ریتم آهنگ

اسپیکر مانیتورینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

اسپیکر مانیتورینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

اسپیکر مانیتورینگ در واقع به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات استودیوهای موسیقی و حتی سینمایی به شمار می رود که تأثیر فراوانی در تولید صدا و همچنین رفع نواقص مربوط به صدا را بر عهده دارد. متخصصین صداسازی از این وسیله به صورت کاملاً گسترده و به لطف قابلیت های بسیار زیادی که دارند، مورد استفاده قرار می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید تجهیزات استودیو وارد لینک آبی رنگ شوید. و همچنین برای مشاهده انواع اسپیکر مانیتورینگ وارد لینک مرتبط شوید.

 

تعریف اسپیکر مانیتورینگ

در حقیقت این وسیله یک اسپیکر است که مانیتور کردن سیگنال های صوتی یکی از اصلی ترین وظایف آن به شمار می رود. در واقع این وسیله طراحی و تولید شده تا در مدیریت کردن جزئی تر و بهتر صدا به افراد کمک کند. شاید تصورتان این باشد که این وسیله صدا را زیباتر و دلنشین تر پخش می کند اما در واقع این طور نیست بلکه این دستگاه صدا را آن طوری که واقعاً هست، پخش می کند تا به این وسیله تکنسین ها و متخصصین صدا بتوانند نواقص و نقطه ضعف های موجود را با توجه به پخش صدای واقعی آن و با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری برطرف کنند.

 

وظیفه اصلی اسپیکر مانیتورینگ

وظیفه اصلی که می توان برای اسپیکر مانیتورینگ برشمرد تولید دقیق ترین صدا آن هم بدون ایجاد تغییر در مشخصات و جزئیات آن است. این نشان دهنده این است که شما به راحتی می توانید به هنگام ضبط صدا، میکس، ادیت و همچنین مستر موسیقی، بهترین و با کیفیت ترین صدا را برای پخش در سیستم های صوتی مختلف، آماده کنید. بیشترین کاربرد این نوع اسپیکرها در استودیوهای حرفه ای موسیقی است یعنی جایی که صدا تنها حکمران آن به شمار می رود.

 

سیستم اسپیکر مانیتورینگ

 

بایستی عنوان کرد که تنوع در اسپیکر مانیتورینگ باعث شده که خرید این دستگاه کاربردی برای خیلی از افراد مقداری سخت و دشوار باشد. از آن طرف هم وجود محصولاتی متفاوت و متنوع موجب شده تا اجازه انتخاب مناسب برای افراد، راحت تر شود. با تمام تفاسیری که بیان کردیم قصد داریم در این مقاله به نکاتی کاملاً ضروری پیرامون خرید این دستگاه اشاره کنیم تا علاقمندان و خریداران بدون کوچک ترین مشکلی بتوانند اقدام به خرید اسپیکر مانیتورینگ کنند.

 

توجه به قابلیت ها و ویژگی ها به هنگام خرید اسپیکر مانیتورینگ

 به طور حتم ساختار یک اسپیکر مانیتورینگ می تواند تأثیر فوق العاده ای را روی عملکرد آن داشته باشد به همین خاطر می بایست در خرید این وسیله به سراغ گزینه هایی بروید که حداقل کمترین نقص را در عملکرد از خودشان نشان داده اند. به طور مثال نوع چوبی از اسپیکر مانیتورینگ به دلیل اینکه به خودی خود نویزها و آلایندگی های جزئی و مختلف را می گیرد یک گزینه مناسب و ایده آل تر به نسبت دیگر اسپیکرها به حساب می آید.

مورد دیگری که می توان در مورد این اسپیکرها بیان کرد این است که مقدار ورودی و خروجی نبایستی نادیده گرفت. توانایی اسپیکر مانیتورینگ در بررسی سیگنال ها و پردازش های صوتی آن هم با توجه به نیازهای کاری شما بسیار با اهمیت خواهد بود. پس حتماً به این نکته توجه داشته باشید.

