ریتم آهنگ

هنر پیشا رافائلی چیست؟

هنر پیشا رافائلی چیست؟

هنر پیشا رافائلی چیست؟

پیشا رافائلی ها(همچنین به نام برادری پیش رافائلی شناخته می شوند) گروهی از هنرمندان جوان بریتانیایی بودند که در حدود سال 1850 با سبک مصنوعی، منشی و متعارف نقاشی آکادمیک انگلیسی مخالفت کردند. آنها رویکردی جایگزین برای هنر پیشنهاد کردند که به مطالعه طبیعت، تمرکز بر رئالیسم و ​​جزئیات، موضوعات قرون وسطایی و ادبی و رنگ های روشن امتیاز می داد.

 

واژه پیشا رافائل توسط اعضای گروه مخفی در ابتدای تأسیس آن انتخاب شد. آنها نقاشی های خود را با حروف مخفی "P.R.B" (برادران پیش از رافائلی) علامت گذاری کردند، و از توضیح بیشتر در مورد نام اختصاری خودداری کردند. این نام به صراحت به منابع اصلی الهام آنها اشاره داشت: هنر اواخر قرون وسطی و اوایل رنسانس، استادان قدیمی مانند جوتو، مانتنیا و ون ایک و مملینگ فلاندری، به معنای واقعی کلمه هنری که "پیش از رافائل" آمد، با سادگی، اهداف اخلاقی، دقت مشخص می شود. در جزئیات و رنگ های زنده پیشا رافائلی ها نقطه گسست این سنت را در رافائل دیدند و آموختند که او را به عنوان استاد برتر تصور کنند، او را رد کردند تا موسسه آکادمیک را رد کنند.

 

تاریخچه هنر پیشا رافائلی

گروه Pre-Raphaelite در سال 1848 در لندن تأسیس شد، زمانی که هفت هنرمند جوان - جوانترین آنها 19 ساله و مسن ترین آنها 23 سال - که یکدیگر را در چارچوب مدارس آکادمی سلطنتی ملاقات کرده بودند، شروع به رد هنر رسمی پیشنهادی کردند. هدف همدلی بازگرداندن هنر «پیش رافائل»، هنر اواخر قرون وسطی و اوایل رنسانس بود، که در آن آنها سادگی و حقیقتی را درک کردند که متعاقباً در طول منریسم گم شده بود.

 

ویلیام هولمن هانت، جان اورت میلایس، دانته گابریل روستی، ویلیام مایکل روستی، جیمز کالیسون، فردریک جورج استفنز و توماس وولنر هفت عضو موسس این گروه بودند و آنها نقاش، شاعر و منتقد هنری بودند و راز را پایه گذاری کردند. انجمن در خانه والدین جان میلیس.

 

اخوان پیش از رافائلی هنر پیشنهادی آکادمی سلطنتی بریتانیا را به دلیل ساختگی و موضوعات ویکتوریایی آن رد کردند، اما روش تدریس نهادی را نیز رد کردند و رئیس موسس آکادمی، سر جاشوا رینولدز (1723-1792) را مسخره کردند و او را "آقا" نامیدند. اسلوشوا». آنها ابتدا از دیگر جنبش‌های اروپایی که از همان خواسته‌های پیشگامانه حمایت می‌کردند، الهام گرفتند، برای مثال ناصری‌ها در آلمان. در ژانویه 1850، آنها همچنین مجله ادبی و هنری خود را به نام "جوانه: اندیشه هایی نسبت به طبیعت در شعر، ادبیات و هنر" منتشر کردند که در آن نقدها، مقالات و شعرهای اصلی نوشتند.

 

در لحظه‌ای تاریخی که انگلستان توسط آشفتگی‌های سیاسی و اجتماعی و صنعتی‌سازی گسترده به لرزه درآمد، این هنرمندان تجدیدی را در هنر نیز پیشنهاد کردند و بوم‌هایی را که نشان‌دهنده جدیت، صداقت، حقیقت در برابر طبیعت و رئالیسم خشم‌آمیز بود، نشان دادند.

 

هنر پیش از رافائلی از نظر فنی با درخشندگی پالت آن (که یادآور تکنیک مزاج مورد استفاده در قرون وسطی است)، خطوط واضح، ترکیب بندی های صاف و باستانی و رد سلسله مراتب نمادها مشخص می شد. .

 

از منظر سوژه‌ها، پیشرافائل‌ها به موضوعات مذهبی، ادبی، شعری و اجتماعی با تکیه بر حوزه‌های افسانه‌ای و اساطیری و با گرایش به سوژه‌های زنانه امتیاز می‌دادند. نقاشی های آنها همیشه مبارزه پاکی و اخلاقی علیه فساد را نشان می داد.

 

با این حال، اخوان پیش از رافائلی نیز موضوع بحث و جدل و متهم به کفرگویی بوده است، عمدتاً به دلیل واقع گرایی آن. موضوعات مسیحی مانند مریم باکره در کتاب «مسیح در خانه والدینش» نوشته جان اورت میلایس به عنوان «وحشتناک و زشت»، «نوعی منحط» توصیف شده‌اند، زیرا به قانون ایده‌آل‌ساز هنر دینی احترام نمی‌گذارند. همچنین، پیش از رافائل موضوعاتی را شامل می شد که مورد توجه هنر رسمی نبود، مانند فقر، مهاجرت و فحشا. به هر حال، گروه هنرمندان از جانب منتقد هنری برجسته جان راسکین (1819-1900) حمایت می‌کردند، که نوآوری، توجه به مناظر و نقوش مسیحی را تحسین می‌کرد.

 

اخوان پیش از رافائلی رسماً در اوایل دهه 1850 پایان یافت، اما هنرمندان به همکاری با یکدیگر ادامه دادند و پایه‌های جنبش‌های جدید را پایه‌گذاری کردند. میراث آنها در طراحی و هنرهای تزئینی نیز وجود دارد. دانته گابریل روستی و ادوارد برن جونز با تولید انبوه صنعتی مبارزه کردند و به ویلیام موریس در شرکت طراحی خود پیوستند و بر پیشرفت‌های زیر در هنرها و صنایع دستی و جنبش‌های هنر نو تأثیر گذاشتند.

 

هنرمندان برجسته پیش از رافائلی

ویلیام هولمن هانت، 2 آوریل 1827 - 7 سپتامبر 1910، انگلیسی

جان اورت میلایس، 8 ژوئن 1829 - 13 اوت 1896، انگلیسی

دانته گابریل روستی، 12 مه 1828 - 9 آوریل 1882، انگلیسی

ویلیام مایکل روستی، 25 سپتامبر 1829 - 5 فوریه 1919، انگلیسی

جیمز کالیسون، 9 مه 1825 - 24 ژانویه 1881، انگلیسی

فردریک جورج استفنز، 10 اکتبر 1827 - 9 مارس 1907، بریتانیا

توماس وولنر، 17 دسامبر 1825 - 7 اکتبر 1892، انگلیسی

جان ویلیام واترهاوس، 6 آوریل 1849 - 10 فوریه 1917، انگلیسی

آرتور هیوز، 27 ژانویه 1832 - 22 دسامبر 1915، انگلیسی

ادوارد رابرت هیوز، 5 نوامبر 1851 - 23 آوریل 1914، انگلیسی

جان کولیر، 27 ژانویه 1850 - 11 آوریل 1934، انگلیسی

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”