ریتم آهنگ

12 مورد از بهترین کارت های صدا در سال 2021

12 مورد از بهترین کارت های صدا در سال 2021

اگر با استفاده از کامپیوتر به آهنگسازی می پردازید، کارت صدا یک وسیله ی ضروری برای شما به حساب می آید. یک کارت صدای خوب باعث می شود شما صدای با کیفیت را از کامپیوتر گرفته یا به آن وارد کنید. همچنین شما می توانید دیگر تجهیزات مهم استودیویی و اینسترومنت ها را برای ضبط به کارت صدا متصل کنید.

وقتی کارت صدایی مناسب با نیازهایتان پیدا کنید، قادر خواهید بود هر چیزی، از میکروفن ها گرفته تا گیتار الکتریک، سینتی سایزرها و دیگر اینسترومنت ها و حتی تجهیزات MIDI را به آن متصل کنید. همچنین دیگر برای متصل کردن مانیتورهای استودیویی یا هدفون ها مشکلی نخواهید داشت.

در حال حاضر کارت های صدای زیادی در بازار وجود دارند که تمام آن ها برای جلب توجه کاربران ویژگی های متفاوتی را ارائه می دهند. با این حساب چطور بهترین کارت صدا را انتخاب می کنید؟ پیشنهاد می کنیم کارتان را با خواندن این مقاله آغاز کنید. در این مقاله ما هر چیزی که لازم است بدانید را برای شما خواهیم گفت و تعدادی از بهترین کارت های صدا را به شما معرفی خواهیم کرد – از مدل های گران قیمت با ورودی های Thunderbolt گرفته تا کارت های صدای ارزان قیمت USB.

اگر به دنبال یک کارت صدای فوق العاده هستید اما بودجه ی محدودی دارید، کارت صدای Audient iD4 با دو ورودی و دو خروجی و کانکشن USB هم صدای فوق العاده ای را به شما ارائه می دهد و هم ظاهر زیبایی دارد. این کارت صدا به شما اجازه می دهد میکروفن ها و اینسترومنت ها را به آن متصل کنید و ارزش خرید بالایی هم دارد. قیمت این کارت صدا شاید ارزان باشد، اما کیفیت آن واقعا فوق العاده است.
اگر به تعداد ورودی/خروجی های بیشتری نیاز دارید، می توانید نگاهی به سومین نسل کارت صدای Focusrite Scarlett 4i4 3rd Gen داشته باشید. این کارت صدا دارای کانکشن USB-C می باشد و دو برابر Audient iD4 ورودی و خروجی دارد و صدای آن هم خارق العاده است.
همچنین پیشنهاد می کنیم از کارت صدای +SSL 2 غافل نشوید؛ +SSL 2 یک کارت صدای جدید با دو ورودی و چهار خروجی است که کاراکتر منحصر به فرد کنسول های SSL را با قیمتی باورنکردنی به شما ارائه می دهد.

در بخش مدل های گران قیمت هم کارت صدای Universal Audio UAD Apollo Twin MkII با دو ورودی، شش خروجی گزینه ی بسیار مناسبی می باشد که به شما اجازه می دهد از پلاگین های دی اس پی کمپانی یونیورسال آدیو استفاده کنید.

۱. Audient iD4

بهترین کارت صدا برای بودجه ی محدود

– قیمت: 199 دلار
– کانکشن USB 2
– رزولوشن صدا: 24bit/96kHz
– ورودی های آنالوگ: دو عدد
– خروجی های آنالوگ: دو عدد
– کانکشن دیجیتال: ندارد
– ورودی/خروجی MIDI: ندارد

نقاط قوت:

ارزش خرید بالا
پری امپ فوق العاده
طراحی هوشمندانه

نقاط ضعف:

ایرادی زیادی نمی توان به آن وارد کرد

می توان گفت این کارت صدا بهترین گزینه برای قیمت زیر 200 دلار است. iD4 یک کارت صدای با دو ورودی و دو خروجی است که دارای یک پری امپ با قابلیت فانتوم پاور برای استفاده از میکروفن های کاندنسر می باشد. این کارت صدا همچنین یک دی آی instrument level برای متصل کردن گیتار یا بیس را در خود جای داده است. علاوه بر این، یک خروجی اصلی برای اسپیکرها و دو خروجی هدفون در این کارت صدا قرار دارد.

