ریتم آهنگ

8 پلاگین فوق العاده ی درامز

8 پلاگین فوق العاده ی درامز

8 پلاگین فوق العاده ی درامز

پلاگین های درامز به شما اجازه می دهند با استفاده از سمپل ها و ریتم هایی که به وسیله ی درامرهای واقعی روی کیت های درامز با کیفیت اجرا و در استودیوهای حرفه ای ضبط شده اند، به آسانی ترک های درامزی بسازید که بسیار طبیعی صدا بدهند.
چه شما یک خواننده یا آهنگسازی باشید که به دنبال یک پایه ی ریتمیک برای آهنگسازی است و چه یک تنظیم کننده باشید که به دنبال صدای درامز طبیعی است، ما در این مقاله محبوب ترین پلاگین های درام حال حاضر را به شما معرفی خواهیم کرد.

Toontrack EZdrummer 2

Toontrack EZdrummer 2 پرفروش ترین پلاگین درامز در سراسر جهان است. EZdrummer 2 به عنوان یک پلاگین ساده برای گیتاریست ها طراحی شده تا بتوانند هنگام آهنگسازی ایده های درامزشان را بسازند. EZdrummer 2 دارای یک بانک کامل MIDI groove است که به وسیله ی درامرهای حرفه ای اجرا شده است. شما می توانید این ریتم ها را تغییر بدهید و یا این که ریتم های خودتان را بسازید. با drag کردن یک MIDI groove به پنجره ی “Song Creator”، پلاگین به شما ریتم های دیگری را پیشنهاد می دهد که حس مشابهی دارند؛ این ویژگی به شما اجازه می دهد تنها در عرض چند ثانیه بتوانید قطعات منسجمی بسازید که با یکدیگر ارتباط مناسبی داشته باشند.


EZdrummer 2 دارای پنج کیت کامل است که به بانک های “Modern” و “Vintage” تقسیم می شوند. همچنین بیش از ۴۰ پک اکسپنشن هم برای این پلاگین وجود دارد که هرکدام دارای سمپل ها و MIDI groove های جدیدی برای سبک های جز، کانتری، هیپ هاپ و غیره هستند. با استفاده از ادیتور EZdrummer 2 به راحتی می توانید groove ها را تغییر دهید.
اگرچه سمپل های این پلاگین آماده ی ضبط هستند (یعنی در هنگام ضبط سمپل ها افکت هایی مانند کمپرسور و اکولایزر و… روی آن ها استفاده شده است)، اما میکسر این پلاگین هم افکت هایی مانند کمپرسور، ریورب، دیلی و اکولایزر را در اختیار شما قرار می دهد.

Toontrack Superior Drummer

کمپانی Toontrack پلاگین EZdrummer 2 را برای گیتاریست هایی که می خواهند به سرعت ترک های درام آماده ی ضبط را کنار هم بچینند طراحی کرده است و در طرف دیگر، پلاگین Superior Drummer را برای کسانی که می خواهند ساعت ها مشغول طراحی و تنظیم جزئیات صداها شوند عرضه کرده است. SD بیش از ۲۳۰ گیگابایت صدای خام و بدون افکت دارد و نسبت به EZdrummer 2 کنترل و قدرت تنظیم بیشتری را ارائه می دهد. Toontrack جابجایی اطلاعات بین این دو پلاگین را آسان کرده و شما می توانید صداها و پریست های تان را از EZd2 به SD انتقال دهید.

SD قابلیت های پیشرفته ای را برای ساخت موسیقی در اختیار کاربر قرار می دهد، قابلیت هایی مانند چندین ترک برای ورژن های مختلف و ویژگی های پیشرفته ی grid editing، مانند یک ادیتور پیانو رول روی خود پلاگین. از دیگر مزیت های این پلاگین نسبت به EZd2 می توان به وجود یک میکسر با ویژگی های بیشتر، همراه با قابلیت های پیشرفته ی ارسال سیگنال به افکت های مختلف، و کانال های جداگانه ی مختص به صداهای درز پیدا کرده ی میکروفن ها اشاره کرد (مثلا شما می توانید کاری کنید که صدای snare کمی به میکروفن مخصوص کیک درام هم درز پیدا کند).
SD3 همچنین به شما اجازه می دهد ترک های audio را به پنجره ای تحت عنوان “Tracker” بکشید؛ در این صورت ضربه های درامز شناسایی می شوند و شما می توانید صداها را جایگزین کنید و یا کل ترک درام را به یک فایل MIDI تبدیل کنید. SD برای شناسایی ضربه های درامز در فایل های صوتی از هوش مصنوعی استفاده می کند.
علاوه بر بانک صدای بسیار وسیعی که همراه این پلاگین وجود دارد، تعداد زیادی پک اکسپنشن هم برای SD موجود است.

XLN Audio Addictive Drums 2

شرکت XLN Audio اولین نسخه ی نرم افزار Addictive Drums را در سال ۲۰۰۵ عرضه کرد و از آن زمان تا به حال همیشه در حال بهبود بخشیدن این پلاگین بوده است. Addictive Drums صداهای درامز ضبط شده ی فوق العاده ای را به شما ارائه می دهد که به وسیله ی درامرهای حرفه ای در مطرح ترین استودیوها ضبط شده اند.


