ریتم آهنگ

معرفی 10 مولتی افکت برتر

معرفی 10 مولتی افکت برتر

معرفی 10 مولتی افکت برتر سال 2019

مدت ها قبل مولتی افکت ها به شعار «همه کاره و هیچ کاره» گرفتار بودند به این تعبیر که گرچه کار چندین پدال افکت را انجام می دادند ولی خروجی باکیفیتی نداشتند (مثل خودکارهای چهار رنگ که هیچ وقت کیفیت خودکارهای تک رنگ را نداشت.) شاید این گفته را در شروع عرضۀ این محصولات درست دانست ولی با افزایش تولید و رقابت شرکت های بزرگ، کیفیت ها به مرور افزایش یافت و اکنون مولتی افکت ها در جایگاهی ایستاده اند که چنین ادعایی بر آن ها وارد نیست.

پردازنده های امروزی قادر هستند سیگنال های دیجیتال را به بهترین نحو پردازش کنند. مولتی افکت ها با کمک چنین پردازنده هایی انواع تونال بیس ها را تولید و شما را از خرید چند افکت مجزا بی نیاز می کنند و در مواردی حتی کار آمپلی فایر را هم انجام می دهند. نکتۀ مثبت دیگر دربارۀ مولتی افکت ها که به تازگی رواج یافته، سیستم سوئیچینگ قدرتمند آن هاست که با سرعت بالا می توانید بین صدها افکت جا به جا شوید. این ویژگی مرهون خلاقیت شرکت باس در طراحی MS-3 است.

مورد بعدی ترکیب چند افکت مهم مثل اوردرایو (overdrive)، دیستورشن (distortion) و دیلی (delay) درون یک واحد مستقل و فشرده است که دسترسی به آن را آسان تر می کند. این ویژگی در مولتی افکت هایی مثل Tech 21’s Fly Rig 5 تعبیه شده است. با خرید یک مولتی افکت خوب می توانید انواع تونال بیس ها را تولید کنید. این دستگاه ها صرف نظر از مبلغ اولیه که اندکی گران تر از پدال افکت ها است، سرمایه گذاری خوبی در آینده خواهد بود. در ادامه شما را با تعدادی از بهترین مولتی افکت های بازار آشنا می کنیم.

۱- Line 6 Helix

بهترین مولتی افکت پدال برای نوازنده های حرفه ای

قیمت: ۱۴۹۹ دلار | مدل: آمپ مودلر / مولتی افکت پدال | تعداد افکت ها: ۷۰ | تعداد آمپ مدل ها: ۴۱ گیتار، ۷ باس | اتصالات: ورودی استاندارد گیتار، ورودی استاندارد AUX، ورودی XLR میکروفون، خروجی استاندارد اصلی، خروجی اصلی XLR، خروجی استاندارد استریو، ارسال ۴x، ریترن ۴x، ورودی دیجیتال s/pdif، خروجی دیجیتال s/pdif، خروجی لینک AES/EBU و L6، ورودی MIDI، خروجی MIDI/thru، پورت USB، پدال ۲x، آمپ اکسترنال، Variax و CV | تغذیه: برق شهری

+ تنوع بالای اتصالات
+ صدای بی نظیر
+ قابلیت های بصری جذاب
+ بروزرسانی مداوم
– محافظت نه چندان خوب از صفحۀ فلزی نزدیک جوی استیک
– پیچیدگی دستگاه به خاطر تنوع بیش از حد اتصالات – به جایش Helix LT را نگاه کنید

Line 6 ترکیبی از انواع افکت ها و آمپ مدل هاست که در یک پدال بزرگ قابل استفاده است. هلیکس در مولتی افکت خود بیش از ۱۰۲۴ پریست در اختیار شما قرار داده که در ۸ دسته بندی جای گرفته اند. هر یک از این دسته ها به ۳۲ بانک تقسیم شده و هر بانک حاوی ۴ پریست است. هر یک از پریست ها می تواند حاوی ۴ مسیر صوتی استریو باشد که هر کدام حاوی ۸ بلوک آمپ و افکت ها است. مولتی افکت Line 6 با ۴۰ آمپ مدل شده، ۷ باس امپ، ۳۰ کابینت، ۱۶ میکروفون، ۸۰ افکت و تنظیماتی برای اسپیکرها صداسازی بی نظیری به ارمغان می آورد.