 


تامین برق مورد نیاز این کارت صدا به وسیله ی کانکشن USB و همچنین کیت Apple camera connection انجام می شود. iD4 قابلیت استفاده با iPhone/iPad را هم دارد. نباید از جزئیات این کارت صدا غافل شد: کمپانی Audient در ساخت این کارت صدا توجه زیادی به قیمت و کارایی محصولش کرده است و موفق شده کارت صدایی را ارائه دهد که هم قیمت پایینی دارد و هم به هیچ وجه حس کارت های صدای ارزان قیمت را ندارد. Audient iD4 بهترین کارت صدای USB در این بازه ی قیمتی است.

۲. +SSL 2

کاراکتر منحصر به فرد SSL با قیمتی فوق العاده

– قیمت: 279 دلار
– کانکشن USB-C
– رزولوشن صدا: 24bit/192kHz
– ورودی های آنالوگ: دو عدد
– خروجی های آنالوگ: چهار عدد
– کانکشن دیجیتال: ندارد
– ورودی/خروجی MIDI: دارد

نقاط قوت:

مسیر سیگنال فوق العاده با توجه به قیمت
دکمه ی 4k کاراکتر خاص SSL را به صدا وارد می کند
کیفیت ساخت بالا

نقاط ضعف:

شاید خروجی های RCA مورد علاقه ی شما نباشند

+SSL2 کارت صدایی جمع و جور با ویژگی ها و کانکشن حرفه ایست که می خواهد کاراکتر مخصوص کنسول های SSL را با قیمتی مناسب برای کاربران فراهم کند و حس موزیک هایی که در استودیوهای چند میلیون دلاری ساخته شده اند را در دسترس همگان قرار دهد.
+SSL2 برادر بزرگتر مدل SSL2 است و تفاوت اصلی آن ها در این است که مدل +2 نسبت به مدل 2 که دارای دو ورودی و دو خروجی می باشد؛ دو خروجی بیشتر، ورودی/خروجی MIDI و یک خروجی هدفون مستقل اضافه دارد (که هر کدام از خروجی های هدفون قادر هستند میکس های مختلف را مانیتور کنند). در این کارت های صدا دکمه ی 4k وجود دارد که به فرکانس های high end رنگ می دهد (و در حقیقت حس حرفه ای تری به صداهای شما می دهد).

 


در +SSL2 دو ورودی ترکیبی میکروفن/لاین با Hi-Z (امپدانس) برای وصل کردن مستقیم گیتار، بیس یا سینتی سایزرها و درام ماشین ها وجود دارد. فانتوم پاور 48v هم امکان استفاده از میکروفن های کاندنسر و داینامیک را به شما می دهد.
با داشتن کیفیت ضبط و مانیتورینگ فوق العاده و ورودی/خروجی های منعطف، +SSL2 گزینه ایست که به راحتی می توان آن را پیشنهاد کرد.

۳. Focusrite Scarlett 4i4 3rd Gen

کارت صدایی فوق العاده با قیمت مناسب و کانکشن های فراوان

– قیمت: 229 دلار
– کانکشن USB-C
– رزولوشن صدا: 24bit/192kHz
– ورودی های آنالوگ: چهار عدد
– خروجی های آنالوگ: چهار عدد
– کانکشن دیجیتال: ندارد
– ورودی/خروجی MIDI: دارد

نقاط قوت:

طراحی جدید و بهبود یافته ی پری امپ
شبیه سازی استیج ترانسفورماتور ‘Air’
دارای ورودی/خروجی MIDI

کارت های صدای Focusrite Scarlett USB همیشه صدای فوق العاده و انعطاف صوتی بالایی را با قیمت هایی مناسب ارائه داده اند و سومین نسل از این خانواده هم همین روند را ادامه می دهند.
تمام مدل های موجود در این سری نسبت به نسل قبل بهبود های فیزیکی و فنی را تجربه کرده اند؛ پری امپ های بهبود یافته (که حالا می توانند گین 56 دسی بلی فراهم کنند)، کانکشن بالانس، اضافه شدن گزینه ی شبیه ساز ترانسفورماتور ISA به قسمت پری امپ (تحت عنوان آپشن Air) از جمله مواردی هستند که در سومین نسل اسکارلت ارتقا یافته اند. در مدل Scarlett 4i4 دو ورودی mic/line/instrument به همراه گِین، دو ورودی TRS از نوع line-level و چهار خروجی TRS قرار گرفته است.
4i4 از اپلیکیشن Focusrite Control پشتیبانی می کند و این یعنی شما می توانید بخشی از تنظیمات را از طریق نرم افزار انجام دهید. این نرم افزار مانیتورینگ low-latency را نیز کنترل می کند.

