ریتم آهنگ

7 پیانو آکوستیک برتر و خوش صدا

7 پیانو آکوستیک برتر و خوش صدا

۷ پیانو آکوستیک برتر و خوش صدا

خرید یک پیانو آکوستیک هرگز کار راحتی نبوده اما اگر بتوانید یک پیانو خوب پیدا و خریداری کنید، سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داده‌اید؛ چرا که آن‌ها سازهایی با کیفیت و دارای عمری طولانی هستند و قیمت‌شان نیز روز به روز در حال رشد است.

وقتی در حال مطالعه این مقاله هستید، احتمالا تصمیم گرفته‌اید که یک پیانو تهیه کنید. اما قبل از همه چیز، باید نوع پیانویی که می‌خواهید را انتخاب کنید. آیا به یک پیانو دیجیتال نیاز دارید یا یک پیانو آکوستیک؟ شاید هم به یک پیانو سایلنت(آکوستیک هیبریدی) نیاز داشته باشید! اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد فناوری پیانوهای سایلنت صحبت کنیم، باید بگوئیم که در این پیانوها، وقتی پدال وسط را فشار داده و در موقعیت خاصی قرار دهید، هنگام نواختن، چکشی‌ها دیگر سیم‌ها لمس نمی‌کنند و به آن‌ها ضربه نمی‌زنند و به جای آن، سنسورهایی که درون این پیانوها تعبیه شده، حرکات چکشی‌ها را تشخیص داده و از آن‌ها برای تولید صدا به وسیله سمپل‌های پیانوهای آکوستیک بهره می‌برند. بنابراین دیگر صدایی از پیانو شما تولید نمی‌شود و شما می‌توانید به وسیله یک هدفون، صدای کلاویه‌هایی که فشار می‌دهید را بشنوید. اگر بخواهیم به یک پیانو سایلنت اشاره کنیم، یاماها B2 بهترین نمونه است.

روزهای اولیه که در حال تمرین و یادگیری یک ساز جدید هستید، می‌تواند روزهای آزاردهنده‌ای برای همسایگان و والدین شما باشد. بنابراین، پیانوهای سایلنت، بهترین وسیله برای تمرین در مکان‌های ساکت و یا در مجاورت همسایه‌های میانسال به حساب می‌آید. هر چند پیانوهای سایلنت ابزارهایی درجه یک برای تمرین محسوب می‌شوند اما این نکته را هم مد نظر داشته باشید که یکی از جنبه‌های زیبای یادگیری موسیقی، اجرای آن با صدای بلند و به اشتراک گذاری آن با دیگران است.

یاماها، اولین کمپانی بود که این فناوری را ابداع کرد. آن‌ها از سال ۱۹۵۸ به این فناوری دست یافته بودند. امروزه نیز یاماها در این عرصه پیشگام است. یاماها مدت‌هاست که برای ساخت پیانوهای دیجیتالی رده بالای خود، از بهترین پیانوهای آکوستیک گرند کنسرتش نمونه‌برداری می‌کند و از این سمپل‌ها برای تولید صدایی گرم و طبیعی در آن‌ها بهره می‌برد. یاماها روز به روز در حال توسعه و به‌روزرسانی تکنیک‌های نمونه‌برداری خود است. این کمپانی همچنین اولین و تنها سازنده پیانو در جهان است که در ساخت پیانوهای آکوستیکش، از سیستم الکترونیکی برای ارائه امکانات و ویژگی‌هایی خاص، بهره می‌برد.

شایان ذکر است که شما می‌توانید با استفاده از تجهیزاتی خاص، هر پیانو آکوستیکی را به یک پیانو سایلنت تبدیل کنید. بسته به پیانو شما و سیستمی که انتخاب می‌کنید، قیمت این تجهیزات بین ۱۸۰۰ تا ۵۰۰۰ پوند متغیر است. به عنوان نمونه، سیستم سایلنت کننده Feurich جز سیستم‌های محبوب به شمار می‌آید و اکثر پیانیست‌ها از این سیستم استفاده می‌کنند.

