ریتم آهنگ

عکاسی پوشاک با موبایل

عکاسی پوشاک با موبایل

عکاسی پوشاک با موبایل

عکاسی پوشاک با موبایل یکی از روشهای کم هزینه برای تبلیغات و فروش غیرحضوری این محصولات است. در این مقاله قصد دارم اطلاعات کاملی در زمینه عکاسی با موبایل را در اختیار شما قرار دهم. پس تا پایان مطلب همراه من باشید.

فروش آنلاین محصولات مختلف از جمله روش‌های پر درآمد در سال‌های اخیر است، به ویژه فروش اینترنتی پوشاک با توجه به این که یکی از نیازهای اولیه است، می تواند سود سرشاری به همراه داشته باشد، اما مهمترین نکته در موفقیت جلب اعتماد مشتری در این زمینه ارائه عکس‌های با کیفیت بالا و جذاب است.

 

نقش عکسهای حرفه ای پوشاک در فروش این محصولات

در سال‌های اخیر فروشگاه‌های اینترنتی نقش مهمی در تامین نیاز روزانه افراد دارد. به طوری که امروزه تقریبا می‌توان هر چیزی را به شکل آنلاین خریداری کرد.

 

اما نکته مهم در زمینه فروش غیر حضوری محصولات جلب رضایت مشتری است. این مسئله زمانی حاصل می‌شود که مشتری دقیقا همان محصولی را دریافت کند که در فروشگاه آنلاین یا شبکه اجتماعی فروشنده دیده است.

 

عکاسی پوشاک با موبایل

 

حتما شما هم شنیده اید که بسیاری از افراد تجربه خریدهای ناموفق اینترنتی را داشته‌اند. این موضوع در زمینه پوشاک بیشتر اتفاق می افتد. ممکن است مشتری احساس کنند محصولی که دریافت کرده‌ از نظر جنس یا رنگ شباهتی به عکس آن ندارد. باید بپذیریم که در فروش آنلاین پوشاک عکس‌های حرفه‌ای و با کیفیت نقش بسیار مهمی در بالا رفتن فروش خواهد داشت.

 

عکاسی پوشاک با موبایل

اکثر خریداران پوشاک در پیج‌ها یا سایت‌های فروشگاهی درخواست عکس‌های واقعی دارند، بنابراین باید بتوانید با ابزارهای در دسترس مثل موبایل یا دوربین های دیجیتال عکس‌های با کیفیتی از محصولات پوشاک تهیه کنید تا اعتماد مشتری و در پی آن رضایت وی از خرید را جلب کنید. عکاسی پوشاک با موبایل روشی کم هزینه است که با رعایت موارد مهمی می توانید عکسهایی تاثیر گذار بگیرید.

 

عکس گرفتن با موبایل معمولی را فراموش کنید. عکس‌های ضعیف موبایلی تاثیری در فروش محصولات پوشاک ندارند، بلکه باعث عدم اعتماد مشتری و تضعیف برند شما می شوند. کم هزینه ترین راه برای رسیدن به عکسهای قابل قبول استفاده از دوربین موبایل‌های با کیفیت است. باید توجه داشته باشید که هرچه عکس با کیفیت تری تهیه کنید مطمئنا بازاریابی موفق تری خواهید داشت، عکس ها تنها راه تعامل شما با مشتریان مجازی هستند، پس مهمترین روش تبلیغات و افزایش فروش برای آنانی که فروشگاه آنلاین یا پیج و کانال دارند تهیه عکس‌های با کیفیت بالا است.

 

برای تهیه عکس از محصولات پوشاک خود ۳ راه پیش رو دارید. ۱- سفارش عکاسی از محصولات به استودیوهای عکاسی صنعتی ۲- خرید دوربین عکاسی ۳- استفاده از دوربین با کیفیت گوشی های هوشمند جدید

راه حل اول منطقی ترین روش برای رسیدن به عکسهای حرفه ای است. اما تامین هزینه های این راه برای بسیاری از کسب و کارهای خانگی و خرده پا مقدور نیست . راه دوم کم هزینه تر است اما باید تسلط کافی به استفاده از دوربین های عکاسی را داشته باشید. اما راه سوم، عکاسی پوشاک با موبایل روشی کم هزینه برای فروشندگان و بنکداران خرد است.

