ریتم آهنگ

10 کامپیوتر قدرتمند برای موزیک پرودیوسرها

10 کامپیوتر قدرتمند برای موزیک پرودیوسرها

10 کامپیوتر قدرتمند برای موزیک پرودیوسرها

قبل از خرید کامپیوتر، باید مطمئن شوید که برای موزیک پروداکشن مناسب است. مثلاً بدانید که کدام قطعات اهمیت بیشتری دارند و تناسب امکانات و قیمت محصول را بسنجید. گاهی یک محصول، صرفاً به خاطر شهرتِ برند قیمتش بالا است نه امکانات و توانایی ها! در مقالۀ حاضر، لیستی از 10 کامپیوتر برتر به ترتیب اولویتِ بالا به پایین معرفی می کنیم تا با مشخصات سیستم های خوب برای موزیک پروداکشن آشنا شوید. در انتهای لیست، یک راهنمای خرید آورده ایم تا در صورتی که با انتخاب های این لیست موافق نبودید، خودتان مورد مناسبی پیدا کنید.

1- ASUS ROG Strix GL702VS

 

 

ASUS ROG Strix GL702VS با بهترین قطعات سخت افزاری و طراحی بسیار نازک، نفستان را در سینه حبس می کند. تولید موسیقی در هیچ سیستمی به اندازۀ این لپ تاپ 17 اینچی شما را به وجد نمی آورد. کیفیت ساخت GL702VS واقعاً در خور ستایش است. از همه جالب تر قیمت این محصول است که با وجود توانمندی های سخت افزاری بالا، به مراتب از رقبای هم رده اش، پایین تر است. بسیاری از افراد، این لپ تاپ را بهترین انتخاب برای موزیک پروداکشن معرفی کرده اند، ما نیز همین ادعا را داریم.

این لپ تاپ با دارا بودن یک عدد پردازندۀ Core i7 مدل 7700HQ و رم 32 گیگابایتی DDR4 و هارد یک ترابایت داخلی به همراه 256 گیگ حافظۀ SSD، سلطان بلامنازع لپ تاپ های فوق سریع بوده و تاکنون هیچ رقیبی به گرد پای آن نرسیده است. درب لپ تاپ و بدنۀ آن تماماً از آلومینیوم ساخته شده و در قسمت های دیگر از روکش Faux metal استفاده شده که مقاومت لپ تاپ در برابر اثر انگشت و لکۀ چربی را افزایش می دهد.

ROG Strix دارای یک اسلات SD Reader است که با استفاده از آن می توانید پروژه های خود را در کارت حافظۀ SD قرار داده و به سیستم های دیگر منتقل کنید. سرعت این اسلات بسیار بالاتر از کارت ریدرهای معمول است و این برای موزیک پرودیوسرها که اغلب با فایل های حجیم سروکار دارند موضوع مهمی است. رزولوشن این لپ تاپ، فول اچ دی با روکش مات است و به شما این اطمینان را می دهد تا جزئیات را به صورت واضح و دقیق ببینید. یکی از معایب این لپ تاپ، قیمت بالای آن است که گرچه نسبت به رقبا پایین تر است ولی نسبت به امکاناتش بهتر بود قیمت پایین تری می داشت.

نقاط قوت:

  • پردازندۀ قدرتمند اینتل Core i7
  • نمایشگر فول اچ دی
  • طراحی فلزی
  • اسلات کارت خوان
  • نمایشگر بزرگ 17 اینچی
  • استحکام و دوام خوب

دلیل علاقۀ ما:
این مدل، کیفیت ساخت بالا و مشخصات سخت افزاری بسیار خوبی دارد. موزیک پرودیوسرها دنبال لب تاپ هایی با پردازندۀ قدرتمند و قیمت پایین هستند و ROG Strix این دو ویژگی را دارد. اگر بخواهیم فقط مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای تولید موسیقی را برای این لپ تاپ در نظر بگیریم، حقیقتاً با یک غول طرف هستیم.

