ریتم آهنگ

آشنایی با اد روشا؛ هنرمند مدرن آمریکا

آشنایی با اد روشا؛ هنرمند مدرن آمریکا

اد روشا که یکی از مشارکت کنندگان جالب و تأمل برانگیز هنر آمریکایی است، به عنوان یک شخصیت مهم در جنبش هنر پاپ و همچنین به عنوان یک تأثیر کلیدی در توسعه عکاسی هنری زیبا و مفهوم گرایی دیده می شود. در واقع، در حالی که آثار او شامل کلاژ و چاپ و همچنین نقاشی و مجسمه سازی می شود، او همچنین یکی از برترین عکاسان هنر معاصر است و احتمالاً بیشتر به خاطر عکس های بی عاطفه اش از زندگی آمریکایی در دهه 60 شناخته شده است: برای مثال، ببینید: کتاب او بیست و شش ایستگاه بنزین (1962). نقاشی‌های متنی و تخت او علائم تبلیغاتی را به شیوه‌ای قوی و بی‌احترام به تصویر می‌کشند و معمولاً کلمات و متنی را در کنار پس‌زمینه‌های روشن ترکیب می‌کنند: برای مثال، علامت تجاری بزرگ با هشت نورافکن (۱۹۶۲، موزه هنر آمریکایی ویتنی) را ببینید. ماهیت تجربی هنر مدرن او را با استفاده از مواد غیر متعارف نشان می دهد: به عنوان مثال، او از باروت در طراحی های خود استفاده کرده است. گریس محور در نقاشی روغن او; و خون، آب پرتقال، شربت شکلات، قهوه، خاویار، سس بولونی و تخم مرغ خام در نقاشی آبرنگ او. مطمئناً یکی از مبتکرترین نقاشان قرن بیستم است. (برای متخصصان بعدی، نگاه کنید به: هنرمندان برتر معاصر.)

 

آموزش هنر و حرفه اولیه

 

او که ادوارد جوزف روشا در اوماها، نبراسکا به دنیا آمد، در اوکلاهاما سیتی و بعداً لس آنجلس بزرگ شد و - مانند همکار هنرمند پاپ خود، جیمز روزنکوئیست (متولد 1933) - توسط مادرش تشویق شد که به طراحی و طراحی بپردازد. او به خصوص به هنر کاریکاتور و کاریکاتور علاقه مند شد. در لس آنجلس، از 1956 تا 1960، او در مؤسسه هنری Chouinard (موسسه هنرهای کالیفرنیا فعلی) زیر نظر هنرمند اینستالیشن رابرت ایروین (متولد 1928) و اکسپرسیونیست انتزاعی امرسون وولفر (1914-2003) آموزش دید. در این مدت او به خاطر هنر عکاسی خود و همچنین تعدادی کلاژی که ساخته بود، توجه را به خود جلب کرد که یادآور آثار مشابه هنرمندان نئو دادا، جاسپر جانز (متولد 1930) و رابرت راشنبرگ (1925-2008) بود. پس از این، او به عنوان یک طراح صفحه آرایی برای آژانس تبلیغاتی Carson-Roberts در لس آنجلس کار کرد. از سال 1965 تا 1969 او طراحی صفحه‌آرایی را برای مجله Artforum با نام مستعار "Eddie Russia" انجام داد و در سال 1969 استاد مدعو در UCLA در زمینه چاپ و طراحی بود.

 

تأثیرات اولیه روی Ruscha شامل جنبش سوررئالیسم بود - برای مثال به نقاشی های او Angry Why It's Plaster, Not Milk (1965) و Strange Catch for a Fresh Water Fish (1965) - و ژانر نقاشی گاز (1940، موزه هنر مدرن) اشاره کرد. توسط ادوارد هاپر (1882-1967). برای مثال دومی را با نقاشی رنگ روغن Ruscha، ایستگاه استاندارد، آماریلو، تگزاس (1966، MOMA، نیویورک) مقایسه کنید. یکی دیگر از تأثیرات مهم در عکس ها، نقاشی ها و کتاب های او، مناظر، بزرگراه ها و مناظر عادی لس آنجلس و کالیفرنیای جنوبی است. نمونه هایی از آن عبارتند از Every Building on the Sunset Strip (1966)، کتابی از عکس های پیوسته از امتداد دو مایلی بلوار 24 مایلی، همراه با نقاشی هایی مانند ایستگاه استاندارد (1966)، علامت تجاری بزرگ با هشت نورافکن (1961-2). ، و هالیوود (1982).