ش عکاسی ارزان از محصولا

 

برای عکاسی موبایلی پوشاک به چه لوازمی نیاز داریم

 

برای این که عکس‌های با کیفیت، حرفه‌ای و تاثیرگذاری از پوشاک تهیه کنید، بهتر است ابتدا ابزاری که نیاز دارید را تهیه کنید. این ابزار ها کمک می‌کند تا نتیجه ای در عکاسی محصولات پوشاک بگیرید.

 

  • گوشی تلفن همراه که از دوربین با کیفیت برخوردار باشد
  • سه پایه عکاسی با موبایل
  • منبع نور شامل لامپ های کم مصرف یا ال ای دی
  • پس زمینه های سفید و رنگی
  • مانکن یا مدل مجسمه
  • اپلیکیشن های ادیت عکس

اگر قصد دارید عکاسی پوشاک با موبایل انجام دهید حتما از موبایل‌هایی استفاده کنید که دوربین با کیفیت و رزولوشن بالایی داشته باشد. نیاز نیست حتما از گوشی های آیفون گرانقیمت استفاده کنید، کافیست از اسمارت فون های مدل جدید میان قیمت استفاده کنید تا کیفیت عکس خوبی داشته باشید.

 

سه پایه موبایل

از سه پایه برای رسیدن به عکس‌های با کیفیت بالا استفاده می شود، حتی کوچکترین لرزش دست‌ها می‌تواند در کیفیت نهایی عکس تاثیرگذار باشد. برای جلوگیری از این اتفاق لازم است از سه پایه ثابت موبایل برای عکاسی استفاده کنید.

منبع نور برای روشن کردن فضای عکس

تاثیرگذاری نور محیط روی نمایش بهتر لباس را فراموش نکنید. اگر فضای شما از نور کافی برخوردار نیست بهتر است از نورهای اضافی در اطراف محصول استفاده کنید. استفاده از لامپ‌های کم مصرف یا  ال‌ای‌دی با نور مهتابی بهترین انتخاب است.

 

پس زمینه‌های رنگی و سفید برای عکاسی پوشاک

انتخاب پس زمینه از آن جهت اهمیت دارد که می تواند در نمایش رنگ و جزئیات به شما کمک کند. پس زمینه های رنگی جذابیت عکسهای پوشاک را بیشتر می کند. استفاده از پس زمینه های رنگی مختلف آلبوم عکس پوشاک شما را جذابتر کرده، مخاطب با میل بیشتری پیج یا سایت شما را بازدید می کند. بهتر است برای تمرکز روی رنگ دقیق لباس از زمینه‌های خنثی استفاده کنید، مثلا زمینه سفید یا طوسی می تواند برای تمرکز بروی جزئیات لباس و نمایش بهتر رنگهای آن گزینه مناسبی باشد.

 

از رنگ های متنوع برای تاثیرگذاری روانی می‌توانید  استفاده کنید. به طور مثال برای نمایش لباس‌های تابستانی از پس زمینه های رنگی پاستلی استفاده کنید، لباس‌های پاییزی را در یک زمینه با توناژ پرکنتراست و گرم نمایش دهید، رنگهایی  مثل نارنجی، دارچینی، قهوه ای و … و لباس های زمستانی نیز در پس زمینه سفید یا آبی روشن.

 

مانکن یا مدل در عکاسی موبایلی پوشاک

برای این که بتوانید به خوبی جزئیات لباس و تنخور آن را نمایش دهید به مانکن یا  مدل نیاز دارید. مدل‌های زنده بهترین  گزینه برای نمایش دقیق محصول از زوایای مختلف هستند. در عکاسی پوشاک با موبایل استفاده از مانکن یا مدل باعث جذب بیشتر مخاطب می شود. نمایش لباس بروی رگال یا چوب لباسی ساده ترین راه برای تهیه عکسهای پوشاک است، اما این عکسها تاثیرگذاری لازم را ندارند.

اپلیکیشن ادیت عکس

عکسها چه با دوربین حرفه ای و چه با موبایل تهیه شوند باید به لحاظ نور، رنگ و افزایش جزئیات ویرایش شوند. به کمک اپلیکیشن های ادیت عکس می‌توانید بسیاری از ویژگی‌های عکس مثل نور، حذف گوشه های اضافه، اصلاح رنگ و … را به راحتی ادیت کنید.

 

شروع عکاسی با موبایل از لباس

حال که تمام ابزار و وسایل عکاسی پوشاک با موبایل را آماده کردید نوبت به فرآیند عکاسی می‌رسد. برای این که عکس‌های بهتر و حرفه‌ای‌تری داشته باشید سعی کنید به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنم توجه داشته باشید.