این دستگاه از یک سیستم ویرایشگر ساده برخوردار است که با استفاده از جوی استیک ها و فوت سوئیچ های حساس به لمس امکان تنظیم پارامترها را به کاربر می دهد. شما حتی می توانید این کار را با پاهای خود و بدون دخالت دست انجام دهید. شاید تنظیمات پیش فرض یا کارخانه ای این مولتی افکت شما را راضی نکند ولی عجله نکنید، با کمی بازی با تنظیمات خواهید فهمید که توانایی و خلاقیت Line 6 در تولید صداها چقدر بالاست.

در واقع بعد از سفارشی کردن تنظیمات تازه قدرت این دستگاه دستتان می آید. یکی از بزرگترین ویژگی های مثبت این مولتی افکت، تنوع بی نظیر اتصالات آن است، طوری که تمام نیازمندی های گیتاریست ها و اجرا روی استیج را برآورده می کند. البته این نقطۀ قوت برای تعدادی از نوازنده ها که به همۀ این اتصالات نیاز ندارند به یک ضعف بزرگ تبدیل می شود چرا که آن ها مجبور هستند برای چیزی که استفاده نمی کنند پول اضافه بپردازند. به این افراد پیشنهاد می کنیم سری به هم خانوادۀ ساده تر این مولتی افکت یعنی Line 6 Helix LT بزنند. کلمه LT یعنی Light یا سبک که خبر از ورژن ساده تر این مدل می دهد.

۲- Boss GT-1000 Guitar Effects Processor

مولتی افکت ژاپنی با آخرین افکت های روز

قیمت: ۹۹۹ دلار | مدل: آمپ مودلر / مولتی افکت پدال | تعداد افکت ها: ۱۱۶ | اتصالات: جک ورودی، خروجی اصلی مونو، جک SEND1، جک RETURN1، جک SEND2، جک RETURN2، ورودی ۱٫۴ اینچ phone، کانکتورهای خروجی sub، جک استریوی ۱٫۴ اینچ مدل phone، جک ۵/EXP2، جک ۷/EXP3، آمپ CTL1,2، پورت USB، جک DC IN، کانکتور MIDI ورودی و خروجی | تغذیه: آداپتور AC

+ تنوع بالای آمپ مدل ها
+ تعداد زیاد افکت ها
+ کیفیت ساخت عالی
– نامناسب برای افراد مبتدی

شرکت باس بعد از موفقیت مدل های DD-500 و RV-500 و MD-500، هر سه قابلیت این دستگاه ها را در مدل جدید GT-1000 که یک مولتی افکت شکیل و زیباست تجمیع کرد. در پنل پشتی این دستگاه انواع مختلف ورودی و خروجی شامل خروجی USB، ورودی برای پدال expression به همراه جک هایی برای اتصال دو پدال مونو یا یک پدال اکسترنالِ استریو و یک send برای چنل سوئییچینگِ آمپ تعبیه شده است.

Gt-1000 واسط کاربری چندان مناسبی برای ویرایش صداها ندارد. به عنوان مثال سوئیچ کردن بین پچ های مختلف در بانک به خاطر عدم تطابق با استانداردهای رایج برای افراد مبتدی سخت است. با این حال GT-1000 با دارا بودن امکاناتی چون صدای فراگیر با عمق بیتی ۳۲ و نرخ نمونه برداری ۹۶ کیلو هرتز و انواع افکت های دیلی، ریورب، مدولاسیون و درایورها بیشتر از حد و اندازۀ خود کار می کند و آن را به یک مولتی افکت عالی تبدیل می کند. در صورت استفاده از پدال بردهای رایج با اندازۀ بزرگتر که در مدل های پیشین MD, RV و DD-500 با عنوان Bossfecta عرضه شده، انعطاف بیشتری خواهید داشت.

