ریتم آهنگ

8 نمونه از بهترین کارت های صدای ارزان قیمت در سال 2021

8 نمونه از بهترین کارت های صدای ارزان قیمت در سال 2021

8 نمونه از بهترین کارت های صدای ارزان قیمت در سال 2021

کارت صدا برای آهنگسازانی که با استفاده از نرم افزار در استودیوهای خانگی کار می کنند ضروری است. کارت صدا می تواند حتی ساده ترین لپ تاپ ها را به یک استودیوی خانگی ساده تبدیل کند.

برای موزیسین ها، دی جی ها و بیت سازهایی که به تازگی وارد دنیای ضبط و آهنگسازی شده اند، خرید کارت صدا باید در اولویت هایشان باشد. چالشی که وجود دارد، پیدا کردن کارت صدایی با قیمت مناسب است که مزیت های اصلی داشتن یک کارت صدا را برای شما فراهم کند؛ مانند قابلیت ضبط اینسترومنت، امکان مانیتور کردن صدا با هدفون و پلی بک کردن صدا با مانیتورهای استودیویی.

خوشبختانه امروزه می توان بدون صرف هزینه ی زیادی کارت های صدای ساده ای با کیفیت بالا پیدا کرد. در این مقاله به معرفی بهترین کارت های صدا در پایین ترین بازه ی قیمتی خواهیم پرداخت.

اگر روراست باشیم باید بگوییم که معمولا اختلاف بین کارت های صدای موجود در این بازه ی قیمتی بسیار کم است. هریک از این کارت های صدا امکانات مشابهی دارند و تنها اختلاف هایی جزئی مانند نوع کانکشن ها یا پکیج نرم افزاری آن ها ممکن است متفاوت باشد.

۱. Presonus Studio 24c

ایده آل برای موزیسین ها و استریمرها

– قیمت: 159 دلار
– ورودی ها: دو ورودی ترکیبی 1.4 اینچی/XLR
– خروجی ها: دو خروجی اصلی 1.4 اینچی، یک خروجی هدفون 1.4 اینچی
– سازگاری با سیستم: PC، Mac، iOS
– ماکسیمم سمپل ریت: 192kHz
– ماکسیمم رزولوشن: 24bit
– پکیج نرم افزاری: Studio One Artist، مجموعه پلاگین Studio Magic

نقاط قوت:

ورودی خروجی MIDI
ارزش بالا نسبت به قیمت

نقاط ضعف:

ایراد زیادی نمی توان به آن وارد کرد


برخی کارت های صدا نوع خاصی از موزیسین ها را مورد هدف قرار می دهند، مثلا امکاناتی مخصوص گیتاریست ها را ارائه می کنند. نوع دیگری از کارت های صدا هم وجود دارد که همه کاره هستند و از سخنرانی گرفته تا موسیقی، تا اندازه ای از هر کاری را انجام می دهند. Presonus Studio 24c در دسته ی دوم قرار می گرد و صرف نظر از محتوایی که می خواهید با آن ضبط یا تولید کنید، کیفیت فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می دهد.
نرم افزار Universal Control که در پکیج این محصول قرار دارد، به کارت صدا اجازه می دهد خودش را loop back کند. این قابلیت انعطاف زیادی برای انتقال صدا بین اپلیکیشن های مختلف بدون نیاز به کابل های اضافه را فراهم می کند و این کارت صدا را هم برای استریمرها و هم برای موزیسین ها به گزینه ی ایده آلی تبدیل می کند. کیفیت ساخت این محصول بالاست و کانکشن MIDI روی پنل پشت کارت صدا هم از ویژگی های بسیار خوب آن است.

