ریتم آهنگ

معرفی بهترین گیتارها برای سفر

معرفی بهترین گیتارها برای سفر

معرفی بهترین گیتارها برای سفر

برای همه ی ما پیش آمده است، روزهایی که از خانه دور هستیم و شدیدا نیاز داریم که از گیتارمان استفاده کنیم. متاسفانه سفر کردن با گیتار سختی های خودش را دارد. اگر قرار است با هواپیما سفر کنید، احتمالا باید گیتارتان را در خانه بگذارید چرا که هزینه ی بار اضافه زیاد خواهد شد، هد استاک گیتار در معرض آسیب های جدی قرار خواهد گرفت و بعضی از ایرلاین ها هم به شما اجازه نمی دهند گیتار را با خود به داخل هواپیما ببرید. اما نگران نباشید. در این مقاله چندین نمونه از گیتارهای باکیفیت برای سفر را به شما معرفی خواهیم کرد که دقیقا برای همین منظور طراحی شده اند. برای آسان تر کردن کار شما ده مورد از بهترین ها را به شما معرفی خواهیم کرد، از سازهای آکوستیک گرفته تا گیتارهای الکتریکی که می توانید از آن ها حتی در اجرای زنده هم استفاده کنید.

Martin Backpacker

Martin Backpackerبه احتمال فراوان شما هم نام کمپانی مطرح مارتین را شنیده اید. سازها و ابتکارات مارتین از همان زمانی که این کمپانی در حدود بیش از 180 سال پیش کارش را آغاز کرد در میان مطرح ترین های دنیای گیتارهای آکوستیک قرار گرفته است. طراحی دردنات، نک های 14 فرتی و X-bracing از ابتکارات این کمپانی هستند. مهم نیست به دنبال چه گیتار آکوستیکی باشید، اگر روی سردسته ی آن نام Martin حک شده باشد می توانید مطمئن باشید که ساز باکیفیتی انتخاب کرده اید. پس زمانی که این کمپانی روی ساخت گیتاری برای سفر تمرکز می کند، می توانیم انتظار چیزی جدید و درخشان را از این برند داشته باشیم.
محبوب ترین گیتار مناسب سفر مارتین، گیتار Backpacker که ظاهر منحصر به فردی دارد. این گیتار که بیش از 25 سال پیش عرضه شد یکی از اولین گیتارهای ساخته شده برای سفر محسوب می شود. ابعاد باریک Backpacker’ و انحنای واید روی بدنه ی آن باعث می شود روی دوش گذاشتن کیس آن بسیار راحت باشد. این گیتار علیرغم بدنه ی کم حجمی که دارد فرکانس های پایین فوق العاده ای را تولید می کند. قرار دادن این گیتار در ماشین یا کمدهایی که بالای سر مسافران در هواپیما قرار دارد بسیار راحت است. این گیتار با یک گیگ بگ عرضه شده که خاطر شما را از بابت حفاظت از گیتار جمع می کند.

 

Traveler Guitar Ultra-Light Electric

Traveler Guitar Ultra-Light Electricبرخی از کمپانی های سازنده گیتار تنها یکی دو گیتار مناسب سفر را تولید می کنند. اما کمپانیTraveler Guitar فقط گیتارهای مناسب سفر عرضه می کند. این کمپانی با تمرکز ویژه روی نیازهای افرادی که معمولا دور از خانه هستند، موفق شده ابتکارات مهمی را در این زمینه به وجود آورد؛ ابتکاراتی که موجب شده نام این کمپانی در راس سازندگان این دسته از سازها قرار بگیرد. برای مثال تمام مدل های Traveler Guitar دارای طول اسکیل کامل هستند و در عین حال ساختار بسیار جمع و جوری هم دارند. به همین دلیل در گیتارهای این کمپانی سیستم های الکترونیکی کامل و طیف وسیعی از تُن ها را خواهید داشت. اگر به دنبال گیتارهای مناسب سفری هستید که هیچ کم و کاستی نسبت به گیتارهای استاندارد نداشته باشند، گیتارهای Traveler Guitar مناسب شما خواهند بود.
گیتارهای زیادی نیستند که هم سایز کوچکی داشته باشند و هم سیستم های الکترونیکی گیتارهای استاندارد را ارائه دهند. اما گیتار Traveler Guitar Ultra-Light Electric بسیار متفاوت از سایر گیتارهاست. طراحان این گیتار توانسته اند با قرار دادن ویژگی های منحصر به فردی مانند سیستم تیونینگ داخل بدنه، لِگ رِست جداشدنی و ساختار فاقد سردسته، طول این گیتار را به 71 سانتی متر برسانند. با متصل کردن لِگ رِست و اتصال آن به امپلی فایر شما از یک پیکاپ هامباکر با خروجی بالا بهره خواهید برد. اگر شما نوازنده ی گیتار الکتریک هستید و می خواهید هر کجا که می روید سازتان را با خود به همراه داشته باشید، هیچ راهی راحت تر از استفاده از گیتارهای Traveler Guitar Ultra-Light Electric برای شما وجود نخواهد داشت.