2- Apple MacBook Pro Retina with Touch Bar

 

 

کاربران مک، اکنون می توانند از ویژگی تاچ بار در مک بوک پروی جدید استفاده کنند. تصمیم درستِ اپل در اضافه کردن تاچ بار معروفش به مک بوک پرو، این لپ تاپ خریدنی را خریدنی تر از گذشته کرد. این به معنی اندازۀ بزرگتر مک بوک پروی جدید است؛ چون در بالای کلیدهای فانکشن، فضایی اضافه برای قرار گرفتن Touch Bar وجود دارد.

نمایشگر LED مک بوک پروی رتینا، تصاویر را با کیفیتی باورنکردنی نشان می دهد. پردازندۀ اینتل Core i7 سرعت کار با آن را به شدت افزایش داده است. رم دستگاه 16 گیگ و میزان شارژدهی باتری حدوداً 10 ساعت است. این لپ تاپ، انتخابی ایده آل برای ساخت موسیقی است. 10 ساعت شارژدهی شما را از شر کابل برق و تغذیۀ دستگاه راحت می کند. یکی دیگر از تغییرات جالب مک پروی جدید، حذف پورت های USB و استفاده از پورت های USB کلاس C و درگاه پرسرعت تاندربولت است.

قدرت سخت افزاری و کیفیت ساخت اپل مک بو پرو، بسیار رضایت بخش است. طراحی آلومینیومی مدرن و در عین حال وزنِ کمِ این محصول، شما را به وجد می آورد. اگر دنبال لپ تاپی قوی، باکیفیت و باقابلیت حمل عالی هستید مک بوک پرو را انتخاب کنید. با این حال قیمت مک، نجومی است و دلیلش یدک کشیدن نام اپل است. بسیاری از محصولات اپل، کیفیت ساخت بالایی دارند ولی در عین حال قیمت های بسیار زیادی دارند که خریدشان را برای افراد زیادی غیر ممکن می کند. به هر حال اگر مشکلِ مالی نداشتید، چشم بسته اپل را انتخاب کنید.

نقاط قوت:

  • پردازندۀ قدرتمند Intel Core i7
  • کیفیت تصویری عالی
  • طراحی محکم
  • کاربری آسان
  • سبک و قابل حمل

دلیل علاقۀ ما:
شرکت اپل، همیشه به تولید محصولات فناورانه و درجه یک مشهور است. محصولات این کمپانی، شهرت زیادی در صنعت تولید موسیقی دارند. بسیاری از حرفه ای های این عرصه، کارهای خود را با مک بوک پرو انجام می دهند؛ دلیلش این است که اپل، علاوه بر سخت افزار، صاحب نرم افزارهای باکیفیتی برای تولید بهتر موسیقی نیز هست.

3- Apple iMac MK482LL/A Retina 5K

 

 

علاقه مندان اپل که استفاده از کامپیوتر رومیزی را به لپ تاپ ترجیح می دهند می توانند بدون درنگ Apple iMac 5k را انتخاب کنند. آی مک را همه می شناسند، کامپیوتر همه کارۀ اپل که از ظاهرش می توان به کیفیت بالای آن پی برد. این سیستم، یکی از معروف ترین سیستم های کامپیوتری است که بسیاری از موزیک پرودیوسرها و گرافیست ها از آن استفاده می کنند. تاکنون صنعت کامپیوتر، سیستمی با این کیفیت به خود ندیده است. نمایشگر 27 اینچی و طراحی مدرن و ظریف این کامپیوتر، هر کسی را شیفتۀ خود می کند. کیفیت و وضوح تصاویر انقدر بالاست که انگار می خواهند از مانیتور بیرون بزنند!

