ریتم آهنگ

15 نمونه از برترین سینتی سایزرهای نرم افزاری

15 نمونه از برترین سینتی سایزرهای نرم افزاری

15 نمونه از برترین سینتی سایزرهای نرم افزاری

دلایلی زیادی می تواند وجود داشته باشد که شما یک سینتی سایزر نرم افزاری را به یک سینتی سایزر سخت افزاری ترجیح دهید. نرم افزارها، مخصوصا در سال ۲۰۱۹، می توانند خیلی وفادارانه صدای سینتی سایزرهای معروف را شبیه سازی کنند، صداهای جدیدی را ارائه دهند و حتی روش های سینتی سایز کردن جدیدی را در اختیار کاربر بگذارند.
از مدل های معروف کلاسیک گرفته تا ستاپ های ماژولار پیچیده و اینسترومنت های نوظهور، در این مقاله ما ۱۵ مورد از بهترین سینتی سایزرهای نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم.

۱- Arturia V Collection 6

در این مجموعه، سینتی سایزرهای کلاسیک شبیه سازی شده اند که برای کسانی که به دنبال صداهای کیبوردی کلاسیک هستند ایده آل است. ۲۱ سینتی سایزر کلاسیک و بیش از ۶۰۰۰ صدا در این مجموعه قرار دارد. با هزینه ای که برای این مجموعه می پردازید بیشترین تعداد اینسترومنت های شبیه سازی شده در یک مجموعه را دریافت خواهید کرد.

۲- Propellerhead Software Europa

نرم افزار آهنگسازی Reason 10 در اکتبر سال ۲۰۱۸ عرضه شد و هیاهوی زیادی به پا کرد. این نسخه به عنوان بزرگترین به روزرسانی Reason شناخته میشد و در آن تعداد زیادی سینتی سایزر، اینسترومنت و سمپل قرار گرفته بود. یکی از اینسترومنت های این مجموعه که خیلی طرفدار پیدا کرد سینتی سایزر Europa بود. در حقیقت این سینتی سایزر wavetable فوق العاده آن قدر نقدهای مثبت دریافت کرده که کمپانی Propellerhead تصمیم گرفت آن را برای کاربران تمام نرم افزارهای آهنگسازی عرضه کند.

۳- Rob Papen Go2

Go2 شاید ظاهر آشنای سینتی سایزرهای نرم افزاری با استایل آنالوگ را داشته باشد، اما این سینتی سایزر به کیفیت Rob Papen، تعداد ۶۰۰ پریست، افکت های متعدد، step sequencer و آرپژیاتور و همچنین یک morphing oscillator خاص مجهز شده است. اگرچه سینتی سایزرهای نرم افزاری کامل تری در دسترس ما قرار دارند، اما این سینتی سایزر به هیچ وجه یک چیز ابتدایی نیست و ویژگی های زیادی دارد که کاربران حرفه ای را راضی خواهد کرد.

۴- Spitfire Audio BT Phobos

شرکت Spitfire عاشق تولید اینسترومنت و بانک صدا برای موسیقی فیلم است و اگرچه BT Phobos یکی از ابزارهای ارکسترال رایج این شرکت نیست – BT Phobos اولین سینتی سایزری است که این کمپانی تا بحال تولید کرده است – اما یک سینتی سایزر بر پایه ی سمپل است که بانک صدایی ۳۲ گیگابایتی دارد.

این سینتی سایزر قابلیت های زیادی در بخش modulation دارد اما یک اینسترومنت عادی نیست. در قلب این سینتی سایزر چیزی قرار گرفته که Spitfire آن را Polyconvolution Synthesis نامیده است – و مانند بسیاری دیگر از محصولات Spitfire هدف آن آهنگسازهای ساوند ترک های فیلم ها هستند.

