ریتم آهنگ

خلاصه ای از تانیا بروگوئرا؛ عکاس کوبایی

خلاصه ای از تانیا بروگوئرا؛ عکاس کوبایی

خلاصه ای از تانیا بروگوئرا

تانیا بروگوئرا، هنرمند کوبایی، علیرغم دستگیری، بازداشت، حبس و بازجویی های بی شماری به دلیل ماهیت رادیکال و سرکشی کارش، همچنان به خلق آثار نمایشی چالش برانگیز، و همچنین آموزش هنر و برنامه های اطلاع رسانی جامعه با هدف آموزش به دیگران ادامه می دهد. همانطور که او تاکید می کند، "هنرمندان حق دارند در صورت مخالفت، مورد احترام و حمایت قرار گیرند." او یک گالوانیزه کننده شجاع هنر سیاسی معاصر است که چارچوب های جدید برای هنر مشارکتی را با رویکردی فعالانه سخت ترکیب کرد و هنری را ساخت که گاهی می تواند بحث برانگیز باشد اما همیشه تند، چالش برانگیز و از نظر تاریخی آگاهانه است.

 

حذف تبلیغات

دستاوردهای

در حالی که زیبایی‌شناسی رابطه‌ای برای مدتی وجود داشت، بروگوئرا بعد جدیدی به آن اضافه کرد و زمینه‌های دنیای واقعی، حتی درگیری‌ها را به فضاهای هنری وارد کرد. هدف بروگوئرا در این رابطه این است که «واقعیت‌های زندگی‌شده» با بیننده مواجه شود و تصاویر خبری آشنا برای بازدیدکنندگان موزه‌ای که ممکن است تجربه دست اولی از برخی موقعیت‌ها را نداشته باشند، «تجربه‌های واقعی زندگی شوند» - مانند به هم خوردن کنترل شورش. پلیس.

هنگامی که او قبل از شروع اجرای برنامه ریزی شده توسط مقامات کوبایی دستگیر شد، دنیای هنر بین المللی برای محکوم کردن این دستگیری و آزادی او متحد شد. پوشش رسانه ای در این مورد خاص - و همچنین گفتگوها و جنجال هایی که سایر آثار او به راه انداختند - را نیز می توان بخشی از اثر دانست که بروگوئرا از آن به عنوان یک هنرمند سیاسی به نفع خود استفاده کرد.

بروگوئرا نمونه ای از یکپارچگی هنری و مبارزه برای آزادی بیان است و الگویی برای بسیاری از هنرمندان جوان در کوبا و سایر نقاط جهان است. او همچنین سرمایه گذاری زیادی در آموزش و پرورش و آموزش انجام داده است، که ابتدا از تدریس او به دانش آموزان هنر شروع شد، اما در نهایت به آثار هنری تبدیل شد که به عنوان برنامه های اجتماعی برای جوامع به حاشیه رانده شده عمل می کنند - آنچه او هنر مفید می نامد.

در تمام آثار او، تاریخ پیچیده هویت ملی و شرایط سیاسی در کوبا، مکان‌هایی که در آن اجرا می‌کند، و میراث استعمار و برده‌داری در جهان معاصر بررسی می‌شود. بروگوئرا در آثار خود نه تنها به تاریخ اشاره می کند، بلکه لایه هایی از معانی را "بین تاریخ ها" ایجاد می کند، همانطور که توسط مورخ هنر استفانی شوارتز تحلیل شده است.

 

درباره اثر El Peso de la Culpa (بار گناه)

در این اجرا که بخشی از سریال Memorias de la Posguerra (خاطرات پس از جنگ) بود، بروگرا به مدت چهل و پنج دقیقه برهنه ایستاد و لاشه بره بی سر از گردنش آویزان بود، در حالی که خاک مخلوط با آب و نمک را می خورد. نماد اشک است این اثر از داستان افسانه ای گروهی از بومیان کوبایی الهام گرفته شده است که با مصرف مقادیر زیادی خاک به عنوان یک اقدام شورشی تحت تسخیر اسپانیا، دست به خودکشی دسته جمعی زدند. از این قسمت عبارت کوبائی "زمین خوردن" به وجود آمد که به وضعیت ناامیدکننده ای اشاره دارد که هیچ راهی برای خروج از آن وجود ندارد.

 

بروگوئرا می گوید: " سرخپوستان کوبا خاک را به عنوان سلاح مقاومت خوردند. آنها از زمینی هستند که در آن متولد شده بودند، یعنی اجدادشان، خودشان، تاریخشان، خاطراتشان را خوردند، انگار که مرتکب یک امر فرهنگی هستند. خودکشی کردن." بار گناه "بازیابی و تنظیم مجدد این داستان" است، که آن را به بافت معاصر می آورد و به تاریخ کشورش و گناه او، همانطور که خوزه استبان مونوز، محقق اجرا می گوید، "درباره وحشیگری استعماری و کشتار جمعی" اعتراف می کند. جمعیت های بومی "در طول شوک برخورد استعماری از بین رفتند." ادوارد روبین، نویسنده و متصدی آثار هنری، خاطرنشان می‌کند که وقتی این اثر برای اولین بار در خانه هنرمند در هاوانا در طول دوسالانه هاوانا اجرا شد، «به مخاطب یادآوری شد که آزادی، آزادی و خودمختاری آرمان‌های انتزاعی نیستند، بلکه دستاوردهایی هستند که عمیقا حک شده‌اند. معنای آنها بر وجود فیزیکی ما است."

 

اثر بعدی که بروگوئرا به عنوان بخشی از مجموعه خاطرات پس از جنگ (خاطرات پس از جنگ) اجرا کرد El Cuerpo del Silence (بدن سکوت) (1997-1998) بود که هنرمند در جعبه ای پر از گوشت بره نشسته بود. در حالی که با قلم، کتابی از تاریخ کوبا را تصحیح می کرد و سپس گوشت بره را از روی بدن برهنه اش لیسید و به عنوان اقدامی تحقیر کننده خود، پیش از آن که در نهایت صفحات خود کتاب را به عنوان یک عمل خودسانسوری مصرف کرد. ویرایش «رسمی» تاریخ کوبا احتمالاً با قانون مجازات می شد). بروگوئرا گفت: "هنرمندان نه تنها حق مخالفت دارند، بلکه وظیفه دارند این کار را انجام دهند. هنرمندان نه تنها از جنبه های عاطفی، اخلاقی، فلسفی یا فرهنگی، بلکه از جنبه های اقتصادی و سیاسی نیز حق دارند مخالفت کنند."

 

پرفورمنس - خانه هنرمند، هاوانا، کوبا

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”