۲. Focusrite Scarlett Solo Gen3

پری امپ های حرفه ای با قیمت مناسب

– قیمت: 99 دلار
– ورودی ها: یک ورودی میکروفن، یک ورودی لاین/اینسترومنت
– خروجی ها: دخروجی های استریوی بالانس TRS و خروجی هدفون
– سازگاری با سیستم: PC، Mac
– ماکسیمم سمپل ریت: 192kHz
– ماکسیمم رزولوشن: 24bit
– پکیج نرم افزاری: Ableton Live Lite 10، Pro Tools First، مجموعه پلاگین Focusrite Red، پکیج Softube Time & Tone، XLN Audio Addictive Keys، اشتراک سه ماهه ی Splice sounds

نقاط قوت:

پری امپ های باکیفیت
ظاهر جذاب
پکیج پلاگینی بسیار باکیفیت

نقاط ضعف:

قیمت کمی بالا

Focusrite یکی از مطرح ترین نام ها در حوزه ی کارت های صداست و یونیت های گران قیمت تر این برند در سری Scarlett توسط بسیاری از افراد حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. پری امپ های این کمپانی بسیار تحسین شده هستند و استفاده از این پری امپ ها در کارت صدایی در این بازه ی قیمتی باعث شده تا این محصول گزینه ی فوق العاده ای باشد برای افرادی که می خواهند با صرف هزینه ی کم ضبط های باکیفیت داشته باشند.
Scarlett Solo در ارائه ی امکانات محصولات گران قیمت تر سری اسکارلت و قرار دادن آن ها در یک پکیج ارزان قیمت، کار فوق العاده ای انجام داده است؛ کیفیت ساخت بالا، ظاهر جذاب و پری امپ های باکیفیت با حذف ویژگی های اضافه و ارائه ی ویژگی هایی که ضرورت دارند.

۳. Steinberg UR12

دوام بسیار بالا

– قیمت: 109 دلار
– ورودی ها: یک ورودی میکروفن، یک ورودی اینسترومنت
– خروجی ها: خروجی های آن بالانس RCA و خروجی هدفون
– سازگاری با سیستم: PC، Mac و iOS
– ماکسیمم سمپل ریت: 192kHz
– ماکسیمم رزولوشن: 24bit
– پکیج نرم افزاری: Cubase AI، Cubasis LE

نقاط قوت:

بدنه ی مقاوم فلزی
سازگار با iOS

نقاط ضعف:

وزن نسبتا زیاد
تنها یک کنترل لِول برای تمام خروجی ها

UR12 یکی از مدل های قدیمی تر این لیست است اما نباید آن را دست کم گرفت. این کار صدای جمع و جور با دو ورودی و دو خروجی از یک بدنه ی مقاوم فلزی بهره می برد که آن را به یکی از بادوام ترین کارت های صدا در این بازه ی قیمتی تبدیل کرده است – که البته در ازای این دوام بالا باید وزن نسبتا سنگین آن را تحمل کنید.
تنها نقد مهمی که می توان به UR12 وارد کرد این است که خروجی اصلی و خروجی هدفون دارای کنترل ولوم مشترک هستند. در بخش نرم افزاری ،UR12 نسخه ی ساده شده ی نرم افزار کیوبیس را برای دسکتاپ و iOS ارائه می دهد. این نرم افزار بسیار کارآمد است اما به کاملی نرم افزارهایی که Native Instruments یا PreSonus در کنار کارت های صدا خود قرار داده اند نیست.

۴. Behringer U-Phoria UMC22

ارزان قیمت ترین کارت صدا

– قیمت: 68 دلار
– ورودی ها: یک ورودی کومبو، یک ورودی اینسترومنت
– خروجی ها: جفت استریوی بالانس TRS و خروجی هدفون
– سازگاری با سیستم: Mac و PC (نیاز به ASIO4ALL)
– ماکسیمم سمپل ریت:48kHz
– ماکسیمم رزولوشن: 16bit
– پکیج نرم افزاری: Traktion و مجموعه پلاگین UMC22

نقاط قوت:

بسیار ارزان قیمت
تعداد مناسب ورودی ها و خروجی ها

نقاط ضعف:

کیفیت ضبط پایین تر نسبت به برخی از رقبا
نداشتن درایور اختصاصی

UMC22 قیمت بسیار پایینی دارد و به همین جهت نمی توان ایراد زیادی به آن وارد کرد. قطعا شما هر چقدر هزینه کنید به همان اندازه امکانات دریافت می کنید و همچنین UMC22 در برخی ویژگی ها نسبت به کارت های صدای گران قیمت تر عقب می افتد.
یکی از این موارد ماکسیمم رزولوشن 16 بیتی کارت صدا می باشد که کیفیت CD است و البته برای بسیاری از کاربران کافی خواهد بود. سری کارت های صدای U-Phoria از کمپانی بهرینگر هم درایور اختصاصی خودشان را ندارند و به درایور یونیورسال ASIO4ALL تکیه می کنند (که البته دانلود آن رایگان است). همچنین اگرچه کیفیت ساخت کارت صدای UMC22 به هیچ وجه پایین نیست اما دوام آن نسبت به کارت های صدای گران قیمت تر این لیست پایین تر خواهد بود.
هیچ یک از نقاط ضعفی که برای این کارت صدا بیان کردیم باعث نمی شود کسی از خرید این محصول با چنین قیمتی پشیمان شود. اگر به دنبال یک کارت صدای ارزان قیمت هستید، UMC22 یکی از بهترین گزینه های شماست.

۵. IK Multimedia iRig HD 2

بهترین کارت صدای پرتابل برای گیتاریست ها

– قیمت: 99 دلار
– ورودی ها: یک ورودی اینسترومنت
– خروجی ها: خروجی هدفون و امپ
– سازگاری با سیستم: Mac و PC و iOS
– ماکسیمم سمپل ریت: 96kHz
– ماکسیمم رزولوشن: 24bit
– پکیج نرم افزاری: AmpliTube (نسخه های دسکتاپ و iOS)

نقاط قوت:

ایده آل برای گیتاریست ها
بسیار کم پرتابل و جمع و جور

نقاط ضعف:

نداشتن خروجی مانیتور
جزو ارزان قیمت ترین کارت های صدا نیست

برند ایتالیایی IK Multimedia کارت های صدای زیادی را روانه ی بازار کرده که با موبایل ها سازگاری دارند و iRig HD 2 یکی از گزینه های ارزان قیمت و جمع و جور این کمپانی است. iRig HD 2 با پلتفرم های PC، Mac و iOS سازگار است و در پکیج آن کابل های USB و Lightning قرار گرفته است. از آنجایی که این محصول برای استفاده با موبایل طراحی شده، ساختار آن بسیار جمع و جور است – به قدری کوچک که شما بتوانید آن را در جیبتان قرار دهید. حتی یک گیره ی استند میکروفن هم برای آن در نظر گرفته شده است.
با این حال نکته ی منفی این طراحی کوچک، نداشتن خروجی مانیتور است. شما به یک خروجی هدفون و یک جک خروجی مونو برای متصل کردن امپ گیتار دسترسی دارید که می تواند هم ورودی و هم خروجی نرم افزارهای روی کامپیوتر یا دستگاه های iOS مانیتور کند.

۶. Native Instruments Komplete Audio 1

کارت صدای خوش استایل همراه با نرم افزار بسیار باکیفیت

– قیمت: 109 دلار
– ورودی ها: یک ورودی میکروفن، یک ورودی اینسترومنت/لاین
– خروجی ها: خروجی آن بالانس RCA، خروجی هدفون
– سازگاری با سیستم: Mac و PC
– ماکسیمم سمپل ریت: 192kHz
– ماکسیمم رزولوشن: 24bit
– پکیج نرم افزاری: Monark، Replika، Phasis، Solid Bus Comp، Maschine Essentials، Ableton Live Lite 10، Komplete Start، E-Voucher، اشتراک دو ماهه ی وبسایت sounds.com

نقاط قوت:

ظاهر جذاب و کیفیت ساخت بالا
پکیج نرم افزاری فوق العاده

نقاط ضعف:

وروی ها از نوع ترکیبی نیستند
خروجی های اصلی از نوع آن بالانس RCA می باشند

کمپانی Native Instruments پیشینه ی برخی از برندهای این لیست را در حوزه ی تولید کارت صدا ندارد و در حال حاضر تنها سه کارت صدا توسط این کمپانی تولید می شود. با این حال کارت های صدای Native Instruments به هیچ وجه بی کیفیت یا کپی از محصولات دیگر برندها نیستند. Komplete Audio 1 مانند تقریبا تمام محصولات اخیر Native Instruments، دارای طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا می باشد و ویژگی هایی را ارائه می دهد که برای افرادی که در استودیوهای خانگی کار می کنند ایده آل است.
این کارت صدا از اکوسیستم Komplete بهره می برد و پکیج نرم افزاری آن شامل یک پلاگین سینتی سایزری فوق العاده و سه افکت می باشد که قیمت آن ها با قیمت خود کارت صدا برابری می کند. این کارت صدا برای پرودوسرهایی که به تازگی شروع به کار کرده اند گزینه ی بسیار مناسبی می باشد.

۷. Mackie Onyx Artist 1.2

کارت صدای ارزان قیمت با کیفیت ساخت بالا

– قیمت: 109 دلار
– ورودی ها: یک ورودی میکروفن، یک ورودی اینسترومنت/لاین
– خروجی ها: جفت خروجی استریوی بالانس TRS، خروجی هدفون
– سازگاری با سیستم: Mac و PC
– ماکسیمم سمپل ریت: 192kHz
– ماکسیمم رزولوشن: 24bit
– پکیج نرم افزاری: Tracktion Waveform OEM

نقاط قوت:

کیفیت ساخت بالا
قیمت مناسب

نقاط ضعف:

شبیه به دیگر رقبا
جذابیت کم پکیج نرم افزاری نسبت به رقبا

راستش را بخواهید چیز زیادی برای گفتن درباره ی Mackie Onyx Artist 1.2 که نتوان آن را از مشخصات فنی این کارت صدا دریافت کرد. این کارت صدا کیفیت مناسب، ظاهر خوب و ورودی های اینسترومنت و میکروفن و همچنین کنترل های استانداردی دارد.
به طور کلی چیز زیادی در این کارت صدا وجود ندارد که آن را از سایر رقبا متمایز کند، اما از طرفی هم نقاط ضعف زیادی را هم نمی توان به آن نسبت داد. قیمتی هم که برای این محصول در نظر گرفته شده منطقی است. Mackie’s Onyx Artist 1.2 با نسخه ی سبک شده ی نرم افزار Tracktion Waveform عرضه شده که نرم افزار فوق العاده ای برای ضبط می باشد؛ البته شاید برای افرادی که به تازگی وارد دنیای ضبط می شوند جذابیت Ableton Live، Cubase یا Maschine را نداشته باشد.

۸. BandLab Link Digital

کارت صدای جمع و جور از یک برند جدید در دنیای کارت صدا

– قیمت: 85 دلار
– ورودی ها: یک ورودی کومبو
– خروجی ها: خروجی اسپیکر TRS، خروجی هدفون
– سازگاری با سیستم: Mac، PC، iOS و اندروید
– ماکسیمم سمپل ریت: 44.1 kHz
– ماکسیمم رزولوشن: 16bit
– پکیج نرم افزاری: ندارد

نقاط قوت:

قیمت مناسب
وجود کابل های USB و USB-C در پکیج محصول

نقاط ضعف:

دارای تنها یک ورودی
تنها یک خروجی

BandLab که بیشتر به واسطه ی نرم افزار موسیقی تعاملی اش شناخته می شود، یکی دیگر از برندهاییست که پیشینه ی چندانی در حوزه ی تولید کارت صدا ندارد. علیرغم این حقیقت، اولین کارت صدای این کمپانی قابل توجه است.
این کارت صدای جمع و جور یک ورودی ترکیبی میکروفن/اینسترومنت و کنترل گین را در خود جای داده است. اصلی نقطه ی ضعف Link Digital نسبت به کارت های صدای گران قیمت تر، تعداد محدود پورت های خروجی می باشد. این کارت صدا دارای خروجی اصلی و خروجی هدفن می باشد، اما خروجی اصلی آن تنها یک جک استریو است و مانند کارت های صدای دیگر، فاقد یک جفت جک استاندارد یا خروجی RCA می باشد (البته در پکیج این محصول یک کابل اسپلیتر قرار گرفته است).

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”