 

نورپردازی در عکاسی پوشاک با موبایل

بهترین دوربین های موبایل هم قادر نیستند عکس خوبی در فضای کم نور یا با نور معمولی ثبت کنند. اگر فضای فروشگاه یا محل تولید شما از نور کافی برخوردار نیست لازم است از نورهای جانبی برای روشن کردن عکس پوشاک استفاده کنید.

 

چیدمان و ترکیب بندی ست های لباس در عکاسی از زاویه بالا

یکی از مهمترین زاویه های عکاسی پوشاک برای فروش آنلاین، عکس از زاویه بالا است. در این شکل از عکاسی باید سعی کنید چیدمان مناسبی را برای لباس ها در نظر بگیرید. این سبک عکسها چه بصورت تکی و چه بصورت ست لباس تاثیرگذاری خوبی بروی مخاطب دارند.

 

تلاش کنید ست‌های لباس را به گونه ای منظم بروی زمینه قرارداده که جزئیات مهم آنها مشخص باشد، بهتر است از پشت و روی لباس عکس تهیه کنید، مثلا یک بلوز را از قسمت جلوی لباس و رنگ دیگر همان بلوز را از قسمت پشت لباس روی زمینه قرار دهید، به این ترتیب در یک عکس مشخصات و ویژگی های کامل لباس را نمایش داده‌اید. عکسها را با کادرهای عمودی و افقی بگیرید. اینکار باعث می شود امکان استفاده در پست و استوری های اینستاگرام را داشته باشید.

 

عکاسی پوشاک با موبایل

 

استفاده از خلاقیت در ترکیب‌بندی و تهیه عکس‌های متفاوت

برای این که نظر مشتری را جلب کنید باید عکس‌های کاملی ارائه کنید. لازم است تمام جزئیات از جمله مدل نوع و کیفیت دوخت، سوزن دوزی، نگین، برش ها، جنس پارچه لباس و … به طور کامل در عکس‌ها نمایش داده شوند. خلاقیت شما در انتخاب زاویه مناسب و ارائه جزئیات تاثیرگذاری بیشتری بروی خریدار دارد. تاکید می‌کنم که تنها راه تعامل و جذب مخاطب در فروش آنلاین لباس همین عکس‌ها است، پس سعی کنید نهایت دقت و سلیقه را در تهیه عکس‌ها به کار گیرید.

 

نکات مهم و کاربردی در عکسهای پوشاک

شاید بعد از کیفیت دوربین موبایل و نورپردازی، انتخاب پس زمینه عکس مهمترین گزینه باشد. موضوعی که در نمایش بهتر محصول بسیار تاثیرگذار است. سعی کنید پس زمینه مناسب از نظر رنگ و طرح برای لباس ها در نظر بگیرید. استفاده از پس زمینه‌های طرح دار شلوغ برای نمایش لباس های طرح دار با جزئیات زیاد مناسب نیست چرا که تمرکز بیننده را از جزئیات لباس دور می‌کند. اما می‌توانید زمینه‌های رنگی متنوع را در نمایش توناژ رنگی مختلف لباس استفاده کنید. گاهی برای جذابیت بیشتر از دو پس زمینه با رنگ متفاوت می‌توانید استفاده کنید.

 

پس زمینه عکسهای لباس

برای عکاسی از لباس با استفاده از مدل و یا مانکن باید از پس زمینه های ساده و فضای پرنور استفاده کنید. به دلیل محدودیت ها لازم نیست حتما چهره  مدل را در کادر قرار دهید. سوژه اصلی لباس است و فقط کافیست ایستادن لباس در تن مدل نمایش داده شود. البته نباید از تاثیر ژست‌هایی که به مدل می دهید غافل شوید، نحوه ایستادن، نشستن و یا ژست مدل باید به گونه ای باشد که جزئیات دقیق لباس‌ها مشخص شود.

 

به طور مثال اگر دامن زمانه چاک‌دار را عکاسی می کنید مدل باید به شکلی ژست بگیرد که قسمت چاک دامن کاملا مشخص باشد. این مسئله در مورد شلوارهای طرح دار، یا لباسهایی با برش های خاص نیز صدق می‌کند.