Traveler Guitar LTD EC-1

Traveler Guitar LTD EC-1طراحی Traveler Guitar LTD EC-1 شباهت های زیادی به سری محبوب ESP Eclipse دارد. دو کمپانی Traveler Guitar و ESP برای ساخت این گیتار وارد همکاری شده اند تا پرفورمنس پرخاشگرانه ی مدل Eclipse در گیتاری قرار بگیرد که شما می توانید آن را با خود حمل کنید. اما ویژگی های این گیتار به همینجا ختم نمی شود. پیکاپ هامباکر آن-بورد خروجی زیادی را برای درایو کردن امپ یا پدال ها به شما ارائه می دهد. اگر امپلی فایرتان قابل حمل نیست نگران نباشید، چرا که LTD EC-1 دارای الکترونیک های آن-بورد با پری امپ هدفون بسیار خوش صدایی می باشد و شما می توانید تنظیمات درایو آن را مطابق میلتان انجام دهید. شما قادر هستید بین حالت های کلین، بوست، اُور درایو و دیستورشن انتخاب کنید تا به تُن ایده آلتان دست پیدا کنید و با استفاده از هدفون به صدای ساز گوش کنید.
همکاری با کمپانی ESP باعث شده کیفیت بالای گیتارهای محبوب Traveler Guitar باز هم ارتقا پیدا کند. این گیتار دارای نِک سریع، کات اوی قوس دار و یک پیکاپ فول سایز هامباکر اکتیو در قسمت بریج که به وسیله ی ESP طراحی شده می باشد تا هم قابلیت های اجرایی فوق العاده ای به نوازنده ارائه شود و هم تُن پرحجم گیتارهای ESP برای این گیتار کوچک مهیا شود. تمام این عوامل باعث شده Traveler Guitar LTD EC-1 به یکی از بهترین گیتارها برای سفر تبدیل شود.

Taylor GS Mini-e Koa

Taylor GS Mini-e Koaنام کمپانی Taylor Guitars مترادف با گیتارهای آکوستیک بسیار باکیفیت در طیف وسیعی از قیمت هاست. تمام سازهای تیلور با مهارت بالا و از چوب های بسیار باکیفیتی ساخته شده اند. کمپانی تیلور همچنین در بازه هایی گیتارهای مناسب سفر نیز تولید کرده است. گیتارهای آکوستیک Baby و Big Baby مدل های کوچک تر گیتارهای مطرح این کمپانی هستند. زمانی که تیلور یک گیتار کوچک تر و مناسب سفر را معرفی کرد شکی نبود که این کمپانی کارش را به خوبی انجام داده است.
اگر به دنبال یک گیتار مناسب سفر با ظاهری جذاب هستید، GS Mini-e Koa مناسب شماست. اگرچه ابعاد این گیتار کوچک شده تا مناسب سفر شود، اما صدایی که تولید می کند حیرت انگیز است. تُن گرم و پرحجم این گیتار شما را راضی خواهد کرد. اما عاملی که GS Mini-e را از دیگر گیتارها متمایز می کند، چوب فوق العاده ی koa است که در ساخت آن استفاده شده است. رنگ های طلایی این چوب توجه شما را جلب خواهد کرد. سایز کوچک، صدای پرحجم و ظاهر خیره کننده، دیگر چه چیزی می خواهید؟