۳- Fractal AX8

بهترین امپ مدلر برای قرار گرفتن روی زمین

قیمت: ۱۰۹۹ دلار | مدل: آمپ مودلر / مولتی افکت پدال | تعداد افکت ها: +۱۷۵ | تعداد آمپ مدل ها: ۲۲۲ | اتصالات: ورودی و خروجی ۲x، خروجی XLR اصلی ۲x، سند اف ایکس ۲x، ریترن ۲x، خروجی دیجیتال s/pdif، ورودی میدی، خروجی/thru میدی، پورت USB، کانکتور پدال/سوئیچ ۴x | تغذیه: برق شهری

استحکام خوب و حمل آسان
سهولت استفاده
امپ مدل ها و افکت های فوق العاده جذاب
صفحه نمایش کوچک
محدودیت در ترکیب برخی افکت ها به خاطر ضعف پردازنده

مولتی افکت AX8 به همان موتور پردازشگر Axe-Fx II مجهز شده تا کیفیت صدای یکسانی داشته باشد ولی توان پردازشی اش اندکی کمتر از آن است؛ طوری که فقط قادر است از یک امپلی فایر شبیه سازی شده در زنجیرۀ سیگنال (Signal Chain) استفاده کند. با این حال به لطف ۵۱۲ پریست که از مجموعه ای از بلوک ها ساخته شده، توانایی بالایی به ارمغان می آورد. AX8 امکان استفاده از بلوک های امپ و کب بعلاوۀ بلوک هایی از افکت ها و لوپرهای متعدد را میسر می کند.

۲۲۲ امپ مدل، ۱۳۰ کب کارخانه ای بعلاوۀ ۵۱۲ اسلات برای کابینت های کاربر و حجم زیادی از افکت ها در این دستگاه قرار گرفته است. هر چیزی را می توانید با پارامترهای متعددش ویرایش کنید و صدا را دقیقاً به چیزی که می خواهید نزدیک کنید. این کار را هم می توانید به صورت سخت افزاری با کنترل های تعبیه شده روی دستگاه انجام دهید و هم با نرم افزار مخصوص مولتی افکت.

بر روی این مولتی افکت ۱۱ فوت سوئیچِ باکیفیت با دسترسی آسان قرار گرفته است. هر کدام از این سوئیچ ها را می توانید وظیفۀ جدایی اختصاص دهید و در اجرای زنده تجربۀ بی نظیری داشته باشید. AX8 با برخورداری از صدای فراگیر، تون صدای فرکتال و واقعی امپ، کابینت مدلها و افکت های شفاف، هر مولتی افکتی را به مبارزه می طلبد. اگر به Axe-FX II علاقه داشتید ولی قیمت و رکمونت بودن آن شما را در خریدش دچار تردید کرده، قطعاً AX8 نیازهایتان را برآورده می کند. توانمندی این دستگاه کم از Axe-FX II ندارد و جای شک و شبهه ای برای خرید آن باقی نمی گذارد.

۴- Boss GT-1 Guitar Effects Processor

بهترین مولتی افکت ارزان برای افراد مبتدی

قیمت: ۱۹۹ دلار | مدل: مولتی افکت پدال | تعداد افکت ها: ۱۰۸ | اتصالات: ورودی استاندارد، خروجی استاندارد مونو، ورودی مینی جک aux، خروجی گوشی مینی جک، سوکت XTL/EXP، پورت USB| تغذیه: آداپتور ۹ ولت یا ۴ عدد باتری قلمی