با خرید این محصول، اول خودتان و بعد تمام دوستان و موزیک پرودیوسرهای همکار را تحت تأثیر قرار خواهید داد. با این حال، این زیبایی، به راحتی می تواند حساب بانکی شما را خالی کند و این کامپیوتر را در دستۀ کالاهای لوکس قرار دهد. پردازندۀ آی مک، Core i5 است و به خاطر مچ بودن سخت افزار و نرم افزار اپل، سرعتی برابر با پردازندۀ i7 در سیستم های دیگر دارد. در کل سرمایه گذاری روی این سیستم قدرتمند و شکیل، کار هر کسی نیست؛ ولی اگر قادر به خرید آن باشید، مطمئن باشید که بهترین سیستم را در اختیار دارید.

نقاط قوت:

  • نمایشگر باکیفیت 5k
  • طراحی ظریف و شکیل
  • فوق نازک
  • پردازندۀ اینتل Core i5
  • کیفیت ساخت عالی

دلیل علاقۀ ما:
آی مک، مناسب آن دسته از افرادی است که علاقه یا نیازی به کار با لپ تاپ ندارند. این مدل از آی مک، طرفداران اپل را راضی می کند. بسیار براق و نازک طراحی شده است و در اولین نگاه، حس کیفیت به شما می دهد. دلیل علاقۀ ما چیست؟ به همان دلیلی که شما عاشقش شده اید!

4- HP Envy Notebook

 

 

HP Envy، چهارمین لپ تاپ موزیک پروداکشن از شرکت HP، با قیمتی کمتر از سه مدل قبلی، دارای طراحی خلاقانه ای است و یکی از بهترین لپ تاپ های پرتابل با شارژدهی بالا است. این لپ تاپ، بسیار نازک و شکیل است. ضخامت 14 میلی متری آن، اجازه می دهد تا در هر جایی بتوانید با آن کار کنید. HP Envy از فلزی با پوشش مات استفاده کرده و حاوی تعداد زیادی درگاه ارتباطی، از جمله USB است. این لپ تاپ، با وجود شفافیت و وضوح عالی، بسیاری از ویژگی های مک بوک پرو، آی مک و کامپیوترهای دسکتاپ را ندارد. با وجود این، جزو لپ تاپ های باکیفیت بازار است و برای موزیک پروداکشن انتخاب مناسبی است.

نقاط قوت:

  • طراحی شکیل و ضخامت کم
  • رنگ های شفاف و واضح
  • شارژدهی خوب باتری
  • سهولت استفاده
  • پرفورمنس عالی

دلیل علاقۀ ما:
گاهی دوست دارید تولید موسیقی را در یک لپ تاپ مطمئن که همه جا همراه شما باشد تجربه کنید. وقتی بحث قابلیت حمل در میان باشد، خیلی از برندهای رده بالا لزوماً به خاطر تاپ بودن، مناسب نیستند؛ شما باید محصولی انتخاب کنید که وزن کم و در عین حال قدرت مناسبی داشته باشد و از این لحاظ HP Envy انتخابی عالی است.

5- Lenovo ThinkPad P51

 

 

نمایشگر 15 اینچی 4k، پردازندۀ قدرتمند 4 هسته ای زئون، استحکام بالا، ThinkPad P51 را به پاسخی محکم برای تمام نیازهای شما تبدیل کرده است. ThinkPad برخلاف مدل های دیگر لنوو، با رنگ مشکی مات عرضه می شود و در عین حال از کلیدهای باکیفیتی برخوردار است. این لپ تاپ و در واقع بیشتر لپ تاپ های سری ThinkPad کمی سنگین هستند که اگر قبلاً با لپ تاپ سبک تری کار کرده باشید، عادت کردن به آن اندکی زمان ببرد. با وجود این، قیمت این لپ تاپ بسیار بالا است و به لحاظ قیمت برادر مک بوک برو محسوب می شود! P51 گرچه ویژگی های خوبی برای موزیک پروداکشن دارد ولی واقعاً ارزش این همه پول را ندارد؛ مگر اینکه قیمت محصول، آخرین دغدغۀ شما باشد.