 

هزینه ای که باید برای خرید این نوع اسپیکرها پرداخت کنید

 

خرید اسپیکر مانیتورینگ

 

یکی از نکات بسیار مهم به هنگام خرید اسپیکر مانیتورینگ این است که ارزان بودن دلیلی بر خوب بودن آن نیست و این احتمال وجود دارد که دچار نقص های زیادی هم باشد. در واقع ساخت یک اسپیکر مانیتور نیاز به تولید دقیق، آن هم با مواد با کیفیت و همچنین تحقیق و توسعه قابل توجه آن را دارد. پس یک اسپیکر مانیتورینگ خوب که به خوبی هم طراحی، مهندسی و تولید شده باشد قطعاً به هزینه مناسبی هم نیاز خواهد داشت.

 

مناسب ترین مکان برای نصب اسپیکر مانیتورینگ

دیوارها و سطوح مختلف در یک اتاق می تواند به هنگام میکس کردن بازتاب یا انعکاس صدا را منتقل کند و این به نوعی گمراه کننده است. در واقع این نوع بازتاب ها می تواند منجر به لغو یک سری فرکانس های خاص یا یک سری محدوده فرکانس شود و همچنین این توانایی را دارد که تأثیری قوی و صد البته نامناسب و نامطلوب را بر صدای کلی داشته باشد.

یکی از پیشنهادی موجود برای نصب اسپیکر مانیتورینگ آزمون و خطا آن هم با جابجا کردن نسبت به دیوارهای عقب و جانبی است که می تواند این مشکل را تا حدود زیادی به حداقل برساند. در این طور مواقع حتی چند سانتی متر هم می تواند اثرات عمیقی را بر پاسخ فرکانس های دریافتی داشته باشد.

از آن طرف موردی که می تواند نادیده گرفته شود موقعیت صحیح ارتفاع مانیتورها نسبت به شنونده و همچنین زاویه صحیح آنها در کنار هم است که به طبع رعایت کردن این نکته منتهی به نظارت دقیق تر بر پروسه ضبط و میکس خواهد شد.

چند نکته‌ مهم در انتخاب اسپیکر مانیتورینگ :

 

اسپیکر

نکته اول: اندازه اسپیکر مانیتورینگ

نکته مهم در انتخاب اسپیکر این است که اندازه آن بایستی با اندازه اتاق هماهنگی داشته باشد. به طور مثال اگر در یک اتاق و فضای کوچک فعالیت می کنید برای بالا بردن دقت صدا حتماً از اسپیکرهای کوچک تر استفاده کنید.

نکته دوم: تولید صدا

یکی از نکاتی که باید به آن دقت داشته باشید این است که اسپیکرهای مانیتورینگ برای تولید و ایجاد صدای عالی طراحی و تولید نشده اند و در کل وظیفه اصلی آنها ارائه و تولید دقیق ترین صدا است. یک سیستم مانیتورینگ خوب تمامی جزئیات خوب و بد صدا را به گوش شما خواهد رساند و در طول محدوده فرکانس، دقیق و متعادل عمل خواهد کرد.

شما به راحتی نمی توانید حس بزنید که یک اسپیکر خوب در فضای اتاق چطور عمل می کند و حتی اگر صدای آن را در فروشگاه و قبل از خرید بشنوید باز هم آکوستیک اتاق خودتان تأثیر خیلی زیادی در نتیجه نهایی و خروجی صدا خواهد گذاشت.

نکته سوم: آکوستیک اتاق

اگر مصمم به خرید این دستگاه گرفته اید باید به این نکته توجه کنید که کنترل شرایط آکوستیک اتاق یکی از شروط لازم است و ما پیشنهاد می کنیم که مقداری از بودجه خودتان را به خرید مواد مخصوص برای جذب صدا اختصاص دهید تا به این ترتیب بتوانید انعکاس صدای کمتری را دریافت کنید و از آن طرف دقت صدا بیشتر شود.