 


همان طور که از کارت های صدای سری اسکارلت انتظار می رود، صدای طبیعی و قابل اطمینانی را از 4i4 دریافت خواهید کرد. آپشن Air پاسخگویی فرکانسی را در قسمت فرکانس های بالا افزایش و در قسمت فرکانس های پایین کاهش می دهد و برای کنترل کردن افکت های مجاورت ناخوشایند یا برجسته تر کردن high frequency ایده آل است.
این کارت صدا همراه با یک پکیج نرم افزاری جامع عرضه می شود و یک محصول فوق العاده و خوش قیمت است.

۴. Universal Audio UAD Apollo Twin MkII

صدای باکیفیت و پلاگین های DSP

– قیمت: 899 دلار
– کانکشن: Thunderbolt
– رزولوشن صدا: 24bit/192kHz
– ورودی های آنالوگ: دو عدد
– خروجی های آنالوگ: شش عدد
– کانکشن دیجیتال: Optical Toslink
– ورودی/خروجی MIDI: ندارد

نقاط قوت:

کیفیت صدای خارق العاده
پلاگین های فوق العاده ی UAD-2

نقاط ضعف:

در حال حاضر تنها نسخه ی دارای کانکشن Thunderbolt عرضه شده است
نداشتن ورودی MIDI

Apollo Twin MkII مانند نسخه ی اولیه ی Apollo Twin کمپانی یونیورسال آدیو فرم فاکتور رومیزی و دو ورودی و شش خروجی دارد و رزولوشن صوتی 24bit/192kHz را فراهم می کند و حالا رنگ آن از نقره ای به مشکی تغییر پیدا کرده است. این کارت صدا با کانکشن Thunderbolt به Mac و PC متصل می شود (در جعبه ی محصول کابل وجود ندارد) اما تامین برق آن به وسیله ی آداپتور انجام می شود. پنل پشتی و قسمت جلوی آن ورودی ها و خروجی ها را در خود جای داده اند و روی پنل بالای کارت صدا یک دکمه ی چرخشی جذاب و بزرگ قرار گرفته است.

 


Apollo Twin MkII همچنین به عنوان یک باکس DSP برای پلاگین های افکت UAD (شما می توانید از میان گزینه های Solo، Duo و Quad انتخاب کنید) عمل می کند و از همان پری امپ های خارق العاده ی Unison که در نسل قبل استفاده شده بود بهره می برد که از ورودی های Mic/Line و Hi-Z تغذیه می شود. این ویژگی ها به شما اجازه می دهند از پلاگین های شبیه ساز سخت افزارهای کلاسیک یونیورسال آدیو مستقیما در مسیر هر ورودی استفاده کنید.
Apollo Twin MkII یک پکیج هیبریدی سخت افزاری/نرم افزاری قدرتمند است که می تواند کوچک ترین استودیوهای خانگی را به سطح استودیوهای حرفه ای برساند و قطعا یکی از بهترین کارت های صداییست که می توان تهیه کرد.

۵. Native Instruments Komplete Audio 2

کارت صدای جمع و جور با دو ورودی و دو خروجی

– قیمت: 139 دلار
– کانکشن: USB 2
– رزولوشن صدا: 24bit/192kHz
– ورودی های آنالوگ: دو عدد
– خروجی های آنالوگ: دو عدد
– کانکشن دیجیتال: ندارد
– ورودی/خروجی MIDI: ندارد

نقاط قوت:

بسیار جمع و جور
طراحی زیبا و خوش استایل
دارای metering پنج قطعه ای

نقاط ضعف:

کنترل ها درجه بندی نشده اند

Komplete Audio 2 یک کارت صدا با دو ورودی و دو خروجی همراه با دو ورودی مشابه mic/line/instrument می باشد. کانکشن های این کارت صدا از نوع ترکیبی XLR با کلیدهای مجزا برای انتخاب میان ورودی line و instrument می باشند. فانتوم پاور 48V هم با استفاده از یک سوییچ فعال می شود.
علاوه بر ورودی ها، پنل جلویی شامل یک دکمه ی چرخشی (برای تنظیم تناسب بین صدای ورودی و صدای نرم افزار) و خروجی هدفون با کنترل ولوم مستقل می باشد.