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش 15 اینچی
  • طراحی مشکی مات
  • قابلیت های فراوان
  • پردازندۀ زئون چهار هسته ای
  • عملکرد عالی

دلیل علاقۀ ما:
لنوو ThinkPad شاید با چیزی که از یک لپ تاپ موزیک پروداکشن در ذهنتان دارید فاصله داشته باشد ولی باز هم مشخصات خوب آن، هر موزیک پرودیوسری را وسوسه می کند که در لیست بررسی خود قرار دهد. البته اگر بتوانید با وزن و قیمت بالای آن کنار بیایید.

6- Dell XPS 15 9560 4K UHD

 

 

کمپانی خوشنام دل، هر از چند گاهی با عرضۀ محصولات رده بالا، اعتبار برند خود را بیشتر از قبل می کند. Dell XPS 15 یکی از این همین محصولات است که با جدیدترین تکنولوژی های روز به بازار عرضه شده تا رضایت کاربران سخت پسند را جلب کند. نمایشگر 4k، پردازندۀ قدرتمند Intel Core i7 و سیستم عامل ویندوز 10، شرایطی بسیار عالی برای تولید موسیقی رقم خواهد زد.

XPS را از جهات زیادی می توان رقیب مک بوک پرو دانست؛ البته با قیمتی پایین تر. این لپ تاپ 32 گیگ رم دارد و با یکبار شارژ تا 5 ساعت از آن می توان استفاده کرد که البته در قیاس با رقبا باتری ضعیف تری دارد؛ اما یک نکتۀ جالب در مورد باتری این لپ تاپ وجود دارد و آن افت نکردن تدریجی شارژ باتری است. در بسیاری از لپ تاپ ها، از جمله مک بوک پرو، بعد از چند سال، باتری مثل قبل شارژ نگه نمی دارد؛ این موضوع در مورد Dell صدق نمی کند. حتی بعد از دو سال کار، باز هم شارژ باتری، مثل روزهای اول پایدار و بدون افت ناگهانی است. طبق یک قانون نانوشته، لپ تاپ های موزیک پروداکشن، برای بازی هم مناسب هستند و همچنین بالعکس. دلیلش این است که هر دوی این کاربردها، پردازش زیادی مصرف می کنند و برای روان بودن کار با نرم افزارهای DAW و بازی، باید از قطعات سخت افزاری خوبی استفاده کنند. Dell XPS دقیقاً چنین شرایطی دارد.

نقاط قوت:

  • پردازنده قدرتمند Intel Core i7
  • کیفیت ساخت عالی
  • همچنین مناسب برای بازی
  • قیمت کم

دلیل علاقۀ ما:
دلیل علاقۀ ما به این لپ تاپ، وزن کم، طراحی ظریف، قدرت بالا و در عین حال قیمت پایین نسبت به محصولات دیگری چون مک بوک پرو، آی مک و سیستم های رومیزی ویندوزی است. مهم ترین نقطۀ قوتی که باعث شد این لپ تاپ را در لیست معرفی خود قرار دهیم، تناسب قیمتِ آن با امکانات آن است.

7- Acer Predator Helios 300

 

 

یکی از مقرون به صرفه ترین لپ تاپ های گیمینگ، Acer Predator Helios 300 است. اما این لپ تاپ فقط برای کشتن زامبی و منفجر کردن ماشین نیست، بلکه برای کارهای سنگینی مثل موزیک پروداکشن هم کاربرد دارد. پردازندۀ Core i5 این لپ تاپ، آن را در دستۀ میان رده ها قرار می دهد و با وجود اینکه کارایی اش کمتر از مدل های قبلی است ولی باز هم سرعت زیادی دارد. برای پردازش صدا، یک لپ تاپ i5 مناسب است، مدل هایی با پردازندۀ i7 گرچه سرعت بالاتری دارند ولی بیشترین کاربردشان برای گیمرها است نه موزیک پرودیوسرها.