Journey Instruments OF660M Overhead

Journey Instruments OF660M Overheadکسانی که گیتارشان را با هواپیما حمل کرده باشند به خوبی با ترس باز کردن کیس گیتار پس از پرواز آشنا هستند: “آیا سردسته سر جایش خواهد بود؟ آیا بدنه ی آن دچار آسیب شده است؟” با گیتارJourney Instruments OF660M Overhead می توانید با این اضطراب خداحافظی کنید.
کمپانی Journey Instruments که به تازگی وارد صنعت تولید گیتار شده، اولین محصول خود را در سال 2013 و در نمایشگاه NAMM معرفی کرد. ایده ی تاسیس این کمپانی زمانی شکل گرفت که موسس آن یعنی راب بیلی که سفرهای تجاری زیادی انجام میداد از حمل کردن گیتار فول سایز خود خسته شد. در نهایت او و تیم مهندسانش سیستم گیتار قابل جمع شدن Overhead را طراحی کردند که در گیتار OF660M آن را می بینیم. درست است، نِک این گیتار کاملا قابل جدا شدن است و به این ترتیب شما می توانید گیتار را جمع کنید و آن را در یک کیف قرار دهید. از آنجایی که این گیتار تماما از کربن فایبر ساخته شده است (به غیر از قسمت خرک، نات و پین های بریج)، تغییرات دمایی و رطوبت آسیبی به آن نمی رساند. اگر قرار است با هواپیما سفر کنید، OF660M Overhead یکی از بهترین گزینه ها برای شماست.

Luna Aurora Borealis

Luna Aurora Borealisکمپانی Luna Guitars از زمان تاسیس موفق شده گیتارهای با قیمت مناسبی را برای تمامی سنین و تمامی سطوح عرضه کند. گیتارهای این کمپانی با طراحی جذاب، قابلیت اجرایی فوق العاده و قیمت مناسبشان توانسته اند راه خود را به تمام نقاط دنیا باز کنند.
گیتار Luna Aurora Borealis یک گزینه ی ارزان قیمت برای سفر است. این گیتار، که سایز آن سه چهارم سایز استاندارد است، علاوه بر این که به راحتی قابل حمل است، تُن فوق العاده و استایل بسیار زیبایی هم دارد. این گیتار دارای طول اسکیل 22.5 اینچی و پروفایل نِک باریک C است. اگر به دنبال گیتار آکوستیکی با صدایی فوق العاده هستید که بدنه ی کوچک و ظاهر جذابی داشته باشد،Luna Aurora Borealis برای شما مناسب خواهد بود.

Luna Tribal Mahogany، یوکللی شش سیم

Luna Tribal Mahogany، یوکللی شش سیمآیا می خواهید سازی که برای سفر انتخاب می کنید تنالیته ی متفاوتی داشته باشد؟ Luna Tribal Mahogany 6-string Ukulele را از قلم نیندازید. شاید فکر کنید چرا باید یک یوکللی را در لیست بهترین گیتارها برای سفر قرار دهیم. دلیلش ساده است: شما به راحتی می توانید یوکللی را به تیونینگ استاندارد کوک کنید. قطعه ی موفق Vance Joy یعنی Riptide را به یاد بیاورید. در این قطعه صدای یک یوکللی را می شنویم که با تیونینگ گیتار کوک شده است. در این حالت پروفایل تُنال متمایزی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که به جز استفاده از یوکللی میسر نیست. بهترین نکته اش هم این است که لازم نیست شکل آکوردهای جدیدی یاد بگیرید تا بتوانید قطعات مورد علاقه تان را اجرا کنید.
بدنه ی Luna Tribal Mahogany تماما از چوب ماهاگونی ساخته شده است تا اُورتُن های فراوانی در صدای ساز ایجاد شود. صدایی که از بدنه ی کوچک این ساز تولید می شود شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. طول اسکیل 20 اینچی این یوکللی باعث می شود تا سیم های نایلونی آن حس بسیار خوبی به شما بدهد. اگر به دنبال یک “گیتار” کاملا منحصر به فرد برای سفر هستید، یوکللی شش سیم Luna Tribal Mahogany برای شما ایده آل خواهد بود.

Traveler Guitar CL-3E

Traveler Guitar CL-3Eکمپانی Traveler Guitar در ساخت گیتارهای سالید بادی کم حجم توقف ناپذیر است. به هر حال این کمپانی از مهمترین سازندگان گیتارهای مناسب سفر است و سازهایی می سازد که برای انواع گیتاریست ها مناسب باشد. گیتار CL-3E راحتی فوق العاده، چوب های کلاسیک و ساختار کوچکی دارد که آن را برای سفر ایده آل می سازد. با متصل کردن گیتار به امپلی فایر، تُن فوق العاده ای از آن خواهید شنید.
این گیتار به ویژگی های مفیدی مجهز شده است. شکل بدنه ی گیتار حس راحتی فوق العاده ای به شما خواهد داد که به لطف سردسته ی کلاسیک و برجستگی های روی بدنه ایجاد شده است. کات اوی گیتار به شکل هوشمندانه ای طراحی شده و به شما اجازه می دهد خیلی راحت به فرت های بالا دسترسی داشته باشید. همچنین آرم رِست گیتار راحتی مضاعفی را برای دست راست شما فراهم می کند. CL-3E دارای سیستم پیکاپ آن-بورد سایه ای (Shadow) است تا در صورت متصل کردن گیتار به امپلی فایر صدایی گرم و طبیعی را از آن دریافت کنید. این سیستم به یک اکولایزر دو بانده، یک تیونر داخلی و یک امپ هدفون مجهز شده است. با وصل کردن گوشی هوشمند به ورودی aux می توانید هر جایی که باشید، همراه موزیک های مورد علاقه تان ساز بزنید. Traveler Guitar CL-3E نه تنها برای سفر مناسب است، بلکه در تمرین های شبانه، اجراهای زنده و بسیاری دیگر از موقعیت ها همراه شما خواهد بود.

