ریتم آهنگ

نقد و بررسی میکروفن استودیویی Rode NT1

نقد و بررسی میکروفن استودیویی Rode NT1

نقد و بررسی میکروفن استودیویی Rode NT1

همان‌طور که از عنوان مطلب بر می‌آید، در این قسمت از “نقد و بررسی‌ها” سراغ میکروفن حرفه‌ای Rode NT1-A رفته‌ایم و می‌خواهیم بیشتر با این ابزار پیشرفته آشنا شویم. همراه‌مان باشید…

در ابتدا شاید بهتر باشد NT1 را بیشتر بشناسیم. بنابراین در این قسمت، ویژگی‌های کلی این میکروفن را عنوان کرده‌ایم.

نام محصول: NT1
کمپانی سازنده: Rode

نقاط قوت و ضعف:

  • نویز بسیار ناچیز
  • صدای گرم و فوق‌العاده باکیفیت
  • کیفیت ساخت بالا
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • شامل شاک مونت و پاپ شیلد

نظر کلی ما در مورد این محصول: همان‌طور که انتظار داشتیم، عملکرد این میکروفن کاندنسر دیافراگم بزرگ واقعا عالی بود. به هر حال NT1 با داشتن صدایی گرم، گوش‌نواز و باکیفیت، بهترین میکروفن برای ضبط صدای وکال، گیتار و… محسوب می‌شود.

کمپانی Rode با بازطراحی این میکروفن، کپسول قدرت‌مند HF6 را به آن اضافه کرد. گفته شده این کپسول، شخصیت و رنگ صوتی میکروفن‌های قدیمی را با نویزی بسیار ناچیز ارائه می‌دهد.
در میکروفن‌های جدید این کمپانی، مبدل با استفاده از سیستم Rycote Lyre ، لرزش‌های خارجی را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این، به‌لطف معماری دقیق و تجهیزات الکترونیکی به‌روز و پیشرفته، این میکروفن می‌تواند میزان نویز محیط را حداکثر تا 4.5dBA کاهش دهد. بی‌دلیل نیست که کمپانی Rode میکرون NT1 را “ساکت‌ترین میکروفن کاندنسر ۱ اینچی جهان” نامیده.

تیره و منحصربه‌فرد

NT1 طراحی زیبا، شکیل و مدرنی دارد و ما روی آن، هیچ دکمه یا سوئیچی برای فعال/غیرفعال‌سازی Bass Roll یا پدها نمی‌بینیم. رنگ بدنه این میکروفن خاکستری مایل به مشکی است. Rode برای افزایش مقاومت NT1 در برابر زنگ‌زدگی و خط و خش، بدنه آلومینیومی این میکروفن را با یک لایه نیکل و سرامیک پوشانده.
فارغ از طراحی محکم و بادوام NT1 ، کمپانی Rode با درج یک علامت طلایی‌رنگ روی قسمت جلویی میکروفن، طرف اصلی آن را مشخص کرده. به‌لطف این علامت طلایی‌رنگ، دیگر هنگام میکروفن‌گذاری سردرگم نخواهید شد 

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”