ریتم آهنگ

۵ نمونه از دیدنی ترین گیتارهای دنیا

۵ نمونه از دیدنی ترین گیتارهای دنیا

۵ نمونه از دیدنی ترین گیتارهای سال ۲۰۲۰

همه ی ما گیتارهای فوق العاده ی زیادی را دیده ایم. در این مقاله می خواهیم کاراکتر و صدای گیتارها را کنار بگذاریم و تنها راجع به ظاهر آن ها حرف بزنیم. این شما و این پنج نمونه از جذاب ترین و زیباترین گیتارها و بیس ها

Ernie Ball Music Man Mariposa

Ernie Ball Music Man Mariposa — Pueblo Pinkبا نگاهی از کنار به Mariposa با چشمانی نیمه باز شاید فکر کنید این گیتار یکی از گیتارهای کلاسیک دهه ی شصت میلادی است و با نگاهی دقیق تر شاهد یکی از نوآورانه ترین طراحی های Ernie Ball Music Man خواهید بود که با ظاهری وینتج ترکیب شده است. گیتار Mariposa در همکاری با گیتاریست و آهنگساز معروف، Omar Rodríguez-López (گروه های The Mars Volta و At the Drive-In) طراحی شده و ظاهر بسیار متمایزی دارد. به طراحی گل هایی که به صورت لیزری روی پیک گارد حک شده توجه کنید – هرچه دقیق تر به Mariposa نگاه می کنید بیشتر متوجه خاص بودن این گیتار می شوید.

Strandberg Boden Metal 7 Sarah Longfield Edition

Strandberg Boden Metal 7 Sarah Longfield Edition — Black Dopplerکمپانی Strandberg همیشه گیتارهای جذابی را عرضه کرده است؛ گیتارهایی با شکل بدنه ی جذاب، فرت بردهای مالتی اسکیل و نُک های بدون سر دسته. گیتار Boden Metal 7 Sarah Longfield Edition ثابت کرد که این کمپانی می تواند پا را فراتر بگذارد. این گیتار به فینیش سیگنچر Black Doppler مجهز شده که شبیه به انفجاری از رنگ ها می ماند. این گیتار در نسخه های شش، هفت و هشت سیم عرضه شده است.

Caparison Guitars Dellinger-BASS

Caparison Guitars Dellinger-BASS — Dark Green Mattچیزی در ظاهر Caparison Dellinger-BASS هست که نشان از قدرت راک و متال این گیتار بیس دارد؛ ترکیبی از کات اوی های عمیق با سردسته ی دُم شیطان. اما دلیلی که باعث می شود چشمان ما محو تماشای این ساز شود فینیش سبز تیره ی مات آن است که روی بادی از جنس چوب اش (ash) سبک آن را پوشانده است. این فینیش طرح های طبیعی درون چوب را متمایزتر ساخته و انگار پرتوهای رادیواکتیو روی ظاهر طبیعی زیبای چوب تابیده است. نسخه ی آبی مات این ساز هم عرضه شده است.

Danelectro ’67 Dano

Danelectro ’67 Dano — Aquaگیتارهای کمپانی Danelectro همیشه طرفدارانش را خوشحال می کند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، گیتار Danelectro ’67 Dano لبخند بزرگی روی لب های شما خواهد نشاند. این گیتار تمام ویژگی هایی که گیتارهای Danelectro به آن معروف هستند را در خود جای داده است – بدنه ی عجیب، یک جفت از پیکاپ های سینگل کویل لیپ استیک، دکمه های چرخشی مشکی، پیک گارد سفید و رنگ های جذابی که شبیه به ماشین های دهه های 50 و 60 میلادی می ماند. این گیتار با فینیش های مختلفی عرضه شده اما برای کسانی که طرفدار ظاهر کلاسیک هستند، آبی شاید بهترین رنگ باشد.

Fender Jimmy Page Telecaster

Fender Jimmy Page Telecaster — Natural w: Artworkدر این جا با سازی مواجه هستیم که حتی اگر داستان آن را ندانید جذاب است. این گیتار تنها به لطف وجود دو نوازنده ی بزرگ گیتار الکتریک تولید شده است. داستان از این قرار است که Jeff Beck پس از این که Jimmy Page به او کمک کرد در گروه The Yardbirds گیتار بزند، تلکستر سفیدش را به عنوان تشکر به Jimmy Page هدیه داد. جیمی پیچ به شدت از این هدیه استقبال کارد و خیلی سریع به فکر شخصی سازی آن افتاد. جیمی پیج فینیش اصلی گیتار که سفید بود را حذف کرد و آن را با موتیف سایکدلیک دراگون نقاشی کرد؛ جیمی پیج همچنین صفحه ای که طیف های رنگی ایجاد می کند را زیر پیک گارد شفاف اکریلیک قرار داد تا جلوه ی ظاهری گیتار بیش از پیش شود. عکس ها نمی توانند حق مطلب را برای این گیتار ادا کنند – وقتی این گیتار را زیر نور استیج و در حرکت ببینید سخت می شود چشم از آن برداشت.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”