اگر بخواهیم اسپیکر مانیتورینگ را به ساده ترین شکل ممکن توضیح دهیم باید بگوییم که به بلندگوهایی که به بهترین نحو ممکن فرکانس های صوتی را به گوش تنظیم کننده ، مهندس صدا و … می رساند را اسپیکر مانیتورینگ می گویند. در واقع دلیل اینکه در این ترکیب از مانیتورینگ استفاده شده این است که این نوع از اسپیکرها تمامی نقاط فرکانس را به وضوح به نمایش می گذارند. در ادامه به پرسش اسپیکر مانیتورینگ چیست به صورت کامل پرداخته خواهد شد.

البته این نکته هم اضافه کنیم که بهترین اسپیکرهای مانیتور هم به تنهایی قادر به نشان دادن فرکانس های درست نیستند بلکه فضای آکوستیک و کالیبره محیط هم به صورت مکمل می تواند بر کیفیت اسپیکر مانیتور بیافزاید. اگر می خواهید با اصطلاحات آهنگسازی بیشتر آشنا شوید، روی لینک آبی رنگ کلیک کنید. برای آنکه بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد اسپیکر مانیتورینگ کسب کنید وارد لینک آبی رنگ شوید.

نکته قابل توجه :

بیشترین استفاده از اسپیکرهای مانیتورینگ ( STUDIO MONITOR ) در استودیوهای آهنگسازی و صداگذاری فیلم های سینمایی می باشد. این اسپیکرها در بازار با قیمت و اندازه های مختلفی ارائه می شود. لازم به ذکر است که این اسپیکرها با توجه به اندازه ، کیفیت و تعداد Woofer قیمت گذاری می شوند و قیمت آنها به 10 هزار دلار هم می رسد. که در ادامه اندازه های مختلف آن را به شما خواهیم گفت. در ادامه به جزییات بیشتری از پرسش اسپیکر مانیتورینگ چیست پرداخته خواهد شد.

  • 3
  • 5
  • 8
  • 10
  • 12

STUDIO MONITORING هایی که دارای بیش از یک Woofer هستند نام گذاری متفاوتی دارند. که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

  • 2Way
  • 3Way
  • 4Way

اسپیکر مانیتورینگ در حقیقت نوعی اسپیکر است که وظیفه اصلی آن مانیتور کردن سیگنال های صوتی است و به عنوان یکی از اصلی ترین و منحصر به فردترین تجهیزات استودیوهای موسیقی و همچنین سینمایی، شناخته می شود که صدالبته تأثیر بسیار زیادی هم در صداسازی و هم در رفع نواقص را بر عهده دارد. در ادامه با راهنمای جامع خرید اسپیکر مانیتورینگ با بیتستان همراه باشید در ضمن تیم وبسایت بیتستان برای راحتی شما راهنمای خرید تجهیزات استودیویی را برای شما تهیه کرده است که می توانید از آن استفاده نمایید.

 

راهنمای جامع خرید اسپیکر مانیتورینگ

قابلیت های متنوع و زیادی که این محصول دارد باعث شده تا به صورت کاملاً گسترده توسط خیلی از متخصصین صداسازی مورد استفاده قرار گرفته شود و در کل اسپیکر مانیتورینگ به افراد این اجازه را می دهد که بهتر و جزئی تر بتوانند صدای ضبط شده را مدیریت کنند.

شاید تصور برخی افراد این باشد که این وسیله صدا را زیباتر و گوش نوازتر پخش می کند اما در حقیقت این طور نیست بلکه صدای ضبط شده را به صورت کاملاً واقعی و همان طوری که هست پخش می کند تا به این وسیله متخصصین و تکنسین های صدا بتوانند نواقص و نقطه ضعف های صدا را پیدا و به وسیله نرم افزارهای کامپیوتری از بین ببرند و در نتیجه خروجی نهایی صدا حرفه ای تر، قدرتمندتر و با کیفیت تر تولید شود.