Taylor GS Mini-e Bass

Taylor GS Mini-e Bassآیا به دنبال یک بیس آکوستیک برای سفر می گردید؟ هیچ جای نگرانی نیست؛ کمپانی تیلور GS Mini-e Bass را برای شما عرضه کرده است. این بیس آکوستیک چهار سیم محصول یکی از مهمترین تولید کنندگان گیتار آکوستیک در دنیاست. تمام گیتارهای تیلور به شکلی ساخته می شوند که بالاترین استانداردهای کیفی را به نوازندگان ارائه دهند و در ساخت آن ها از بهترین چوب های ممکن استفاده می شود. تیلور GS Mini-e Bass را عرضه کرده تا نوازندگان بیس هم گزینه ی مناسبی برای سفر کردن داشته باشند.
این بیس آکوستیک-الکتریک دارای تاپ از جنس چوب اسپروس و بدنه ای از چوب ماهون ستونی (sapele) است تا تُن پانچ داری تولید شود. طول اسکیل 23.5 اینچی این ساز حس نرم و ایده آلی به شما خواهد داد. شما حتی می توانید این بیس را به امپلی فایر متصل کنید و در اجراهای زنده از آن بهره ببرید. الکترونیک های آن-بوردES-B دارای یک تیونر دیجیتال کروماتیک و کنترل های ولوم و تُن هستند. GS Mini-e Bass برای آهنگسازی، تمرین و اجرا ایده آل خواهد بود.

Traveler Guitar Ultra-Light Electric (چپ دست)

Traveler Guitar Ultra-Light Electricما گیتاریست های چپ دست را فراموش نکرده ایم! پیدا کردن گیتارهای چپ دستی که تمام نیاز نوازندگان را برآورده کنند کار راحتی نیست، اما کمپانی Traveler Guitar نسخه ی چپ دست گیتار Ultra-Light Electric را هم عرضه کرده است. این گیتار الکتریک مناسب سفر همان مشخصات دیگر مدل های Traveler Guitar را دارد. طول اسکیل کامل 24.75 اینچی، یک پیکاپ هامباکر dual-rail و بدنه ی کوچک از مشخصات این گیتار هستند.
اگر تا بحال از گیتارهای Traveler guitar استفاده نکرده اید، این گیتار شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این گیتار الکتریک کم حجم، تُن صدایی دارد که بسیار فراتر از چیزیست که از بدنه ی کوچک گیتار انتظار می رود. همچنین یک سیستم تیونینگ فوق العاده ساده داخل بدنه ی گیتار و یک لِگ رِست جداشدنی برای این گیتار در نظر گرفته شده است. با متصل کردن این گیتار به امپلی فایر می توانید خروجی بالایی از پیکاپ هامباکر آن دریافت کنید. در نگاه اول شاید تصور کنید مشخصاتی که بیان کردیم کمی از واقعیت دور است، اما شک نکنید که صدای این گیتار حتی از ظاهر آن بهتر است. ساختار کاربردی، تُن خیره کننده و طول اسکیل کامل، این گیتار را برای چپ دست هایی که می خواهند گیتارشان را در سفر همراه خود داشته باشند ایده آل ساخته است.

جمع بندی

ما نوازنده ها در دوره ای زندگی می کنیم که نیازی نیست بین قابلیت حمل و کیفیت ساخت گیتارها تنها یک مورد را انتخاب کنیم. امروزه بیش از هر زمان دیگری سازندگان گیتار به ساخت سازهایی مناسب سفر توجه نشان داده اند و هرکدام اهداف مختلفی دارند. به عنوان مثال شما می توانید گیتارTaylor را انتخاب کنید که تمرکزش روی المان هاییست که باعث شده گیتارهای فول سایز این کمپانی محبوب شوند. یا مثلا می توانید گیتارهای Traveler Guitar یا Journey Instruments را انتخاب کنید که از متریال و طراحی های مبتکرانه ای بهره می برند.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”