در دهه ۸۰ میلادی، پیانوهای دیجیتالی تولید شدند که قابلیت پخش خودکار را داشتند. یعنی می‌توانستند خودشان آهنگی را بنوازند! امروزه نیز کمپانی‌های بزرگ، در حال تولید چنین پیانوهایی هستند. ما همیشه عاشق نواختن ساز پیانو هستیم و شانس این را داریم که می‌توانیم از مزیت‌های سیستم‌های دیجیتالی در پیانو آکوستیک بهره ببریم. به عنوان مثال، امروزه بعضی پیانوهای آکوستیک علاوه بر قابلیت سایلنت، می‌توانند به کامپیوتر نیز متصل شوند و به عنوان یک میدی کنترلر مورد استفاده قرار گیرند. همچنین بعضی مدل‌های پیانوهای آکوستیک، قابلیتی دارند تحت عنوان “دیسکلاویه” که به شما این امکان را می‌دهد تا به کمک نرم‌افزاری که روی موبایل‌تان نصب می‌شود و با پیانوتان ارتباط برقرار می‌کند، آهنگی را انتخاب کنید و اجرای آن را به پیانوتان بسپارید.

همانند دنیای ماشین‌ها، پیانوها نیز روز به روز در حال پیشرفته‌تر شدن هستند. در واقع پیانوهای امروزی ترکیبی از تکنولوژی قرن ۲۱ و خلاقیت و نوآوری قرن ۱۸ هستند. از نظر ما، اوج پیانوهای هیبریدی در سیستم بی‌نظیر و کمیابی تحت عنوان “CEUS” خلاصه می‌شود. این سیستم توسط کمپانی بوسندورفر ابداع شد اما متاسفانه امروزه پیانوهایی با این سیستم ساخته نمی‌شوند. به جرأت می‌توانیم بگوئیم که سیستم CEUS دقیق‌ترین سیستمی است که تا به حال برای ساخت یک پیانو هیبریدی ابداع شده است. به هر حال اگر خوش‌شانس بودید و یکی از این پیانوهای هیبریدی را در مزایده یا حراجی‌ها پیدا کردید و بودجه کافی برای خرید آن را داشتید، وقت را تلف نکنید و حتما آن را خریداری کنید. به شما اطمینان می‌دهیم که با این کار، پول‌تان را به روشی درست، سرمایه‌گذاری می‌کنید.

همان‌طور که گفتیم، خرید پیانو می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری قلمداد شود؛ چرا که با گذشت زمان، قیمت این ساز هرگز کاهش نخواهد داشت و قیمت آن همواره با روند صعودی در حال افزایش است. بنابراین اگر خواستید یک پیانو آکوستیک خریداری کنید، حتما از برندهایی خرید کنید که تا به حال پیانو بد تولید نکرده‌اند و به نوعی در کارشان تخصص دارند و حرفه‌ای هستند. اجازه دهید چند برند معتبر و مشهور تولید کننده پیانو را نام ببریم. کمپانی‌هایی مثل Bösendorfer ، Blüthner ، C Bechstein ، Fazioli و Steinway جزو برندهایی هستند که همیشه کیفیت را اولویت اول کار خود قرار می‌دهند.

در این مقاله می‌خواهیم ۷ تا از بهترین پیانوهای آکوستیکی که تا کنون ساخته شده‌اند را به طور مختصر و مفید به شما معرفی کنیم تا هنگام خرید، بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید و در نتیجه، پیانو بهتری نیز خریداری کنید.

۱. پیانو دیواری Yamaha B2 Silent SG2 – قیمت: ۴۹۶۸ پوند

ما بر این باوریم که پیانو B2 Silent SG2 بهترین پیانو دیواری(Upright) است که تا کنون طراحی و ساخته شده. یاماها از سال ۱۹۵۸ پیانوهای سایلنت را طراحی و تولید می‌کند و روز به روز هم در حال توسعه فناوری این پیانوهاست. به طور کلی، وقتی در مورد پیانوهای هیبریدی صحبت به میان می‌آید، با قاطعیت می‌توان گفت که یاماها بهترین تولید کننده این نوع پیانوهاست. پیانو B2 Silent SG2 همچنین ارزان‌ترین پیانو سایلنت موجود در بازار است.