+ مقرون به صرفه
+ کوچک و قابل حمل
+ امکان کار با دستگاه بدون درگیر شدن دست
+ ویرایشگر نرم افزاری خوب با رنج وسیعی از صداها
– استفاده از پچ سوئیچینگ به جای سوئیچ مجزا برای هر افکت که برای اجرای زنده مناسب نیست
– تعداد کمِ فوت سوئیچ ها (تنها سه عدد)
– مناسب نبود صداهای pitch-shifted

مولتی افکت GT-1 از موتور نسل پیشرفته تر خود GT-100 مشتق شده است. GT-1 شامل ۹۹ پریست و ۹۹ پچ کاربر است که هر یک از زنجیره ای از بلوک ها تشکیل شده است. این بلوک ها می توانند از بین ۱۰۸ افکت شامل ۲۷ امپ/اسپیکر و لوپر ۳۲ ثانیه ای انتخاب شود. با دو فوت سوئیچِ اول می توانید بین پچ های مختلف اسکرول کنید. سومین فوت سوئیچ (CTL1) برای روشن و خاموش کردن یک یا مجموعه ای از افکت ها در یک پچ یا برای تنظیم تمپو است.

تعداد زیادی از پریست ها را می توانید بدون هیچ کار اضافه ای مورد استفاده قرار دهید. تعدد افکت ها، راه را برای شکوفایی خلاقیت شما در پچ های اختصاصی خودتان باز می گذارد. ظاهر این پدال افکت بسیار ساده و شکیل است. نمایشگر آن دارای نور پس زمینۀ مناسب است که به راحتی می توانید نوشته ها و اعداد را ببینید. پدال اکسپرژن و سویچ های قابل تطبیق این دستگاه، کنترل بیشتر روی اجرایتان را سبب خواهند شد.

همانطور که احتمالاً از Boss انتظار می رفت، افکت مدولاسیون در این مولتی افکت بسیار قابل توجه است. و همینطور افکت های دیگری مثل Delay و Reverb. علی الخصوص افکت Tera Echo. در این دستگاه شاهد پیچ شیفتینگ راحت تری هستیم. گرچه با کمک آمپ COSM قرار گرفته در آن امکان ضبط موسیقی هم هست ولی کارش به مدلرهای رده بالای گران قیمت نمی رسد؛ به هر حال در حد و اندازۀ پولی که می دهید امکانات خوب و قانع کننده ای دریافت می کنید. بر خلاف آمپ، اوردرایو و دیستورشن در هنگام ساخت پچ ها عالی است ولی چون در حالت سولو به کار می روند، حس یک پدال آنالوگ را ندارد.

شرکت باس در طراحی این مولتی افکت، از روش انحصاری Adaptive Focus استفاده کرده است تا نسبت سیگنال به نویز مبدل های ۲۴ بیت را بهبود بخشد. این محصول برای استفادۀ شخصی مناسب است ولی انعطاف خوبی برای اجرا زنده ندارد. به عنوان مثال از یونیت های بزرگ برای سوئیچ کردن بین افکت ها برخوردار نیست و این برای اجرای صحنه ای که نیازمند سوئیچ مکرر بین افکت هاست مناسب نیست. این مولتی افکت با ۴ عدد باتری قلمی می تواند تا ۷ ساعت برای شما کار کند و در کنار باتری از آداپتور برق AC نیز برخوردار است که هنگام دسترسی به برق می توانید استفاده کنید. وزن دستگاه با این حجم از امکانات کمتر از یک کیلوگرم است و به راحتی در کیف کوچکی جای می گیرد.