 

مزایای استفاده از اسپیکر مانیتورینگ

همان طوری که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم اسپیکر مانیتورینگ و همچنین بلندگوهای با کیفیت، این امکان را در اختیار موسیقیدانان و متخصصین صدا قرار می دهد تا صدا را آنطوری که هست گوش دهند و تمامی نواقص آن را برطرف نمایند و در صورتی که از اسپیکرهای نامناسب استفاده کنید، قادر به پخش و تولید فرکانس های پایین نخواهید بود و حتماً توصیه می کنیم قبل از خرید به این نکته توجه داشته باشید. 

در این مقاله قصد داریم راهنمایی خرید اسپیکر مانیتورینگ را در اختیار شما قرار دهیم و به نکات مهم و ضروری پیرامون خرید این وسیله اشاره کنیم.

مانیتورهای اکتیو یا مانیتورهای پسیو؟

قبل از هر چیزی باید عنوان کنیم که مانیتورهای اکتیو محبوبیت بیشتری بین اشخاصی که در حوزه موسیقی فعالیت می کنند دارند اما در کل صنعت موسیقی بر پایه نوع دوم یعنی اسپیکرهای مانیتورینگ پسیو بنا شده است و این نشان می دهد که از بین این دو نوع اسپیکر مانیتورینگ هیچ یک بر دیگری ارجعیت و برتری ندارد.

مانیتورهای پسیو به خاطر اینکه ماژولار هستند پس می بایستی با آمپلی فایر و کراس اورهای مناسب ترکیب شوند اما در مقابل اسپیکر مانیتورینگ اکتیو تمامی امکانات لازم برای یک استودیو خانگی را در خود دارا می باشند و این نشان می دهد که نیازی نیست که امکانات و تجهیزات سنگین را به همراه اسپیکر مدام جابجا و حمل کنید و از این مطمئن هستید که آمپلی فایری که در داخل اسپیکر تعبیه شده با آن سازگاری کامل دارد.

با توجه به مواردی که بیان کردیم ساخت یک سیستم مانیتورینگ پسیو قدرتمند امکان‌پذیر خواهد بود و خیلی از استودیوهای کاملاً حرفه ای از سیستم های اکتیو برای مانیتورینگ موسیقی های خود استفاده می کنند مگر اینکه برای استفاده از سیستم های پسیو یک دلیل خاص و منطقی داشته باشند. اما در حال حاضر ساده ترین و در عین حال بهترین انتخاب این است که از یک سیستم اکتیو مناسب استفاده نمایید.

قدرت اسپیکر مانیتورینگ

یکی از مهم ترین مواردی که به هنگام خرید اسپیکر مانیتورینگ باید به آن دقت کنید قدرت یا به اصطلاح وات اسپیکر است به خاطر اینکه تأثیر زیادی بر کیفیت و قدرت صداها و موسیقی های تولید شده دارد. این نشان می دهد که هر چه اسپیکر از قدرت یا همان وات بالاتر برخوردار باشد این امکان در اختیار موزیسین ها قرار خواهد گرفت تا روی گیت ها، کمپرسورها و لیمیترها تغییرات دقیق تری را اعمال کنند. به طور مثال اگر یک میکس کاملاً یکسان را روی دو سیستم اسپیکر مانیتورینگ متفاوت آن هم با ولوم یکسان اجرا نمایید، اسپیکری که قدرت (وات) بیشتری دارد قطعاً هدروم (headroom) بیشتری هم خواهد داشت.

اکولایزرها EQ در اسپیکر مانیتورینگ

خیلی از اسپیکر مانیتورینگ ها دارای اکولایزر هستند که به وسیله آنها می توانید صدای تولید شده را به نسبت شرایط اتاق به راحتی تنظیم نمایید. همچنین مورد دیگری که می تواند به شما کمک کند این است که خیلی از تجهیزات مانیتورینگ دارای یک سری پردازشگرهای دیجیتالی هستند که می توانند اکولایزر را نسبت به فضای آکوستیک خودتان تنظیم نمایید.