 

نورپردازی عکسهای پوشاک با موبایل

چیدمان نورها برای روشن کردن مناسب عکس را فراموش نکنید. بهتر است از دو یا چند منبع نور در اطراف کادر عکس استفاده شود تا سایه‌های کمتری در عکس اصلی ایجاد شود، این یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های عکاسی پوشاک با موبایل است که باید به آن توجه ویژه داشت. برای اینکار از ۲ یا ۳ لامپ کم مصرف یا ال ای دی می توانید استفاده کنید.

 

باید نورها را با فاصله یک متری از اطراف چپ و راست لباس های چیده شده یا مانکن قرار دهید. سعی کنید از نورهای سفید استفاده کنید تا تاثیر منفی بروی رنگ لباس ها نداشته باشد.

عکاسی از جزئیات لباس

عکاسی از جزئیات لباس بسیار مهم است، در کنار عکس های کاملی که از لباس تهیه می کنید، بهتر است چند عکس نیز از جزئیات لباس تهیه شود، به طور مثال عکس هایی که کیفیت بافت پارچه، دوخت و یا جنس اکسسوری های به کار رفته در لباس مثل دکمه، نگین، سگک، سوزن دوزی و … را به خوبی نمایش دهد.

 

نرم افزارهای موبایلی مناسب برای ادیت عکسها

وقتی کار عکاسی به پایان می رسد زمان آن فرا رسیده که عکس‌ها را برای نمایش نهایی آماده کنید، حتی عکاسی با حرفه ای ترین دوربین ها نیز نیاز به ادیت و روتوش کردن عکس‌ها دارد، پس بهتر است با نرم افزارهای ادیت موبایلی آشنا شوید. در این بخش به معرفی چند نرم افزار کاربردی و محبوب اشاره می‌کنیم.

 

عکاسی پوشاک با موبایل

 

ادوبی فتوشاپ اکسپرس (Adobe Photoshap Express)

این نرم افزار یکی از مشهورترین نرم افزارهای ادیت عکس موبایلی است، برای ویرایش کردن سریع و آسان عکس ها می توانید از آن استفاده کنید. قابلیت نصب روی گوشی های اندروید و ios را دارد. این اپلیکیشن شامل بسیاری از ابزارهای کاربردی ادیت عکس است. همچنین دارای چند فیلتر کاربردی نیز هست که می توانید برای نمایش بهتر عکس‌ها از آنها بهره‌مند شوید.

 

اسنپ سید (Snap seed)

این اپلیکیشن نیز از جمله ابزارهای بسیار مشهور ویرایش عکس توسط موبایل است، یک برنامه کاربردی، سریع و آسان که می‌تواند نیاز شما را به خوبی برطرف کند. توسط این اپلیکیشن ویرایش های مختلفی را بروی عکسها می توانید انجام دهید.

 

فتور فتو ادیتور (Fotor Photo Editor)

این نرم افزار نیز نامی شناخته در عرصه نرم افزارهای ادیت عکس به شمار می رود. این اپلیکیشن دارای قابلیت و ابزارهای مختلفی برای بهبود کیفیت عکس است. بیش از ۱۰ عملکرد ویرایش قابل تنظیم برای تغییر روشنایی، نوردهی، کنتراست و سایر جنبه‌های عکس دراختیار کاربر قرار می‌دهد. برخی از ابزارهای دیگر این برنامه عبارتند از: برش (crop)، چرخش (rotate)، روشنایی (brightness)، کنتراست، اشباع (saturation)، نوردهی (exposure)، تیره کردن عکس vignetting ، سایه (shadow) ، هایلایت (highlights)، دما (temperature)، ته رنگ (tint، (RGB ، و… بیش از ۱۰۰ فیلتر نیز برای انتخاب وجود دارد.

 

سخن آخر

عکاسی پوشاک با موبایل اگر اصولی انجام شود نقش بسیار مهمی در رونق کسب و کار شما دارد. این عکس ها در حقیقت نقش ویترین فروشگاه و هویت کسب و کار شما را ایفا می کنند. بنابراین باید در هرچه بهتر و جذابتر شدن آنها تلاش کنید. از آنجایی که مشتری در زمان خرید آنلاین نمی تواند جزئیات محصولات را به خوبی لمس کند، بهتر است عکس‌های کاملی ارائه کنید تا رضایت مشتری را در این زمینه جلب نمایید، کیفیت عکس‌های تهیه شده و حرفه‌ای بودن آنها باعث می‌شود مرجوعی کمتری داشته باشید.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”