ریتم آهنگ

BandLab 10.0 با امکاناتی نظیر آپلود مستقیم موسیقی به TikTok از راه رسید

BandLab 10.0 با امکاناتی نظیر آپلود مستقیم موسیقی به TikTok از راه رسید

BandLab 10.0 با امکاناتی نظیر آپلود مستقیم موسیقی به TikTok از راه رسید

کاربران BandLab با به‌روزرسانی به نسخه ۱۰ می‌توانند از یک سمپلر کامل و پیشرفته، ابزارهای حرفه‌ای مسترینگ و همچنین امکان آپلود مستقیم موسیقی به پلتفرم محبوب TikTok بهره‌مند گردند. در نسخه جدید شاهد بهبود رابط کاربری و تعامل کامل با پلتفرم محبوب تیک‌تاک هستیم.

اول از هر چیز، بهتر است بیشتر با سمپلر قدرت‌مند این ورک‌استیشن آشنا شویم.

سمپلر BandLab 10.0

به لطف بهبودهای نرم‌افزاری این نسخه، اکنون می‌توانید تقریبا ‘از هر چیزی’ سمپل بسازید. سمپلر موجود در BandLab 10.0 به کاربران این امکان را می‌دهد که علاوه بر ضبط صدا و سمپل معمولی، فایل‌های صوتی یا تصویری‌شان را آپلود کرده و از آن‌ها سمپل بگیرند! اگر احساس کردید ایده‌ی جذابی برای ساخت سمپل به فکرتان نمی‌رسد، می‌توانید از کتابخانه صوتی BandLab 10.0 که شامل بیش از ۱۵.۰۰۰ سمپل در سبک‌ها و ژانرهای مختلف است استفاده کنید.

ادیتور تعبیه‌شده در سمپلر به شما این امکان را می‌دهد که پارامترهایی نظیر طول، Attack ، Release ، نوع نمونه‌گیری و حتی شدت نمونه‌گیری را به شکل دل‌خواه‌تان تنظیم نمائید. در آخر، اگر احساس کردید سمپلی که ساختید نیاز به ادیت دارد، می‌توانید از ابزارهایی مانند Normalise ، Crop ، Reverse ، Colour Coding & Grouping برای ویرایش آن بهره ببرید. علاوه بر همه این‌ها، با انتخاب هر سمپل، پنل کوچکی به شما نمایش داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید ولوم، پیچ و Pan سمپل را تغییر دهید.

ابزارهای حرفه‌ای مسترینگ

BandLab ادعا کرده که ابزار Automated Mastering Service این نسخه – که با همکاری Mike Tucci و Justus West مهندسین صوت جشنواره گرمی ساخته شده – می‌تواند اصوات را ۱۰ برابر سریع‌تر از قبل پردازش کند! به هر حال این ادعای بزرگی است که صحت و سقم آن را باید در عمل ببینیم. علاوه بر بهبود کارایی ابزارهای مسترینگ، شاهد اضافه شدن ۴ پریست جدید یعنی Universal ، Fire ، Clarity و Tape هستیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رنگ و روح تازه‌ای به پروژه‌هایتان ببخشید.

Meng Ru Kuok مدیر عامل کمپانی BandLab می‌گوید:

“با توجه به این‌که سالانه میلیون‌ها قطعه موسیقی مرحله مسترینگ را پشت سر می‌گذارند، مسترینگ همیشه برای ما یک موضوع بسیار مهم بوده و همواره تلاش کردیم این بخش را هم مانند سایر ابزارهای ورک‌استیشن‌مان ‘عالی’ طراحی کنیم.”

تعامل جامع و کامل با پلتفرم محبوب TikTok

معمولا قبل از معرفی و عرضه رسمی یک محصول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری، شایعات زیادی پیرامون آن مطرح می‌شود. قبل از انتشار نسخه رسمی BandLab 10.0 گمانه‌زنی‌ها حاکی از اضافه شدن ویژگی جدیدی بود که با استفاده از آن می‌توانستیم قطعات صوتی را بلافاصله پس از خروجی گرفتن، در پلتفرم محبوب تیک‌تاک آپلود کنیم! خوش‌بختانه شایعات درست بودند و در BandLab 10.0 شما می‌توانید آثار صوتی‌تان را خیلی راحت و سریع در پلتفرم TikTok منتشر کنید.

در نسخه جدید همچنین شاهد اضافه شدن یک Mix Editor جدید با رابط کاربری ساده و زیبا هستیم. از ویژگی‌های این ادیتور می‌توان به تایم‌لاین جدید، افزوده شدن منوی تنظیمات، قابلیت کوانتایز MIDI و بهبود بخش افکت‌ها اشاره نمود.

در چند سال اخیر، حالت دارک مود محبوبیت بالایی بین کاربران به دست آورده؛ به گونه‌ای که تمام کمپانی‌های حوزه تکنولوژی در آپدیت‌های جداگانه، این حالت جذاب و زیبا را به پلتفرم‌هایشان اضافه کردند. BandLab هم بالاخره بعد از چند سال، با به‌روزرسانی رابط کاربری‌اش حالت دارک مود را به این ورک‌استیشن زیبا اضافه کرد.

آقای Kuok همچنین خاطر نشان می‌کند:

“یکی از اهداف همیشگی ما، طراحی و ساخت ابزارهای زیبا، جذاب و چشم‌نواز بوده. ما جاه‌طلب‌تر از آن هستیم که فکر می‌کنید 

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”