به این نکته توجه کنید که یک اتاق که شرایط آکوستیک کاملاً ضعیفی دارد می تواند با استفاده از تنظیمات اکولایزر یا همان EQ به یک اتاق کاملاً قابل قبول برای ضبط وکال و ضبط صدا مبدل شود. اما اگر در هر صورت شرایط آکوستیک اتاق مناسب نباشد به طور حتم بهترین و گران ترین دستگاه ها به خصوص اسپیکر مانیتورینگ هم نمی تواند با تغییر و تنظیم اکولایزر آن را به یک اتاق خوب مبدل کند.

استفاده از کابینت های باز و بسته

کابینت های باز به نسبت کابینت های بسته دقت صدای کمتری دارند اما وجود آنها به طبع در اسپیکر مانیتورینگ های کوچک و برخی دیگر از اسپیکرهای بزرگ قطعاً می تواند بیس بیشتری را تولید کند و اگر احتمالاً تصمیم به استفاده از کابینت های باز گرفتید حتماً بایستی آنها را با فاصله از دیوار و دیگر وسایل قرار دهید. اگر هم مایل بودید می توانید از کابینت های بسته که به نسبت کابینت های باز دقت صدای بهتر و بیشتری را دارند، استفاده نمایید.

به کار بردن ساب ووفر

اگر هدف شما از تهیه اسپیکر مانیتورینگ این است که یک قطعه را برای برنامه های تلویزیونی و یا فیلم های سینمایی تهیه کنید پیشنهاد می کنیم حتماً از ساب ووفر هم استفاده کنید به خاطر اینکه این امکان وجود دارد که برخی از مردم قطعه تولید شده توسط شما را از دستگاه های پخش خانگی که مجهز به ساب ووفر است، بشنوند. اما اگر هدف شما از تهیه این اسپیکرها فقط میکس قطعه های موسیقی است دیگر نیازی به تهیه ساب ووفر نخواهید داشت به خاطر اینکه مخاطبین یا کار شما را از طریق گوشی می شنوند و یا از طریق سیستم های پخش ماشین.

انتخاب یک مکان مناسب برای قرار دادن اسپیکر مانیتورینگ

مورد دیگری که قبل از خرید اسپیکر مانیتورینگ باید به آن دقت کنید این است که یک مکان مناسب برای این اسپیکرها انتخاب کنید. برای اینکه بهترین، دقیق ترین و واضح ترین دریافت فرکانس صدایی را داشته باشید می توانید بین خودتان و دو اسپیکر مانیتورینگ یک مثلث متساوی الاضلاع ایجاد کنید.

این یعنی فاصله شما تا اسپیکرها و همچنین فاصله بین دو اسپیکر به یک اندازه و کاملاً مساوی باشد و از همه مهم تر اینکه فضای استودیو خانگی یا حرفه ای باید کاملاً آکوستیک باشد تا برگشت و انعکاس صدا به صورت کامل یا حذف و یا کم شود و از آن طرف دقت صدا بیشتر شود.

اندازه اسپیکر مانیتورینگ

مورد دیگری که باید قبل از خرید این نوع اسپیکرها به آن اهمیت بدهید این است که اندازه اسپیکر مانیتورینگ باید متناسب با اندازه اتاق کار و یا استودیو خانگی شما باشد.

تولید دقیق ترین صداها

قبلاً هم به این موضوع اشاره کردیم که هدف از خرید اسپیکر مانیتورینگ تولید صدا آن هم با کیفیت عالی نیست بلکه هدف اصلی این است که دقیق ترین صداها را تولید کند تا متخصصین صدا بتوانند تمامی جزئیات خوب و بد یک صدا را بشنوند و اقدام به رفع نواقص احتمالی کنند.