طراحی Acer Predator استثنایی است. رنگ قرمز و مشکی مات این لپ تاپ، با گوشه های خمیده، جلوۀ خاصی به آن داده و البته لوگوی جلوی لپ تاپ ظاهر آن را زیباتر کرده است. سازندگان ایسر، در طراحی این محصول، نیاز مخاطبان را ملاک قرار داده اند و به استحکام و دوام آن اهمیت خاصی داده اند؛ طوری که اگر چند بار به زمین بیفتد، چیزی نمی شود. وزن لپ تاپ کمی زیاد است که برای افرادی که قابلیت حمل برایشان مهم است ممکن است عیب بزرگی باشد.

نقاط قوت:

  • مقرون به صرفه
  • پردازندۀ Core i5
  • طراحی و نورپردازی زیبا

دلیل علاقۀ ما:
این لپ تاپ با وجود اینکه جزو لپ تاپ های میان رده محسوب می شود، باز هم برای موزیک پروداکشن مناسب است. این محصول را از آن جهت در لیست قرار دادیم که شاید بعضی ها نخواهند، پول زیادی را صرف خرید لپ تاپ کنند ولی با این حال دوست دارند صاحب یک سیستم قوی شوند.

8- Acer Aspire Desktop

 

 

شارژدهی باتری، یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید لپ تاپ است؛ به خصوص در بحث موزیک پروداکشن. این نکته از آن جهت مهم است که موزیک پرودیوسرها در هر زمان و مکانی باید بتوانند ایده هایی را که به ذهنشان می رسد پیاده سازی کنند و در چنین شرایطی هیچ چیزی بدتر از شارژ نداشتن باتری لپ تاپ نیست. Acer Aspire تا 9 ساعت توان نگهداری شارژ دارد، بعلاوۀ یک DVD Drive و کلی قابلیت های دیگر که هر کسی عاشق آن می شود. این محصول، در صدر محصولات بازار قرار ندارد و قطعاً مدل های بسیار بهتری نیز وجود دارند، ولی به خاطر قیمت تناسب امکانات با قیمت، جزو انتخاب های خوب محسوب می شود.

نقاط قوت:

  • DVD Drive و قابلیت های اضافه
  • شارژدهی طولانی باتری
  • مقرون به صرفه

دلیل علاقۀ ما:
Acer Aspire Desktop در یک کلام، باتری بسیار قدرتمندی دارد و برای استفادۀ طولانی انتخابی مناسبی است.

9- Apple MacBook Air

 

 

طرفداران اپل به سختی می توانند محصولات این شرکت را ترک کنند؛ به خصوص اگر برای مدتی با یکی از محصولات آن کار کرده باشند. بسیاری از موزیک پرودیوسرها، لپ تاپ های اپل را انتخاب می کنند، چون به کارایی، کیفیت و عملکرد بی نظیر آن ایمان دارند. لپ تاپ های مدل Air با اینکه ورژن پایین تر پرو محسوب می شوند ولی باز هم کیفیت بی نظیری دارند و از خیلی از لپ تاپ های دیگر سرتر هستند.

اپل ایر، برخلاف مدل پرو، از صفحه نمایش باکیفیت برای نمایش واضح و روشنِ تصاویر استفاده می کند. هارد دستگاه، سرعت ذخیره سازی خوبی دارد و باتری آن برای شارژدهی بیشتر بهینه شده است. نور زمینۀ صفحۀ کلید به شما اجازه می دهد تا در تاریکی شب هم بتوانید کار کنید. با این حال، کیفیت صدای اسپیکرها، ضعف زیادی دارد. یک موزیک پرودیوسر، به کامپیوتر یا لپ تاپی با اسپیکرهای قوی و باکیفیت نیاز دارد که این موضوع در مک بوک ایر به خوبی برآورده نشده است و یکی از دلایلی که این لپ تاپ را در صدر لیست قرار ندادیم همین موضوع است.

