ریتم آهنگ

پلتفرم‌های نرم‌افزاری برای شروع همکاری آنلاین و از راه دور

پلتفرم‌های نرم‌افزاری برای شروع همکاری آنلاین و از راه دور

پلتفرم‌های نرم‌افزاری برای شروع همکاری آنلاین و از راه دور

BandLab

BandLab یک ورکستیشن کاملا رایگان و آنلاین است. این نرم‌افزار در قالب افزونه مرورگرهای اینترنتی اجرا می‌شود. بنابراین می‌توان آن را یک ورکستیشن Cross-Platform به حساب آورد. خوش‌بختانه BandLab یک نرم‌افزار موبایلی مستقل هم دارد. در نتیجه کاربرانی که تمایل دارند از این ورکستیشن در موبایل/تبلت استفاده کنند، می‌توانند نسخه موبایلی این ورکستیشن قدرت‌مند را دانلود نمایند. فرقی نمی‌کند که از نسخه تحت وب استفاده می‌کنید یا نسخه موبایلی؛ چراکه به هر حال اکوسیستم BandLab امکاناتی از قبیل همکاری زنده در تولید و ویرایش موسیقی، ارسال متن و ویدئو و در نهایت، کنترل میدی کنترلر را در اختیارتان قرار خواهد داد.
یکی از اصول اساسی و مهم BandLab ، تقسیم کارها و همکاری در تولید یک اثر موسیقایی است. در همین راستا، این ورکستیشن مدام شما را تشویق می‌کند تا موسیقی‌تان را با دیگران به‌اشتراک بگذارید و از آن‌ها بخواهید که با توجه به برداشت شخصی‌شان از آهنگ شما، آن را مجددا تنظیم یا ریمیکس نمایند. BandLab برای تحقق این امر، تعدادی لوپ و سمپل را به‌صورت منظم به ورکستیشن‌اش اضافه می‌کند. خوش‌بختانه این فایل‌های صوتی به‌صورت رایگان در دسترس عموم مردم قرار گرفته‌اند. بنابراین کسانی که خارج از اکوسیستم BandLab هستند، برای دسترسی به این لوپ‌ها و سمپل‌ها می‌توانند از نرم‌افزار BandLab Assistant استفاده کنند. BandLab همچنین مدام توصیه می‌کند که با استفاده از ابزار Creator Connect ، موزیسین‌های هم‌سلیقه و هم‌فکر خود را پیدا کرده و بدین ترتیب، همکاری‌تان را با آنان شروع کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت BandLab.com مراجعه نمائید.

Audiomovers Listento

Audiomovers Listento با استریم باکیفیت صدای خروجی ورکستیشن و پخش بدون تأخیر آن برای شنوندگان، امکان همکاری آنلاین در پروژه‌های میکس را مهیا کرده. علاوه بر این، موزیسین‌ها به کمک یک پلاگین می‌توانند بخش‌های مربوط به خودشان را مستقیما در Session شما ضبط کنند. هرچند Audiomovers Listento کنترل یک پروژه را به چند نفر نمی‌سپارد اما به هر حال استفاده از این سرویس برای همکاری در میکس موسیقی واقعا ساده و آسان است. خوش‌بختانه این نرم‌افزار با پشتیبانی از استانداردهایی نظیر VST ، AU و AAX در پلتفرم‌های ویندوز و مک قابل اجراست. Audiomovers Listento پلن‌های هفتگی را به کاربران‌اش پیشنهاد می‌دهد و شما می‌توانید این اشتراک هفتگی را با قیمت ۴ دلار تهیه نمائید.

Endlesss

پلتفرم جدید Tim Exile کاربران را تشویق می‌کند تا لوپ‌های کوتاهی به نام Rifff بسازند و آن را با سایر موزیسین‌ها به‌اشتراک بگذارند. چیزی که Endlesss را از سایر رقبا متمایز ساخته، این است که در این نرم‌افزار، هیچ اجباری به ساخت یک قطعه کامل موسیقی نیست. فی‌الواقع هدف این سرویس، به‌اشتراک‌گذاری ایده‌های موسیقایی افراد مختلف است. خالق این نرم‌افزار آن را به واتس‌اپ دنیای موسیقی تشبیه کرده. Endlesss جزو معدود سرویس‌هایی است که توسط موزیسین‌های صاحب‌نام مثل Imogen Heap و Flux Pavillion حمایت شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. از همه این‌ها گذشته، خبرها حاکی از آن است که در آینده‌ای نزدیک، ورکستیشن یکپارچه Endlesss منتشر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت Endlesss.fm مراجعه نمائید.

Soundtrap

شاید جالب باشد اگر بدانید که این ورکستیشن توسط اسپاتیفای خریداری شده و اکنون اسپاتیفای مالک آن است. Soundtrap با بهره‌مندی از تعداد زیادی لوپ داخلی و همچنین جلسات مشترک(امکاناتی برای همکاری از راه دور) بسیار شبیه به BandLab و Soundation عمل می‌کند. منتهای مراتب تفاوت Soundtrap با BandLab و Soundation در این است که این نرم‌افزار، علاوه بر صنعت موسیقی، توجه ویژه‌ای به صنعت پادکست و پادکسترها داشته و در نتیجه ابزارهای مخصوصی را برای تولید و ویرایش پادکست درون خود جای داده. نسخه محدود و رایگان این ورکستیشن در موبایل/تبلت و صفحات وب در دسترس است و کاربران برای دسترسی به امکانات بیشتر مانند سینتی‌سایزر، پکیج‌های صوتی بیشتر و… می‌بایستی حق اشتراک ماهانه این نرم‌افزار را با قیمت ۸ دلار خریداری نمایند. علیرغم بسیاری از نرم‌افزارهای صوتی، خوش‌بختانه نسخه رایگان Soundtrap ، محدودیتی در تعداد لاین‌ها و زمان پروژه ندارد 



<p style= “تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”