 


لِول خروجی اصلی با استفاده از یک دکمه ی چرخشی بزرگ که روی پنل بالایی کارت صدا قرار گرفته کنترل می شود. روی همین پنل مترهای سنجش ورودی و نشانگرهای فانتوم پاور و USB هم دیده می شود. در پنل پشتی کانکتور USB B، یک جفت خروجی بالانس به صورت جک های 1.4 اینچی TRS و یک اسلات Kensington Security قرار گرفته است.
کیفیت صدای Komplete Audio 2 به اندازه ی ظاهر آن جذاب است و اگر چه تنها ویژگی های پایه ای و ضروری را در اختیار کاربر قرار می دهد، اما این ویژگی ها به خوبی ارائه شده اند. با در نظر گرفتن پکیج نرم افزاری فوق العاده ای که کنار این محصول عرضه می شود، باید گفت که Komplete Audio 2 ارزش خرید بالایی دارد.

۶. Audient Evo 4

یکی از بهترین کارت های صدای جمع و جور

– قیمت: 129 دلار
– کانکشن: USB 2
– رزولوشن صدا: 24bit/96kHz
– ورودی های آنالوگ: دو ورودی ترکیبی 1.4 اینچی/XLR (ورودی میکروفن/لاین)
– خروجی های آنالوگ: دو خروجی 1.4 اینچی TRS
– کانکشن دیجیتال: ندارد
– ورودی/خروجی MIDI: ندارد

نقاط قوت:

صدای عالی و شفاف
وجود تنها یک دکمه ی چرخشی کار با دستگاه را آسان می کند
گزینه ی Monitor Mix شما را خوشحال خواهد کرد
کیفیت ساخت بالا

نقاط ضعف:

زاویه دار نبودن پنل جلویی

کارت های صدای جمع و جور سری Evo در نمایشگاه NAMM Show 2020 رونمایی شدند و تحسین افراد زیادی را برانگیختند.
روی پنل پشتی EVO 4 دو ورودی ترکیبی mic/line و یک ورودی instrument level روی پنل جلویی برای متصل کردن گیتار یا بیس (که در صورت استفاده از آن، ورودی پنل پشتی غیر فعال می شود) قرار گرفته است.

 


دو خروجی اسپیکر، کانکشن های این کارت صدا را کامل می کنند و یک دکمه ی چرخشی مرکزی، لِول خروجی اسپیکرها و یک سری دیگر از المان ها را کنترل می کند که وظیفه ی آن به واسطه ی فشردن دکمه هایی که روی پنل بالای دستگاه قرار دارد مشخص می شود؛ این دکمه ها شامل دکمه های 1 و 2 (برای لِول های ورودی) و خروجی (پایین سمت راست) به همراه دکمه ایست که وظیفه ی دکمه ی چرخشی بزرگ را به تنظیم تناسب بین ورودی و نرم افزار آهنگسازی تغییر می دهد. زمانی هم که از سوکت هدفون استفاده کنید، این دکمه ی چرخشی بزرگ ولوم هدفون را کنترل خواهد کرد.
ایده ی استفاده از تنها یک دکمه ی چرخشی برای تنظیم تمام لِول ها به خوبی پیاده شده و از EVO یک کارت صدای جمع و جور با طراحی هوشمندانه ساخته که صدای فوق العاده ای هم دارد.

۷. Mackie Onyx Producer 2.2

کارت صدای دو کاناله با بدنه ی مستحکم و کیفیت صدای بالا

– قیمت: 179 دلار
– کانکشن: USB 2
– رزولوشن صدا: 24bit/192kHz
– ورودی های آنالوگ: دو عدد
– خروجی های آنالوگ: دو عدد
– کانکشن دیجیتال: ندارد
– ورودی/خروجی MIDI: دارد

نقاط قوت:

ماکسیم رزولوشن 24bit/192kHz
کیفیت ساخت بالا
وجود ورودی و خروجی MIDI

نقاط ضعف:

کنترل Zero latency روی خروجی مانیتور اثر می گذارد

کارت صدای Onyx Producer 2.2 با داشتن پری امپ های میکروفن باکیفیت Onyx، کانکشن آنالوگ بالانس و ارائه ی ماکسیمم رزولوشن 24bit/192kHz، کارایی زیادی را برای شما مهیا کرده است. دو ورودی شابه mic/line با کانکتورهای ترکیبی XLR/jack برای این کارت صدا در نظر گرفته شده است. هر یک از این ورودی ها دارای یک سوییچ دستی با نور پس زمینه ی سبز هستند که با استفاده از آن می توانید ورودی اینسترومنت Hi Z را انتخاب کنید. همچنین یک سوییچ عمومی برای فعال کردن فانتوم پاور 48V هم روی کارت صدا قرار دارد.

 


شما می توانید با استفاده از دکمه ی چرخشی Input/DAW Mix سیگنال های ورودی را بدون latency (تاخیر) مانیتور کنید. روی پنل جلوی دستگاه یک دکمه ی چرخشی بزرگ Monitor و خروجی هدفون به همراه دکمه ی چرخشی تنظیم ولوم آن نیز قرار گرفته است. روی پنل پشتی، یک جفت جک 1.4 اینچی برای خروجی مانیتور و یک جفت کانکتور MIDI (ورودی و خروجی) قرار گرفته که بسیار کاربردی هستند. با توجه به این ویژگی ها و بدنه ی مستحکم دستگاه، با کارت صدای قدرتمند و جمع و جوری مواجه هستیم که به خوبی تا سال ها کار خواهد کرد. در پکیج این محصول نرم افزار Tracktion T7 هم قرار گرفته است.

۸. Steinberg UR22C audio interface

کارت صدایی با بدنه ی مقاوم، دو ورودی و دو خروجی و پری امپ های یاماها

– قیمت: 189 دلار
– کانکشن: USB-C
– رزولوشن صدا: 32bit/192kHz
– ورودی های آنالوگ: دو عدد
– خروجی های آنالوگ: دو عدد
– کانکشن دیجیتال: ندارد
– ورودی/خروجی MIDI: دارد

نقاط قوت:

دوام بالا
پری امپ های یاماها
پردازش DSP

کمپانی Steinberg سری کارت های صدای UR را با معرفی مدل های USB 3.0 برای PC، Mac و iOS به روز کرده است. کارت صدای UR22C ارزان قیمت ترین مدل این سری می باشد.
هر یک از این کارت های صدا دارای کانکشن USB Type-C می باشند و رزولوشن صوتی 32bit/192kHz دارند. ورودی/خروجی MIDI و پردازش DSP برای استفاده ی بدون latency از افکت ها در حین ضبط نیز از دیگر ویژگی های این کارت صدا هستند؛ شما با استفاده از میکسر dspMixFx می توانید به این افکت ها دسترسی داشته باشید.
UR22C دارای دو ورودی و دو خروجی بالانس لاین می باشد. چند ورودی

 

ترکیبی بالانس Neutrik هم برای آن در نظر گرفته شده که هر کدام حاوی یک پری امپ میکروفن Yamaha D-PRE می باشند.
UR22C با داشتن بدنه ی فلزی مقاوم، بهترین کارت صدا برای کسانیست که می خواهند با خیال راحت کارت صدا را در کوله شان بگذارند و آن را با خود حمل کنند.

۹. IK Multimedia iRig Pro Duo

یکی از بهترین کارت های صدای پرتابل

– قیمت: 199 دلار
– کانکشن: USB 2، Lightning، USB OTG
– رزولوشن صدا: 24bit/48kHz
– ورودی های آنالوگ: دو عدد
– خروجی های آنالوگ: دو عدد
– کانکشن دیجیتال: ندارد
– ورودی/خروجی MIDI: دارد

نقاط قوت:

کاملا پرتابل
سازگار با دستگاه های موبایل
امکان ضبط دو کانال به صورت همزمان

نقاط ضعف:

اگر پرتابل بودن اولویت شما نیست، گزینه های بهتری در دسترس می باشد

این کارت صدا که در حقیقت نسخه ی جدید iRig Pro Duo می باشد، دو ورودی ترکیبی آنالوگ را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید میکروفن و ساز را به صورت همزمان ضبط کنید. این ورودی ها از پری امپ های به روز شده ی Class-A، گین قابل تنظیم (که برای این مدل افزایش پیدا کرده) و فانتوم پاور بهره می برد. ورودی/خروجی MIDI، دو خروجی بالانس 1.4 اینچی و یک خروجی هدفون از دیگر ویژگی های این کارت صدا هستند.