۵- HeadRush Pedalboard

امپ مدلر و پدال افکت درجه یک با تاچ اسکرین جذاب

قیمت: ۹۹۹ دلار | مدل: مولتی افکت پدال و امپ مدلر | تعداد افکت ها: ۴۲ | تعداد امپ مدل ها: ۳۳ اتصالات: ورودی استاندارد گیتار،ورودی استریو aux، خروجی استاندارد مونو، خروجی اصلی XLR مونو، خروجی استریو گوشی، خروجی Send مونو، Return مونو، ورودی میدی، خروجی میدی (thru)، پورت USB، پدال Expression | تغذیه: برق شهری

+ امپ مدلینگ عالی
+ تاچ اسکرین رنگی
+ پوشش اغلب صداها به صورت آنبرد
+ توابعی به عنوان اینترفیس صوتی
– تعداد کمِ مدل ها و گزینه های routing
– فاقد نرم افزار ویرایشگر

مولتی افکت HeadRush Pedalboard با پردازندۀ چهار هسته ای قدرتمندش قادر است سیگنال های دیجیتال را به بهترین نحو پردازش کند و خروجی بی نظیری به ارمغان آورد. این محصول رابط کاربری بسیار خوبی برای استفادۀ گیتاریست ها دارد. به راحتی و بدون ایجاد وقفه در صدا می توانید از Delay و Reverb استفاده کنید. شما می توانید از impluse response ها یا شبیه سازهای میکروفون که از اینترنت قابل دانلود هستند استفاده کنید. دستگاه دارای لوپری است که می تواند تا ۲۰ دقیقه صدا ضبط کند. هدراش پدال بورد از یک صفحه نمایش ۷ اینچی برخوردار است که برای ویرایش و تولید پچ های جدید به کار می رود. به لحاظ ظاهری، نمای بصری این پدال افکت مشابه Line 6 شرکت هلیکس است که بالاتر معرفی کردیم. هر دو مدل دارای یک پدال تنظیم صدا، ۱۲ عدد فوت سوئیچ به همراه نمایشگر LED رنگی برای هر یک از آن ها است.

Headrush Pedalboard دارای ۲۷۰ پریست است که هر یک از آن ها از زنجیرۀ ۱۱ بلوک تشکیل شده اند. این بلوک ها را می توانید با هر چینشی در کنار هم قرار دهید و برای پر کردنشان از ۳۳ آمپلی فایر، ۴۲ افکت، ۱۵ کابینت با چندین نوع میکروفون استفاده کنید. در کنار این قابلیت ها امکان افزودن فایل های Implus به کابینت ها وجود دارد. هدراش تقریباً از تمام فرمت های موجود فایل های IR پشتیبانی می کند. شما می توانید یکی از بلوک ها را به پدال واقعی اختصاص دهید و آن ها را با استفاده از Send & Return به دستگاه متصل کنید.

این دستگاه بدنۀ بسیار محکمی دارد و در قسمت پایین، شیارهایی برای عبور سیم ها در نظر گرفته است تا کابل ها را بتوانید به صورت مرتب به آن متصل کنید. در پنل پشتی، پورت های متنوعی وجود دارد؛ از پورت USB که علاوه بر انتقال صدا و فایل های IR می توانید هدراش را برای ضبط صدا به کارت صدا متصل کنید گرفته تا درگاه های استاندارد MIDI برای کنترل سایر سازهای موسیقی. همچنین پورت AUX برای اتصال دستگاه های پخش کننده موسیقی در نظر گرفته شده است.

چندین مد مختلف برای فراخوانی صداها وجود دارد که بین هر کدام از آن ها می توانید با فوت سوئیچ جا به جا شوید. در حالت Stomp دو فوت سوئیچ سمت چپ برای اسکرول و انتخاب ریگ هاست و ۸ فوت سوئیچ مرکزی، در ریگ جاری Stompboxe مورد نظر را فراخوانی می کند. در حالت Rig، سوئیچ سمت چپ میان دسته های ۸ تایی ریگ ها اسکرول می کند و فوت سوئیچ های دیگر برای انتخاب ریگ مورد نظر از بین دستۀ ۸ تایی به کار می رود. این دستگاه از صدای فراگیر و شفافی برخوردار است و حتی در ولوم های بالا صدای اضافه و مزاحمی تولید نمی کند. اگر کیفیت امپ ها از افکت ها برایتان مهم تر است، هدراش پدال بورد انتخاب مناسبی است.