 

هنر پاپ

 

روسکا در نقاشی خود شروع به اصلاح کلاژهای خود کرد، هم متن و هم تصاویر را به شیوه ای ظریف تر جداسازی کرد و هم ترکیب کرد. اگرچه او از تصویرسازی مصرف‌گرا و تکنیک‌های هنری تجاری در تصاویرش استفاده کرد و در نمایشگاه مهم پاپ آرت به نام نقاشی جدید اشیاء مشترک (1962) در موزه هنر پاسادنا حضور داشت، اما نحوه کار او با زبان و مهارتش در عکاسی. کتاب های عکاسی برخی از آپارتمان های لس آنجلس (1965) و سی و چهار پارکینگ در لس آنجلس (1967) - او را به پیوند مهمی با جنبش هنری مفهومی دهه 1970 تبدیل کرد و بنابراین پیشگام پست مدرنیسم بود.

 

در واقع، از اولین تصاویری که او در طول سفر به اروپا در سال 1961 ثبت کرد، عکاسی نقش بسیار مهمی در حرفه Ruscha ایفا کرده است. عکس‌های او که معمولاً مرده هستند، موضوعات نسبتاً پیش پا افتاده‌ای را به تصویر می‌کشند که معمولاً با هنرهای زیبا مرتبط نیستند. برای مثال، عکس‌های Ruscha «محصولات»، جعبه‌هایی از کشمش Sunmaid و مواد شوینده Oxydol به اضافه یک قوطی سقز شروین ویلیامز را در نقاشی‌های طبیعت بی‌جان نسبتاً رسمی نشان می‌دهند.

 

نقاشی های کلمه

 

موضوع اصلی نقاشی های او علاقه او به کلمات و تایپوگرافی بود. از سال 1964، Ruscha به طور مداوم با کلمات و عبارات مختلف آزمایش می کرد. از سال 1966 تا 1969، او نقاشی های "کلمه مایع" خود را نقاشی کرد، که کلمات آنها شبیه مایع ریخته شده یا پاشیده شده روی یک سطح صاف ساخته شده بود. نمونه ها عبارتند از: Adios (1967)، فولاد (1967-1967) و Desire (1969). در اثری دیگر، یک نقاشی از آب، کلمه WATER را در یک نشت آب در ترومپ لوئیل نوشته شده بود. در نقاشی‌های باروت و گرافیت او، کلمات تکی به گونه‌ای طراحی می‌شد که گویی از نوارهای کاغذی تشکیل شده‌اند. او همچنین در چاپ سنگی خود با کلمات قافیه ای مانند: News, Mews, Pews, Brews, Stews & Dues (1970) آزمایش کرد.

 

در دهه 1970، Ruscha شروع به گنجاندن عبارات کامل در آثار خود کرد، بنابراین وارد مرحله هنر پس از پاپ شد. به عنوان مثال، نقاشی های پاستلی او حاوی عبارات کوتاهی بود که در برابر یک زمینه رنگ قرار می گرفتند. او در برخی از نقاشی های اوایل دهه 80 خود، کلماتی را در مزارع گندم، غروب خورشید، آسمان شب گنجاند.

 

رکورد قیمت برای آثار اد روشا

 

بیش از پنجاه تابلوی نقاشی قرن بیستم Ruscha به مرز یک میلیون دلار رسیده است. در سال 2007، سوزاندن پمپ بنزین (1965-1966) در کریستیز نیویورک به قیمت 7 میلیون دلار فروخته شد که هنوز یک رکورد جهانی برای این هنرمند است. در سال 2011، فیلم عجیب و غریب برای ماهی آب شیرین (1965) با قیمت 4.1 میلیون دلار در کریستیز نیویورک به فروش رسید. دیگر آثار پر قیمت عبارتند از: نقاشی کلمه صحبت درباره فضا (1963) که در سال 2002 به قیمت 3.5 میلیون دلار در کریستی نیویورک فروخته شد. نقاشی "کلمه مایع" Desire (1969) که در سال 2008 به قیمت 2.4 میلیون دلار در Sothebys چکش خورد. و عصبانی چون گچ است، نه شیر (1965) که در سال 2010 در Phillips de Pury & Company به قیمت 3.2 میلیون دلار فروخته شد. همچنین ببینید: گرانترین نقاشی ها: 10 نقاشی برتر.

 

  •  

 

در سال 2001، Ruscha به عنوان عضوی از دپارتمان هنر به آکادمی هنر و ادبیات آمریکا برگزیده شد. در سال 2004 او به عنوان آکادمی افتخاری آکادمی سلطنتی هنر در لندن انتخاب شد. او در سال 2006 جایزه فرهنگی انجمن عکاسی آلمان (DGPh, Deutsche Gesellschaft fur Photographie) را برای شکل خاموشش از عکاسی خیابانی از آمریکا دریافت کرد. در سال 2014، Artnet اعلام کرد که Ed Ruscha ارزشمندترین هنرمند زنده در سواحل غربی آمریکا است.

 

 

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”