ریتم آهنگ

چگونه آهنگ بنویسیم + بررسی مراحل نوشتن ترانه

چگونه آهنگ بنویسیم + بررسی مراحل نوشتن ترانه

مقدمه :

 نوشتن ترانه یکی از کارهایی است که بسیاری از افراد در سن جوانی دوست دارند آن را تجربه کنند، به همین دلیل در بسیاری از مواقع برای افراد سوال پیش می آید که چگونه آهنگ بنویسیم تا بتوانیم یک ترانه نویس موفق باشیم؟ به همین دلیل ما قصد داریم در این محتوا شما را با مسائلی که در نوشتن ترانه و آهنگ کمک می‌کند بیشتر آشنا کنیم. در واقع هر کاری طبق یک الگوریتم و دستورالعمل پیش می‌رود و از قواعد خاصی پیروی می‌کند، در واقع میتوان گفت امکان ندارد شما کاری را بدون مواد قواعد و قانون انجام دهید و موفق شوید.

در ابتدای کار بهتر است بدانید که برای نوشتن ترانه باید بر روی آهنگ تمرکز کنید و نیاز نیست که تعداد صفحاتی که شما ترانه خود را می‌نویسید زیاد باشد تنها کافیست شما ۱۰۰ الی ۳۰۰ کلمه ترانه بنویسید اما این تعداد کلمات می‌توانند شرایط را تغییر دهند و تاثیر بسیار مثبتی در آهنگ داشته باشند. از تمام مسائل مهم ‌تر سبکی است که قرار است شما برای آن ترانه بنویسید، در واقع مطمئناً سبک رپ و سبک پاپ با سبک کلاسیک شرایط متفاوتی در بخش نوشتن ترانه دارند و نوشتن ترانه های ماندگار مطمئناً کار بسیار سختی است.

برای مثال میتوان گفت که نوشتن ترانه برای سبک رپ آسان تر از سبک هایی همچون پاپ و کلاسیک است چون دست شما برای نوشتن ترانه در این سبک بسیار باز است. اما این مسئله را مد نظر خود قرار دهید که برای ترانه گفتن در هر سبکی باید یک قالب برای ترانه های خود تنظیم کرده و شعرهای خود را طبق آن قالب بنویسید.

 

چگونه آهنگ بنویسیم

برای نوشتن ترانه بهتر است بدانید که باید فضا را به گونه‌ای برای خود ایجاد کنید تا کسی مزاحم شما نباشد و در واقع یک جای خلوت که شما بتوانید به راحتی عواطف هنر خود را بر روی کاغذ بیاورید و لازم به ذکر است بدانید که  هیچ شاعری قبل از خلق هنر خود نمی‌تواند بگوید که قرار است در چه مورد شعر بنویسد چون ترانه های ماندگار هیچ وقت تصنعی نیستند و همیشه زیباترین ترانه ها در شرایطی گفته شده است که فرد تحت تاثیر اتفاقات بوده و طبق حالات روحی که داشته است توانسته یک ترانه بسیار زیبا و جذاب را خلق کند.

توجه داشته باشید که بهتر است ابتدا آهنگ ساخته شود و بعد ترانه را برای آن آهنگ بگویید تا بتوانید به راحتی بر روی آهنگ تمرکز کنید در این صورت می توانید یک شعر ماندگار را خلق نماید البته در بسیاری از  مواقع شرایط به گونه ‌ای پیش می‌رود که افراد ترجیح می‌دهند اول شعر را بنویسند بعد برای شعر گفته شده آهنگ بسازند. 

 

 

 

 

تاثیر قافیه در نوشتن ترانه

همانطور که می دانید قافیه تاثیر بسیار زیاد در خلق یک شعر پرمحتوا و زیبا دارد،  قافیه در زمان خواندن شعر می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب داشته باشد اما بهتر است بدانید در بسیاری از مواقع اگر قافیه وجود نداشته باشد بسیاری از کلمات به ذهن شاعر هم نمی رسد. از تمام این مسائل مهم‌تر این است که باید در تمام شعرها از قافیه استفاده شود اما نباید همه چیز را فدای قافیه کرد و در زمانی که قصد دارید ترانه بنویسید باید بر روی موسیقی تمرکز کرده و شعر را بنویسید در انتهای کار مبحث قافیه را مورد بررسی قرار دهید، در انتها توجه داشته باشید که شعر را فدای قافیه نکنید.

 

 

 

ترانه را بر اساس شرایط بنویسید

در این قسمت از محتوا چگونه آهنگ بنویسیم، قصد داریم شرایط نوشت ترانه و آهنگ را مورد بررسی قرار دهیم، نوشتن ترانه بسته به حالت روحیه فرد دارد و در واقع اگر شما در شرایط اقتصادی مملکت وضعیت خوبی را ندارید و در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زندگی هستید. مطمئناً نمی توانید یک ترانه عاشقانه بنویسید، در نتیجه بهتر است با این حال به خلق ترانه های اعتراضی بپردازید چون در واقع می توان گفت که ترانه در ذهن شما خلق شده و فقط نیاز به کمی تغییرات دارد.

 

 

 

مسائل تاثیر گذار در نوشتن ترانه

برای این که بتوانید ترانه های خوبی را خلق کنید در ابتدا بهتر است آهنگ هایی که قصد دارید در آن سبک ترانه ‌سرایی کنید را گوش کنید تا در هنگام نوشتن ترانه با دستان باز تر باشد. در وهله دوم بهتر است ساختار یک آهنگ را بشناسید اما از همه مسائل مهم تر این است که بتوانید بعد از این دو مرحله شروع به کار کنید، اگر کار کردن با نرم افزارهای موسیقی را بلد نیستید بهتر است بدانید که برای پیشرفت کردن در حوزه موسیقی باید همیشه به روز باشید در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم دوره آموزش صفر تا صد نرم افزار اف ال استودیو را تهیه کنید. بعد از آموزش این نرم افزار می توانید ملودی مد نظر خود را بسازید و در مرحله انتهایی برای ملودی ساخته شده ترانه بگویید.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”