ریتم آهنگ

هنگ درام ساز کوبه ای مدرن اما خاص

هنگ درام ساز کوبه ای مدرن اما خاص

 

در این مقاله خواهید خواند

هنگ درام سازی است که در دسته سازهای کوبه ای قرار می گیرد. این ساز برعکس بقیه سازها که توسط سیم و یا دمیدن صدا تولید می کنند,با ضربه‌ زدن،مالش دادن،کشیدن و یا لرزاندن قطعات ساز تولید صدا می‌شود.

از هنگ درام به عنوان سازی استفاده می شود که در طبیعت نواخته میشود و در مدیتیشن و ریلکسشن بسیار کاربردی است. و صدای هنگ درام با ورزش هایی مثل یوگا سازگاری خوبی داشته و ارامش بخش است.

هنگ درام سازی است که دارای نسل اول و دوم می باشد که نسل دوم بهتر است و همینطور بی شک در اینده خیلی تغییرات زیادی خواهد کرد.

شاید برای شما سوال شود که مگر ساختار ان به چه شکلی است؟

سازهنگ از دو نیم‌پوسته‌ی فولادی تشکیل شده و شکلی شبیه به بشقاب پرنده را در ذهن تداعی می‌کند و بدون هیچ وسیله‌ی ویژه و ابزار واسطی، تنها با دست نواخته می‌شود.

این ساز نیازی به کوک کردن ندارد. البته سازهای نسل دومی که ساخته شدند، کوک را بهتر از نسل اولیه‌ی ساز هنگ نگه می دارند.

درکل ساز ساده ولی با قطعات پیچیده و گران ساخته می شود. شاید نکته مثبت این است که نیاز به کوک کردن زیاد آن نداریم.

هنگ درام

قدمت ساز هنگ درام:

این ساز,جز ساز های مدرن است و تازگی به وجود امده است و احتمال اینکه ساز هنگ درام دچار تغییرات در ساختار و طرز نوازندگی ان شود بسیار است. معمولا ساز هایی که تازه ساخته می شود و زیاد معروف نیست. از نظر قیمت [که یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب ساز برای شروع موسیقی است] گران قیمت است. تهیه آن سخت است ولی ساز خیلی خوبی است که میتوان با صدایش لذت برد.

جایی خوانده بودم که “یک سری از صدا های ساز های موسیقی مانند این است که از بهشت می اید” که باعث لذت ما می شود و واقعا چه تعریفی قشنگ تر از این جمله برای موسیقی وجود دارد. صدای دلنواز این ساز نیز هم آرامش بخش هست و هم آرام. پس برای تمرین این ساز شاید نیازمند اتاق آکوستیک نباشید. چرا که از طرفی اگر ساز هنگ درام را خریداری کرده اید پس خانه شما به حد کافی بزرگ هست که جایی دور از دیوار های همسایه را برای تمرین انتخاب کنید. (:

شاید به جرات بتوان گفت موفق‌ترین ساز ابداعی هزاره‌ی جدید، ساز نوظهور هنگ‌درام است و در سال 2000 توسط فلیکس روهنر و سابینا شارر ابداع شد و بطور رسمی معرفی شد.

هنگ درام برعکس ظاهر ساده اش بسیار سخت تولید می شود و اینکه باید طوری ساخته شود که کوک ان طی مدت طولانی خراب شود چون گفتیم که این ساز برخلاف دیگر ساز ها اصلا سیم و جایی برای کوک کردن ندارد.

هنگ درام – سازی گران:

هنگ درام سازی گرانی است چون تعداد معدودی این ساز را می شناسند و اینکه تعداد افراد کمی این ساز را می سازند و تعداد هنگ درام ها در کل دنیا بسیار کم است و ساختن ان هزینه بر است.

با وجود تقاضای زیاد نسل جوان در کل دنیا برای این ساز، سازندگان آن شاید هنوز به دویست نفر نرسیده باشند. هنوز این ساز را در بین دستان اساتید برتر موسیقی ایران یا در دستور رهبران ارکستر ایرانی ندیده ایم.

اگر با موسیقی و ساخت‌ ساز آشنایی داشته باشید به عنوان یک ایده برای شما این است که ساخت هنگ درام را به عهده بگیرید و تنها با آموزش از سایت ها و اینترنت بتوانید کسب و کار برای خود بسازید و بدانید که اگر پشتکار داشته باشید می توانید از عهده آن بربیایید.

در نواختن هنگ درام خلاق باشید.

منظورمان این نیست که شما خلاقیت ندارید,منظور این است که ساز هنگ درام به تنهایی نواختن آن کاری دشوار است و حوصله مخاطب را سر می برد و معمولا هم به صورت گروه های دو نفره یا بیشتر و یا در کنسرت ها همراه با ساز های دیگر نواخته میشود پس اگر فکر میکنید خلاقیتی در ذهن خود دارید وقت آن رسیده که آن را عملی کنید و به خودتان اطمینان داشته باشید که شما هم میتوانید به راهی صدا قشنگی از آن تولید کنید.

با آشنایی بیشتر با ساز هنگ درام شما هم میتوانید آن را تهیه کنید و در طبیعت همراه با دوستانتان شروع به نواختن کنید و از صدای دلنشین و زیبا ساز هنگ‌درام لذت ببرید. همینطور هم از این ساز میتوانید برای خود بیزینس بسازید و از پول آن لذت ببرید. کلا ساز هنگ درام با اینکه خیلی ناشناخته است ولی کاربرد های بسیاری دارد. مطمئن باشید به زودی ساز هنگ درام را روی صحنه ارکستر های خودمان خواهید دید.

امیدوارم روزی بیاید که این ساز مانند سایر سازها تعدادشان زیاد، قیمت آن کمتر و خرید آن به سادگی خرید ویولن شود. واقعا با این مدل سازها و با این صداها میتوان ارکسترهای موسیقی را جذاب تر کرد.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”