ریتم آهنگ

حرفه عکاسی

حرفه عکاسی

عکاسی به زبانی دیگر در واقع به تصویری که توسط عکاس گرفته می شود، عکاسی می گویند در اصل شغل عکاس را عکاسی می گویند. به اصطلاح روش عکاسی با روش عکس برداری یکسان است.

کلمه فتوگرافی از ترکیب دو کلمه فتو و گرافی تشکیل شده است. در عکاسی فتو را همان نور می نامند و ثبت و نگارش را گرافی می گویند.

به تعریفی دیگر عکاسی یا فتوگرافی، ثبت نور و خلق تصویر است. چیزی که در خلق تصویر مهم است نقش نور می باشد و نکته مهم در عکاسی می باشد.  نور در عکس گرفتن باید بر روی فیلم عکاسی و یا گیرنده تصویر الکترونیکی ثبت کرد این نوع تصویر باید به روشی ایجاد یافته و یا به روی مستقر گردد.

در تعریف از عکاسی می توان گفت، عکاسی دارای سه دیدگاه از جمله علمی و صنعتی و هنری است.  عکاسی در جهان به صورت یک روش علمی خلق گردید و به صورت دیگر صنعت توسعه پیدا کرد و به عنوان هنر ثبت شد.

در تحقیق در مورد عکاسی این گونه گفته شده است که عکاسی به وسیله یک فرد پیدا نگردید، بلکه به وسیله کوشش های تعداد زیادی از افراد در زمینه ها و حوزه های مختلف و دیگر متخصصان و پدید آورندها در مسیر تاریخ است و سال های پیش قبل از اختراع عکاسی، پایه کار دوربین عکاسی وجود داشته است.

ابتدایی ترین عکس در سال 1822 به نام تصویر لیتوگرافی نوری به وسیله یک مخترع به نام ژوزف نیسه فور نیپس که فرانسوی بودند ساخته شد که بعد از آن عکس همیشگی از طبیعت به نام اصطبل و کبوتر خانه را توانست تولید کند. ژوزف با هم دستی لوئی داگر، آزمایش هایی را برای ترکیبات نقره بر اساس نشانه های پیدا شده یوهان هاینریش شولتز انجام دادند و داگر در سال 1837 روش داگرئوتایپ را توانست خلق نماید.

عکاسی در سه رنگ به وسیله فردی به نام جیمز کلرک ماکسول در سال 1855 پیشنهاد گردید.  بر اساس دیدگاه های جیمز ، از سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی نور مرئی تشکیل شده است. بعد فیلمی از لایه ساخت که هر لایه آن نسبت به سه رنگ اولیه واکنش نشان می داد که بعدها توانست اولین عکس رنگی را در سال 1861 به معروفیت برساند.

در سال 1884 میلادی شخصی به نام جورج ایستمن ، فیلم رول را که فیلمی از جنس پلاستیک آغشته به امولسیون ژلانینی است را پدید آورد و با تهیه دوربین جعبه ای ، برای عموم مردم در سال 1888 ، عکاسی را به صرفه نمود و تغییر اساسی در عکاسی به وجود آورد. 

نوع دیگر عکاسی به نام آنالوگ پدید آورده شد که فردی به نام ادوین لند نوعی دوربین ظهور فیلم سریع به دوربین پولاروید را خلق کرد که بعدها عکسبرداری، نسخه چاپ عکس را چاپ کرد و عکس را گرفتند یک دقیقه بعد در مدل های جدید تا چند ثانیه بعد، قابل ارایه بود.

تاریخچه عکس :  در جهان عکاسی با توجه به تلاش های مستمر عکاسی در طول زمان کامل گردید.  کشف شده های نور، در زمینه کاغذهای حساس به نور و موارد بسیار بود که نتیجه تحقیقات عکاسان حرفه ای است. در تحقیق انجام گرفته شده در صنعت ، عکاسی توسعه زیادی پیدا نمود. بخش مهم عکاسی از جعبه تاریک شروع گردید که در مدت ها قبل از خلق مبتنی دوربین عکاسی شد.

دوربین عکاسی : برای ذخیره نور ناچار به استفاده از وسیله ای به نام دوربین عکاسی بودند. نورهای بازتابیده شده از بخش اشیا بر روی نگاتیو یا گیرنده تصویر اثر گذاشت و بخش دیگر حساس به نور، واکنش نشان داده و تصویر ذخیره می شود.