این پیانو، به لطف داشتن Sound Board با کیفیت، صدایی گرم و غنی را ارائه می‌دهد. صدایی که کاملا به واسطه بدنه چوبی ساز، رزونانس می‌کند. در مدل B1 که کمی کوچک‌تر از مدل B2 است، ما شاهد چنین صدای گرم، شفاف و گوش‌نوازی نیستیم. البته ناگفته نماند که صدای B1 هم واقعا شگفت‌انگیز است اما قابل مقایسه با صدایی که B2 تولید می‌کند، نیست. به هر حال، یاماها همیشه ثابت کرده سازهایی که تولید می‌کند، همواره با کیفیت و با دقت بالا ساخته می‌شوند و همین امر، آن‌ها را به بهترین ساز جهت اجرا در محیط خانواده و دوستان تبدیل کرده است.

۲. گرند پیانو Yamaha DGB1 Disklavier – قیمت: ۱۸۳۶۸ پوند

هیچ چیزی جذاب‌تر از این نیست که ببینید یک پیانو آکوستیک به صورت اتوماتیک در حال نواخته شدن و پخش یک قطعه موسیقی است. مخصوصا اگر آن‌ها بتوانند “هر” آهنگی را بنوازند. پیانوهای دیسکلاویه، می‌توانند به عنوان بهترین وسیله برای یادگیری نوازندگی پیانو، مورد استفاده قرار گیرند. این قابلیت، مزایای زیادی دارد از جمله این که می‌توانید ببینید که برای اجرای هر قطعه، دقیقا کدام کلاویه‌ها به حرکت در می‌آیند و یا می‌توانید اجرای خودتان را ضبط کرده و سپس به صورت زنده آن را پخش کنید و به آن گوش دهید. به لطف برنامه‌ای که مخصوص این پیانو ساخته شده، می‌توانید قطعات چهار دستی را تنها با دو دست خود اجرا کنید و مابقی کلاویه‌ها که باید توسط دو دست دیگر نواخته شوند را پیانوتان می‌نوازد.

۳. پیانو دیواری Hoffmann V112 – قیمت: ۵۵۹۰ پوند

پیانوهای Hoffmann در جمهوری چک ساخته می‌شوند. این شرکت، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه کمپانی آلمانی Bechstein است. صدای V112 کاملا گرم و غنی تولید می‌شود؛ چرا که در این پیانو هم صدا توسط Sound Board و البته بدنه چوبی دستگاه، پردازش می‌شود و سپس به گوش شما می‌رسد. بنابراین ما در این پیانوها شاهد صدایی لطیف و گوش‌نواز هستیم. V112 جزو معدود پیانوهایی است که با آن می‌توانید به اجرای هر سبک موسیقی بپردازید و در این زمینه، هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

۴. پیانو گرند Boston GP-156 – قیمت: ۱۹۰۰۰ پوند

علیرغم این که GP-156 کوچک‌ترین پیانو گرند بوستون است اما صدایی که تولید می‌کند، واقعا گرم، غنی، رسا و شفاف است. پیانوهای بوستون در کمپانی ژاپنی Kawai ساخته می‌شود و از طرح‌های اختصاصی که متعلق به Steinway & Sons است، در ساخت آن‌ها استفاده می‌کنند. این پیانو همچنین با یک روکش قرمز رنگ در دسترس خریداران قرار می‌گیرد و همین ویژگی باعث می‌شود که آن‌ها مناسب هر خانه و فضایی باشند. قیمت GP-156 برای پیانیست‌هایی که به تازگی در حال پیشرفت و برگزاری کنسرت هستند، عالی می‌باشد.