 

 


شما می توانید کلید مانیتور مستقیم را فعال کنید و به این ترتیب مانیتورینگ عاری از latency (تاخیر) از سیگنال ورودی داشته باشید. iRig Pro Duo همراه با کابل USB-C عرضه شده تا سازگاری آسانی با دستگاه های جدید داشته باشد (در پکیج محصول کابل های Lightning و USB-A هم قرار گرفته است). درایورهای اختصاصی و جدید PC و فینیش لاستیکی هم از دیگر تمایزات این مدل با نسل اول می باشد.
تامین برق iRig Pro Duo هم با استفاده از کانکشن USB و هم با استفاده از دو باتری قلمی قابل انجام است. این کارت صدا با یک پکیج نرم افزاری جامع عرضه شده و با پلتفرم های اندروید، iOS، PC و Mac سازگار می باشد تا هم در استودیو و هم خارج از استودیو بتوانید به ضبط کردن بپردازید.

۱۰. Arturia AudioFuse

کارت صدای با کلاس بالا همراه با انواع مختلفی از کانکشن ها

– قیمت: 599 دلار
– کانکشن: USB 2
– رزولوشن صدا: 24bit/192kHz
– ورودی های آنالوگ: چهار عدد
– خروجی های آنالوگ: چهار عدد
– کانکشن دیجیتال: ورودی/خروجی ADAT و ورودی/خروجی S/PDIF
– ورودی/خروجی MIDI: دارد

نقاط قوت:

صدای فوق العاده
کانکشن های فراوان
طراحی خوش استایل

نقاط ضعف:

نسبت به مدل های مشابه قیمت بالایی دارد

AudioFuse یک کارت صدای جذاب و پرتابل برای Mac، PC و iOS است و ویژگی های زیادی را در خود جای داده است. علیرغم سایز کوچک دستگاه، کانکشن های زیادی برای این کارت صدا در نظر گرفته شده است. روی پنل جلوی دستگاه، ورودی های ترکیبی و دو فید هدفون کاملا مستقل قرار گرفته است. این ورودی ها می توانند پلاگ های 1.4 اینچی و مینی جک دریافت کنند.

 


در پشت دستگاه، خروجی های اسپیکر برای دو جفت مانیتور، کانکتورهای line level، پورت های ورودی/خروجی MIDI (که به علت محدودیت فضا با کانکتورهای مینی جک جایگزین شده اند) و ورودی/خروجی های ADAT و S/PDIF برای همگام سازی دیجیتال با دیگر تجهیزات قرار گرفته است. همچنین اینسرت هایی برای ورودی های یک و دو در نظر گرفته شده که به شما اجازه می دهند با استفاده از کامپرسرها یا چنل استریپ های سخت افزاری به ضبط کردن بپردازید.
AudioFuse با استفاده از کانکشن USB 2 به دستگاه های شما متصل می شود؛ البته آرتوریا یک هاب USB را درون آن قرار داده که سه پورت اضافه ی USB را برای شما فراهم می کند. AudioFuse یک کارت صدای مدرن با طراحی فوق العاده، سازگاری با طیف وسیعی از تجهیزات صوتی، کنترل های باکیفیت و صدایی فوق العاده می باشد.

۱۱. Antelope Audio Zen Tour Synergy Core

– قیمت: 1,995 دلار
– کانکشن: USB 2 و Thunderbolt
– رزولوشن صدا: 24bit/192kHz
– ورودی های آنالوگ: هشت عدد
– خروجی های آنالوگ: هشت عدد
– کانکشن دیجیتال: ADAT و S/PDIF
– ورودی/خروجی MIDI: ندارد

نقاط قوت:

پری امپ های میکروفن با صدای کریستالی
مجموعه ی فوق العاده ای از پردازشگرهای آن-بورد
انعطاف بالا در انتقال سیگنال
ساختار رومیزی جمع و جور

نقاط ضعف:

قیمت بالا

Antelope Audio یکی از آن کمپانی های کوچکیست که کارت های صدای پرمیوم با پردازشگرهای آن-بورد تولید می کند. این برند در سال 2019 از معماری بهبود یافته ی خود با نام Synergy Core رونمایی کرد که برای ارائه ی پردازش آن-بورد عاری از latency (تاخیر) در حین ضبط و میکس از چیپ های FGPA و DSP استفاده می کند.
Zen Tour کارت صدایی با 8 ورودی و 14 خروجی می باشد که فرم فاکتور رومیزی دارد و از معماری Synergy Core با دو چیپ FGPA و چهار چیپ DSP بهره می برد و قادر است تا 256 افکت را در اختیار شما قرار دهد.
روی پنل جلو، چهار ورودی DI (در صورت نیاز می توانید آن ها را به line level تغییر دهید)، دو خروجی قابل تنظیم HP و دو خروجی بر پایه ی ترانسفورماتور re-amp قرار گرفته است تا شما بتوانید دی آی را به ورودی امپ گیتار send کنید.
روی پنل پشتی چهار ورودی XLR برای mic/line، یک جفت خروجی مانیتور در قالب جک های 1.4 این

 

چی TRS، ورودی/خروجی S/PDIF، ورودی/خروجی ADAT و هشت خروجی لاین قرار گرفته است.
Zen Tour Synergy Core به همراه 36 افکت، شامل پری امپ ها، اکولایزرها، کامپرسرها، امپ های گیتار و پشتیبانی از شبیه سازهای میکروفن Antelope Edge و Verge در اختیار شما قرار داده شده است. طراحی این افکت ها فوق العاده سطح بالاست و چند شبیه ساز از سخت افزارهای کلاسیک هم در میان آن ها وجود دارد. این کارت صدا پری امپ های فوق العاده ای دارد و کلاکینگ کارت صدا به لطف کلاکینگ متمرکز بر آکوستیک کمپانی Antelope در سطح بالایی می باشد.
Zen Tour Synergy Core کارت صدای بسیار قدرتمندی است که استفاده از آن راحت می باشد و صدای فوق العاده ای به شما می دهد.

۱۲. Steinberg AXR4

کارت صدای رده بالا از کمپانی Steinberg

– قیمت: 2,799 دلار
– کانکشن: Thunderbolt 2
– رزولوشن صدا: 32bit/384kHz
– ورودی های آنالوگ: 28 عدد
– خروجی های آنالوگ: 24 عدد
– کانکشن دیجیتال: ورودی/خروجی
AES/EBU، ADAT و S/PDIF
– ورودی/خروجی MIDI: دارد

نقاط قوت:

پرفورمنس فوق العاده و تعداد زیاد ورودی ها و خروجی ها
ستاپ آسان و روان

نقاط ضعف:

نبود کابل Thunderbolt در پکیج محصول
پنل جلویی شلوغ است

کمپانی Steinberg با کارت صدای AXR4 به بازی کارت های صدای Thunderbolt وارد شده است. AXR4 یک کارت صدای رک مونت است که کاربران هدف آن پرودوسرها و مهندسان صدای حرفه ای هستند. وجود 28 ورودی، 25 خروجی، مانیتورینگ عاری از latency با افکت های DSP، تعداد زیاد ورودی/خروجی ها و انعطاف زیاد در انتقال سیگنال از ویژگی های کلیدی این محصول می باشند. روی پنل جلویی چهار ورودی ترکیبی Neutrik و دو خروجی هدفون قرار گرفته است، در حالی که روی پنل پشتی هشت ورودی لاین TRS، هشت خروجی لاین TRS و دو جفت ورودی/خروجی ADAT و S/PDIF قرار گرفته است. دومین جفت این ورودی/خروجی ها دارای کانکتور AES/EBU Sub-D می باشند.

 

ورودی/خروجی MIDI کنار ورودی/خروجی کلاک قرار گرفته است، در حالی که دو پورت Thunderbolt 2 امکان اتصال به کامپیوتر و daisy-chain کردن تا حداکثر سه کارت صدا را فراهم می کند. چهار پری امپ میکروفن هیبریدی از مدار ترانسفورماتور اصلاح شده و پردازش Rupert Neve Designs SILK بهره می برند. افکت های DSP شامل کامپرسر VCM 276، VCM EQ601، چنل استریپ Sweet Spot Morphing و ریورب REV-X می باشد.
Steinberg AXR4 از هر لحاظی کارت صدای بسیار باکیفیتی می باشد و در حوزه ی محصولات حرفه ای یکی از مدعیان جدی است.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”