۵- IK Multimedia Syntronik

مجموعه ای از سینتی سایزرهای نرم افزاری در این پکیج قرار گرفته که البته کاربران می توانند آن ها را به صورت جداگانه هم خریداری کنند. این سینتی سایزرها تا حدودی بر پایه ی سینتی سایزرهای کلاسیک دیجیتال و آنالوگ ساخته شده اند و در این پکیج ۱۷ اینسترومنت و ۳۸ سینتی سایزر به شما ارائه می شود. ۲۰۰۰ پریست، یک فیلتر فوق العاده برای جستجوی صداها و قابلیت ترکیب چهار ماشین مجازی هم فراهم شده است. اگر به دنبال صدای کلاسیک Roland، Moog، Yamaha و دیگر صداهای مربوط به دهه های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ میلادی هستید، این مجموعه برای شروع مناسب شما خواهد بود.

۶- UVI Falcon

سینتی سایزرهایی هستند که هدفشان شبیه سازی دیگر سینتی سایزرهای کلاسیک است – مانند IK Syntronik – و سینتی سایزرهای دیگری هم هستند که می خواهند کار جدیدی انجام دهند. اگر به دنبال این دسته از سینتی سایزرها هستید Falcon ممکن است همانی باشد که به دنبالش هستید.
قابلیت های وسیعی که این سینتی سایزر دارد نباید دست کم گرفته شود. Falcon یک اینسترومنت فوق العاده قدرتمند است و اگرچه امکانات زیادی را در بخش تکنیک های کلاسیک سینتی سایز ارائه می دهد، اما نهایتا یک سینتی سایزر بر پایه ی سمپل است که در این بخش شما می توانید قابلیت های صوتی تازه ای را کشف کنید.

۷- Carbon Electra

Carbon Electra ممکن است شبیه دیگر سینتی سایزرهای subtractive باشد، اما در پشت پارامترهای فراوان آن، یک سینتی سایزر فوق العاده پنهان شده است که صداهای بسیار زیادی دارد؛ صداهایی که می توانند در هر میکسی برجسته شوند.
این سینتی سایزر پتانسیل های زیادی دارد و کار کردن با آن آسان و لذت بخش است. صداهای سینتی سایزری، فوق العاده هستند و راحت می شود آن ها را تغییر داد. این سینتی سایزر صدایی دارد که نه تنها اسکلت بسیاری از موزیک های دنس است، بلکه قابلیت استفاده در بسیاری از ژانرها را نیز دارد.

۸- Spectrasonics Omnisphere 2

دومین نسخه از Omnisphere هفت سال پس از عرضه ی نسخه ی اولیه ی آن در دسترس کاربران قرار گرفته است. این آپدیت که خیلی کامل و بزرگ است، تمام ویژگی های خوب نسخه ی قبلی را حفظ کرده و ویژگی های جدید زیادی را به آن اضافه کرده که نوشتن از آن ها مانند نوشتن از ویژگی های یک DAW طولانی خواهد بود.
این ویژگی های جدید شامل قابلیت import کردن صدا، صداهای بیشتر (یک دانلود ۲۰ گیگابایتی) و قابلیت های جدید دیگر می شود. سخت می شود تصور کرد که اینسترومنت نرم افزاری دیگری این چنین قابلیت های فراوانی مانند Omnisphere 2 را به کاربر ارائه بدهد.

۹- Fabfilter Twin 2

کمپانی Fabfilter پلاگین های افکت فوق العاده ی زیادی تولید می کند و بیشتر به این واسطه شناخته می شود. اما قبل از این ها، این کمپانی پلاگین سینتی سایزری فوق العاده ی Twin را ساخته بود که کماکان در برابر سینتی سایزرهای امروزی حرف هایی برای گفتن دارد.
Fabfilter Twin 2 پریست های فوق العاده ای دارد (که خیلی الکترونیک و ایده آل برای موسیقی دنس هستند). این صداها خیلی آنالوگ هستند، در هر میکسی می توانند برجسته باشند و قابلیت استفاده در بسیاری از ژانرها را دارند. تنظیمات و ادیت ها به آسانی در پنل جلو انجام می شوند و صدایی که این سینتی سایزر به شما ارائه می دهد هیچوقت از رده خارج نخواهد شد.

