ریتم آهنگ

دوازده نمونه از بهترین پلاگین های Metering

دوازده نمونه از بهترین پلاگین های Metering

دوازده نمونه از بهترین پلاگین های Metering

اگر واقعا می خواهید وضعیت level ها را در میکس یا مسترتان چک کنید به یکی از این پلاگین ها نیاز پیدا خواهید کرد…

مقدمه

اگرچه meter هایی که به طور پیش فرض در نرم افزار آهنگسازی شما قرار دارند برای ضبط و اهداف میکس کافی و مناسب هستند، اما وقتی نیاز به دقت بالا داشته باشید، به طور ویژه ای در مرحله ی مسترینگ، نیاز به یک پلاگین تخصصی تر خواهید داشت.

اگرچه پلاگین های اختصاصی metering شاید دقیق تر از پلاگین هایی که برای اندازه گیری level پیک استاندارد و RMS استفاده می کنید نباشند، با این حال این پلاگین های تخصصی ویژگی های کارآمد فوق العاده ای از K-System و True Peak metering گرفته تا هیستوگرام و بالستیک های قابل تنظیم PPM را به شما ارائه می دهند. در ادامه چند پلاگین metering را به شما معرفی می کنیم که تعدادی از آن ها به صورت رایگان موجود هستند.

Voxengo Span

این پلاگین شاید برای رایگان بودن زیادی خوب است. SPAN امکان metering به شیوه ی K-System را در اختیار شما قرار می دهد و شامل آپشن های مختلف در بخش آنالیز طیف نگار می باشد.
یکی از جذاب ترین امکانات این پلاگین این است که شما می توانید طیف های mid و side را روی هم بیندازید تا اطلاعات دقیقی در رابطه با وسعت میدان استریو دریافت کنید.
لینک دریافت این پلاگین به صورت رایگان: https://www.voxengo.com/product/span/

ToneBoosters EBU Loudness

TB EBU Loudness که عضوی از مجموعه ی BusTools 3 است تمام متدهای اندازه گیری true peak و ۱۲۸ standard loudness را به شما ارائه می دهد و از فرمت های surround چند کاناله و استریو نیز پشتیبانی می کند.

TBProAudio mvMeter2

این پلاگین امکان انتخاب از بین متدهای metering مختلف را برای شما فراهم می کند و ظاهر جذابی دارد که قابل استفاده روی نمایشگرهای ۴K است. شما حتی امکان تغییر ظاهر و پوسته ی این پلاگین را نیز دارید.
استایل کلاسیک این پلاگین شاید بیشتر مناسب VU یا PPM metering باشد تا متدهای مدرن اندازه گیری بلندی صدا مانند EBU. با این حال ظاهر این پلاگین فوق العاده است و شما می توانید به صورت رایگان آن را دریافت کنید.
لینک دریافت این پلاگین به صورت رایگان: https://www.tb-software.com/TBProAudio/mvmeter2.html

Signum Audio Bute Loudness Suite

این پلاگین استانداردهای مختلف سنجش بلندی صدا را به شما ارائه می دهد و دارای یک لیمیتر True Peak و یک level history graph نیز می باشد.
level history graph برای کار کردن با استانداردهای پخش رادیویی/تلویزیونی کاربرد دارد که در آن یک محدوده ی بلندی صدا تعیین می شود و شما به راحتی می توانید ببینید چه زمانی بلندی صدای پروژه ی شما از این میزان تعیین شده خارج می شود.

Klanghelm VUMT

این پلاگین، شبیه ساز metering های کلاسیک VU و PPM style و همچنین K-System RMS را در اختیار شما قرار می دهد و شما حتی می توانید ظاهر این پلاگین را تغییر دهید.
ورژن Deluxe این پلاگین ویژگی هایی مانند dynamic EQ را نیز به کاربر ارائه می دهد.

Brainworx bx_meter

این پلاگین level های peak و RMS ،K-System style را نمایش می دهد و مترهای میانی اختلاف بین این دو را نیز به شما نشان می دهد؛ به این وسیله شما می توانید بفهمید ترانزینت ها چه زمانی از حد می گذرند: اگر این متر میانی به مقدار زیادی به پایین جهش کند شما می فهمید که شدت limit کردنی که در نظر گرفته اید بیش از حد است.

zplane PPMulator

این پلاگین، PPM metering کلاسیک را با ظاهری شبیه به دستگاه هایی که در استودیوهای BBC استفاده می شود را به شما ارائه می دهد.
حالت Metering در این پلاگین می تواند M/S stereo یا Left/Right رایج باشد، همراه با دو متر ساید بای ساید یا یک متر با دو سوزن. همچنین یک نمایشگر کلاسیک goniometer نیز برای این پلاگین در نظر گرفته شده است.

MeterPlugs Dynameter

این پلاگین به هیچ وجه level های مطلق را نشان نمی دهد، در عوض نسبت پیک به بلندی صدای کوتاه مدت (PSR) به شکل یک هیستوگرام به شما نشان داده می شود.
در مبحث crest factor، متد PSR میزان بهتری نسبت به متدهای برپایه ی RMS است و برای قضاوت در مورد limiting نهایی کاربرد دارد.

HOFA 4U Goniometer & Korrelator

یک goniometer مدرن جزو لوازم ضروری است. هر چیزی که پایین تر از خط مرکزی این پلاگین قرار بگیرد در حالت مونو صدای مطلوبی نخواهد داشت. پس اگر در این پلاگین دیدید که در نیم کره ی پایینی اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است حتما موزیک تان را در حالت مونو چک کنید.

iZotope Insight

ظاهر این پلاگین قابلیت تغییر اندازه دارد و علاوه بر این که هر ترکیبی از انواع metering های استاندارد را به کاربر ارائه می دهد، امکان استفاده از برخی metering هایی که کمتر رایج هستند نیز فراهم شده است. مثلا spectrogram سه بعدی برای مسترینگ ضروری نیست اما می تواند به شما کمک کند در زمان کمتری مشکلات را پیدا کنید.

Waves Dorrough

Meter های سخت افزاری کمپانی Dorrough در استودیوهای سطح بالا محبوب هستند و level های میانگین و پیک را در یک مقیاس نمایش می دهند، کمی شبیه به K-System metering.
شرکت Waves این metering را در اختیار تمام افراد قرار داده است و این نسخه ی پلاگینی هم از استریو و هم از surround پشتیبانی می کند.

FabFilter Pro-L 2

Pro-L 2 علیرغم این که یک لیمیتر است، دارای یک metering داخلی هم هست و این metering آنقدر خوب هست که شما را از یک پلاگین metering اختصاصی بی نیاز کند.
این metering سنجش بلندی صدا را با متدهای true peak و LUFS انجام می دهد و این سنجش به وسیله ی یک گراف متغیر به شما نمایش داده می شود که در آن می توانید سابقه ی بلندی صدا در طول زمان را هم ببینید.

 

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”