مواد تشکیل دهنده اسپیکر مانیتورینگ

خیلی از خریداران اسپیکر مانیتورینگ بیشتر به امکانات هر دستگاه توجه می کنند اما باید عنوان کرد که مواد به کار رفته در این نوع اسپیکرها هم در صدای خروجی تأثیرگذار خواهد بود. در کل اسپیکرها از مواد اولیه ای مانند کاغذ، کولار و همچنین آلومینیوم ساخته می شوند. حتماً قبل اینکه اقدام به خرید کنید و بیشترین تمرکزتان روی امکانات این اسپیکرها معطوف شود به مواد اولیه و خصوصیات هر کدام توجه کنید اما به هر حال داشتن امکانات زیاد می تواند بعدها در تولید و ضبط صدا به شما کمک کند.

به چه قابلیت های دیگری به هنگام خرید اسپیکر مانیتورینگ باید توجه کنیم؟

به طور کلی در مقاله راهنمای جامع خرید اسپیکر مانیتورینگ به شما میخواهیم بگوییم که ساختار یک اسپیکر مانیتورینگ می تواند هم کمترین نقص را در عملکردشان داشته باشند و هم اینکه تأثیر فوق العاده زیادی را در آن ایجاد می کنند. به طور مثال اسپیکرهایی که از جنس چوب ساخته می شوند به علت اینکه به خودی خود در برابر نویزها و همچنین آلایندگی های جزئی مختلف، می ایستند و گزینه ایده آل تر و بهتری به نسبت دیگر اسپیکر مانیتورینگ ها برای خرید به حساب می آیند.

از آن طرف هم نبایستی مقدار ورودی و همچنین خروجی یک اسپیکر را نادیده گرفت به خاطر اینکه توانایی این تجهیزات استودیویی در پردازش و همچنین بررسی سیگنال های صوتی با توجه به نیاز کاری شما می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

اسپیکر مانیتور استودیو برای بعضی از اشخاص ناشناخته میباشد و برای بسیاری از مردم سوال است که تفاوت بین اسپیکر کامپیوتر و اسپیکر مانیتور چیست؟ اسپیکر مانیتور اغلب در استودیو ها استفاده میشود به همین دلیل است که به آن اسپیکر مانیتور استودیو می گویند. کاربرد اصلی این نوع از اسپیکر برای تنظیم کننده ها بسیار مهم است. برای مثال اگر تنظیم کننده در حین تنظیم یک ترک موزیک از اسپیکر معمولی استفاده کند بعد از خروجی گرفتن کامل کار و گوش دادن به آن ترک در محیط خارج از استودیو متوجه مشکلات کار میشوند و فایل صوتی را گوش میکنند که انتظار شنیدنش را ندارند چون با تنظیمی که در استودیو کردند بسیار متفاوت است. در نهایت به این نتیجه خرید اسپیکر مانیتور استودیو را در اولویت قرار میدهند.

حتی اگر یک استودیو خانگی هم به تازگی برای خود درست کرده اید و فضای آن را آکوستیک نموده اید برای میکس و مسترینگ از اسپیکر مانیتورینگ استودیو استفاده کنید. البته برای داشتن یک استودیو خوب باد به خرید میکرفون حرفه ای هم بپردازید تا بازخوردی مناسب داشته باشید. در ضمن برای خرید پنل آکوستیک وارد بخش مربوطه شوید.

آشنایی با کابینت اسپیکر مانیتورینگ

بسیاری از افراد فکر میکنند اسپیکر های مانیتورینگ هیچ تفاوتی از نظر ظاهری با یک دیگر ندارند. اما در واقع چنین چیزی نیست و اسپیکر های مانیتور استودیو به دو دسته تقسیم می شوند که تفاوت های زیادی هم با هم دارند. این دو نوع اسپیکر مانیتور استودیو رفلکس و کابینت بافل میباشد.

اسپیکر مانیتور استودیویی رفلکس چیست

معروف ترین کابین در اسپیکر مانیتور رفلکس میباشد که در جلو یا عقب کالین یک سوراخ برای ورود و خروخ هوا وجود دارد که باعث آزادانه کار کردن ووفر می شود، زمانی که ساب ووفر به صورت آزاد کار کند میتواند فرکانس های پایین را به خوبی نمایش دهد و اگر شما برای میکس و مسترینگ نیاز به کیفیت خوب داری باید ساب ووفر فرکانس های پایین را هم به خوبی پخش کند.