۱۰- Native Instruments Rounds

Rounds یک سینتی سایزر قدرتمند و پیچیده است که صداهای حجیمی را به شما ارائه می دهد و sequence های داینامیک و هوشمندی را می سازد. Rounds موتورهای سینتی سایزری آنالوگ و دیجیتال دارد و هر کدام آن ها شامل ۸ صدا می شوند. کار کردن با Rounds بسیار ساده است اما قابلیت های عمیقی دارد که اگر از آن ها استفاده کنید به صداهای فوق العاده ای دست پیدا خواهید کرد. این که بتوانید پَچ های خودتان را با Rounds بسازید زمان خواهد برد اما خواهید دید که این سینتی سایزر چه نتایج خیره کننده ای را به شما ارائه می دهد.

۱۱- iZotope Iris 2

چه زمانی یک سمپلر به یک سینتی سایزر تبدیل می شود؟ وقتی ویژگی های modulation و آپشن های سینتی سایزری که Iris داشته باشد را ارائه دهد! آخرین نسخه از نرم افزار کمپانی iZotope تعداد ۵ ال اف اوی پیچیده و ۲۰ شکل oscillator را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید صدا را بارها و بارها سینتی سایز کنید.
قدرت اصلی این اینسترومنت در دریافت صداهای شما و تبدیل آن ها به یک موزیک قابل اجراست، کاری که با وجود سیستم جدید modulation در این سینتی سایزر راحت تر شده است. Iris 2 یک پکیج فوق العاده و یک اینسترومنت منحصر به فرد است که حالا بیشتر از همیشه منعطف شده است. حتی بانک صدای آن هم فوق العاده است.

۱۲- Native Instruments Massive

اگرچه در این مقاله بیشتر سعی داریم از هر کمپانی یک سینتی سایزر نرم افزار معرفی کنیم، اما وقتی بحث کمپانی Native Instruments وسط باشد چنین کاری دشوار است چون این کمپانی پورتفولیوی بسیار قدرتمندی دارد – FM8 و Reaktor هم جزو گزینه هایمان بودند. با Massive شما بیس ها و لیدهای حجیم خواهید داشت، دو المانی که می توانند باعث موفقیت یا شکست یک ترک شوند. با امکان انتخاب از بین بیش از ۱۳۰۰ صدا نیازهای شما برآورده خواهد شد.

۱۳- Propellerhead Complex-1

Complex-1 به عنوان مقدمه ای بر دنیای پر از سیم سینتی سایزرهای ماژولار، هم ستاپ ماژول های oscillator، low-pass gate، shaper را به شما ارائه می دهد و هم ستاپ های کلاسیک تری مانند سینتی سایزر Moog که oscillator/ filter اساس آن است.
تجربه کردن با سیم کشی هایی که در این سینتی سایزر می توانید انجام دهید بسیار لذت بخش است و شما خواهید توانست صداهایی کاملا جدید را خلق کرده و به کارتان افتخار کنید. در کل می توان گفت Complex-1 مسیری ساده برای ورود به دنیای ماژولار است.

۱۴- KV 331 Audio SynthMaster 2.9

SynthMaster مدت زیادی است که در دنیای پلاگین ها حضور دارد، اما این کمپانی با ارائه ی هر کدام از محصولاتش توانسته رقابت خود با بهترین سینتی سایزرهای نرم افزاری را حفظ کند.
SynthMaster که حالا نسخه ی ۲٫۹ از آن عرضه شده، تقریبا تمام ویژگی های تولید صدایی که ممکن است در یک سینتی سایزر نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار می دهد: مولدهای صدای wavetable، تعداد زیادی پارامتر voicing، دو فیلتر، مولدهای envelope در چندین استیج و یک مسیر سیگنال ماژولار. علاوه بر این موارد تعداد چهار LFO، یک قسمت افکت شامل یک وُکودر و بسیاری ویژگی های دیگر هم در دسترس شما قرار خواهد داشت.

۱۵- ROLI Equator

برای بردن بیشترین بهره از این سینتی سایزر شما به یک کیبورد ROLI Seaboard RISE نیاز دارید. این کیبورد همان کنترلر مدرنی است که دارای کلاویه های مولتی تاچ از جنس لاتکس است و به شما اجازه می دهد ابعادی را اجرا و ضبط کنید که با کلاویه های عادی قابل دسترسی نیستند. به هر حال Equator در نوع خودش یک سینتی سایزر فوق العاده است. شاید ظاهر آن ساده باشد اما شما می توانید از آن صداهای فوق العاده ای بگیرید.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”