۶- Line 6 HX Effects

بهترین مولتی افکت پدال برای آن ها که دغدغه امپ مدلینگ ندارند

قیمت: ۵۹۹ دلار | مدل: مولتی افکت پدال | تعداد افکت ها: +۱۰۰ | اتصالات: ورودی ۲x، خروجی ۲x، سند و ریترن ۲x، پورت USB، ورودی میدی، خروجی میدی/Thru | تغذیه: آداپتور ۹ ولت با جریان ۳۰۰۰ میلی آمپر

+ تمام افکت های هلیکس و حتی بیشتر
+ اندازۀ مناسب و کارآمدی بالا
+ لوپ های خارجی برای سوئیچینگ
+ ویرایش آسان
– منبع تغذیۀ ۳۰۰۰ میلی آمپری که با خیلی از پدال پاورها کار نمی کند

HX با حذف آمپ مدلینگ، تمرکز خود را بر روی افکت ها، کیفیت ساخت دستگاه و بهبود رابط کاربری گذاشته است. از آنجایی که خبری از امپ مدل ها نیست، اینترفیس دستگاه بسیار تمیز و مرتب طراحی شده است. به خاطر نبود مدلینگ، فاصله و اندازۀ Unit ها بزرگتر شده که دسترسی به آن را بسیار راحت می کند. با لمس فوت سوئیچ، منوی ویرایش پچ با روتاری بزرگ و دکمه های بزرگ در سمت چپ آن باز می شود. دکمه ها برای جا به جا شدن بین پچ ها و پارامترها است. قابلیت های پیشرفته تری مثل ویرایش سیگنال ها دور از دسترس نیست. تنها با چند کلیک به قسمت مورد نظر خواهید رسید. کیفیت صوتی افکت ها بسیار بالاست و هیچ نقصی در آن به گوش نمی رسد.

۷- Eventide H9

مولتی افکت مناسب برای استودیو با هارمونیک عالی

قیمت: ۵۷۹ دلار | مدل: مولتی افکت پدال به همراه نرم افزار کنترل کننده | تعداد افکت ها: ۹ عدد (موارد اضافه قابل خریداری است) | اتصالات: ورودی ۲x، خروجی ۲x، اکسپرژن، پورت USB، ورودی و خروجی MIDI | تغذیه: آداپتور ۹ ولت، ۵۰۰ میلی آمپر

+ افکت هایی مناسب در کلاس کاری این دستگاه
+ روشی منعطف برای دسترسی به صداهای اونتاید
+ ویرایشگر نرم افزاری عالی
+ امکان یکپارچگی با سایر دستگاه ها از طریق پورت MIDI
– در هر لحظه فقط امکان استفاده از تعداد کمی افکت وجود دارد
– قیمت نسبتاً گران
– همه دوست ندارند از ویرایش نرم افزاری استفاده کنند

H9 پدال افکتی است که می تواند همۀ افکت های استامپ باکس اونتاید را اجرا کند. تمام الگوریتم های افکت (شامل مواردی که در پریست ها هستند) برای خرید در دسترس شماست. تعدادی از این افکت ها به صورت build-in وجود دارد. افکت هایی مثل Chrous و Tremolo/Pan از ModFactor، افکت H910/H949 و کریستال از پیچ فکتور، Tap Echo و وینتیج دیلی از تایم فکتور و همچنین شیمر و هال از اسپیس. این الگوریتم ها به طور مرتب بروزرسانی می شوند.

افکت های پیچیده به همراه پارامترهایی قابل ویرایش لود می شوند. این مولتی افکت به شما اجازه می دهد تا با استفاده از بلوتوث و USB دستگاه را به کامپیوتر متصل کنید و با نرم افزار کنترلی رایگانش پارامترها را تغییر دهید. این برنامه برای مکینتاش، ویندوز و اپلیکیشن iOS در اختیار شماست. شما می توانید علاوه بر تغییر پارامترها، پریست های موجود را مدیریت و یا پریست های جدید بسازید. همچنین امکان خرید الگوریتم ها جدید و تغییر تنظیمات دستگاه وجود دارد.