آشنایی با اسپیکر مانیتور استودیویی کابینت بافل

این نوع از اسپیکر بر خلام همتای خود یعنی اسپیکر های رفلکس که یک سوراخ دارند دارای باکس بسته میباشند. معایب و مزایای هر کدام از این دو نوع اسپیکر برابر میباشند اما یکی از دلایلی که مهندسین صدا به سمت کابینت بافل جذب شده اند این است که در اسپیکر کابینت بافل به علت بسته بود باکس و فشرده شدن هوا در کابین درایور آن حرکت در آمده و باعث تولید صدای Fuzz Smooth با کیفیت بیشتر می شود اما نمی توان از این توع اسپیکر خروجی فرکانس های ضعیف را خواستار شد چون درایور برای خروجی فرکانس های پایین باید با فشار هوا موجود در باکس مقابله کند که به همین دلیل نمیتواند باس خوبی را از باکس خارج کند.

فرم قرار گیری اسپیکر مانیتورینگ

برای جایگذاری اسپیکر مانیتورینگ سعی کنید در وحله اول اگر در یک اتاق کوچک قرار دارید با آزمون و خطا تاثیر دیوارها را بر روی فرکانس تست کنید چون احتمال این که در فرکانس خروجی اغراق شود زیاد است و زمانی که جای اصلی مانیتورینگ را پیدا کردید میتوانید برای چینش آن از روش مثل متساوی الاضلاع استفاده کنید به گونه ای که تیونرها اسپیکر در دو طرف شما قرار بگیرند و گوش شما به راحتی بتواند تمام فرکانس های ریز و درشت را تشخیص دهد. از نظر ارتفاعی هم به میزان ارتفاع میز یا صندلی خود آن را تنظیم کنید. برای خرید اسپیکر مانیتور استودیو با بیتستان همراه شوید.

بهترین برند برای خرید اسپیکر مانیتور استودیو

برای خرید یک اسپیکر مانیتور استودیو زمانی به مراکز خرید تجهیزات موسیقی میروید نباید به برند هایی که فروشنده میگوید توجه کنید چون احتمال دارد برند معتبری نداشته باشد و قصد دارد کالای خود را به شما بفروشد که با خرید اسپیکرهای مانیتورینگ معمولی شما در آینده ای نزدیک به مشکل بر خواهید خورد.

چون این برند ها امتحان خود را پس داده اند و به همین دلیل هم معروف شده اند اما نکته مهم این است که جنس تقلبی را به جای اصل به شما نفروشند برای اطمینان از این مسئله شما میتوانید از فروشگا های اینترنتی که نماد اعتماد الکترونیک دارند خرید کنید چون اگر محصولی غیر اصلی هم داشته باشند در کنار محصول ذکر میکنند تا شما بعد از خرید به مشکلی بر نخورید.

سخن آخر

طبق نکاتی که در مقاله راهنمای جامع خرید اسپیکر مانیتورینگ بیان شد می توان به این نکته دست پیدا کرد که اسپیکر مانیتورینگ یکی از ابزارها و تجهیزات حرفه ای مخصوص استودیو خانگی یا حرفه ای به شمار می رود. این نوع دستگاه ها هدف اصلی شان این است که صدا را به صورت شفاف و بدون جلوه در اختیار متخصصین صدا قرار دهند تا این افراد بتوانند نواقص صدا را پیدا کرده و با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری پوشش دهند.

مقدار ورودی و خروجی، نوع بدنه، نوع طراحی، ابعاد و غیره از جمله مواردی هستند که می توانند به صورت مستقیم روی عملکرد و همچنین خروجی اسپیکر مانیتورینگ تأثیرگذار باشند. پس حتماً توصیه می کنیم که قبل از خرید به این نکات توجه کامل داشته باشید.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”