نقاط قوت:

  • نمایشگر باکیفیت
  • فراتر از حد انتظار

دلیل علاقۀ ما:
لپ تاپ های اپل همیشه برای موزیک پروداکشن، انتخابی عالی بوده اند. اگر بتوانید کمی بیشتر هزینه کنید و یکی از محصولات اپل را برای کار خود انتخاب کنید، قطعاً از پیشنهاد ما ممنون خواهید شد. اپل چیز بی کیفیت نمی سازد!

10- Lenovo ThinkCentre M710

 

 

انتخاب آخر ما برای دوست داران کامپیوترهای رومیزی، محصول شرکت لنوو است. این سیستم، طراحی فشرده ای دارد و از تعداد زیادی پورت برخوردار است. با این حال، برای تکمیل این سیستم به خرید یک مانیتور باکیفیت نیاز دارید که احتمالاً باید پول زیادی بابتش بدهید. در واقع، مشکل اصلی کامپیوترهای رومیزی، خرید مجزای قطعات است که گرچه قدرت انتخاب بیشتری برای کانفیگ سیستم به شما می دهد ولی معمولاً قیمت تمام شدۀ آن کمتر از یک لپ تاپ نیست. ThinkCentre شاید برای دفاتر کوچک و کارهای پردازشی نه چندان سنگین، مناسب باشد ولی برای موزیک پروداکشن انتخاب ایده آلی به شمار نمی رود.

نقاط قوت:

  • کوچک و فشرده
  • عملکرد عالی

دلیل علاقۀ ما:
لنوو، برندی شناخته شده با پتانسیل های بزرگ است. این شرکت یکی از بهترین تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری است و این موضوع را می توان در کیفیت بالای ThinkCentre دید.

راهنمای خرید کامپیوتر برای موزیک پروداکشن

اگرچه موزیک پروداکشن مثل هر هنر دیگری به مهارت و تجربه نیاز دارد ولی بخش زیادی از این موفقیت به تجهیزات مورد استفادۀ شما وابسته است. تجهیزات مناسب به طور انکارناپذیری در موفقیت و پیشرفت ما اثر دارند و یکی از مهم ترین تجهیزات، کامپیوتر است که تعدادی از آن ها را به انتخاب خودمان معرفی کردیم؛ اما ممکن است فهرست ما مطابق میل شما نباشد یا نیاز شما را برطرف نکند. در ادامه فاکتورهای مهمی را که در خرید سیستم های موزیک پروداکشن باید در نظر بگیرید معرفی می کنیم تا در در مقایسۀ محصولات، سردرگم نشوید.

کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ

بدون دانستن شرایط فرد، نمی توان در مورد برتری لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی نظری داد. بعضی آدم ها دوست دارند موقع کار جای خود را عوض کنند؛ مقداری در خانه کار کنند؛ مقداری در پارک؛ در دانشگاه؛ در کتابخانه یا اداره. مسلماً این افراد یک انتخاب بیشتر ندارند و آن لپ تاپ است. بعضی افراد دوست دارند چندین ساعت بدون وقفه در اتاق خود کار کنند؛ این افراد با کامپیوتر رومیزی راحت تر هستند.

 

 

در خرید کامپیوتر، به فضای ذخیره سازی توجه کنید. در فرایند ساخت موسیقی، معمولاً با فایل ها، پلاگین ها و نرم افزارهای حجیمی سروکار دارید. به نوع فضای ذخیره سازی هم توجه کنید؛ بسیاری از لپ تاپ های رده بالا، هارد SSD دارند؛ استفاده از هارد SSD، سرعت راه اندازی سیستم، اجرای نرم افزارها و کپی فایل ها را زیاد می گند؛ از طرفی چون قیمت این هارد زیاد است، فضای ذخیره سازی آن کم است و با افزایش حجم، قیمت بالا می رود. پیشنهاد می کنیم سیستمی بخرید که در کنار یک هارد SSD، هارد حجیم یک یا دو ترابایتی برای ذخیره و آرشیو فایل ها داشته باشد. اینطوری می توانید سیستم عامل و نرم افزارها را روی هارد SSD نصب کنید و فایل ها و پروژه ها را روی هارد معمولی آرشیو کنید.