۵. گرند پیانو Bösendorfer 214VC – قیمت: ۹۰۳۷۷ پوند

از آن‌جا که در حال حاضر بوسندورفر متعلق به یاماهاست، بنابراین تمام پیانوهای این کمپانی را می‌توانید با قابلیت دیسکلاویه یا سایلنت خریداری کنید. کیفیت ساخت این پیانو به حدی است که وقتی کلاویه‌ها را به آرامی فشار می‌دهید، شاهد صدایی لطیف و آرام خواهید بود. در مقابل، وقتی کلاویه‌ها را با قدرت بیشتری فشار می‌دهید، شاهد صدایی بلند، قوی، غنی و پرداخته شده هستید. پیانوهای بوسندورفر به راحتی می‌توانند برای نسل‌ها دوام آورند و مثل روز اول‌شان صدایی گوش‌نواز و دل‌نشین را تولید کنند.

۶. پیانو دیواری Kawai K15E – قیمت: ۲۹۹۹ پوند

K15E بهترین پیانو برای کسانی است که می‌خواهند نوازندگی پیانو را شروع کنند. این پیانو، به لطف طراحی منحصر به فردی که دارد، تقریبا به اندازه یک پیانو دیجیتال فضا را اشغال می‌کند. بنابراین، این پیانوها بهترین انتخاب برای فضاها و خانه‌های کوچک به شمار می‌آید. دقیقا مانند یاماها، کمپانی Kawai هم پیانوهای گرند کنسرت زیبا و رده بالایی را تولید می‌کند و خوش‌بختانه از همان تکنیکی که در ساخت پیانوهای رده بالای خود استفاده می‌کند، در ساخت پیانوهای میان رده و ابتدایی خود نیز بهره می‌برد.

به لطف متریال و تکنیکی که در ساخت این پیانوها مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیانوهای Kawai نیز مانند پیانوهای Steinway & Sons در برابر تغییرات دمایی، بسیار مقاوم هستند و در هر شرایطی، صدایی خوب تولید می‌کنند. اگر نظر ما را در مورد صدای این پیانو بپرسید، تنها چیزی که می‌توانیم به شما بگوئیم این است: “عالی”. K15E بر خلاف قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای که دارد، صدایی ناب، عالی، گرم، غنی و شفاف تولید می‌کند. این پیانو به راحتی می‌تواند با سایر کمپانی‌های سازنده پیانو، رقابت کند؛ چرا که صدایی که ارائه می‌دهد، تقریبا نزدیک به صدایی است که پیانوهای رده بالا سایر کمپانی‌ها تولید می‌کنند اما قیمت آن، بسیار کمتر از رقبایش است.

۷. پیانو دیواری C Bechstein millenium 116 – قیمت: ۱۴۹۹۰ پوند

با صدای متعالی که این پیانو تولید می‌کند، به راحتی می‌توانید احساسات خودتان را به نت‌های موسیقی تبدیل کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. به ظاهر کوچک این پیانو توجه نکنید و اجازه ندهید که ظاهر millenium 116 شما را گول بزند. صدای این ساز واقعا گرم، غنی، کامل و پر قدرت است. وقتی نت‌های بم را می‌نوازید، متوجه قدرت صدای تولید شده توسط این پیانو خواهید شد. یکی از مزایای millenium 116 این است که تمام مراحل ساخت آن، به صورت دستی انجام شده و بنابراین در ساخت آن، نهایت دقت به کار برده شده است و همین امر موجب می‌شود که این پیانوها دوام بسیار زیادی داشته باشند و بتوان از آن‌ها، سالیان سال بدون خرابی و آسیب دیدگی، استفاده کرد و لذت برد.

جمع بندی

یاماها B2 Silent SG2 یک پیانو خوش صدا و خوش ساخت است. به لطف قابلیت سایلنت این پیانو، همسایگان و اعضای خانواده شما، خوشحال خواهند بود 



<p style= “تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”