شما در این پلاگین می توانید هم از بین پریست ها کیت دلخواهتان را انتخاب کنید و هم قادر هستید خودتان کیت مورد نظرتان را از ابتدا بسازید. با استفاده از سمپلری که در این پلاگین وجود دارد می توانید بیت ها را تغییر دهید. در بخش افکت ها هم اکولایزر، کمپرسور، ریورب، دیستورشن، دیلی، transient shaper و حتی یک باس اختصاصی برای parallel processing در اختیار شما قرار دارد. اگر هم صدای دلخواهتان در بانک سمپل های این پلاگین وجود نداشت می توانید از پک های اکسپنشنی که برای Addictive Drums وجود دارد استفاده کنید.
Addictive Drums همچنین پشتیبانی خوبی از درام های الکترونیک دارد و با بیشتر مدل ها سازگار است. این ویژگی Addictive Drums را برای درامرهایی که می خواهند در اتاق خواب شان بیت های با کیفیت بسازند ایده آل است.

Steven Slate Drums

Steven Slate بیشتر به واسطه ی پلاگین های Slate Digital معروف شد، اما او در سال ۲۰۰۶ هم اولین پک سمپل های Slate Drum را عرضه کرد. از آن زمان تا به حال Slate چندین نرم افزار ساخت درامز را عرضه کرده که آخرین آن ها Slate Drums 5 است.
SSD5 دارای ۱۰۰ کیت درامز است که با دقت و جزئیات بسیاری بالایی ضبط شده اند. SSD5 همچنین شامل صدها groove برای سبک هایی مانند راک، جز، دنس و دیگر ژانرهاست. شما با Drag-and-drop کردن سمپل ها روی میکسر می توانید به راحتی تنظیماتی مانند کوک کردن سمپل ها، تنظیم ولوم، pan ،velocity و ADSR را انجام دهید.


SSD5 همچنین از بسیاری از کیت های درام الکترونیک و دستگاه های MIDI پشتیبانی می کند. شما حتی به تنظیمات key mapping هم دسترسی دارید تا برای نیازهایتان یک کیت درام ایده آل بسازید.
Slate Drums 5 بهار سال ۲۰۱۸ عرضه شده است و شامل صدها کیت، هزاران groove و یک الگوریتم جدید برای ایجاد صداهایی با داینامیک بیشتر است.

Native Instruments Studio Drummer

Native Instruments سمپلر افسانه ای Kontakt را در سال ۲۰۰۲ معرفی کرد. حالا Kontakt 5 یکی از بزرگترین بانک های سمپل موجود را ارائه می دهد که یکی از این بانک ها Studio Drummer است که به وسیله ی خود کمپانی Native Instruments ساخته شده است.
Studio Drummer به شما اجازه می دهد با استفاده از سه کیت درامی که در استودیوهای افسانه ای Teldex در برلین ضبط شده اند و بیش از ۳۵۰۰ ریتم در ژانرهای مختلف، ترک های درام داینامیک، منحصر به فرد و با کیفیتی بسازید.


با استفاده از کنترلی تحت عنوان Tightness شما قادر خواهید بود استایل نوازندگی درامر را از حالت دقیق رباتیک گرفته تا حالت کم دقت تر و طبیعی تر تغییر دهید. میکسری که روی این پلاگین قرار دارد به شما اجازه ی کنترل ولوم هر کدام از اجزای درامز را می دهد. همچنین کنترل های میکروفن اتاق و overhead های مونو و استریوی جداگانه در اختیار شما قرار دارد. شما می توانید به هر کدام از کانال ها افکت هایی مانند
EQ ،transient shaper ،bus compression ،tape saturation و حتی convolution reverb اضافه کنید.
امکان استفاده ی Studio Drummer با نسخه ی رایگان Kontakt Player وجو دارد. Native Instruments همچنین بانک های درامز و پرکاشن اضافه ای را برای Kontakt تولید کرده که تحت محیط Studio Drummer قابل استفاده است.

FXpansion BFD3

شرکت FXpansion در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد و اولین نسخه ی BFD را در سال ۲۰۰۳ عرضه کرد، یک اینسترومنت درامز آکوستیک انقلابی که سال ها از زمان خودش جلوتر بود. حالا FXpansion سومین نسخه ی این پلاگین را معرفی کرده که دارای بیش از ۱۶۰ گیگابایت سمپل است و هر کدام از این سمپل ها بیش از ۸۰ لایه ی velocity دارند.


چهار نمونه از کیت های BFD3 در استودیوی Ocean Way و با استفاده از سیستم کلاسیک Neve ضبط شده است. سه کیت دیگر در استودیوی Omega ضبط شده اند. BFD3 هم دارای سمپل های خام است و هم سمپل های افکت دار و شما هم می توانید تُن صدای ایده آل تان را شکل دهید و هم می توانید یک صدای آماده را به پروژه تان اضافه کنید. نکته ی جالب این است که در سمپل های افکت دار این پلاگین از افکت های خود BFD استفاده شده و شما می توانید پارامترهای مختلف این افکت ها را بر حسب نیازتان تغییر دهید.
ناگفته نماند که برای BFD3 بیش از ۴۰ پک اکسپنشن وجود دارد که طیف وسیعی از ژانرها و صداها را پوشش می دهند.

پلاگین های درامز رایگان

پلاگین های رایگان زیادی برای درامز وجود دارد که DrumMic’a از کمپانی Sennheiser یکی از آن هاست. این پلاگین داخل نسخه ی رایگان Native Instruments Kontakt Player لود می شود و شما می توانید انتخاب کنید که روی هر کدام از اجزای درامز، میکروفن Sennheiser یا Neumann قرار بگیرد.
MT-PowerDrumKit 2 هم یک پلاگین رایگان دیگر است که صداهای قدرتمند و با کیفیت یک کیت درام آکوستیک واقعی را در اختیار شما قرار می دهد. این سمپل ها به طور خاصی پردازش شده اند تا ایده آل سبک های پاپ، راک و متال باشند.

همچنین بیشتر نرم افزارهای آهنگسازی پلاگین های درامز خودشان را دارند، مثل BOOM در نرم افزار Pro Tools و یا Drummer در نرم افزار Logic Pro.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”