بودجه

یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید، قیمت است. پیشِ خودتان حساب کنید که سقف پرداختی و توان نهایی شما برای خرید کامپیوتر چقدر است. این موضوع تعداد انتخاب هایی که باید بررسی کنید و سقف انتظارات شما را کاهش می دهد. به عنوان مثال کسی که دنبال یک لپ تاپ نهایتاً 3 میلیونی است، با خیال راحت می تواند تمام محصولات اپل را کنار بگذارد یا از خیر لپ تاپ هایی با هارد SSD دو ترابایتی بگذرد.

نکتۀ مهم دیگر در خرید محصولات تناسبِ قیمت با امکانات است. اینکه با افزایش قیمتِ محصول، کیفیت آن بالا می رود تا حد زیادی درست است ولی همیشه هم درست نیست. گران بودن بعضی از محصولات، نه به خاطر امکانات آن ها، بلکه به خاطر برند آن ها است؛ به قول معروف: «پول برندشان را می خورند»؛ نمونۀ بارزش اپل که سلطان گران فروش هاست! بنابراین، فیلتر کردن محصولات از گران به ارزان، شیوۀ دقیقی برای پیدا کردن بهترین محصول نیست. در کنار قیمت، ویژگی ها و مشخصات محصول را بررسی و مقایسه کنید.

سازگاری ابزارها

 

 

در خرید کامپیوتر به سازگاری سیستم با نرم افزارهایی که با آن ها کار می کنید توجه کنید. مثلاً ممکن است از DAW ای استفاده کنید که فقط نسخۀ ویندوز داشته باشد. در این حالت، اگر یک لپ تاپ مک بخرید، دیگر نمی توانید از آن نرم افزار استفاده کنید. در موارد معدودی ممکن است، نرم افزار با بعضی از کارتهای صوتی سازگار نباشد یا عملکرد بهینه ای نداشته باشد. بنابراین در خرید سیستم، حتماً به تناسب سخت افزار با سیستم عامل و نرم افزارها توجه کنید.

بهترین کامپیوتر دسکتاپ برای موزیک پروداکشن

در لیست حاضر، بهترین سیستم رومیزی برای موزیک پروداکشن iMac Pro Retina 5K است. این All-In-One گرچه مشخصات سخت افزاری مخوفی ندارد ولی ویژگی های منحصر به فرد آن، در هیچ کامپیوتر شخصی دیگر پیدا نمی شود.

بهترین کامپیوتر ویندوزی برای موزیک پروداکشن

قطعاً در لیست بالا، Asus Rog Strix GL702VS بهترین سیستم تحت ویندوز است که می تواند نیازهای شما را فراتر از چیزی که انتظار دارید برآورده کند.

نکتۀ آخر

لطفاً در خرید لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ، وسواس به خرج دهید؛ چون قرار است یک عمر با آن زندگی کنید. این جزو آن خریدهایی نیست که اگر بد بود با یک محصول دیگر عوض کنید. تحقیق و مشورت کنید. محصولات مختلف را مقایسه کنید، نظرات خریداران را بررسی کنید و با یک بررسی همه جانبه، کالای مورد نظر را بخرید. نگاهی واقع بینانه داشته باشید؛ اگر واقعاً نمی خواهید در کنار ساخت موسیقی، کارهای ویدیویی انجام دهید یا بازی های سنگین اجرا کنید، دلیلی ندارد پول اضافه برای چیزی که به دردتان نمی خورد بدهید. سیستمی بخرید که تناسب بیشتری با نیازهای کاری شما داشته باشد و به اندازه ای پول بدهید که لازم دارید؛ نه بیشتر نه کمتر!

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”