نقطۀ قوت دستگاه، کنترلر نرم افزار آن است که در نسخۀ iOS که روی گوشی اجرا می شود به اوج خود می رسد چرا که برایتان جالب است تنها با چند لمس ساده مولتی افکت را آنطور که دوست دارید تنظیم کنید و آناً نتیجه را ببینید. پدال افکت های دیگر ریسک وابستگی زیاد به نرم افزار را نپذیرفته اند چرا که ممکن است افرادی علاقه ای به تنظیمات نرم افزاری نداشته باشند. به هر حال H9 این ریسک را به جان خریده است! عیب اصلی این مولتی افکت قیمت نسبتاً بالای آن است. در برابر امکانات عرضه شده، انتظار قیمت پایین تری از H9 می رود که همین موضوع بسیاری از افراد را از تجربۀ آن محروم کرده است.

۸- Boss MS-3 Multi Effects Switcher

مولتی افکت و سوئیچنگ در یک پکیج واحد: بهترین انتخاب برای پدال بوردها

قیمت: ۵۵۹ دلار | مدل: مولتی افکت پدال و سوئیچینگ یونیت | تعداد افکت ها: ۱۱۲ | اتصالات: ورودی، سند و ریترن ۳x، خروجی ۲x، کنترل خروجی، کنترل/اکسپرژن ۲X، پورت USB، خروجی میدی | تغذیه: آداپتور ۹ ولت ۲۸۰ میلی آمپر

+ طراحی عالی و مناسب برای پدال بورد
+ امکانات صوتی بی نظیر
+ کیفیت بالای صدای افکت ها
– اندزۀ کوچک صفحه نمایش
– انتخاب مناسبی برای صداهای آنبورد نیست

MS-3 راهکار هوشمندانه با سه لوپ قابل برنامه ریزی برای سه پدال است. این دستگاه دارای ۱۱۲ افکت داخلی است و به راحتی می توانید بین کانال های آمپ سوئیچ کنید، از افکت های خارجی استفاده کنید یا با سایر پدال ها از طریق درگاه MIDI ارتباط برقرار کنید. درون دستگاه یک تیونر داخلی، حذف کنندۀ نویز و اکولایزر قرار گرفته است. تمام این قابلیت درون دستگاهی در ابعاد بسیار کوچک قرار گرفته که حمل آن را آسان می کند. بیش از ۲۰۰ جایگاه حافظه برای ذخیرۀ پچ های صوتی وجود دارد که هر یک با ۴ افکت یا پدال قابل سوئیچ و ۴ پریست همراه است. MS-3 در استفاده از مدولاسیون و افکت های ریورب، دیلی تبحر خاصی دارد. همچنین در افکت های مختص باس از جمله dynamic tera echo و sequenced tremolo slicer توانایی بی نظیری دارد. علاوه بر ای، افکت های مفید دیگری مثل acoustic guitar sim، slow gear auto fade in و Sitar sim نیز وجود دارد که شاید تا پیش از این حتی اسمش را هم نشنیده باشید.

۹- Zoom MS-50G MultiStomp

افکت های زیاد، اندازۀ کوچک، قیمت پایین

قیمت: ۱۶۹ دلار | مدل: مولتی افکت و امپ مودلر فشرده | تعداد افکت ها: +۱۰۰ | تعداد امپ مدل ها: ۲۲ | اتصالات: ورودی ۲x، خروجی ۲x، پورت USB | تغذیه: آداپتور ۹ ولتی با جریان ۲۰۰ میلی آمپر

+ اندازۀ بسیار کوچک
+ طیف وسیع افکت ها (تکی یا چندتایی)
+ رابط کاربری ساده و جذاب
+ مدولاسیون، تاخیر و ریورب عالی
– وجود فقط یک فوت سوئیچ که اندکی محدود کننده است
– در دسترس نبودن منبع تغذیه
– ضعف در drive tone

