ریتم آهنگ

ده پدال افکت گیتار جدیدی که باید در لیست علایق خود قرار دهید

ده پدال افکت گیتار جدیدی که باید در لیست علایق خود قرار دهید

ده پدال افکت گیتار جدیدی که باید در لیست علایق خود قرار دهید

گیتاریست ها عاشق پدال های گیتار هستند، این یک حقیقت است و ما به شما کمک خواهیم کرد امیالتان را پاسخ دهید. در ادامه ده مورد از پدال های افکت جدید را به شما معرفی خواهیم کرد.

Walrus Audio Deep Six V3/Voyagerاگر به دنبال تُن های منحصر به فرد هستید، پدال Walrus Audio Deep Six V3/Voyager نظر شما را جلب خواهد کرد این پدال که دارای یک پری امپ/اُور درایو Voyager و یک کامپرسر Deep Six V3 می باشد، تقریبا مانند یک چنل استریپ برای گیتار شما عمل می کند. شما می وانید افکت ها را به شکل مستقل یا ترکیبی استفاده کنید و به تُن های مختلفی دسترسی داشته باشید.

Seymour Duncan Diamondheadاین پدال صداهای متال دهه ی 1980 – چیزی که در کارهای Priest، Maiden، RATT، Ozzy شنیده می شود – را به شما ارائه می دهد. این استامپ باکس دیستورشن چند استیجه شامل یک اکولایزر سه بانده، یک boost مستقل 15 دسی بلی و امکان استفاده از یک مدار اُوردرایو 805 می باشد.

Electro-Harmonix Ram’s Head Big Muff Piچیز زیادی نمی شود راجع به این پدال گفت، چون این پدال فاز افسانه ای است. این پدال (که از روی مدل دیگری که توسط همین کمپانی در گذشته تولید میشده ساخته شده است) از همان تُن های فاز استامپ باکس اولیه بهره می برد و در کنار آن ویژگی هایی برای هرچه بهتر وفق پیدا کردن پدال با پدال بُردها به آن اضافه شده است، مانند یک ورودی 9 ولتی برای برق و یک چراغ نمایشگر وضعیت LED. همچنین این مدل نسبت به مدل قدیمی بسیار ارزان تر است.

Strymon Iridiumآیا برای تُن ها به پدال هایتان تکیه می کنید؟ آیا از حمل کردن امپلی فایرتان خسته شده اید؟ Strymon Iridium که سایز یک پدال را دارد tube staging، tone stack و touch response سه امپلی فایر معروف را در اختیار شما قرار می دهد که برای هر کدام از آن ها سه مدل کابینت قابل انتخاب است و تمام آن ها دارای یک خروجی استریوی line-level هستند تا شما بتوانید بدون نیاز به امپلی فایر سیگنال را به صدابردار انتقال دهید.

Source Audio ColliderSource Audio Collider پدالی است که در آن یک دیلی Nemesis و یک ریورب Ventris ترکیب شده اند. این استامپ باکس هفت نوع ریورب و پنج موتور دیلی را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این، دو پردازشگر 56 بیتی این پدال DSP کافی برای استفاده ی همزمان از هر دو افکت را برای شما فراهم می کنند. وقتی از این پدال استفاده کنید دیگر آن را کنار نخواهید گذاشت.

Keeley Neutrino V2آیا تابحال سعی کرده اید افکتی که جری گارسیا در آلبوم Shakedown Street استفاده کرده است را با یک پدال استاندارد wah-wah ایجاد کنید؟ تقریبا غیرمکن است. اینجاست که پدال Keeley Neutrino V2 وارد عمل می شود. این استامپ باکس autowah آن صدای خاص را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد. البته ایجاد چنین صدایی تنها خاصیت این پدال نیست. Keeley Neutrino V2
دارای سه نوع فیلتر، دو جهت سوییپ و یک کنترل peak resonance می باشد که به شما اجازه می دهند به روش های مختلفی از این پدال استفاده کنید. بیسیست ها و کیبوردیست ها هم می توانند از این پدال استفاده کنند.

JHS Colour Box V2قطعات Revolution از بیتلز، Black Dog از لدزپلین و Cinnamon Girl از نیل یانگ چه وجه اشتراکی دارند؟ علاوه بر این که تمام این ها قطعاتی معروف و افسانه ای هستند، تمام آن ها تُن های گیتاری دارند که به واسطه ی اتصال مستقیم گیتار به یک کنسول ضبط وینتج ایجاد شده است. اما شما نمی توانید روی استیج چنین کاری را انجام دهید، درست است؟ خیر، برای انجام این کار کافیست JHS Colour Box V2 را درون پدال بُردتان قرار دهید. JHS Colour Box V2 از یک طراحی تمام آنالوگ و بر پایه ی ترانسفورماتور بهره می برد و با وجود یک قسمت اکولایزری خوش صدا می تواند به خوبی به تُن های شما شکل بدهد و توجهات را به خود جلب کند. این پدال برای استفاده در استودیو هم فوق العاده است!

J. Rockett Audio Designs APEزمان های بسیار دوری بود که دیلی های وینتج tape به یکی از ابزارهای اصلی گیتاریست ها تبدیل شدند، اما نه به واسطه ی هدفی که برای آن ساخته شده بودند. افرادی مانند Eddie Van Halen و Eric Johnson از پری امپ های این دستگاه ها و مدار آنالوگ آن ها برای رنگ دادن به تُن استفاده می کرده اند. J. Rockett APE بازسازی دقیقی از قسمت پری امپ یکی از tape delay های معروف وینتج است، همراه با یک لوپ برای یکپارچه کردن دیگر پدال های دیلی دیجیتال شما. چیزی که می توانید از آن مطمئن باشید این است که APE مخصوص تجربه کردن تُن های خلاقانه ساخته شده است.

MXR Clone Looperاین پدال لوپر ساده اما قدرتمند تا شش دقیقه تایم ضبط به شما می دهد و شما می توانید به تعداد نامحدود لایه های صدا را روی هم بیندازید. پس چه شما بخواهید یک ترک شش دقیقه ای بسازید و چه بخواهید چند پارت 30 ثانیه ای را روی هم بیندازید، این پدال برای شما مناسب خواهد بود. Clone Looper کنترل هایی منطقی را در اختیار شما قرار می دهد؛ ورودی های tap و اکسپرشن و سمپل ریت هایی تا 88.2 kHz برای داشتن کیفیت صدایی خارق العاده. شما حتی وقتی پدال را خاموش کنید باز هم لوپ هایتان در حافظه ی آن باقی خواهند ماند.

Darkglass Harmonic Booster

تنظیم کردن تُن گیتار بیس می تواند مشکل و زمان بر باشد. اما اگر پدال Darkglass Harmonic Booster را داشته باشید می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. این پدال دارای یک پری امپ کلین low-gain است که بدون کاستن از پانچ یا وضوح صدا، به تُن بیس شما جان می دهد. یک اکولایزر سه بانده برای اضافه کردن اتک و برجسته کردن صدا (اضافه شدن میدرنج و فرکانس های بالا) امکان دسترسی به تُن های فوق العاده ای را برای شما فراهم خواهد کرد. با این پدال قطعا تُن بیس بهتری خواهید داشت.

 

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”