مسئله مهمی فکر می کنید.

بهترین ژست مدل عکاسی

اگر می خواهید جلوه ای بیخیال و راحت داشته باشید خیلی ریلکس روی صندلی نشسته در حالی که دو دستتان به شکل های مختلفی روی دسته صندلی قرار گرفته به دور خیره شوید، قطعا یکی از ریلکس ترین و آرام ترین پوزیشن هایی که می توانید در حالت نشسته داشته باشید همین مورد است.

بهترین ژست مدل عکاسی

اگر زمان زیادی را در باشگاه سپری کرده اید و میخواهید عضلات و بازو های خود را به رخ بکشید پس یک دست را ستون کرده و دست دیگر را با آن درگیر کنید ، این بهترین شیوه نمایش بازو ها در حالت نشسته است.

بهترین ژست مدل عکاسی

از دیگر ژست های ریلکس فرم نشسته این می تواند باشد که خیلی راحت و آرام در حالی که هیچ فشاری به ستون بدنتان وارد نمی کنید دست ها را روی پا به دو شکل متفاوت قرار داده و بیخیال به سویی خیره شوید.

بهترین ژست مدل عکاسی

اگر بیشتر مشتاق هستید در ژستتان به دوربین خیره شوید و در عین حال فرمی راحت و معمول را تداعی کنید ، می توانید دست ها را روی پا درگیر کرده و متفکرانه به دوربین خیره شوید ( همان طور که گفیم تغییر حالت چشم ها و باریک کردن آن تنوع کاربردی در ژستتان ایجاد می کند)

هر چه راحت تر ژست بگیرید استایلتان جذاب تر می شود.

بهترین ژست مدل عکاسی

هر چه ژست ریلکس تر و راحت تری داشته باشید بر جذابیتتان می افزاید. گذاشتن دست در جیب از دیگر فرم هایی است که می تواند حس راحتی را در شما منتقل کند. همان طور که نشسته اید بخشی از یک دستتان را در جیب بگذارید در حالی که دست دیگر روی پایتان ستون شده. به عنوان یک مدل عکاسی حتما آنرا به خاطر داشته باشید.

بهترین ژست مدل عکاسی

 

استایل های تکیه داده

قطعا از محبوب ترین ژست های مردانه این است که به جایی تکیه داده اید و با فرم های مختلف پا و دست و صورت استایل های متنوعی را می آفرینید. از محبوب ترین ژست ها در این سبک همین استایل است که پاها را ضربدری از هم عبور می دهند و درحالی که یک پا ستون شده پای دیگر به فرم کج قرار می گیرد. در این ژست می توانید به رو به رو خیره شده یا به جهتی دیگر و با دست هایتان مشغول باشید تا حالتی راحت را تداعی کند.

بهترین ژست مدل عکاسی

همان طور که پشت به دیوار تکیه داده اید ، می توانید یک دست را داخل جیب گذاشته یا با موهیاتان مشغول باشید ، و یا با ترکیب این دو ژستی متفاوت بیافرینید، این ژست به نسبت ریلکس ، قطعا برای یک مدل عکاسی پسر ایده آل خواهد بود. (فرم پسرانه تر دارد)

بهترین ژست مدل عکاسی

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم ، این که به پشت تکیه دهید و یک پا را بالا برده و خم کنید و به دیوار تکیه دهید و پای دیگر را ستون قرار دهید یک ژست بسیار ایده آل است.

بهترین ژست مدل عکاسی

همچنین گفتیم میتوانید یه بازو را به دیوار تکیه داده و به آن سمت متمایل شوید. یک ژست ساده و بسیار کاربردی که احتمالا محبوبیت این استایل در عکاسی بر کسی پوشیده نیست.

بهترین ژست مدل عکاسی

 

ژست های ایستاده و در حرکت

اگر می خواهید بایستید و ژستی برای عکس داشته باشید بهتر است به گونه ای باشد که شما را کاملا معمولی و خونسرد جلوه دهد. از گزینه هایی که برای ظاهری راحت می توان در این ژست در نظر گرفت این است که دستتان را به چیزی مانند کمربندتان درگیر کنید، همان طور که پیشتر هم به آن اشاره کردیم.

بهترین ژست مدل عکاسی

در ادامه این ژست می توانید به جای کمربند از جیب هایتان بهره ببرید قطعا دست در جیب راحت ترین راه برای انتقال حس راحتی و خونسردی است.

بهترین ژست مدل عکاسی

و اما از همه مهم تر: ساخت ژست مدل عکاسی در حالت راه رفتن. از آنجا که این ژست بهترین برای انتقال حس راحتی و طبیعی بودن از طرف مدل است همواره کاربردی ترین در عکاسی های معمولی و یا مدلینگ نیز محسوب می شود. همان طور که گفته شد ترجیحا بهتر است در این سبک سرتان به سمت بالا باشد ، البته می توانید فرم های دیگر سر را هم امتحان کنید. این ژست را با دست در جیب ، وسیله ای در دست و یا کاملا معمولی با حرکت دست می توانید متنوع کنید. کاملا خونسرد گویی که برای انجام کاری به سمتی می روید، کاملا با هدف! در اینجا چندی از این مدل استایل ها را برایتان آورده ایم.

بهترین ژست مدل عکاسی

بهترین ژست مدل عکاسی

بهترین ژست مدل عکاسی

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”