آموزش عکاسی :  زمانی که آموزش به صورت پیشرفته باشد دانشپذیر ذوقش به عکس برداری بیشتر می گردد و جلوه های بدون اشتباه را عکسبرداری می نماید. از این جهت با توجه به علاقه ای که در میان جوانان و علاقمندان در سنین مختلف  وجود دارد پارس اقدام به ارایه دوره های آموزشی عکسبرداری نموده است.

انواع عکاسی : عکس گرفتن هنر و ذوقی است که در بین علاقمندان موجود است. نماهایی که شاید بعدها اتفاق نیافته و در نگاه اول عکاس جذاب باشد توسط عکاس گرفته می شود و به نمایش عموم گذاشته می شود زیرا به تاریخ می پیوندد. عکاسی به راه و روش های مختلف پیاده سازی می شود و عکاس در حوزه های مختلف عکاسی فعالیت می نماید. که عبارتند از : - عکاسی پرتره - عکاسی از طبیعت - عکاسی ورزشی - عکاسی خبری - عکاسی علمی - عکاسی هنری بعضی از عکاسی ها در دیگر زمینه ها است و هر بخشی مزیت و معایب خود را دارد. حرفه عکاسی یک کار علمی است ، ثبت داده های علمی لازمه آن داشتن تجربه و آموزش های از پیش تعیین شده است که در زمینه های متفاوتی دیگر را در بهر می گیرد.

عکاسی خبری : یک عکاس باید سوژه هایی را پیدا نماید یا پیدا کند که هم جنبه عمومی داشته باشد یعنی مهارت عکس گرفتن در مکان های عمومی را داشته باشد و هم مقصد سوژه رساندن خبر باشد. عکاس خبری باید دیدگاهش با بقیه متفاوت باشد و ریز ترین نکات خبری را از دست ندهد.

عکاسی پرتره : در واقع عکس پرتره نوعی عکاسی از چهره است که نام گرفته که این نوع عکاسی با توجه به اصول فنی و مهارت های آموزشی یک عکاس همراه می باشد. در عکاسی از چهره ارتباط برقرار کردن با افراد یک امری مهم است که اتفاق به این می شود عکس های زیبا گرفته شود.

عکاس کیست ؟  شخصی که بتواند دوره های آموزشی و اصول های مرتبط به عکاسی و تکنیک های عکاسی را فرا بگیرد و شوق و ذوق هنری داشته باشد یک عکاس موفق است. یک عکاس باید دید متفاوتی داشته باشد تا عکس های جالبی را در هر شرایط ثبت نمایند. 

عکاسی همراه با شوق همراه است و بدون آن حتی با پیشرفته ترین دوربین ها هم عکاس بهترین عکس ها را نمی تواند بگیرد. طراحی استودیو عکاسی چگونه باید باشد : برای طراحی آتلیه عکاسی ، انتخاب فضا اولین مرحله برای استودیو است، بعضی از آتلیه ها به قدری می توانند جا داشته باشند که چندین دوربین در آن جای داده شود.

توجه شود فضای به گونه ای انتخاب گردد که قرار دادن جعبه های لوازم جانبی در آن جای داده شود.  دیوارها و سقف مات و قابل شستشو و رنگ آمیزی باشد. تعدادی خروجی برق با یک خروجی قوی با جعبه تقسیم روی یک کابل بلند نصب گردد. دیواره های پس زمینه قبل از نصب خروجی های برق انتخاب شود.

نکته اساسی در طراحی استودیو عکاسی استفاده از نور طبیعی در آتلیه عکاسی است  زیرا آتلیه باید با نور خیلی زیاد همراه باشد.  در طراحی و استفاده از نور مصنوعی باید کار تنظیم نور با دقت بیشتری انجام گیرد.  حتما در طراحی استودیو استفاده از رختکن فراموش نگردد.

هر مقدار که تجهیزات آتلیه از نظر فنی بسیار کامل باشد می توان در شرایط متفاوتی از آن برای عکاس استفاده نمود. در طراحی داخلی استودیو عکاسی استفاده از رنگ های سیاه و سفید و خاکستری و رنگ های خنثی بهتر است استفاده گردد.

 

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”