ریتم آهنگ

مکتب رودخانه هادسون چیست؟

مکتب رودخانه هادسون چیست؟

مکتب رودخانه هادسون چیست؟

مکتب رودخانه هادسون نشان دهنده گروه بزرگی از نقاشان آمریکایی است که در حدود سال 1850 در ایالات متحده، به ویژه در شمال ایالت نیویورک و در نیوانگلند، کار می کردند که بر نقاشی منظره تمرکز داشتند. این اولین مکتب بومی و غالب نقاشی در ایالات متحده بوده است. نقاشان مکتب رودخانه هادسون زیبایی مناظر طبیعی آمریکای شمالی را اغلب با نیت‌های ملی گرایانه و غرورآفرین پاس می‌داشتند. آنها عناصر طبیعی را در نواحی دره رودخانه هادسون و کوه‌های Catskill نقاشی کردند که نام جمعی خود را از این جنبه گرفته‌اند.

 

گمان می رود که انتخاب نام مکتب رودخانه هادسون به دلیل منتقد هنری کلارنس کوک تریبون نیویورک یا هومر دوج مارتین، نقاش منظره باشد. در ابتدا، این نام معنایی تحقیرآمیز داشت، زیرا سبک داخلی نقاشی منظره منسوخ تلقی می شد. با این حال، این برچسب برای تأکید بیشتر بر اشتراک نیات و مضامین بود تا موقعیت جغرافیایی دقیق. نقاشان مکتب رودخانه هادسون منظره طبیعی آمریکا را به شیوه ای واقع گرایانه و با جزئیات به تصویر می کشیدند و همچنین جنبه های صلح آمیز، زیبا، شبانی و بیابان آنها را که در پایان قرن نوزدهم در شرف ناپدید شدن بود، برجسته می کردند.

 

تاریخچه مکتب رودخانه هادسون

مکتب رودخانه هادسون به عنوان یک جنبش هنری غالب در اواسط قرن نوزدهم در ایالات متحده در نظر گرفته می شود. این به شدت تحت تأثیر رمانتیسم و ​​دیگر مکاتب نقاشی منظره اروپایی، مانند ناصری های آلمانی یا استادان منظره مانند جوزف ترنر یا جان کنستبل قرار گرفت. با این حال، این گروه از نقاشان ارزش‌های مستقل و بینش زیبایی‌شناختی مشترکی را تعیین کردند که ریشه در مناظر ملی دارد و همچنین تحت تأثیر ادبیات آن زمان آمریکا، مانند آرمان‌های نویسندگان استعلایی آمریکایی مانند امرسون، ثورو، ویلیام کالن برایانت و والت ویتمن. . نقاشان مکتب رودخانه هادسون بین سال های 1850 و 1870 کار می کردند و نمایندگان اصلی این جنبش توماس کول و توماس دوتی بودند. اولین مورد با علاقه به طبیعت طوفانی و چشمگیر مشخص می شود، دومی با ترجیح مناظر آرام و متفکرانه تر.

 

توماس کول بنیانگذار مکتب رودخانه هادسون در نظر گرفته می شود که در منطقه کوه های کتسکیل پیاده روی می کند تا مناظر طبیعی آن را به تصویر بکشد و در سال 1982 توسط نیویورک ایونینگ پست مورد بررسی قرار گرفت. او همچنین معلم کلیسای فردریک ادوین بود، یکی دیگر از حضورهای مرتبط جنبش با آلبرت بیرشتات. پس از مرگ زودهنگام کول، رهبر مکتب آشر بی دوراند شد که به خاطر صحنه‌های جنگلی‌اش شهرت داشت و همچنین به‌عنوان نویسنده «نامه‌هایی درباره نقاشی منظره» که یک کدگذاری مهم از مفاهیم ناتورالیسم در هنر است، مرتبط بود. مضامین این گروه از نقاشان نسل دوم هنرمندان، از جمله شاگردان کول، جان فردریک کنست و سنفورد رابینسون گیفورد را نیز مشخص می کرد.

 

زیبایی شناسی مکتب رودخانه هادسون با تأکید بر منابع طبیعی ایالات متحده آمریکا مشخص می شد که آنها با شگفتی و اغلب در بوم های نقاشی در مقیاس بزرگ به تصویر می کشیدند تا عظمت آنها را برجسته کنند. نقاشان همچنین بر رابطه انسان با طبیعت که به عنوان مخلوق خدا تلقی می شود و در آن انسان می تواند احساس گم شدن کند، تمرکز کرده است. آنها همچنین به یک دید ایده آل از طبیعت اشاره کردند که با تغییرات مصنوعی انقلاب صنعتی در تضاد بود.

 

تصور می شود نام مدرسه رودخانه هادسون توسط منتقد هنری نیویورک تریبون، کلارنس کوک یا نقاش منظره، هومر دوج مارتین، ابداع شده است.[1] در ابتدا به طرز تحقیرآمیزی مورد استفاده قرار گرفت، زیرا پس از مد روز مدرسه Barbizon در میان مشتریان و کلکسیونرهای آمریکایی، این سبک از بین رفته بود.

 

نقاشی های مدرسه رودخانه هادسون منعکس کننده سه موضوع از آمریکا در قرن 19 است: کشف، اکتشاف، و سکونت.[2] آنها همچنین چشم انداز آمریکا را به عنوان یک محیط شبانی به تصویر می کشند که در آن انسان ها و طبیعت به طور مسالمت آمیز همزیستی دارند. مناظر مدرسه رودخانه هادسون با تصویر واقعی، دقیق و گاه ایده آلی از طبیعت مشخص می شود، که اغلب کشاورزی آرام و بیابان باقی مانده را در کنار هم قرار می دهد که به سرعت از دره هادسون ناپدید می شد، درست زمانی که به دلیل ویژگی های ناهمواری و شکوه آن قدردانی می شد.  به طور کلی، هنرمندان مدرسه رودخانه هادسون معتقد بودند که طبیعت در قالب منظره آمریکایی، بازتابی از خدا است،  اگرچه آنها در عمق اعتقادات مذهبی خود متفاوت بودند. آنها از استادان اروپایی مانند کلود لورن، جان کنستبل و جی ام دبلیو ترنر الهام گرفتند. چندین نقاش عضو مکتب نقاشی دوسلدورف بودند، برخی دیگر توسط پل وبر آلمانی آموزش دیده بودند.

 

هنرمندان برجسته مکتب رودخانه هادسون

توماس کول، (1 فوریه 1801 - 11 فوریه 1848)، انگلیسی-آمریکایی

کلیسای فردریک ادوین (4 مه 1826 - 7 آوریل 1900)، آمریکایی

آشر بی دوراند، (21 اوت 1796 - 17 سپتامبر 1886)، آمریکایی

توماس دوتی، (19 ژوئیه 1793 - 22 ژوئیه 1856)، آمریکایی

الوان فیشر، (9 اوت 1792 - 13 فوریه 1863)، آمریکایی

جان فردریک کنست (22 مارس 1816 - 14 دسامبر 1872)، آمریکایی

جاسپر فرانسیس کراپسی، (18 فوریه 1823 - 22 ژوئن 1900)، آمریکایی

جان ویلیام کاسیلیر (25 ژوئن 1811 - 17 اوت 1893)، آمریکایی

جورج اینس، (1 مه 1825 - 3 اوت 1894)، آمریکایی

سوزی ام. بارستو، (9 مه 1836 - 12 ژوئن 1923)، آمریکایی

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”