MS-50G در آپدیت اخیرش بیش از ۱۰۰ افکت و ۲۲ آمپ مدل ارائه کرده که همزمان می توانید ۶ تایشان را با هر ترتیبی استفاده کنید. در کنار قابلیت های جالب این دستگاه، یک عدد تیونر کروماتیک هم داخل آن قرار گرفته که شما را از خرید تیونر مجزا بی نیاز می کند. امپ مدل های استفاده شده در این دستگاه، اغلب گزینه های لازم را دارند: سه فندر (تویین ریورب، دیلوکس ریورب، تویین باسمن)، یک ووکس AC30 و مارشال پلکسی. افکت ها شامل مدولاسیون، فیلتر، پیچ شیفت، دیستورشن، دیلی و ریورب است. تقریباً همۀ آن ها عمومی است الا تعدادی افکت در دستۀ اوردرایو/دیستورشن که فقط در دستگاه های مشهور مثل TS-808 وجود دارد و اکنون در این دستگاه ارزان در اختیار شماست. هر یک از پچ ها می تواند ترکیبی از ۶ بلوک باشد که هر کدام حاوی امپ مدل ها، افکت ها و DSP هاست. امکانات بیان شده با قیمت ۱۶۹ دلاری این افکت جور در می آید و برای مجهز کردن پدال بوردتان ارزش خرید دارد.

۱۰- Tech 21 Fly Rig 5

هر چیزی که نیاز دارید، کوچک و ساده

قیمت: ۳۵۰ دلار | مدل: مولتی افکت پدال بدون نمایشگر| تعداد افکت ها: ۴ | اتصالات: ورودی و خروجی | تغذیه: آداپتور ۱۲ ولتی

+ بسیار کاربردی
+ گزینه های مختلف برای back-up/fly-date و travelling-light
+ قابل استفاده در هر جا
– امکانات کم در مقایسه با سایر مولتی افکت ها

دنبال خرید یک پدال بورد قابل حمل و سبک هستید؟ Tech 21 می تواند انتخاب مناسبی باشد. این پدال بورد در عین حال که بسیار کوچک طراحی شده، کارآمدی بالایی دارد. دستگاه به یک آداپتور auto-switching مجهز است که می تواند در هر نقطه ای از دنیا استفاده شود. با خرید این دستگاه انگار ۵ عدد استامپ باکس را یکجا خریده اید. SansAmp قلب فلای ریگ است. شما صاحب ناب های level و drive خواهید شد، همچنین سه باند اکولایزر و شبیه ساز spring reverb که بر مبنای پدال Boost RVB است وجود دارند.

در جلوی SansAmp همانند Tech 21 Hot Rod قسمت Plexi را داریم. یکی از فوت سوئیچ ها، افکت طبیعی اوردرایو را به تقلید از late-60 مارشال تولید می کند. دومین هات فوت سوئیچ به طور مستقل در سطح ۲۱ دسیبل برای تولید پلکسی دیستورشن است. آخرین فوت سوئیچ در زنجیرۀ سیگنال یک عدد DLA است که افکت Delay با تمپوی مورد نظر تولید می کند.

Fly Rig 5 گرچه یک مولتی افکت همه کاره و غنی از امکانات نیست ولی همین امکانات اندک با دقت انتخاب شده است. در واقع شرکت سازنده فقط افکت های مهم و کاربردی را در آن قرار داده که باعث افزایش کاربردپذیری دستگاه شده است. شما می توانید Tech 21 Fly Rig 5 را مستقیماً به آمپلی فایر گیتار یا مستقیماً به یک PA یا mixing desk متصل نمایید. این دستگاه انتخاب مناسبی برای گیتاریست هایی است که معمولاً در سفر هستند و در نقاط مختلف اجرا دارند.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”